Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvordan starter man ud?
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 15:13

Hvis man gerne vil starte med at løbe hvordan starter man så bedst ud så man undgår skader og overbelastning ? :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 15:18

IFORM's løbeprogrammer virkelig guld værd!
Jeg kan stærkt anbefale dem :-)

Se evt. iform.dk/traeningsplanner/ loebeprogram-begynder

Kia;
The only one who can stop you from fulfilling your dreams is you.

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 15:21

Punkt 1 er et par ordentlige sko.

De rigtige løbesko er sådan set lige så vigtige som at hesten har den rigtige sadel.

Så smut i en løbebutik og bliv testet/vejledt til de rigtige sko!

Det er ikke helt billigt, men det er absolut det hele værd

Derudover findes der rundt omkring på nettet mange træningsprogrammer specielt til opstart.

F.eks er der c25k som downloades til ipod eller lign og så får man intrukser undervejs på løbeturen(google c25k).

Ellers er der også mange programmer på papir hvor man selv holder styr på tiden undervejs(kig f.eks på iform.dk, motion-online.dk eller lign.)

Endelig er der også løbeklubber hvor man kan løbe med på forskellige hold alt efter nuveau.

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 15:48

Frk Arthur: Jeg har faktisk allerede nogle gode løbesko, jeg har bare aldrig haft brugt dem :D Så nu tænkte jeg at nu vil jeg altså igang.

Jeg har ingen ipod pt, den er gået i stykker :S

Jeg tager lige et kig på iform, mange tak for linket :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

løb er sundt
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 16:31

hvis du ikke har løbet før, vil jeg anbefale ikke at starte for hårdt ud.

selv har jeg løbet i mange år, med nogle pauser ind imellem. nu er jeg gået igang igen, og løber ca. 3-4 km 3 gange om ugen.

det er rigtig vigtigt ikke at starte for hårdt ud ellers løber man surt i det.

og som andre skriver gode løbesko! (jeg burde selv få købt mig nogle nye, men som der også skrives er det ikke heelt billigt)

for tiden løber jeg om morgenen eller sent om aftenen, hvor det er køligt og rart. jeg slår hjernen fra, og løber, i et tempo der passer mig godt hverken for langsomt eller hurtigt. rigtig dejligt er også at have sin hund (hvis du har sådan en) med på løbetur, så slår man også 2 fluer med et smæk. hunden bliver luftet, og man får selv noget god motion.

held og lykke med at komme igang!

mvh

I.C. Rosenborg

Rosenborg Dressage

¤BLLS¤

North Star

23.4-1990 - 17.11- 2010

elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

jeg er just
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 16:54
Startet. Og udover de allerede nævnte ting har det for mig været vigtig at løbe laaaangsomt! Virkelig langsomt! Faktisk tror jeg at nogen gange kan folk passere mig i gang;-) men det har hjulpet mig. Fra at have prøvet utallige gange uden succes er jeg nu oppe på knap 3 km.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes i Køge området.

Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 17:40

Jeg havde også tænkt mig at løbe laaangsomt - netop for ikke at blive for hurtigt forpustet og overanstrengt :)

Jeg har kigget lidt på iform's trænings løbe program og synes det lyder ret fornuftigt. Så det tror jeg at jeg vil gå igang med.

Men - behøver man at løbe hver dag for at holde formen ? :S For det har jeg nok ikke tid til når skolen, arbejde osv begynder her igen :S Eller kan man nøjes med 2 gange om ugen fx - eller ryger formen så ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

kdkdkdkd
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 18:09

Altså, hvis du ellers bevæger dig på en dag, så gør det intet at man kun løber 2-3 gange ugentligt. Min form er ikke faldet på det punkt, selvom dét varierer hvor meget jeg løber ;)

//Kat

Nu som rytter på Hjalte - et lille stykke himmel. <3

All in all is all we are.

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 18:31

Jeg bevæger mig hver dag - rider fx også hver dag osv :)

Hvornår er det bedst at løbe på dagen? Jeg tænker det jo skal være inden man spiser et måltid ? Men er det bare når man har lyst og gider

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider