Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til kost på job - oppustet!
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 09:50

Nå men altså, jeg ved jo der er mange herinde der har styr på det med kost, så jeg tænker der er nogen der har nogle ideer til hvad jeg mangler før der er balance?

Jeg har lige fået nyt arbejde hvor jeg sidder på kontor, jeg har altid været vant til aktive jobs i bevægelse, så jeg er meget opmærksom på kalorie og fedtfattig mad, da det ellers kommer til at sætte sig når jeg bare sidder der på min flade røv

MEN - jeg er simpelthen så oppustet når vi kommer til eftermiddagen, det er jo ikke til at holde ud.

Min kost:

Morgenmad: En skive rugbrød med ost (uden smør) ½ liter mælk eller en lille skål müsli

Formiddag: Æble/gulerødder

Frokost: To skiver rugbrød klappet sammen, med en skive ost og hamburgerryg (ugen smør) og en snackpeber

Nogen dage har jeg i stedet for en peberfrugt, taget en halv honningmelon med, skåret i tern

Eftermiddag: Æble/gulerødder, måske et par grove kiks.

Jeg drikker ikke kaffe og drikker en del vand.

Jeg syntes jo det burde være en fornuftig kost i løbet af en arbejdsdag, men jeg tager måske helt fejl?

Vil droppe æblerne og spise noget andet frugt, da syren jo sætter godt gang i maven.

Men i går spise jeg ikke æbler og det var altså det samme.

Mangler jeg flere fibre fra groft brød f.eks? Det er jo umiddelbart min tanke...

Håber på gode input

Hilsen Linda og alle hestene på Ryvejlund

Se vores hjemmeside på: www.ryvejlund.dk - og følg med i bloggen

Kig forbi min BLOG - kreative indslag, bagværk og sludder

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 10:19

Hvor meget vand drikker du ca?

Jeg får det på samme måde, hvis jeg ikke drikker nok vand om dagen mellem måltiderne.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

stenalderkost
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 11:12

For mig har det givet et KÆMPE velvære at skippe al brød og kulhydrater i det hele taget og i stedet om morgen f.eks. spise en peberfrugt med oliven og feta, eller æggekage med grøntsager. Ellers en smoothie med bær, lidt olie og nødder samt ris- eller sojamælk. Alm. mælk kan også gøre det, men det har jeg det ikke så godt med og drikker det kun sjældent.

Det samme til frokost - holde mig til kød/linser-bønner og så grøntsager med noget godt vegtabilsk eolie ovenpå.

Spiser jeg sådan - så har jeg tonse meget energi og min mave er helt i orden. Men det er meget anderledes at spise sådan til morgen, så de skal man lige overvinde :-)

0
0
Svar på denne tråd

Arhh..
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 11:15

Det er svært at sige hvor meget jeg lige drikker, men jeg skyder på omkring +-1 liter afhængig af dagen, men drikker også en del vand når jeg kommer hjem, så syntes da jeg får det vand jeg skal have... men kan da godt være jeg skal drikke mere?

Har bare ikke så meget lyst til at drikke vand når jeg føler min mave kan eksploderede hvornår det skal være

0
0
Svar på denne tråd

Søs ♥Meggi♥
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 11:19

Det lyder spændende! Det vil jeg helt sikker forsøge mig med og se om det kunne hjælpe mig

0
0
Svar på denne tråd

æble.....
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 14:52

Æble/gulerod er ikke godt for mig.

når jeg er oppustet er ofte det en af 3 grunde:

Pga. min overfølsomhed overfor kolofoium, som er i.. krydderier.

Pga. for meget sukker (som også er i frugt - æbler), jeg har haft slem candida. (svamp i maven).

Og så har jeg tilmed irritabel tyktarm.

Min mave kan blive så oppustet, at jeg ligner en gravid.

Mine metoder for at holde maven i ave. :)

Fibre. Aldrig noget uden fuldkorn, generelt. Aldrig "overfylde" maven. Faktisk går det bedst, hvis jeg ikke spiser ret meget, aldrig store portioner.

Forresten min søster, fik at vide, hun ikke måtte spise æbler , da hun var højgravid, fordi det giver oppustet mave, hun fik en hel liste, hun ikke måtte spise.

0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 12:52

En af dagens nyheder i medierne er, at hvidløg indeholder et stof, som dræber de metanproducerende bakterier i maven...hos køer...og derved nedsætter gasudslippet hos køerne. Men det var da måske et forsøg værd om det også virker hos mennesker ;-)

5 års brun vallak efter Hoelgaards Kontrast sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/265046/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider