Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ffinde uddannelse, uden tysk eksamen
Forfatter: 
Dato:  12-08-2011 22:35

Hej alle sammen.

Jeg overvejer at finde en uddannelse som jeg kan starte på, men har ingen anelse om hvad jeg kan tage.

Jeg har 9. og 10. klasses eksamen, men har aldrig fået taget tysk/fransk eller andet, så mine muligheder er desværre begrænset.

Derudover har jeg taget 1 år på HG, men droppet ud i andet år pga nogle personlige ting.

Jeg er helt blankt for hvad jeg kan tage af uddannelse, når jeg ikke har en tysk eksamen, så jeg tænkte at i måske kunne komme med nogle forslag så jeg kan blive klogere. :D

Håber i kan hjælpe mig, trænger til at komme igang. :)

Simone & Ja'thopa OX
- Og nu også med den smukke DY Shahlia OX

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Hestegalleri - Al Safiyyah Arabians

0
0
Svar på denne tråd

Højere Forberedelseseksamen
Forfatter: 
Dato:  12-08-2011 23:16

HF :)

Det er aldrig hestens skyld.

0
0
Svar på denne tråd

ingen problem
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 01:08

Du kan sagtens komme ind på alm. gymnasielle uddannelser uden Tysk. Har selv en HHX, uden tysk/fransk og efter at have taget et år på HG. Så var i lidt same situation som dig. Jeg søgte bare om dispensation og tog jo så ikke tysk. Have fransk og spansk hvilket ikke var noget problem. Stort set ingen af de andre have haft sprogene før. Det var dog i 2002 at jeg startede på HH og gymnasielle uddannesler er vidst ændret en del så tag og kontakt den skole du gerne vil gå på om det er HF, alm. gym, HTX eller HHX, de vil helt sikkert hjælpe dig.

Lyllerh
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 10:23

Man kan tage HF uden at have andet fremmedsprog, HF kan du også bruge til videregående uddannelse, tysk er i de fleste tilfælde ikke nødvendigt, medmindre det står i adgangskravene til videregående uddannelse.

Ellers kan man vidst godt tage fx. STX, men jeg ved ikke om man kan slippe for tysk der, eller om man så SKAL have fx spansk istedet for.

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 11:44

Her er et link til optagelseskravene for de gymnasiale uddannelser. www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/ 6til10_klasse/ optagelse_til_de_gymna...elser.aspx#

Så vidt jeg læser det, så skal man have haft 2. fremmedsprog (tysk el. fransk), for at kunne være sikker på optagelse. Men der er vist noget med at man kan gå til optagelsesprøve hvis man mangler noget, og så er det op til det enkelte sted at afgøre om de regner med at man kan klare det alligevel.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 14:46

Mener man stadig kan komme på HF uden tysk - det gjorde jeg tilbage i 2001.

Du kan vælge at tage tysk eller fransk på begynder - så spænder det over 2 år i stedet for 1 år.

Støt de danske soldater!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider