Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kender i det?
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 18:22

Så har man lige været inde og se sit nye skoleskema, for første års elever, også har man først fri kl. 15.00, så ridning og alt må udsættes pga. af lektier? Er bare mega nede over det. :(

0
0
Svar på denne tråd

Skolen
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 18:30

Øh.... Hvordan tror du så vi andre med fuldtidsjob får tingene til at hænge sammen???

Jeg er normalvis på arbejde fra 9-18 alle hverdage og igen om søndagen fra ca. 10-16. Og jeg kan altså godt få tingene til at hænge sammen, ved at jeg lukker heste ud inden arbejde og rider når jeg får fri. Om aftenen laver jeg sen aftensmad og om lørdagen bliver der købt ind, gjort rent og vasket tøj. Og så får jeg samtidig tid til at træne 3-4 gange om ugen i et fitnesscenter. Jeg er ejendomsmægler, og mens jeg læste til det, så var det også om aftenen sideløbende med et fuldtidsjob og hest.

Da jeg læste havde jeg 2-3 heste og arbejdede sideløbende 20-30 timer om ugen for at få penge til det. Det lykkedes ved at jeg red lige når jeg kom hjem fra skole, hvorefter jeg arbejdede i et bowlingcenter om aftenen og i weekenden. På mine fridage og i weekenden blev alle afleveringer lavet.

Så det er et spørgsmål om at prioritere, stå tidligt op og planlægge din tid. Du får aldrig så meget fritid som du har nu, mens du læser.....

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

ang skole
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 19:57

så skulle trådstarter prøve mit program og stadig have hest..hm

står op enten kl 4.50 eller 4.20 og skal på job 2-2.5 time,skynde mig hjem og klæde om og tage i skole,være i skole(gymnasie),hjem og smide tasken(dette gøres på 5 min),job 1-1.5 time,hest hvor jeg rider eller nøjes med at se til den og give ekstra vitaminer og jevne boks(som vi selv skal gøre),hjem og lave lektier mellem 3-4 timer og i seng kl 23 og forfra næste dag..

så kan man klage....ja det er hårdt men jeg har selv valgt at have hest og deltidsjob samtidig med jeg går i skole..men det er hvad der fører med at blive voksen at skulle tilvælge og fravælge nogen ting..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 20:28

Nå Lines ?LIONS?, du har det ikke så hårdt alligevel når man læser de to andres svar.
Hvis du har neder over at have fri klokken 15, så laver du forhåbentlig også en masse andet som gør det svært at nå ridningen, for herre gud, det er da rimelig tidligt alligevel! Nogle af mine venner skal have timer til 17.15, så klokken 15 er da til at have med at gøre.
Som en anden skriver, man er jo nødt til at prioritere på den ene eller anden måde-

0
0
Svar på denne tråd

klokken 15
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 20:40

Hvis jeg kunne holde fri klokken 15 bare 2 dage om ugen, ville det virkelig være luksus :-D

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 21:22

Line: Jeg kender til din frustration. Jeg ved ikke hvad du skal læse, og er det et studie med knap så mange lektier, og du har nemt ved skolen, så skal det hele nok gå.

Mål dig ALDRIG med en ejendomsmægler... De er jo tosser... De knokler konstant, i et tempo vi almindelige dødelige ikke kan følge med i

At gå i skole er ikke det samme for alle. Jeg har prøvet både kontorjob med aftenskole og nu universitetet, og for mig er der ingen tvivl. Uni er klart det hårdeste for mig, fordi jeg selv står for tilrettelæggelsen af min tid, og fordi jeg ikke her kan have "sløsedage" som jeg kunne på arbejdet. På arbejdet var det mig der valgte om jeg skulle tage fat i de tunge sagsbehandlinger eller de lette, her er det andre der bestemmer, eller rettere, jeg synes det hele er svært, så det er bare svært med svært på.

Men jeg kan lide at gå i skole, så jeg vil nu ikke bytte. Du vænner dig til dit skema, og får hverdagen til at hænge sammen, også selvom du er en slider i skolen. Man lærer at prioritere hvad livet skal handle om, og det er måske den vigtigste ting, du kommer til at lære af at gå i skole

Det skal nok gå alt sammen, du bliver sikkert rigtig glad for skolen, og der er nu noget hyggeligt i at komme ud fra forelæsning en kold vinteraften og mørket har sænket sig over skolen. (ja, jeg harogså dage til kl 15 og til 18 )

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 21:34

Ja sådan er det desværre når man bliver ældre :)

Jeg var også lidt i shock, da jeg begyndte på gymnasiet og pludselig først var hjemme 17:15 flere dage! Dét var sgu øv, når man er vant til at gå i folkeskole :)

Konsekvensen for mig blev så desværre, at jeg måtte sælge hesten - øv bøv, men når man skal bruge sit gennemsnit, så må man koncentrerer sig om skolen :)

Jeg har endnu ikke set mit skema - men jeg er blevet optaget på uni, og går ikke ud fra vi får tidligere fri end i gymnasiet! :D så det er jeg sgu spændt på at se, om jeg får noget fritid!

Bare hæng i, ja det er træls, men man skal lige vænne sig til det og så går det :)

0
0
Svar på denne tråd

iiiiiiiiiiiiiiii
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 11:22

Du skal da nødig brokke dig. Kl. 15 det er jo aboslut ingenting. Det da bare ud til hesten bagefter og så du hjemme inden aftensmaden. Det kan vi andre næppe prale med.

Jeg skal møde fra 8-17 nogle af mine dage. Så arbejde og SÅ hest + lektier. Dvs jeg hjemme ca kl. 11.

Og jeg brokker mig faktisk ikke. Jeg har selv valgt at have hest mens jeg studerer, jeg har selv valgt at jeg ville studerer. + jeg bliver nødt til at have arbejdet ved siden af for at få det til at kører rundt.

Da jeg arbejdede fuldtid var det fra 8-16.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 09:34

Tak for det konstruktive svar, selvom jeg havde regnet med et svar fra en middelaldrende - nogenlunde i min situation, og ikke en 30+ med et liv som jeg slet ikke er tæt på endnu.. Så jeg glæder mig i hvert fald ikke til at blive voksen, for det lød ret deprimerende.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 09:39

Bare lige et hint; hvis du regnede med et svar fra en på din alder, er det nok nemmere at oprette indlægget inde på JHN :)

0
0
Svar på denne tråd

At have sent fri
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 09:50

Hej.

Det kan godt godt lade sig gøre, hvis man bare prioriterer ordentligt. Det er bare ud til hestene direkte efter skole og brug aftenen på lektier. Der vil ikke være så meget tid til andet, men det er jo et valg man tager :)

Det er dog næsten umuligt om vinteren, medmindre man har ridehus til rådighed.

På uni har man færre timer, men de ligger til gengæld på underlige tidspunkter - og der er meget mere forberedelse!

Jeg har altid fundet det nemmere at ride, når jeg arbejdede - der har man nemlig ikke lige de 2-4 timers lektier dagligt, men når man forlader arbejdspladsen, har man fri.

~ Our perfect companions never have fewer than four feet ~

0
0
Svar på denne tråd

Ejendomsmæglere
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 09:56

Sofie 8: Jeg er lige blevet optaget på gymnasiet på linjen matematik A ´, Fysik B og bioteknologi A. Jeg aner ikke hvem jeg kommer i klasse med og om linjen overhovedet er mig - hvilket jeg håber rigtig meget. :D Men udover det skal jeg forholde mig til at jeg skal have nye venner, jeg vil også gerne se mine gamle venner jævnligt, og så har jeg hørt at man virkelig skal knokle for at holde sit gennemsnit på dette gymnasium, og det ved jeg ikke om jeg er dygtig nok til.. :/ Og udover det presser mine forældre mig til at jeg skal gå ned i ridetid, for jeg er på rideskolen for at være hjælper hele onsdagen og torsdag får jeg selv undervisning, og nu skal jeg (som jeg har måttet overbevise mine forældre om med magt) at jeg også har ansvaret for at bevæge min yndlingspony der har fået konstateret spat så han ikke skal sælges(hvilket mine forældre ikke synes er en god ide, for det betyder at jeg skal være mere på rideskolen). Og alt det i en pærevendning(?), gør at jeg synes det er ret svært at overskue, når mit skema siger jeg får senere fri, og derfor ikke når de rigtige busser.. Så jeg tænkte at der måtte være nogle flere JÆVNALDRENDE der måtte have det på samme måde, så jeg kunne få deres svar på hvordan man overskuer sådan et liv som 15-årig... Også kom DU, som sendt ud af lyset, en lille engel, der satte dit præg på dette indlæg, til at jeg fik mod på at starte og bare prøve at leve med dette(total dramatiseret, men sandt nok)..

SÅ mange tak for dit svar, og at du har fri 15-18 nogle gange, det er da hul i hovedet?!

PS. Du nævnte noget med en ejendomsmægler i dit indlæg, men kan det virkelig være tilfældet at ni ud af ti i denne debat er ejendomsmæglere?

0
0
Svar på denne tråd

svært at nå
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 10:08

Du skal lige vide at jeg kun har en arm og en finger, så det er svært at nå det HELE.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, wow..
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 10:16

det er hårdt at blive voksen lige pludselig..

Klokken 15 bare to dage i ugen ville nu også være ren luksus for mig..

Jeg er planteavlskonsulent og til vinter ved jeg at der venter mindst en times overarvejde HVER DAG.. Så hvis jeg er heldig, har jeg fri klokken 17.00.. Så en halv time hjem også er der måske tid til hesten..

Medmindre jeg skal lave mad, gøre rent, vaske tøj, handle eller andre huslige pligter..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 10:19

Tjae, jeg vil NØDIG kaldes for middelaldrende ejendomsmægler, jeg er også igang med min ungdomsuddannelse, godt nok HF, men ret meget det samme i sidste ende.
Men jeg kan ikke forstå hvorfor du virker så overrasket/nedern over at du har fri kl. 15, du havde vel ikke troet det var ligesom folkeskolen (som btw så vidt jeg er orienteret er gået ned i timer siden jeg gik ud af 9. i 2007.)

Mht. at opretholde sit gennemsnit, de fleste skoler HOLDER på sine elever så godt de kan, og vil NØDIG smide dem ud (medmindre der selvfølgelig er en masse på venteliste som back-up.) min skole er blandt andet den skole med en af de højeste HF snit, men samtidig den skole hvor der er rimelig mange der dropper ud, herre gud, en pige i min klasse har ikke været der 90% af tiden, og hun er skam stadig i klassen.

Og hvis du synes det er hårdt at prioritere dagen allerede nu, før du er startet i gymnasiet, så kan du jo se at det IKKE bliver lettere!

For at have det lidt på samme måde, jeg havde det på samme måde da jeg startede på IB efter 9.klasse, fri 15.30 og så en times transport til og fra skole, og ikke for at gøre det værre; på IB, dér kan man vikelig snakke om at blive presset til gode karakterer, af studievejlederen! Jeg havde fået 4 i en biologi aflevering og blev bedt om at tage mig sammen eller måske overveje normal STX, og der finder man jo hurtig ud af hvad man skal fokusere på, hesten var heldigvis forinden flyttet til Fyn, så den 'slap' jeg for at tænke på, men der er stadig ting der skulle sættes i ens kalender og tænkes over før man 'bare' kunne gøre dit og dat.

0
0
Svar på denne tråd

okay..djfjd
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 10:32

Med disse svar kan jeg godt se at det er ved at køre ud ad et sidespor.. Jeg tror jeg har forvildet "vi" har forvildet os for langt ud i denne debat, og jeg må indrømme at det område jeg prøvede at debatterer er langt væk nu, for du skriver "at hvis jeg har svært ved at planlægge min tid nu, kan jeg godt se at det ikke bliver lettere". Og ingen steder har jeg på noget tidspunkt skrevet at jeg har svært ved at planlægge min tid nu? hvor kom det fra?

0
0
Svar på denne tråd

jfbdjfbdjsbfdjs
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 10:36

Jeg skal ikke hjem og vaske hus, betale lejebolig eller noget i den dur, jeg er teenager og skal på gymnasiet, og har andre værdier og pligter i hverdagen end dem de fleste har hentydet til... Sandt at sige det skulle bare være et hygge indlæg og ikke ende i job, løn og husarbejde....

0
0
Svar på denne tråd

Skrämmende
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 11:10

Det er faktisk ret skrämmende at du piver over at kl 15 er sent.Du har vel forstået at du er på vej mod voksen livet. Så nyd du bare at du allerede har fri kl 15! Ved at det ikke er det du vil höre, du er "bare" teenager.

0
0
Svar på denne tråd

overskriuft
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 11:16

En skrivelse på et debatforum udvikler sig. Nogle hurtigere end andre.

Hvis du er vant til at have mange flere timer og en fyraften klokken 15 kommer til at vende op og ned på din dag, jamen det er da øv og surt, det forstår jeg skam godt ;) Det handler jo om vaner det hele. ;)

Der er bare nogle der gerne vil pointere at de har det lidt værre end andre :)

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

Gratis fotoshoot v/Asserbo Slotsruin i Helsinge d. 10. September 2011

www.bonniejensen.dk / foto@bonniejensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 11:44

Kære Line.

Hvor er du heldig .

Ingen store pligter, du bor hjemme.

Du er stort set sammen med hestene hver dag.

Du er kommet ind på den linie i gym. som du gerne ville.

Du har forældre der støtter dig både ift din hobby og ift din uddannelse.

Du har veninder og forventer at få flere.

Synd er det da, at du har mistet din ene arm og fire fingre på den arm du har tilbage, efter billederne på din præsentation er taget.

Hvordan er det dog sket?

Middelalderen ligger flere hundrede år tilbage - så gamle tror jeg ikke der er nogen der er.

At være midaldrene betyder at være midt i livet.

Jævnalderne - betyder at være på samme alder.

På hyggesnak møder du en del midalderne og 30+ mennesker.

På junior er der mange af dine jævnaldrene.

Håber du får en skøn tid på gymnasiet, med masser af sjove oplevelser med vennerne og dejlige timer med pony.

NYD DET - for den tid kommer aldrig igen.

Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
0
Svar på denne tråd

jdhfgsdhcg
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 13:06

De har det jo ikke værre end andre de har selv valgt den livsstil. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Ville ønske
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 13:08

der var en "synes godt om"-knap som på Facebook - så ville jeg trykke på den hos dig, Pony-mor:-)

0
0
Svar på denne tråd

Har du ikke også..
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 13:11

selv valgt at ville på gymnasiet.?

Jeg klager såmænd ikke, jeg har fået drømmejobbet..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 13:19

Ja, det kender jeg absolut godt.

Jeg har en dressurhest. Han skal rides hver dag (eller i hvert fald holdes godt igang, da han er en hest som man ikke bare kan 'glemme' en dag eller 2 om ugen.)

Jeg går i gymnasiet, starter i 3.g efter ferien (jeg startede som 15-årig og fylder snart 18). Jeg har klaret mig gennem de to første år med fine karakterer og uden problemer af anden art. Jeg har desuden haft arbejde 3 gange om ugen (efter skole til 20:15) for derefter at skulle ud og ride, og så lige hjem og lave lektier og afleveringer - og så startede dagen hver morgen kl.6 ;-)

Derudover er der jo arrangementer på skolen, hvor jeg jo så har måtte droppe ting som fredagscafé, at sidde i elevrådet osv. Og måske har jeg ikke lige aaaltid tid til at være sammen med venner, men så må man jo prioritere :-)

Så hvis du synes det er hårdt i 1.g..så bare vent. Alt efter hvilken linje du går på, så bliver dit 2. eller 3. år værre.

Desuden er der aflysninger og flytninger af moduler, så selvom at det nogle gange ser vildt ud, så er det slet ikke så slemt. Og som du selv siger, så vælger man den tilværelse man er i - og du har valgt gymnasiet. Sådan er det.

0
0
Svar på denne tråd

7891011
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 13:24

Hej pony-mor

Ja okay på billederne har jeg flere fingre og to arme, men der findes nogle virkelig gode billederedigeringsprogrammer, ej det gas, men det var bare for at sætte lidt perspektiv på det.tror jeg..

Og ja godt nok er der nogle fejl i mit indlæg da jeg skulle skrive jævnalderne og skrev midaldrene - så det godt jeg har tre skoleår foran mig! ;)

Men du ved man står op kl. 7 (en kælvende ko brølede hele natten) , man går på nettet, surfer lidt, kigger på debatter, tjekker sine egne, hvor WOW der er kommet mange svar. Skynder at klikke sig ind, efter de to første debatindlæg er du godt knotten over at debatten lige pludselig har taget den drejning at du ligner en der ynker og har total selvmedlidenhed, og en der har brug for at sammenligne sig med folk på omkring 30 år og deres liv, tjaa, så er det morgnen bliver depri, og man er klar til at tage alt op til diskussion - i EN stiv arm... Ja der oplevede hestenettet nok lige min morgendjævel, min mørkeste side, ikke rar, I know, ingen er helt igennem perfekte.

Så hestenettet - jeg har accepteret min skæbne,jeg tager det i stiv arm og jeg laver aldrig nogensinde en debat der ender i en arm og en finger igen!

Slut.

Mvh Line der er blevet morgenfrisk.

0
0
Svar på denne tråd

hjhjhjhjhjhjh
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 13:28

henvises til sidste indlæg.. hvad linje går du på? :)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 13:34

jeg går på sproglig. Engelsk A, dansk A, historie A, spansk A og psykologi B ;-)

0
0
Svar på denne tråd

hdsjhsjh
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 13:36

Nice den lyder go' .. :D

0
0
Svar på denne tråd

Det er en overgang...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 13:41

Og det er jo fint at netop have en blød overgang fra folkeskolen, med masser af fritid, og til voksenlivet med meget lidt fritid.

Og det er jo det du er på vej til.

Nu skal du på gymnasiet - et sted mellem folkeskolen og "od og arbejde og ikke have fritid"-livet. Så der er det jo en glimrende overgang at have fri allerede kl 15.

Husk at nyde det mens du kan - om 3 år er det slut, og så skal du arbejde endnu flere timer.

Din fritid kan du foreløbig få ved at tilrettelægge. Hesten kan sagtens nås efter kl 15, hvis du har selvdisciplin til at lave lektierne om aftenen eller om morgenen før skoletid (det sidste kræver dog nok at du kan det med at sætte vækkeuret til kl 5 og STÅ OP og lave lektierne). Så kan du have fri om eftermiddagen og nogle aftener :-)

(Og så vil jeg glæde mig over at jeg har fri om kun en time, så jeg kan nå at ride i dag. At jeg så måtte stå op kl 4.30 for at komme tidligt på arbejde prøver vi at glemme ;-) )

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

dig med baloo
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 13:50

Halo folkens det er lige det jeg snakker om. Sådan et indlæg, der forholder sig nogenlunde neutralt(okay, please lad være med nu at sætte en debat igang med om det er neutralt).

Det er lige præcis det jeg mener som du mener.. :p okay hehe, det er svært at skrive når man bliver positivt overrasket.. :D Det er en blandning af at have senere fri, længere transport også efter en lang dag gå i gang med lektier.. LIGE PRÆCIS OG næsten hvad du skrev. Tak.Tak igen. ;)

Mvh Line

Nu med to arme og elleve fingre igen. :D

0
0
Svar på denne tråd

½12345678
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 14:06

rid direkte efter skole eller hvad du nu skal og lav lektier om aftenen?

og for gymnasie er kl 15 meget normalt. mange har først fri 15:15 eller 15:30 så du er en af de heldige. :)

jeg har fr kl 15 stort set hver dag. (mit skema skifter hver uge) og det er da kun dovenskab der får mig til at sige øv det er hårdt, og jeg kan ikke nå noget.

...........iSE & BERLIOZ.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

jeg plejede.
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 14:12

Jeg plejede at være hjemme kl. 22-23 fra stalden, også om lørdagen. :) Min lejlighed brugte jeg til at sove - og ind imellem spise, hvis jeg ikke spiste i bussen e.l.

Nu har jeg rigeligt tid, men er godt nok god til at bruge vanvittigt lang tid på de heste. Er stadig lidt misundelig på dem, der kan strigle hele hesten på 5 minutter, og ride og muge på max 2 timer.

0
0
Svar på denne tråd

til dig dig
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 14:13

Faktisk er jeg ikke en af dine betegnede heldige, for der bliver dage hvor jeg har fri kl.15.50.

0
0
Svar på denne tråd

Nu gider du næppe...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 15:02

... høre mere fra gamle koner på 30+ (ak, der ramte virkeligheden mig ), men NYD for pokker din tid!

Jeg er LYKKELIG de dage, hvor jeg har fri fra arbejde allerede kl. 16! Så kan jeg være i stalden en halv time senere og så hjem et par timer efter (eller ti minutter) og glo i køleskabet, vaske tøj og gøre rent.

Og så på arbejde i morgen kl. 9-17. Fik jeg nævnte at på torsdag skal jeg på arbejde kl. 10-22? Der får hesten et klap om morgenen inden jeg kører på arbejde.

Nej, NYD at du har så tidligt fri selvom det sætter krav til selvdiciplinen at tage til hesten først, hjem til den serverede aftensmad og så svede over tysk stil. Du får næppe nogensinde så meget fritid som du har nu.

0
0
Svar på denne tråd

Sikke en sjov tråd!
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 16:00
I er alle på nakken af TS, fordi hun mener, at hun går en hård tid i møde, og alligevel har I alle så skide travlt med "så bare se og hør hvor slemt, JEG har det, og hvor meget jeg arbejder!!" Tsk tsk ;-) "Du skal ikke tro, at du har det hårdt, men MIG derimod....." sikke da en holdning ;-)

Sagde Carina Lauth

Mor til Frederik, født 25-02-2009

Gravid med Isabella, termin 07-12-2011

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 16:12

Carina - der er da ingen der er på nakken af nogen.

Folk opfordre til at nyde tiden og se på det positive.

De som arbejder og er ældre, fortæller da bare deres histori om hvordan deres dag ser ud.

Og så er der heller ikke noget - ALLE i denne tråd - folk skriver meget forskelligt.

Hvis TS kun ville have svar fra jævnaldrene, havde hun nok skrevet på Junior 15+.

Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
0
Svar på denne tråd

Kom igen :)
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 16:12

Kl. 15? Det er da et suuper tidspunkt at få fri. Bare for at være endnu en af de højhellige personer, som du sikkert er træt af.

Men jeg havde sku fri kl. 15 og en enkelt dag 16 i både 8. og 9. klasse. Der stod hesten altså en times transporttid væk. Øv, men så måtte jeg jo læse lektier i toget og have ridetøjet i tasken.

Smil og glæd dig fremfor at finde så mange negative ting som muligt, så det virker lidt mere dramatisk ( uff, provokerende, jeg ved det godt. Men måske også lidt sandt?).

YES, jeg skal møde nye mennesker, jeg får lov at vælge flot bogbind, jeg har en fast hverdag, hvor jeg ved, hvad jeg skal hvornår, jeg bliver klogere, det er en udfordring, som jeg sagtens kan klare og så er det 3 spændende år. Jeg får prøvet en studieretning af og håber den er rigtig god.

Og inden du gennemtrevler min profil: Jeg er under 30, ikke uddannet ejendomsmægler og har ingen børn.

Jeg er 18 år, på vej ind på HF (Jeg glæder mig!) og er sikkert ligeså nervøs som dig, men jeg ser bare lidt lysere på det.

Jeg håber du bliver RIGTIG glad for dit gymnasium, det er der mange der gør især pga det sociale er virkelig fedt! :)

..Jeg er ikke bange for at ride, jeg er bange for at falde af..

0
0
Svar på denne tråd

det kan lade sig gøre
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 21:18

Min datter, starter også på biotek nu her på onsdag, vi har også luret hendes skema og 3 til 4 dage er til 15.30 og så lige 5 min til og nå toget hjem med 45 min transport.

Vi var til introdultion, hvor der faktisk var en pige som dyrkede idræt på eliteplan (håndbold) og vi spurgte indtil hvordan hun fik dagen til og hænge sammen med tid til begge dele. Hun strukturerede sin dag, og fik plads til socialt samvær også.

Jeg VED vi også kommer til og hjælpe Elizabeth med og strukturerer sin dag, for ellers hænger det ikke sammen med hest og stævner, jeg ved hun også vil have dage hvor hun piver og synes det er hårdt og i min verden er det fuldt forståeligt.

Folkeskoen er en verden for sig, lige som gymnasiet også er det, men man kan nu kun forholde sig til det sted man er i livet, og med få dage til skolestart et nyt sted, så er der sommerfugle i maven, med alt det nye som venter.

Jeg VED Elizabeth også har sommerfugle i maven, som du en bekymring over om man er dygtig nok og alle de nye mennesker i skal møde, hun kender kun 3 på hele skolen, hvor af den ene er bedste veninden som hun lige er blevet uvenner med, ufedt.

Omvendt er jeg også som nærmest "middelalderne" sikker på at i gæve piger har ben i næsen og nok skal klare jer, at i netop som ridepiger har en masse fordele i forhold til samarbejde, tydeligt kropssprog, og kendskab til hårdt arbejde, nok skal klare jer rigtig fint.

God vind - og piv bare, det må man gerne i min verden, at pive er jo ikke en generel utilfredshed med livet, ej heller en permanent tilstand, blot et øjebliks jeg kan ikke overskue det hele - og hvem kan i øvrigt det altid.

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 23:12

En godt eksempel på hvordan en debat så let som ingen ting kan tage en helt anden drejning!

Men da godt med de konstruktive svar der er kommet ;)

Hilsen lille mig (Lines Lions) egen lille dejlige søde fantastiske sukkergris :P :D

"En god træner kan høre hesten tale, en fremragende træner kan høre hesten hviske."

Ejer af en dejlig dejlig plet pony <3

0
0
Svar på denne tråd

de sidste indlæg
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 18:34

Blev mega lettet da jeg så de sidste indlæg, ja jeg skal nok få det til at fungere, og som et indlæg sagde, er det en debat der startede med at jeg blev irriteret over en lille ting som jeg slet ikke mente så ALVORLIGT som mange har taget det, som jeg er ret ked af, da jeg havde læst de første 20 igennem.. Det var ikke for at få svar som så skulle du se mig of min hverdag, det var for at få et skulderklap måske(?), også vidste jeg ikke at jeg kunne skrive i noget juniornet, jeg regnede nok bare med at mit første indlæg om mit kommende liv nogenlunde lagde målgruppe.

Pruhest: Sjovt at det er tre hun kender på hele skolen, de samme gør jeg, og min b-veninde som jeg er uvenner med er en af dem. Så du kan hilse din datter fra mig at sige: ja mega ufedt når det er en skole og sådan, men vi glæder os vel bare til at få nye venner også.. :D

0
0
Svar på denne tråd

det skal jeg nok
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 19:28

og held og lykke i morgen.

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider