Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Rygning ..
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 11:52

Ja, hvorfor ryger man?
hvorfor stopper man ikke bare, når man godt ved det er sundhedsskadeligt for én selv? og ikke mindst for alle andre mennesker man omgås med.

.. Sagde LilleChelle ;)

Slettet fra nutiden, gemt i fortiden og bliver aldrig en del af fremtiden.
Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 11:54

Fordi der er hyggeligt, socialt, afslappende og jeg syntes det smager godt :) Det er også usundt at kværne en hel pose chips... hvorfor gør man det?

0
0
Svar på denne tråd

hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 12:02

Julie:
Forhåbentlig kværner de fleste mennesker ikke 10 poser chips om dagen ;)

0
0
Svar på denne tråd

overskrify
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 12:04

Man kan ikke stoppe fordi psyken går ind og bilder den naive ryger ind at man er dødafhængig og det er umuligt at stoppe.

Jeg røg i 13 år da jeg endelig fattede at det faktisk ikke var svært at stoppe. Stoppede fra den ene dag til den anden og har prist mig lykkelig siden. Har ikke haft lyst til en cigarat siden.

Julie, en pose chips kan ikke helt sammenlignes med en cigarat - men det ved du sikkert også godt ;)

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

Book fotograf til Store Hestedag i September allerede nu!

www.bonniejensen.dk / foto@bonniejensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

ved det godt.
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 12:22

Ja ved skam godt det ikke er det samme, men min pointe var at jeg nyder at ryge og derfor ikke stopper. Det er jo ikke alle rygere der bare ryger fordi de tror de ikke kan stoppe, nogen gør det jo også af lyst.

Der er så mange ting der er usunde, men som vi som mennesker gør alligevel fordi vi har lyst!

0
0
Svar på denne tråd

rygning
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 12:34

Jeg synes så den store forskel på rygning og fx en pose chips er, at jeg dør ikke fordi du spiser chips, men du kan slå mig ihjel af din røg.

I min verden er rygere super egoister. Hvorfor er det lige der skal tændes en smøg i busskuret, hvor vi står mange mennesker. Hvorfor ryge når du snakker til mig. Hvorfor tænde en smøg under en middagsselvskab "bare fordi det er udendørs".

Røgene genere mig, jeg får det dårligt af den. Og desuden gider jeg ikke have kræft bare fordi "en ryger nyder sin dårlige vane".

Jeg har intet svar på hvorfor folk ryger, for jeg forstår virkelig ikke de gider spilde både deres egne og samfundets penge og helbred på den måde.

0
0
Svar på denne tråd

Chips...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 12:37

Det skader jo ikke andre på nogen måde, at der sidder en og æder chips. Det stinker heller ikke nær så meget som rygning... Men ja, det er sundhedsskadeligt præcis som rygning er (og en million milliard andre ting).

Men... jeg undrer mig også tit over, hvorfor man ryger. Har selv været ryger, og kan den dag i dag godt ryge til en fest uden at skulle ryge dagen efter.

Priser mig lykkelig for, at jeg ikke har den last i hverdagen. Det har jeg så til gengæld en kæreste, der har

Man kan ikke gå gennem livet uden at være usund på en eller anden måde. Men lige præcis rygning forstår jeg ikke... trods det at jeg selv har røget...

Skrev hende den tykke, som er blevet mor...

Alle mennesker er født lige dumme

- nogen får bare mere ud af det end andre

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår det heller ikke
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 12:55

men jeg gør det. Jeg har faktisk en del dårlige vaner, som f.eks. at side her i stedet for at dyrke motion, dyrke mine kreative hobbyer eller rent faktisk gøre noget fornuftigt.

Min kloge sygeplejerske studerende veninde lavede et projekt om selvskade. Det er åbenbart noget vi alle har på et eller andet plan. Gad vide om det er sådan noget?

Jeg tror egentlig ikke det er svært at stoppe hvis ellers man er motiveret, men det er jeg ikke. Cigaretten er den perfekte undskyldning for at gå uden for og få lidt tid for sig selv, eller at side at snakke sammen i mindre grupper væk fra det store selskab, til fest og til hverdag. Det har jeg brug for og har svært ved at implementere "mindre selskab" uden en slem undskyldning.

Desuden ejer jeg ikke rygrad. Lige for tiden kan jeg faktisk mærke at det ikke er godt for mig, men for pokker hvor jeg godt kan lide det - når ikke det kradser i lungerne

Medlem af Bullerklubben

Life is like a box of chocolate. You never know what´s inside.

Men man kan altså bare læse bagsiden eller indlægssedlen!

Hvad var det nu NSLFB stod for?

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 12:55

det er altid nemmere at sidde og være uforstående over for noget man måske ikke selv har været i. Jeg tror ikke på det er nemt for alle at holde med at ryge, For Bonnie var det super nemt da det kom til hende, men måske det var fordi at da Bonnie holdte var det bare det rigtige tidspunkt, det er lige som at tabe sig tror jeg .. hvis det ikke er det rigtigte tidspunkt så kan man ikke.

jeg selv har aldrig røget, føler med dem der gerne vil holde, men ikke kan overskue et stop. Men dem som nyder at ryge, det må de vitterlig selv om så længe de ikke genere mig.

Mange ting er sundhedsskadelige, mobiler, tatoveringer, piercinger kan give kræft pga arvæv, hvis man ikke spiser korrekt er det sundhedsskadeligt, hvis man ikke spiser, hvis man spiser for meget og så videre .... og hvorfor bliver vi ved .... jeg tror ikke mange kan sige sig fri for at leve lidt sundhedsskadeligt. Om det er chips, tatoveringer, mobiltelefonen eller piercingerne ... lidt vil der altid være ... tror jeg ....

Så jeg er sq ligeglad med om folk ryger bare gør det væk fra mig tak :)

2 Kasser VHS bånd gives væk, har ingen anelse om hvad der er i kasserne. Blandet voksen og børnefilm

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 13:36

Håber ikke mit indlæg kom til at lyde overlegent og som om at det bare er nemt for alle at stoppe med at ryge. Så har jeg formuleret mig forkert. :( Det sker vist nu og da :o

Jeg har forsøgt forgæves at stoppe mange mange mange gange og det var netop med de rigtige værktøjer og den rette psyke at jeg kunne stoppe. Og DÉR er jeg overbevist om at det er det samme for alle, med de rigtige værktøjer (i mit tilfælde var det noget så tåbeligt som bogen 'endelig ikke-ryger' af Allen Carr - wauv den kan anbefales) og den rette indstilling, ja så kan man hvis man har lyst. ;)

Mvh Bonnie

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 13:58

Fordi der i cigaretter er stoffer, som gør dig afhængige - sammen med tjære, stoffer fra rottegift og det man bruger til at lave sorte affaldssække af ;) Mmh, mon ikke det er lækkert at kysse med en ryger!

Jeg har nadar respekt for folk, der ryger. Og det blev ikke mildere, da jeg mødte min kæreste, som har allergi og astma :(

Ej nej nej, magen til egoister!

Vi venter på bussen, i øs-regnvejr, men rygerne skal stå i busskuret og ryge, så vi andre må stå ude! Min kæreste skammer sig lidt over sin sygdom, så jeg går pænt hen og spørger, om måske de ike kunne holde pause med at ryge i 2 minutter, indtil bussen kom? Da min kæreste havde astma og vi ville helst ikke stå i regnen.

Næ - og hvor var jeg flabet at spørge!

Magen til idioter! Jeg sidder og bliver helt vred! Det er DEM der har en dårlig vane, så er det da også dem er skal flytte sig! Men åbenbart ikke, det er de syge der skal stå i regnen

Jeg har ikke selv astma, men jeg hader når man har stået ved siden af en ryger og ens hår + tøj stinker...

Og en sidste ting: ja, der er mange ting, der er usunde! Men ingen dør af at se andre spise en chips. Til gengæld er der folk der dør af passiv rygning!

Kan slet ikke forstå rygerne ikke skammer sig over det :( det slår jo folk ihjel? Og generer folk der har astma?

For ikke at nævne den stakkels familie der står tilbage, når en ryger dør af sin selv-forsagede lungekræft. Har man slet ikke dårlig samvittighed over, at man efterlader sin familie for tidligt? Og giver sine børn og børnebørn risiko for alle mulige sygdomme pga passiv rygning?

- jeg har MASSER af dårlige vaner, ork jeg ville ikke kunne nævne dem alle! :) men, ingen af dem skader andre.

/ sikke en roman, men jeg fik vidst svaret på dit spørgsmål øverst i mit indlæg :)

0
0
Svar på denne tråd

Over hovedet ikke Bonnie :)
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 14:11

Nej Bonnie slet ikke, det var bare som jeg siger det rette tidspunkt for dig og sådan tror jeg det er for mange, jeg ved med mit vægtab, jeg har forsøgt mange gange, men aldrig rigtigt kommet der til hvor jeg ville, men så var tidspunket der bare og jeg smed de forbandet kilo...

For det lykkes skal det bare være når man er helt klar til det, fordi ellers tror jeg på man falder i igen

2 Kasser VHS bånd gives væk, har ingen anelse om hvad der er i kasserne. Blandet voksen og børnefilm

0
0
Svar på denne tråd

Fordi jeg
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 14:30

har besluttet at ryge....

For et par år siden besluttede jeg at lade være, og det gik faktisk ganske godt.... Så begyndte jeg, trods kæmpe fokus på ikke at indtage alt muligt ususndt og ekstra mængde mad, at tage på.... Så stod valget mellem at vælge at ryge eller tage de i forvejen tabte 10 kg, på igen.... Jeg valgte at ryge!!!

Så mit problem er ikke om jeg skal tage stilling til om jeg skal ryge eller ikke ryge.... Jeg skal ikke mentalt forberedes til at undvære cigaretter...

Til gengænld skal jeg tage stilling til om jeg vil være tyk eller ikke tyk og skal mentalt forberedes til at tage på.... Og DET er langt værre end at undvære cigaretterne. For jeg vil IKKE være tyk, uanset om der skal voldsomt meget overvægt til, før det er lige så sundhedsskadeligt som rygningen.

Jeg kan godt lade være med at ryge... Og jeg ville gøre det, hvis det ikke havde ovennævnte konsekvenser. For jeg oplevede alle de positive ting der følger i forhold til ikke at ryge, da jeg lod være.

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

rygere!!
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 14:38

Hold da op der er mange herinde der skærer alle over én kam!!

"Nada respekt for rygere" & "egoister" - hvad sker der lige for det? Gu' er vi rygere egoister, men vi er ligeså meget egoister som ethvert andet menneske! Nogle køber en kop kaffe, vi tænder en smøg eks. Selvom vi er rygere, er vi også mennesker!

Dette er vel at mærke kun skrevet på baggrund af at jeg selv er ryger og slet ikke kan se mig selv i noget af det nogle skriver. Jeg kan ikke stå til ansvar for andre folks manglende respekt, men husk på at vi faktisk også er mange som rent faktisk tager hensyn!!

Tænder aldrig en cigaret i nærheden af folk som jeg ikke ved ryger eller ej, går gerne et stykke væk eller spørger om nogen har noget imod det. Hvis jeg skal ryge når jeg venter på bussen, går jeg ud af skuret og stiller mig væk. Hvis det regner, bare ærgeligt, så må jeg vente. Hvis jeg går gennem byen og jeg kan se der kommer børn gående, går jeg ud i siden og fjerner min cigaret væk fra dem. Puster altid røgen væk fra folk osv osv.

Ingen skal lide under min last og jeg skal da slet ikke være den der påfører dem skade med vilje! Det er selvfølgelig ikke fedt at nogen rygere ikke kan se udover deres egen næsetip, men det er ikke alle der er sådan!

Husk lige at la' være med at generalisere, det kommer der aldrig noget godt ud af!!!!

.. Trine ..

Samson <3

0
0
Svar på denne tråd

123464
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 14:40

Jeg ryger fordi det giver mig en.. Ja hvad skal man lige kalde det, en afstressende følelse i kroppen.. Ro helt ud i fingerspidserne..

I siger i ikk har "vaner" der skader andre, hvad så når i lige kør en tur i bilen - tror i ikke også det er skadeligt for os der altid tar cyklen?

RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09

<3 Calvados J & Perfect Poseidon <3

Man kan ikke lave omelet - uden at slå et æg i stykker!

0
0
Svar på denne tråd

fordi ...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 14:49

Jeg røg, fordi det var afstressende og behageligt, og så elskede jeg smagen :P

Jeg var ikke sådan rigtig nikotinafhængig følte jeg, kunne ihvert fald stoppe fra den ene dag til den anden, det var kun i bestemte sitauioner jeg føltre trangen.

Jeg røg, selvom jeg vidste at det var farligt, fordi jeg gerne vil leve mit liv, have det sjovt (til en hvis grænse selvfølgelig), og give mig selv lov til de ting, jeg gerne ville.

dertil kommer, at alt jo nærmest er giftigt/giver dig kræft/gør din syg/giver hovedpine/ødelægger stofskiftet og hvad ved jeg. Jeg vil hellere nyde livet end bekymre mig.

Men sådan er jeg jo bare ;)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 15:56

Iwanna Humbalot har du belæg for din påstand om at piercingers arvæv giver kræft? Det har jeg ALDRIG hørt om, og jeg har hørt en del sjovt ting omkring piercinger som ikke passer!

Men tilbage til emnet. Hvorfor man ryger? Det er rart.. afslappende og hyggeligt sammen med andre. Jaja, det er ikke sundt, men det er heller ikke sundt ikke at dyrke motion, spise usundt, drikke alkohol, tage stoffer mm. (og nej, det er jo ikke det samme, hvor der er ingen der dør af at man ser andre gøre det)
Jeg tror bare man skal vælge sine kampe og laster, nogle folk får en lykkefølelse i kroppen af at få noget chokolade om aftenen mens benene er smækket op og tvserien kører i tvet, mens andre får den samme følelse af første hvæs af sin smøg.
-Med det sagt, så ryger jeg ikke mere, hvorfor? Fordi nu er min last bare noget andet end at ryge.

Og at sige at rygere er egoister er at skære alle over med en kam, jaja, der er nogen der fylder det hele, men der er også mange der tager hensyn, ligesom at der er de hundeejere/parfume brugere/mv. der ikke tager hensyn til fx. allergikere. Men det gør jo ikke alle de forfængelige damer til egoister der ikke tænker på andre!

0
0
Svar på denne tråd

arvæv kræft
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 16:03

Guldfisk>> ro på , jeg har selv en del piercinger, men skal lige se om jeg kan finde det sted jeg læste om det. brb

0
0
Svar på denne tråd

tærte tumle
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 16:21

hrmn kan ikke lige finde det, men bliver ved med at lede, men det er ikke selve piercingen som sådan men arvævet, hvis man nu har haft en infektion i stedet på et tidspunkt så kan det udvikle sig.

Måske det var en avis ... nå jeg bliver ved .. skal nok finde det :)

0
0
Svar på denne tråd

røg.......
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 16:23

visse og somme har vist brug for at komme ud og få en gang frisk bilos i lungerne, i stedet for som sædvanlig at bitche over rygerne ( og sikkert snart overvægtige igen ).

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 16:31

Jeg er helt rolig, det giver bare ikke mening hvorfor at de skulle give kræft, det ville jo i princippet betyde at myggestik også vil kunne give kræft, eftersom der jo kommer en smule betændelse i det sår, som jo så også kan danne arvæv og så igen dem der skærer i sig selv etc.

0
0
Svar på denne tråd

Rygning ..
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 16:42

Kwak: Det var da en ualmindelig latterlig kommentar. Vi har da lov til at stille os uforstående overfor hvorfor nogle vælger at skade sin krop med overvægt, rygning osv.

.. Sagde LilleChelle ;)

Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

Åh gud ...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 16:51

Nå, nu er det så rygernes tur ... sidst var det de overvægtige. Tsk tsk.

Jeg gentager lige mig selv fra tråden om overvægtige: Når man peger på andre, er der stadig 3 fingre der peger på en selv.

Faktisk kan jeg slet ikke se problemet med rygerne - der må jo ikke ryges indendørs nogen steder længere og at rygere ryger udenfor og ved busstoppesteder - come on, mon ikke man skulle overveje at flytte langt ud på landet, hvis man er så sart. Så slipper man også for bilosen, svedlugten, friturelugten osv.

Om man ødelægger sig selv ved overvægt, rygning, piercing, usund kost, manglende motion, at køre uden sele i bilen eller what ever!

Hvad så, det er folks eget valg, hvordan de vil leve og virkelig ikke noget der kan bringe mit p** i kog. Tværtimod ærger det mig mere, at vi efterhånden er en temmelig småtskåren nation i meget små sko, uden plads til andre end os selv. Ikke noget under, at så mange er ensomme og lider under diverse problemer ...

"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

Narkomaner
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 17:00

Rygere er jo i bund og grund bare narkomaner der er afhængige af nikotin istedet for anden narko.

Jeg har da sikkert mødt mange hensynsfulde rygere, desværre er det de andre der fylder mest i gadebilledet. Fx er jeg træt af at rygere smider deres skodder allevegne, hvordan ville folk reagere hvis vi andre smed slikpapir i deres have eller indkørsel.

Og så må jeg indrømme at jeg bliver m*girriteret når jeg står i køen i supermarkedet og har en stinkende ryger stående på nakken. Jeg står og kæmper med at holde vejret så jeg ikke skal have den grimme lugt i næsen.

0
0
Svar på denne tråd

rygning
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 17:09

ja og de fede der spiser chips osv de skider mere så bliver der mere co2 og det går også ud over os rygere . osv osv

læs med ironi

hilsen jeanett

0
0
Svar på denne tråd

mystisk
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 17:19

Syntes godt nok folk er genereliserende,.... Lugt, uforskammede mennesker og egoister er jo altså ikke indbegrebet af alle rygere eller noget man ikke finder ved ikke-rygere.

Hvad hvis jeg står ved siden af en dame i netto der har en parfume på jeg syntes er kvalm?? Er hun så egoistisk, fordi hun ikke tager hensyn til jeg syntes hun lugter skidt? Hvad med folk der lugter af sved??

Det er jo ikke os allesammen der står og ryger folk op i hovedet, kunne jeg da aldrig finde på! Men nogen folk er altså også hysteriske udover rimelighedens grænser!

0
0
Svar på denne tråd

Rygning ..
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 17:24

Hold nu debatten i en pæn tone.
Der er ikke grund til at folk tager det der skrives personligt.

- jeg søgte blot folks argumenter for hvorfor man vælger at ryge, når det er så sundhedsskadeligt.

.. Sagde LilleChelle ;)

Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

Rygning
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 17:33

Sophie hvis du stod ved bussen og det regnet, og jeg kom og bad dig om at gå ud i regnen, da jeg ikke kunne tåle dit duftevand, var du så gået, da jeg har allergi for rigtig mange dufte, der gør at jeg får hovedpine og halsen snøre sig sammen, tænker du over at rigtig mange mennesker har den form for allegi, og må tit og ofte forlade steder, fordi folk syntes det skønt at bruge en masse duftevand.

Syntes måske ikke man skal tage alle ryger over en kam, og ikke påstå man ikke selv skader andre mennesker.

0
0
Svar på denne tråd

Parfumeallergi
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 17:42

Jeg har tidligere arbejdet sammen med en parfumeallergiker, det blev der gjort opmærksom på ved ansættelsessamtalen og så var den ikke længere. Ingen parfume og hvis hun påtalte ens deodorant, så måtte der skiftes mærke.

0
0
Svar på denne tråd

Åh ja.............
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 17:47

så det problem igen. Ja det er skide hyggeligt at ryge, foruden at det også smager godt.

Nu er jeg blevet bedt om at slukke min cigaret, sådan ca. 8-9 gange af ikke rygerer, fordi som de siger det lugter og de kan ikke tåle det. Så er det lige jeg siger HALLO, det er e-cigaretter jeg ryger, det er kun vanddamp.

Bare man står med sådan en e-cigaret, så flipper de hellige ikke rygerer ud, men jeg kan godt stå og lugte på, at de stinker af hvidløg, parfume og alskens andet skidt.

Jeg kan ikke tage ret mange ikke rygerer seriøst, de mangler åbenbart en syndebuk.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Jeg har altid en eller anden børnevenlig shetlænder til salg. Se min hjemmeside.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

igen....
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 18:18

Selvfølgelig må man stille sig uforstående. Det gør jeg da også. Jeg forstår heller ikke hvorfor der er nogen der ikke spiser, og nogen der spiser for meget. Men derfra og til at skære alle over een kam, er der ret langt. ( rygere er generelt langt hyggeligere mennesker at være sammen med. Bare MIN mening. )

0
0
Svar på denne tråd

Og ...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 18:43

Alle jer, der nævner at selv rygere uden tændte cigaretter lugter, f.eks. i supermarkedet - I kan selvfølgelig sige jer 100% fri for nogen sinde at have gået ind i Brugsen, Fakta, bussen eller andet offentligt sted i ført hestetøj. Så I dermed har undgået at genere andre med jeres stinkende ridetøj, for ikke at nævne de stakkels allergikere, der kunne risikere et astmaanfald pga. hestehår.

Sådan en gang staldtøj lugter altså værre end rygerne gør, efter min mening - og jeg vader ellers gladeligt i stalden og elsker lugten af hest.

Lidt mere tolerance overfor hinanden ville gøre det hele noget lettere, tror jeg!

"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 19:14

Jeg ryger ikke selv - Men hold kæft, hvor er belærende, sarte ikkerygere bare for meget, selvhøjtidelige og bedrevidende.

Mennesket er et svagt dyr, og den eneste måde at komme af med en afhængighed på, er med at skifte den ud med en anden.

Nå, ja - Og selv i 2011 elsker vi at drive heksejagt.

Citat slut
Bianca

"Do not mistake a goats beard for a fine stallions tail."
Irish saying

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa......
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 20:22

så let kunne det siges.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Jeg har altid en eller anden børnevenlig shetlænder til salg. Se min hjemmeside.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hensyn
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 20:51

Altså jeg er selv ryger. Det er sket at jeg har tændt en smøg tæt på nogle mennesker uden at tænke over det men jeg plrjer at gøre ALT for at holde afstand når jeg ryger. Ikke min skyld hvis nogen så stiller sig ved mig alligevel når der er masser af plads væk fra mig. Er der børn er jeg også den første til at reagere. Min far røg omkring mig da jeg var lille og jeg hadede det. Det ønsker jeg ikke for andre børn så ryger ikke med børn i nærheden. Derfor føler jeg mig ikke som en egoist. Jeg gør mit for at være hensynsfuld og er aldrig blevet bedt om at slukke en smøg. Det må jo så betyde at jeg gør mit for at ingen skal lide under min last. Og hvorfor jeg ryger? Fordi jeg kan li det og det hjælper mig med at håndtere mit stress.

Bonnie, Basil og Ravel

I er bare de dejligste <3<3<3

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 21:11

Babberup: ja dét kan du tro jeg havde gjort! Hvis jeg stod i busskuret i regnvejr, og du kom og sagde at du havde parfumeallergi, så havde jeg flyttet mig med det samme!

Tænk at du kan spørge? Selvfølgelig flytter jeg mig da, det er jo mig der har en dårlig vane, så at sige. Og det er uden @!#$.

Det er netop også derfor, at jeg bliver ked af, at rygerne ikke vli gå ud, så min kæreste med astma ikke skal stå der.

Til alle dem, der kritiserede, at jeg skar alle over én kam: i har helt ret. Det skal man ikke gøre. Jeg er sikker på, at der findes rygere, der viser hensyn - jeg har desværre bare ikke mødt nogen endnu, og det er nok derfor jeg kaldte alle rygere egoister.

Det er sevlfølgelig min fejl, jeg vil gerne rette det til, at jeg personligt kun har mødt egoistiske rygere :)

Jeg kan godt se min udtalelse er hård, men i skulle bare vide hvordan det bløder i mit hjerte, når min lillebror får hosteanfald inde i byen, fordi folk gerne må ryge udenfor :( bare fordi det er udenfor fjerner det jo ikke røgen på magisk vis. Hvis der ingen vind er hænger det bare i luften.

Jeg er harm over, at vi så tit må flytte os - både når jeg er med min kæreste eller min lillebror - væk fra et bord ved en restaurant, fordi bordene er ude i det gode vejr og folk sidder og ryger - ulækkert for mig der spiser, og anledning til hosteanfald hos nogen, jeg holder af.

Jeg kan bare ikke se det..

Det der med at det afstresser.. Jamen det er helt fint, folk må hjertens gerne ryge alt det de vil - men om bare de ikke ville være søde at gøre det væk fra os andre?

0
0
Svar på denne tråd

Bliver harm
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 21:12

Jeg ryger fordi jeg kan li det, jeg synes det er hyggeligt, afstressende og det giver mig en rar fornemmelse.

Jeg kan grundet rygeforbud og hensyn til andre mennesker ikke ryge:

Når jeg går på restaurant

Når jeg går i byen

De 8 timer om dagen jeg er på arb.

Når jeg er hjemme hos mennesker der ikke ryger

Fint med mig så det lader jeg være med, men nok er bare ikke nok og så rykker folks hysteriske anfald sig bare til at det nu også er generene når man ryger udenfor i fri luft??? At man ingen respekt har for rygere hvad fanden er det for noget at sige??? Og hvad med dem der står tilbage når man er død af rygning? ja hvad med dem der står tilbage når man har "ædt sig ihjel". Har fået en blodprop fordi man ikke røre sig osv.

Jeg gør min "samfunds pligt" jeg har taget en lang uddannelse, jeg har et godt job, jeg betaler skat, jeg forsørger mig selv uden nogen form for hjælp. Jeg dyrker en masse motion og spiser fornuftigt, men ja jeg har en last jeg ryger.. OG HVAD SÅ!!!!

(IRONI)

OK.. Lad os da bare diskriminere alle andre der er anderledes og lever anderledes liv med andre valg end os selv, for det er da for irriterende

Så skal jeg også gå og hidse mig op over at det er irriterende at jeg skal betale skat til folk på bistand, folk der bliver ved at skide unger ud uden at kunne forsørge dem, (folk der render meget til lægen fordi de har skavanker som astma) folk der er tykke (ja for de lugter jo både grimt i min næse, koster samfundet en masse penge, fylder i bussen) og hvad ved jeg. Folk der køre på knallert lugter også. Cyklister køre jo også hjernedødt inde i byen og ser sig slet ikke for og sætter derfor mit og andres liv i fare, og ja det gælder jo ALLESAMMEN (IRONI OFF)

Sophie: Hvis din kæreste virkelig har så meget astma at han ikke kan tåle en der står og ryger udenfor, så kan han nok heller ikke tåle bilosen fra alle de biler der passere ved et busstoppested, og så bør HAN nok ta og flytte på landet og få sig et job så han har råd til en bil der kan transportere ham rundt. For hvor der er mennesker biler og andet, er der ting der lugter, kan skade dit sarte helbred osv.

AAAARRRHHHGGG Blir virkelig arrig over smålige navlebeskuende mennesker, der ser dem selv og deres liv som det eneste saliggørrende

Med venlig hilsen

Nadia

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 21:21

NBP: min kæreste skal kraftedme ikke tvinges væk fra alt, fordi nogle folk ikke viser hensyn! NU bliver jeg fanme arrig! Jeg har prøvet at holde en pæn tone indtil nu!

Hvordan fanden kan du tillade dig at sige sådan noget?! Det handler SIMPELT nok om, at man bare ikke ryger folk op i hovedet, slut! I må gerne ryge, men lad lige være med at gøre det i nærheden af andre!

Folk der har astma og folk på bistand er IKKE selv skyld i det! Men det er rygere, da i selv vælger at ryge, det er JERES valg!

Og jeg er ikke perfekt! Hvis du læste mit indlæg så skrev jeg, at jeg havde masser af dårlige vaner! Men jeg lader dem fanme ikke gå ud over andre!

Føj hvor er jeg gal! Du kan forsvare rygning alt det du vil, men du skal fanme ikke fortælle min kæreste, min lillebror og alle andre, at de da bare skal flytte ud på en mark, fordi NOGLE rygere ikke kan opføre sig ordentligt! Dér kryder du sgu grænsen!

0
0
Svar på denne tråd

hhmmmmm
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 21:23

Nu kunne jeg aldrig finde på at tænde en cigaret i et busskur fyldt med mennesker der havde JEG SELV stillet mig udenfor (rygningen er MIT problem). Men derfra og så til frelst at sige at man havde flyttet sig ud i regnen fordi der kom en med parfumeallergi, den må du altså længere ud på landet med Så skulle 10 mennesker stå i regnvejr så EN med parfumeallergi ku stå i tørvejr.. Ej nu må det stoppe..

Med venlig hilsen

Nadia

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 21:34

NBP: Jeg tvivler på at samtlige mennesker i et busskur har parfume på? Jeg mener bare, at hvis nogen henvendte sig personligt til mig og sagde, at de altså havde allergi, så ville jeg altså flytte mig.. Og det har jeg da også gjort før, så det er ikke bare noget jeg siger.

Men det er ligemeget, tror aldrig man kan blive enige om sådan noget :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 21:52

Når man, som jeg, har holdt både sin mor og far i hånden da de døde, begge af ryger-relaterede sygdomme, må jeg tilslutte mig dem der siger:

- Jeg har ingen respekt for rygere!

Har du børn, mand, kone, forældre eller søskende der holder af dig, er det totalt egoisme at ryge. Og ja ja, jeg har hørt alle de historier om mennesker der har røget i ca. 90 år og nærmest kun er blevet så gamle fordi de har røget - @!#$ siger jeg bare!

Jeg kan ikke fatte at kan være så "dum-stædig" at man mener man har ret til at ryge. Jeg er godt klar over at det er svært at holde op, men come on, livet kræver rygrad, og hvis rygerne tror at det er let at dø af en blodprop eller at få en hjerneblødning og blive totalt dement på et øjeblik, så kan i godt tro om igen!

Venlig hilsen Lone

Dannelse er det der er tilbage, når man har glemt alt, hvad man har lært! (Ellen Key)

0
0
Svar på denne tråd

arrig.... fedt
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 22:05

Du kan blive så arrig du vil og med hensyn til at gå over grænsen så var det lige det jeg var ude efter, for JA det er da at gå over grænsen at sige i skal flytte ud på en "mark" fordi i har allergi.

Men det er mindst ligeså meget at gå over grænsen at sige at alle rygere er egoistiske, og at man har nada respekt for rygere (som om alle rygere er en bestemt folkegruppe)Og at vi må vige til siden fordi I har allergi.

Hvis jeg står et sted og ryger kan jeg jo ikke vide om ham der går forbi mig eller kommer og stiller sig i nærheden af mig har allergi?Så må man jo sige noget... Tror ikke der er mange der ryger nogen direkte op i hovedet med vilje uden at tage hensyn.

Og nu kan man jo ikke sige at ALLE der har astma eller er på bistand ikke kan gøre for det, for det kan mange af dem jo så faktisk.. Så IGEN pas på med at generalisere.

og om alle 10 i busskuret har parfume på.. tjjaaa det ved nu ikke, igen kommer det nok an på hvad man selv kommer fra og er vandt til at omgåes, om man tror de har det. Jeg går da med parfume hver dag det samme ved jeg min mor gør og alle mine veninder. Og det har jeg da aldrig tænkt over, det er hverdag for mig, så jeg tænker at det er meget almindeligt, hvis du ikke går med parfume og kender så mange der gør tænker du nok at det ikke er så almindeligt.

Du kender måske heller ikke så mange rygere så du synes rygere er dumme og egoistiske fordi de har en dum vane.

Nogle af de bedste/nærmeste og mest betydningsfulde mennesker i mit liv er rygere, så jeg bliver sku også stødt af DINE udtalelser.

Med venlig hilsen

Nadia

0
0
Svar på denne tråd

LoneB ♥Åge♥
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 23:00

LoneB ?Åge?: Blev lidt overrasket over det du skrev så vil lige være sikker på jeg forstod dig rigtigt. Ifølge dig er det forkert af os at ryge pågrund af de mennesker der elsker os? Er det så ikke lige så ondt at spise sig fed? Det gir vel det samme resultat: en tidligere død. Jeg kan godt se hvad du mener men hvis jeg sku gøre alt der gjorde dem omkring mig glad ville jeg miste mig selv. Fx ville jeg ikke flytte sammen med min kæreste nu da jeg ved det giver min mor stress.

Noget andet er at så vidt jeg forstår på dig lyder det somom du mener at vi ikke har ret til at ryge. At det simpelthen burde forbydes (kan ha misforstået dig). Det forstår jeg så intet af. Det er vores eget valg at vi ryger og det er der ingen der skal blande sig i om vi gør eller ej. Hvis vi er til så stor gene så må rygerloven vel strammes så der er endnu mindre steder vi kan ryge.

Jeg angriber dig ikke men prøver at forstå hvad det er du mener. Hvis jeg har misforstået noget må du meget gerne rette mig.

Bonnie, Basil og Ravel

0
0
Svar på denne tråd

Rygning...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 23:05

Iwanna Humbalot: Jeg vil meget gerne vide hvad du baserer din påstand om at mobiler, tatoveringer og piercinger kan give kræft? Kræft opstår ikke på grund af arvæv, termet malignt arvæv findes simpelthen ikke. Kræft er derimod en række celler i kroppen der begynder af vokse uhensigsmæssigt(og ja her kan kosten have betydning for bl.a. cancer coli), deraf udvikler de sig til kræftsvulster. Der er desuden ingen forskningsbaserede beviser for at tatoveringer kan være en årsag til kræft, ligesom der ikke er noget endeligt bevis for de såkaldte skadelige stråler fra mobiltelefoner..

Jeg mener at rygning er et valg det pågældende menneske tager, jeg ser det hverken som ulækkert eller frastødende og ønsker heller ikke at sammenligne rygere på et plan, hvor de nærmest fremstår som en form for narkomaner. Jeg er klar over at nikotin er vanedannende, men at mene at rygere er egoister der langsomt slår sig selv ihjel, synes jeg nu er en overdrivelse. Jeg synes at det er værre at se overvægtige mennesker der fortsætter deres usunde livsstil og lever af junkfood, for i sidste ende vil deres hofte og knæoperationer, deres diabetes, blodpropper og mange flere fedmerelaterede sygdomme, komme til at koste mig(samfundet) mange flere penge, end en ryger med rygerlunger, som sandsynligvist dør tidligt alligevel..

Hvis man er "pårørende" til en ryger og mener at det er egoistisk, så vil jeg sige at det pågældende individ udøver den ret som vi mennesker heldigvis er i besiddelse af; vores frie vilje og så må de pårørende tage et valg om de vil leve med det eller ej, igen er fri vilje en fantastisk ting

Mvh. Kristina

c",)

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 00:37

Om folk de ryger, eller skider i bukserne, er jeg lige glad med, bare de holder afstand til mig!!

Synes det er så hensynsløst, at folk står og pulser andre lige i fjæset.

Når man har stået ved siden af sån en, ska man jo hjem og vaske alt.

Og rygere ER egoister!

Jeg sad engang i en rygerkupe i 3½ timer, fordi alle rygerne sad på ikke-ryger pladser i toget.

Samtid kom de ind i ryger-kupen, og forpestede den endnu mere.

Altså, de gider ik engang sidde i deres egen stank og os.

HELDIGVIS, findes der ik ryger-kuper mere, men jeg glemmer det aldrig.

Med snot i hele hovedet, knald røde øjn og astma, forlod jeg toget.

Du må stå inde for det du får ud af livet,
for det er ingen som går ud af livet i live

0
0
Svar på denne tråd

lugter
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 01:16

springpølsen: Hvis du læser lidt tidligere forklare jeg min omgang med folk når jeg ryger. Synes du virkelig jeg er egoist? Så er du da den første. Fatter altså heller ikk at det er så forfærdeligt at en person lugter af røg. Det dør du da ikke mere af end en person der lugter af sved. Hvis man ikke kan tåle at folk lugter anderledes end en selv så er offentlig transport nok ikke lige det man skal køre med. At være sammen med mennesker i det hele taget må da være en pinsel hvis de SKAL lugte roser og violer.

Bonnie, Basil og Ravel

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 08:12

Kristina H >< hej hej nu skrev jeg ikke mobiler eller tattoveringer gav kræft, og det sidte leder jeg efter, ved jeg har læst det, men kan godt trække den udtalelse tilbage, men JEg tror så ikke på at det er sundt for huden af blive penetreret hverken af kirugisk stål eller af en nål med farve i.

Eller nogle sker der jo så ikke noget ved. men andre udvikler en kraftig reaktion overfor både tattoveringerne og piercingerne og det er da sundhedsskadeligt, og det kan jeg snildt finde en masse om.

Jeg har selv både det ene og andet, jeg siger heller ikke jeg er helligt og IKKE gør ting som er sundhedsskadeligt for mig, nu var det bare et argument for at jeg tror ikke på NOGEN kan sige sig fri for at gøre noget som er lidt sundhedsskadeligt at one point in there life, om det er drikke alkohol, få lavet tattoveringer ( jeg har desværre selv en allergisk reaktion på min) spise chips, ryge, spise for lidt, spise for meget, der er så meget som bare ikke er godt for vores kroppe men vi vælger vel selv hvad vi udsætter den for OG det er mit argument at det er vores eget valg om det er bruge mobiler, eller blive tattoveret eller ryge.

Guldfisk >> leder stadig

0
0
Svar på denne tråd

Tatoveringer...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 08:38

Det er så vidt jeg ved ikke dokumenteret endnu at tatoveringer kan give kræft. Men det er jo også først i de seneste år at man er begyndt at bruge de farver der bruges nu - og som er dokumenteret kræftfremkaldende. Om DET kan fremkalde kræft, vil man først kunne dokumentere om 15-20 år når der er/ikke er sager nok til at man kan se en forskel.

Det er tankevækkende at der er stoffer der er forbudte at bruge i makeup der lægges UDEN på huden - men som man lystigt sprøjter ind UNDER huden

http://www.lkk.dk/farligtat.html

www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/10/ 10/10071444.htm

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 11:00

Sikken heksejagt!

Rygning er som alkoholisme, narkomani, trøste-spisning, ludomani osv. (personer som jo osse bare er en flok egoister, der bare kan stoppe? - eller hvad???)

- et lyst-gen oprettes i hjernen ved rygere og forsvinder aldrig.

Nogle har lettere ved at stoppe end andre.

Man skal faktisk ikke mange årtier tilbage, hvor man ikke anede at rygning var skadeligt.

Se dog det positive: Heksejagten virker - oplysnings kampagnerne virker!!! - der er faktisk blevet færre og færre rygere!

Mvh Winnie

www.wmgalleri.dk

- GALLERI & DESIGN TIL RYTTEREN -

www.wmroset.dk

Se nærmere oplysninger på Profil

0
0
Svar på denne tråd

overskrif
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 11:29

Jeg synes det er uhyre komisk sådan som MANGE i denne tråd kan - ikke forsvare måske, men - gøre rygning mindre slemt fordi der er så mange andre forurendende ting her i verden. Vi ved jo godt ALLE sammen, rygere som ikkerygere, at rygning er skadeligt for os selv og vores omgivelser. Indse det dog. Typisk er det dog sådan at rygere, heriblandt jeg selv da jeg røg, var 'ligeglad' med det fact.
For ærlig talt, der ER vel ingen af os der ønsker en langsom pinefuld og alt for tidlig død? Det KAN ske ved at ryge og vi ved det jo godt. ;)

JEG kan stadig dø af lungekræft som følge af 13 års røg, jeg kan STADIG få én af de mange klamme følgesygdomme der er i forbindelse med cigaretter. Og jeg HAR fattet det nu. Men det gjorde jeg ikke da jeg røg. Og enhver med respekt for sig selv, der ryger, har tilsyneladende ikke fattet det endnu heller. Og jeg forstår det godt, jeg har jo selv været der. MEN jeg har ALDRIG i livet været én af dem der har galpet op om at 'buhu, bilos er også skadeligt' for at flytte fokus for det fakta at min egen dårlige vane (hvilket det ER) faktisk er dødbringende. Vi fatter det bare ikke før det enten er for sent eller før vi får øjnene op for alvor.

Winnie - Nemlig, der er blevet færre og færre rygere (Y) Og tillykke til alle dem!! (Y)

Mvh Bonnie

0
0
Svar på denne tråd

Rygning ..
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 12:45

Har ikke læst hele tråden igennem, men synes også rygerne bliver skåret lige lovlig over én kam. Synes der bliver lagt meget fokus på at rygere er dumme dumme mennesker fordi de forpester andre med deres røg. Undskyld mig, men det er ikke beskrivelsen af en ryger. Det er beskrivelsen af et uhøfligt menneske! Tro mig, om det ikke havde været rygning, så havde det været noget andet de generer med. For den type mennesker der ryger andre ind i hovedet, taler højt i telefon så det ikke er til at være, tager sædet for ældre osv. osv, JA, det er egoistiske mennesker, det er IKKE rygere. Rygere er ikke egoistiske. Ja, der findes egoistiske rygere, men det er altså ikke rygning der gør folk egoistiske! Det kan godt være at én står og forpester hele stoppestedet med cigaretrøg - men hvem siger ikke at de øvrige 10 personer der også venter på bussen i øvrigt også er rygere - men som af respekt for andre godt kan vente med at tænde en smøg? Det ved ingen, og derfor er det ikke fair at drage sådanne konklusioner. Det er ligesom hele den part-debat og muskelhunde debat og jeg ved ikke hvad. Har man haft én dårlig oplevelse er det så let at se sig sur på hele flokken (Og nej, her mener jeg ikke alle, der har haft en dårlig oplevelse )

Med venlig hilsen Cecilie :-)

0
0
Svar på denne tråd

rygning i 2011
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 14:00

Jeg kan undre mig over at rygning overhovedet er tilladt i år 2011

Var cigaretten blevet introduceret til vesten i dag, ville den blive kategoriseret som narko og være forbudt.

Der er så mange livsfarlige og afhængighedsskabende stoffer i tobak/tobaksrøg(bla. formaldehyd, blåsyre, benzen og acetone), at cannabis faktisk er mindre skadeligt(og det har være ulovligt i næsten hele vesten siden 60erne).

hvorfor folk begynder at ryge, kan jeg også undre mig meget over, det er dokumenteret dødbringende og det smager jo ikke godt. Første gang man tager et hvæs i en cigaret, puster man ikke ud og siger, hold da op en fantastisk smag, tværtimod, de fleste hoster og hakker.

hvorfor tager man hvæs nr to? hvis jeg får noget i munden jeg ikke kan lide, bliver det øjeblikkeligt spyttet ud.

hvordan kan flere af jer argumentere for at det er lige så slemt at spise for meget/lidt, dyrke for lidt motion og andet? rygning er den eneste dårlige vane, som også udsætter alle andre for en direkte sundhedsfare.

jeg synes også at mange rygere er/var egoistiske, heldigvis er det blevet reguleret ved lovgivning, så det ikke er rygerne som skal bestemme om ikke rygere har lyst til at være passive rygere, og hurra for det, for før var de(fleste) da ikke store nok til selv at magte den opgave.

jeg har utallige gange måtte finde mig i røg inddørs på skolen, i bussen, toget, på flyet, sygehuse og klammest af alt på restauranter, det er nu forbudt-hurra.

Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi

Bioanalytiker B.M.L.T

nu med den smukkeste himmelhest

*R.I.P*

7/6 1992 - 28/4 2011

Subito´s Chablis, elsket og savnet for altid.

0
0
Svar på denne tråd

aldrig røget
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 16:11

Jeg har nu aldrig røget, men kender mange der gør. Hvorfor man ryger, kan jeg ikke svare på, men jeg er enig i, at jeg synes det burde være ulovligt - fordi det forurener af pommern til, både røgen, og skodderne som ofte ligger OVER det hele. Ja, der er også andre ting som forurener, men det er måske ikke ting som kan undværes. Rygning kan sagtens undværes :) (i forhold til biler, som ikke alle kan undvære).

Mvh Sandra

* Med pletmulen Katonga Eliselund *

0
0
Svar på denne tråd

ryge, ja hvorfor
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 23:30

da jeg startede var jeg 15, og udødelig. skænkede det ikke en tanke at det skulle være farligt.

tilmed er jeg ud af en familie af rygere, så ud fra nutidens debatter burde jeg aldrig være født, ikke havde levende børn. men suk, både børnene og jeg lever. bare ikke videnskaben finder ud af det. ps: har også to børnebørn.

nej rygning er ikke sundt, men for nogen er det en del af livets goder, en del af deres livskvalitet.

Og læg lige mærke til at det sjældent er fra rygere der kommer mavesure indlæg om anders livsstil.

jeg er faktisk i gang med et rygestop, men håber aldrig jeg kommer til at kede mig så meget at jeg begynder at blande mig i hvad andre gør med deres liv.

Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd

rygere...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 01:20

Her må jeg altså tilslutte mig gruppen af folk der hader røg og rygere!! Jeg har astma hvilket jeg sikkert har fået pga mine forældre som bare måtte ryge altid også med bilruderne rullet helt op på langtursferie osv Men NØJ hvor jeg hader at gå på gågaden og man kan ikke undgå at på et tidspunkt gå bag ved en ryger som åbenbart synes man skal dele deres klamme udåndede røgdunst med dem, hvis man ikke holder vejret hvert andet minut, når en ryger træder ind foran sig.. eller når man skal gennem ryger klynger af folk, fordi de absolut skal fylde hele fortovet og forpeste det... igen må man holde vejret.. og desuden kan man da ikke sammenligne ikke rygere med folk der har parfume allergi??!! Der er da langt flere ikke rygere der bliver generet af rygere og røg end folk der har parfumeallergi og bliver generet af parfume!! Udover det synes jeg røgen fra cigaretter er klam fordi den stinker og fordi den minder mig om at jeg indånder andres klamme udåndede luft/stank.. synes cigaretter er klamme og lugter og det irriterer mig cigaretskodder åbenbart er tilladte at smide overalt hvis man er ryger.. eller det tror de fleste ihvertfald! Der er rygning forbudt i min stald men alligevel er der en der har fået lov til at ryge når hun skridter af og det forpester bare hele stalden med den lugt, for ikke at tale om hvor farligt det kan være- men hvorfor skal hun have lov til at forpeste det hele for os andre??!! Er træt af jeg næsten aldrig besøger min mor fordi hun er kæderyger og jeg ikke kan trække vejret hos hende!!!! Er træt af at jeg skal sidde i min stue en varm sommerdag med terassedøren åben, men kan ikke nyde vinden da den bærer stanken af mine naboers klamme cigaretdunst... og mit vasketøj kommer til at stinke af røg-SELV i mit eget hjem-i min egen have!! i øvrigt hader jeg at jeg ikke kan være sammen med de folk der ryger uden at skulle indånde røg konstant fordi de åbenbart SKAL pulse konstant!!!

I rygere TROR i er hensynsfulde- men det generer altså stadig mange i høj grad og er skadeligt i den grad OGSÅ selvom i viser hensyn!!!!

AAARGGGHH.. HADER HADER HADER cigaretter!!!!!!Der er INTET man kan sammenligne med dette der generer SÅ meget eller er så skadeligt!!!basta

sæt dine dyrs behov før dine egne!!!

0
0
Svar på denne tråd

Det er da lige til et mavesår
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 08:39

Al den had og hetz. ;-)

Nu har jeg selv parfumeallergi, og har mere end en gang oplevet at stå på en restauration og været ved at nyse og snotte mit lille hoved af fordi, nogen mennesker tror- at de skal bade i deodorant og parfume.

Det er ikke fedt, selvom der er røgfrit!

Bussen til Odense, hvor alle de unge mennesker er med (nybadede i al deres parfumeos af shampoo, hårmidler, deo mm og tøj, der lugter af skyllemidler) har jeg opgivet...

Som man siger: "Summen af laster er konstant". Nogen bliver motionsafhængige, og nogen spiller computerspil.

Mange mennesker kan ikke gå to skridt uden deres lille elektroniske tryghedsbamse- endsige unvære kontakt med omverdenen via samme, selvom de er til middag/sidder i biografen....

Det er også skadeligt for det normale sociale samvær!

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Rygning er udskældt
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 09:07

Altså egentlig er jeg ligeglad med, om folk ryger. Det er deres helt egen sag. Og jeg er også ligeglad med, at de udsætter sig selv for alle mulige sygdomme osv. De betaler jo også skat og dermed for at blive behandlet.

Dog mener jeg, at rygning bør helt forbydes i offentlig rum. Og det udelukkende pga. at røgen er giftig for de forbipasserende. Nu får jeg selv en slem hovedpine, hvis jeg er i nærheden af en, der ryger. Derfor går jeg altid en stor bue udenom.

Alle, der ryger, kan holde op. Det er kun et spørgsmål om rygrad. Jeg har stor forståelse for, at man kan have en last/et tryghedsbehov, og det kommer egentlig ikke andre ved, hvad det er - så længe det ikke er til gene for andre mennesker (og her mener jeg sundhedsmæssigt).

Desuden mener jeg, at gravide kvinder, der ryger - IKKE er deres forældrerolle værdig!

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

4 års DV vallak sælges

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår ikke,
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 10:49

at folk der ikke ryger, kan have så travlt med dem, som gør.

Jeg er selv stoppet med at ryge (igen) for fem måneder siden, fordi jeg er gravid, så jeg synes da heller ikke, det lugter særlig godt nu, men hvis folk tager HENSYN - hvilket er altafgørende i min verden - så må de ryge alt det, de vil..

Dog har jeg altid haft det sådan - som både ryger og ikkeryger - at det ALDRIG skulle/skal i nærheden af min søn..

Han skal selv vælge :-)

Der er forskel på at være ryger, der er ligeglad med andre folk omkring sig, der måske ikke ryger, og så på at tænke over, at ens dumme valg ikke skal påvirke andre..

- netop derfor ryger man heller ikke i et busskur fx! ;-)

Sagde Carina Lauth

Mor til Frederik, født 25-02-2009

Gravid med Isabella, termin 07-12-2011

0
0
Svar på denne tråd

rygning
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 17:50

Sidder her og små fniser lidt. Utroligt at man virkelig kan hade røg så meget. Ja det lugter ikke særlig godt, men det er der så meget der ikke gør. Fx din madpakke med ost og spejepølse, eller efter dit toiletbesøg og enda når du går og fiser.

Der er meget større problemer her i verdenen, end rygning. Når du går ned af gaden, indånder du mange flere giftige gasser end hvis du sidder i en et hus/have med en ryger. Tænk at være så smålig. Hvorfor gå og være irriteret over sådanne små ting i livet? Rygning er ikke meget mere usundt end at bo på 4 sal i kbh eller at spise pizza/usundt hver dag. Måske jeg skulle dytte og give fu*ck fingeren hvis din bil oser med sorte gasser og jeg har blæseren tændt i bilen?

Sådan som verdenen er nu, er det ok at stemple rygere som "klamme". Men hvis jeg stemplede dig fordi du er tyk og ulækker fordi du spiser usundt, så ville du blive meget GAL! ( og efter din mening have ret til at blive sur )

Glem fortiden, Lev nutiden & Red fremtiden

0
0
Svar på denne tråd

Rygning..
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 21:01

Kan vi ikke godt holde tonen pæn.

- Der er ingen grund til at folk går til angreb på hinanden, fordi den ene mener noget andet end ens selv.

.. Sagde LilleChelle ;)

Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan kan det være?
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 17:01

Enig, LilleChelle.

Det er virkelig en debat, der kan få rygemodstanderne op af stolen. Men her lidt fakta:

I dag er overvægt en større dræber end rygning (flere i befolkningen vil dø som følge af sygdom relateret til overvægt end til rygning).

Fedme generer dog ikke andre mennesker fysisk på samme måde, som rygning kan gøre. Men på andre planer kan det selvfølgelig gøre det.

Det var til Monab, der efterspurgte argumenter for dette. Der er ikke behov for argumenter - dette er desværre fakta i dag.

Og noget, der tit har undret mig, men som der sikkert er en rigtig god forklaring på: Antallet af børn og småbørn med astma og allergi er eksploderet de seneste 15-20 år. I samme tidsrum er man som forældre blevet langt mere opmærksom på, at børn ikke udsættes for passiv rygning. Der er vist ikke mange hjem længere med småbørn og børn, hvor der ryges. Hvordan i alverden hænger det sammen? Da jeg var barn i 60'erne og 70'erne var der som bekendt absolut ingen regler for rygning; der blev lystigt pulset løs på både cigarer, piber og cigaretter i børnenes selskab.

Andre, der har tænkt over forklaringen på det?

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er selv
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 18:25

overfølsom over for røg og derfor utroligt glad for, at jeg nu kan gå på disko og restaurant uden at måtte gå uden for efter frisk luft med røde øjne hvert kvarter eller skulle vaske både hår og tøj med det samme jeg er hjemme igen. Min far ryger - der lugter ikke generelt i mine forældres hjem, og selvom min far stadig ikke kan se, at hans rygning er et problem helbredsmæssigt for ham selv, så har han nu accepteret, at han ikke kan ryge i samme rum som mig (efter at jeg demonstrativt rejste mig og forlod lokalet hver eneste gang cigaretten kom op ad lommen i et års tid eller to).

Jeg har selvfølgelig rigtig svært ved at forstå, hvorfor folk 1) starter med at ryge, 2) fortsætter med at ryge og 3) ikke kan/vil indse, hvor generende det kan være for deres omgivelser (inkl. deres egne børn..!). Men nu ligger landet jo sådan, at vi allesammen skal være her - også selvom vi har diverse knapt så lækre vaner. Så hvis nogen ryger i mit nærvær, og det generer mig, så forlader JEG stedet. begynder dem foran mig at ryge, når jeg går på gaden, så går jeg over på den anden side eller skaber afstand. Hvis folks tøj lugter af røg kradser det rigtig meget i næsen, men det lader jeg altså ligge - hvordan man lugter må være ens egen sag, og IGEN står det mig frit for, om jeg forlader stedet eller ej.

Jeg orker ikke at tage kampen op med alle rygerne og står selv ude i regnen, hvis der ryges i skuret. Dog tager jeg gerne diskussionen op, hvis nogen bringer emnet rygning op - så kan de godt få min holdning til emnet og høre om de herlige symptomer jeg får af at deltage ufrivilligt i deres uvane

Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

Who am I?

www.freewebs.com/sin ...

0
0
Svar på denne tråd

Resprekt
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 18:30

Hvis man læser hele tråden igennem, er det tydeligt, at der er en mangel på resprekt for hinanden.

Hvis alle prøvet at resprektere, hinandens fejl og mangler, ville mange ting går nemmere.

En ting er 100% sikkert, det kan være skadeligt at ryge.

Jeg er ryger, men ryger ikke i mit eget hjem, går pænt uden for, jeg har aldrig røget i vores bil, har aldrig smidt et skod på gaden, så syntes selv jeg prøver at resprektere andre mennesker.

Men når det så er sagt, er jeg rigtig træt af, at hver gang jeg bliver syg og hoster, er det fordi jeg ryger.

Hvis folk der, ikke ryger får en blodprop, er det synd

men hvis det en ryger, kan de bare holde op med at ryge.

Jeg ville næsten altid slukke min smørg, hvis den generet nogle,

men kom der en hvor jeg kunne mærke, de havd Narda resprekt for ryger eller mig som person, ville jeg nok ryge færdig, det har igen noget at sige, hvordan man snakker til hinanden.

Hvorfor går ryger altid i forsvar, om rygning er skadeligt, måske fordi vi trætte af at få afvide vi slår hele verden ihjel, af måske, en person der står et et stykke kopi tøj, der stammer fra ulandene, hvor børn stå i syrebade med bare ben, og dør i en meget tidelig alder.

Der ingen af os der kan se os fri for at skade andre, på den ene eller anden måde.

Men det bør være vores pligt at resprekter hinanden.

Dette indlæg har nok rigtig mange stavefejl, samt manglende komma og punktum.

Dette skyldes at jeg for 6 år siden blev kørt ned af en person, der skulle skrive sms, mens hun kørte bil, dette kostet mig en tur i koma, med en hjerneskade til følge, så undskyld, hvis ikke alle forstår hvad jeg skriver.

Dette er en af grundene til, jeg aldrig skriver her inde, jeg gider ikke blive havlet ned.

0
0
Svar på denne tråd

Rygning..
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 19:09

Babberup: Jeg forstår ganske udemærket hvad du skriver. Det er MEGET letlæseligt. Og dejligt at du holder hovedet oppe, ovenpå sådan en ulykke.

Hanne: Det var faktisk også mig der for noget tid siden oprettede en tråd omkring fedme. Som blev fuldstændig ødelagt, pga. mudderkastning. Så ja, jeg tænker faktisk en del over de sundhedsproblemer vi selv er skyld i nu til dags. Som f.eks. fedme, rygning og ikke mindst alt det økologiske mad.

.. Sagde LilleChelle ;)

Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

rygning
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 19:43

jeg forstår godt nogle prøver at godtgøre deres rygning med andre skadelige ting i tankerne.

Jeg kan da ik lade være og tænke hey bil os er ligeså skadelig - det har jeg fra apotekerne inde i byen der laver tests på lungerne med indhold af skadelige stoffer, hvor folk som boede i byen kom ind - de havde aldrig rørt en smøg, men deres lunger sagde at de røg mellem 10-20 cigaretter pr dag! PGA BIL OS... Der er trods alt nok endnu flere der kører bil end der er rygere...

Det skader ligeledes vi andre og lugter ikke godt

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

Men det er
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 19:50

alligevel nemmere at forstå og sætte sig ind i, at der er et behov for at køre bil end for at ryge, ikke?

Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

Who am I?

www.freewebs.com/sin ...

0
0
Svar på denne tråd

hold da helt
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 20:07

Hold da op høje bølger...

Jeg er selv inkarneret ikkeryger, og synes at rygere lugter grimt, og nogle ganske ganske få rygere er egoistiske og har ikke respekt for andre som ikke tåler røgen (f.eks mig).

Men ligefrem ikke at respektere folk bare fordi de ryger, nej, det er for meget.

Om man ryger, er fed, tynd, bil-ejer, eller har en gammeldags brændeovn så har man da krav på lige så meget respekt som andre af samme art (læs: mennesker).

jeg bliver ofte meget mistænksom, når der er grupper eller enkeltpersoner som ikke kan respektere andre. Ofte er selvsamme mennekser selv kilde til andres irritation.

Jeg har mødt personer der ikke synes at fede eller rygere har krav på respekt...deres hunde, børn eller deres egen stemme ofte de mest irriterende møg.... på denne jord, og man kan ikke holde dem ud.

Det er MEGET farligt at ryge, tarmkræft og rygning er stærkt associeret, dertil kommer lungekræft, KOL, astma osv. En lille hurtig tur gennem Cochrane giver et meget tydeligt billede.

Desuden er det blevet gjort svært at holde op. Der kommes stoffer i tobakken der giver lyst- og nydelsesfølelse, og derfor er det så svært at holde op.

Og Babberup: du skriver udemærket. Hold dig ikke tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 20:17

hanne 17: jeg efterspurgte ikke argumenter men undrede mig over andres brug af argumenter;)

mht. astma og børn, har jeg også undret mig,jeg tror en del hænger sammen med antallet af farlige stoffer i vores omgivelser(som ikke var opfundet i 60 -70erne), det øgede antal biler(selvom 98oktan og blyholdig er ude nu)og det faktum at flere og flere bosætter sig i byer i stedet for på landet.

stute: hvis alle biler og busser fik effektive filtre på(som fjerner og ikke findeler partiklerne som nu), ville udstødningsgassen være renere end omgivelserne, dvs at biler og busser rent faktisk ville rense luften.

Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi

Bioanalytiker B.M.L.T

nu med den smukkeste himmelhest

*R.I.P*

7/6 1992 - 28/4 2011

Subito´s Chablis, elsket og savnet for altid.

0
0
Svar på denne tråd

Når jeg sidder...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 20:56

... her og får en pibe tobak efter maden og læser lidt indlæg på HesteNettet, kan jeg tænke mit.

For at svare på LilleChelle's spørgsmål først, så vil jeg mene at jeg ryger fordi det, som nu giver mig ro og nydelse imens jeg sidder og slapper af. Til andre tider er det godt at få en pibe tobak f.eks. hvis jeg skal koncentrer mig om at forcere et særligt vanskeligt problem og har brug for max. hjernekapacitet.

Det er nemlig en spøjs egenskab ved tobak. Virkningen kan både være opkvikkende og beroligende.

Der er nok argumenter for at stoppe, men jeg har hverken motivationen eller lysten til at gøre det. Så jeg stopper bare piben.

Min rygning er selvfølgeligt skadelig for mig selv. Det kan ikke benægtes. Løber jeg mere end 5 kilometer på min løbetur, bliver jeg da træt og går død. Når jeg er forkølet så er det et helvede når det er værst - man kan jo næsten ikke ryge...

Til gengæld skader min rygning ikke andre. Jeg arbejder et sted hvor der er totalt rygeforbud, så der ryger jeg bare ikke. Hvis der er fremmede på besøg for første gang, spørger jeg om de har noget imod jeg ryger imens de er der. Har de det så lader jeg være indendørs.

Kommer jeg selv på besøg spørger jeg kun om lov hvis de ikke har små børn. Har de det ville jeg aldrig begynde at spørge om at ryge i deres hus. Til gengæld kan jeg godt finde på at finde en undskyldning midt på aftenen for at invitere folk udenfor på en kikker, hvis jeg bliver trængende.

Jeg syntes at rygedebatten er kørt helt og aldeles af sporet efterhånden. Som så meget andet er det gjort til et samfundsproblem.

Bevares, det koster samfundet penge at behandle rygerrelaterede sygdomme. Men det er der jo så meget der gør. Vi betaler jo også for at handicappede får mulighed for at leve et normalt liv, at cyklisterne har cykelstativer og at det er lovligt at fylde tilsætningsstoffer i maden... Mange ting giver ikke mening - skal de det? Skal alt hvad vi foretager os kunne retfærdiggøres og give overskud på bundlinjen?

Det kan godt være at jeg har misforstået noget, men jeg mener at vores offentlige sektor er et serviceorgan, skabt til at yde service for landets borgere. Det er ikke meningen at det skal give overskud. Det er ikke meningen at det skal bestemme hvordan jeg skal leve mit liv og det er fandene heller ikke meningen at det skal indoktrinere letpåvirkelige folk til at have en mening.

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 08:18

Hmmm så er vi her igen... Hvad man selv vælger at gøre, kan ikke komme mig ved... Heller ikke selv om det betyder en evt. tidligere død - man kan jo dø tidligt alligevel, så hvorfor ikke leve livet mens man har det, for lige pludseligt er det for sent...

Genere det andre gør én, kan man jo enten flytte sig, eller bede dem om lige at holde en pause... Om det så er rygning eller unge (@!#$) unger der kører knallertres på en pakeringsplads uden for et plejehjem, så sent at de gamle ikke kan sove, eller hvad det nu kunne være, folk der spiser forkert - man kunne jo kigge den anden vej...

Det er bestemt ikke fordi jeg ønsker censur og derfor må man jo oprette tråde om hvad man vil, men jeg har svært ved at forstå at man har så lidt at gå op i, at det her bliver resultatet... Jeg kan selvfølgelig godt forstå at det kan være et problem, for dem der har allergi, men det er der mange der har for mange ting... Min søster har haft det altid over for forskellige typer af vaskepulver, så vi fik en vaskemaskine hjemme i stedet for at gå på vaskeri... Min tante og den ene af mine fætre har det over for mange forskellige madvarer, så der bliver stillet alternativer tilrådighed... Min bedstemor kan ikke tåle røg, så der bliver selvfølgeligt taget hensyn, hvis de har rygere på besøg... Den familie og de venner jeg har der ryger er altid søde at spørge om det genere at de ryger...

For mig handler det rigtig meget om tolerence og respekt... Jeg ved ikke hvorfor nogen vælger at ryge, men det er deres liv... Jeg kan ikke huske at jeg har taget en beslutning om at være overvægtig, men jeg er det, og vil nok ændre det, den dag jeg har overskudet til det (og et ordenligt køkken)...

Livet er dødsent farligt - der er ikke nogen der har overlevet det endnu, så jeg vil nyde det mens jeg har det, og kan ikke forestille mig at jeg er det eneste menneske der har det sådan... Hvis noget man gør genere dem man holder af og er sammen med til dagligt, kan man jo snakke om det, men for mit eget vedkomne vil jeg ikke leve mit liv for alle andre, jeg lever det for mig selv om dem jeg elsker...

Perle

Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 08:54

Hold da op hvor danskerne efterhånden har udviklet sig til at skrækkeligt intollerant og snævertsynet folkefærd. (ikke for alles vedkomne naturligvis)

At der er nogen folk der vælger at ryge kan da virkelig ikke komme andre ved end dem selv og måske deres nærmeste. Det valg er altså ikke op til alle andre. Den nuværende ryge-lovgivning tilgodeser altså virkelig ikkerygerne. Det er jo i grove træk ikke lovligt at ryge indendørs andre steder end i private hjem. (med mindre man er dagplejemor)

Jeg kan da godt se at det kan være generende at gå bag en ryger på gaden hvis man har astma, men så må man altså lige lægge lidt afstand til eller skifte fortorv. Det er jo ikke anderledes end hvis man har allergi for hunde/parfume så må man jo lade være med at gå helt hen til hunden eller flokken af teenagere som oftes har meget parfume på.

Med alle de intollerante holdninger og mangel på respekt over for andres måde at leve deres liv på, der kan læses i denne tråd og opleves i det virkelige liv her i DK efterhånden, så er det lige før at man fristes til at skriver at: "passivrygning vist ikke er det de fleste folk skal frygte. Det mavesår og andre stress relaterede sygdomme de pådrager sig selv ved at hidse sig op over andres måde at gøre tingene på, vist er en meget mere nærliggene fare."

Mvh Anja.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

åh hold da op.....
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 11:12

"At der er nogen folk der vælger at ryge kan da virkelig ikke komme andre ved end dem selv og måske deres nærmeste."

Hvorfor ialverden dog det??? SELVFØLGELIG kommer det mig ved om nogen ryger i min nærhed, da det generer MIG og er YDERST sundhedsskadeligt...!!! selvfølgelig kan man flytte sig for meget af det men meget af det kan du altså virkelig ikke flygte fra... jamen bare et lille eksempel.. min nabo(manden) vader ind i mit hjem med en smøg i hånden, for at spørge mig om noget.. HVEM tror han at han er, siden han tror han har ret til at gå ind i mit hjem og forpeste det med røg og lugt som ikke blot generer fordi jeg synes det er ulækkert, men også er nok til at sætte et astmaanfald igang ved mig... så kan nogle da mene man er nok så smålig og intolerant, MEN jeg har da fulstændig ret til at bestemme SELV om jeg vil udsættes for røg- men ofte er det ikke et valg man får!!! Der er sq da heller ikke nogen der ville synes om at hver gang jeg gik ind foran dem eller ind i deres hjem gik jeg og sprøjtede med en hårspray, selvom det endda er MINDRE skadeligt!!! Dem der mener ikke rygerne her er intolerante og smålige forstår ikke at det rent faktisk er et STORT problem for mange ikke rygere i hverdagen, og at det ikke er fordi de ønsker at hade røg og hvad dertil hører, men det GENERER RENT FAKTISK MANGE RET ALVORLIGT!!!! Så er man godtnok snæversynede hvis man ikke kan se og forstå det rent faktisk kan være et problem for mange.......

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 12:49

Jeg vil da give dig ret i at det er forkasteligt at en person går ind i dit hjem med en cigaret uden at have spurgt om lov først. Det havde jeg bestemt heller ikke fundet mig i. Han var med meget STORE bogstaver og et mindre pænt sprog blevet bedt om at komme ud rigtig hurtig igen. Om du vil have røg i dit hjem er totalt op til dig og kun dig. Men at folk ryger på gaden eller i eget eget hjem, det må være deres egen sag.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

Sikke en debat
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 13:19

Jeg ryger fordi jeg ikke kan lade vær og ELSKER at ryge.

Jeg mener selv jeg er en hensynsfuld ryger.

Vi skal passe på at samfundet ikke ender med at blive sådan, at vi ikke engang kan slå en skid i egen have, uden naboen kan klage til miljøstyrrelsen. Der er grænser for hvor meget vi som samfund skal "blande os i".

Det er sqi da også sundhedsskadeligt, at være intolerant og snæversynet. Vi skal være her allesammen og vi kan ikke undgå at skade hinanden lidt.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 15:36

Jeg ryger, fordi jeg synes at det er hyggeligt...

(velvidende at, dette er skadeligt, men det er der så meget andet der er...behøver vel ikke at nævne div. laster...?)

Undrer mig så lidt, at du fremstår som anonym ?

Hvor nemt at "punke" andre mennesker, hvad indeholder du selv ?

Og hvem er du ? Og hvilke laster har du ?

Vi er ikke engle...

Hvert græsstrå har sin egen dugperle

www.wspa.dk

Tak er et magisk ord, der åbner hjerter og døre

Tak er gratis, uopslideligt og bør siges med stil

Så sig TAK

0
0
Svar på denne tråd

Til rette vedkommende ...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 16:00

Nå til rette vedkommende, jeg trække påstanden om at piercinger skulle via arvæv kunne være årsagen til kræft. Jeg har ikke formået at finde det jeg var sikker på jeg havde læst, eller jow fandt noget MEN kunne kun finde den ene kilde og det synes jeg ikke var nok. Så har nok hørt det et sted

Håber det er godt nok ...

Iwanna

0
0
Svar på denne tråd

Rygning..
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 16:02

I: Jeg er valideret herinde som alle andre.
og som mange andre, så har jeg ikke en HN-lodge. Ganske enkelt fordi jeg ikke ser nogen grund til at folk ved hvor jeg bor, hvornår jeg har fødselsdag etc - fuldstændig ligegyldige ting. Og jeg har ganske enkelt ingen hest at ligge billeder op af. Dermed ingen grund til at have en HN-Lodge, som der ikke er noget på alligevel. Og så ved jeg at rigtig mange herinde ved hvem jeg er ;)

Og jeg er da bestemt heller ikke fejlfri.

Meeeen - jeg tænker da alligevel over hvordan andre folk har det, og hvorfor de gør som de gør.

.. Sagde LilleChelle ;)

Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter,,,
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 16:16

Fair nok, selv om du mener at mange ved hvem du er, ja, så aner jeg det ikke...

Men hvilke laster har du så ?

Vi er jo ikke fejlfri...

(alle har deres...)

Hvad er dine laster ?

www.wspa.dk

Så sig TAK

0
0
Svar på denne tråd

Rygning..
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 16:24

I: Jamen, jeg er hverken tyk, ryger eller bruger bilen særlig meget.

- Men jeg bruger min computer, jeg går tur med mine hunde i skoven og jeg cykler på cykelstierne.

Men derfor har jeg da lov til at undre mig over andres vaner, bare fordi jeg ikke selv er indehaver af nogle specielt dårlige vaner.

.. Sagde LilleChelle ;)

Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

jisfjsfjisfjis
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 16:25

Hvorfor findes der alkoholikere? De irriterer da også mig, så burde de da bare lade være.. JEG synes det er irriterende. Ligeså irriterende, som når fede mennesker fylder 2 pladser i bussen, så jeg ikke kan være der.. Kan de ikke bare lade være med at spise, så der kan være plads til mig? Altså.. som min far siger; Der er mange dumme spørgsmål, og dertil hører et dumt svar.

Jeg ryger, elsker at ryge, men stopper når jeg tager ud at rejse af hensyn til kulturen. Lad nu vær med at skær alle rygere over én kam - jeg går væk, hvis folk spiser, spørger mit selskab om det er ok jeg ryger, skjuler det hvis mindre børn er der og undgår så vidt muligt at puste røg i folks ansigter ;-)

Hvis man ikke vil dø af rygning, så lad vær med at ryg og lad vær med at stil dig hen til andre rygere. Det er efterhånden forbudt at ryge stortset overalt på offentlige steder, ellers er det et rygerum. Det kan simpelthen ikke blive ved med at være et argument; passiv rygning er efterhånden noget folk selv vælger.

Selvfølgelig ikke hvis mor og far ryger i deres hjem med 3 små unger.. Men hvis vi nu snakker om os voksne mennesker ;-) Så flyt jer dog fra rygerne eller bed dem om at vente. Vi er sku da også mennesker med samvittighed ligesom alle andre mennesker..

L

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 16:36

Jeg vil da også se som en dårlig vane, dvs. misbruge computeren...

Åbenbart dit misbrug...? eller hvad, dvs. tilbringe 24/7 foran denne..?

Hvad er forskellen ?

www.wspa.dk

Så sig TAK

0
0
Svar på denne tråd

Rygning..
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 16:56

I: Jeg har ingen steder skrevet eller sagt, jeg sidder og bruger alt min tid ved min computer.
Så nej, min computer er ikke et misbrug. Da jeg sagtens kan leve uden den - og jeg sagtens kan lave andre ting end at sidde foran den.

- Men, det er ikke dette tråden handler om. Du er velkommen til at oprette en tråd omkring folks computerafhængighed. Jeg vil nok ikke debattere i den, for jeg er ikke på nogen måder afhængig.

.. Sagde LilleChelle ;)

Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 16:58

om folk ryger eller ej er deres eget valg,gider ikke løfte pegefingere og sige fyskam dig, det er deres valg.

For mig har jeg oplevet at ca 80 % af rygerne er bund egoistiske og uhensynsfulde(mest år de er fulde), det er møghamrendre træls at de tænde en cigaret lige ved siden af mig og puster røgen ud, så det ryger ind i hovedet på en, når de ved man både er ikke ryger og nu også gravid. Jeg synes så mest, at de blive egoistiske, når alkoholen ryger ind, da de så glemmer det at tage hensyn, og ikke stå og ryge en op i hovedet.

Jeg er så endnu mere fanatisk med hensyn til rygning og påføring af diverse duftindholdende produkter nu hvor jeg er gravid. Men det skyldes så at med min første datter tilbragte jeg 1½ måned i odens på en afdeling hvor der også lå børn med defekter, som følge af enten forældres direkte rygning eller passiv rygning, og det faktum at undersøgelser viser at der er en øget risiko/sammehæng for/med at børn udvikler allergi, astma, bliver født for tidligt med skavanker osv. Og det vil jeg ikke udsætte mit barn for.

Hvis jeg i gade billedet møder en der ryger så vil jeg hellere gå en bue uden om, de har også lov til at være der, og bare fordi det genere mig giver det mig ikke ret til at jage rundt med dem. Hvis jeg skal omgås en der har duft allergi, så vil jeg bede om at få oplyst, hvad der genere personen og prøve at undgå det.

Vi er allesamme forskellige, og der skal være plads til os alle,vi skal bare lære at respektere at ikke alle kan lide røg, hunde, katte, dufte osv. Forstået på den måde at man ikke nødvendigvis skal isolere sig, men hvis man ryger så hold din røg for dig selv, har du hund, så lad vær med at lade den rende hen til alle mulige, de kunne jo være bange for den. Har du kat så respekter, at alle måske ikke synes det er dejligt den hopper rundt inde på ens grund. Og med hensyn til dufte ja så undersøg om nogen de steder du, kommer har allergi på en eller anden måde og tag hensyn på den måde, at man ikke står lige op af dem.

Det handler om respekt fra alle

hilsen helen

Lækker oldenborg hoppe efter stuntman af hvarre og urprinz samt, lækkert sort til sortbrun oldenborg hingsteplag fra april 2009 efter freigraff af hvarre og stuntmann af hvarre, sælges,

0
0
Svar på denne tråd

nope..
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 17:14

Næ, jeg har heller ikke sagt, at du skulle have et misbrug iht. computer, dog synes jeg at du skulle tone ned ifht. dine og andres vaner, dette kommer jo ikke dig ved...

Om du er tyk/tynd, er ryger/ikke ryger, computer bruger eller ikke, ipod bruger eller ikke, det kommer jo ikke dig/eller andre ved ???

Men FLOT at du ikke er indehaver af nogen som helst dårlige vaner, en engel må du være....pluds glorien....

citerer:

I: Jamen, jeg er hverken tyk, ryger eller bruger bilen særlig meget.

- Men jeg bruger min computer, jeg går tur med mine hunde i skoven og jeg cykler på cykelstierne.

Men derfor har jeg da lov til at undre mig over andres vaner, bare fordi jeg ikke selv er indehaver af nogle specielt dårlige vaner.

www.wspa.dk

Så sig TAK

0
0
Svar på denne tråd

brug af internettet
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 17:16

Bare for at kaste lidt mudder ind i kampen, så er der lavet adskellige målinger der viser det gennemsnitlige energiforbrug ved at have sin computer online.

Det viser sig at man bruger ca. det der svare til 1 Kg kul pr. Mb man downloader fra nettet. Og ja du downloader hver gang du klikker på et link, ikke bare når du henter Tyske slagere ned.

Noget helt andet er... Dengang jeg var barn... Og dengang der blev stillet en bakke med "rygelse" frem mellem retterne når man var til middag hos nogen. Så var der også en pli mellem mennesker, der f.eks. sagde at man aldrig går ind i et hus med ild i tobakken.

At man altid byder en anden når man skal ryge og at man tænder for damerne, som en ren refleks.

Den kultur er nærmest helt borte. Jeg må som ryger ofte undres og skamme mig over andre rygeres opførsel på min "arts" vegne.

Så i forlængelse af mit indlæg ovenfor, vil jeg gerne opfordre mine andre "artsfæller" til at tage sig sammen og opføre sig ordentligt.

Bare fordi at ikkerygerbevægelsen og dens mest frelste tilhængere er overdrevent rabiate og fundametalistiske i deres udsagn, så betyder det ikke at man ikke kan tage hensyn i al almindelighed. Husk på at rygere er de hyggeligste og sjoveste mennesker. Sådan skulle det gerne blive ved med at være ;-)

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

0
0
Svar på denne tråd

nej nej nej....
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 17:19

lige præcis.. kunne aldrig finde på f.eks at lukke min hund i naboens have, da det måske ville genere dem, men jeg skal bare leve med deres røg suser ind til mig fordi det er MIG der er intolerant og smålig... AHA... ;-) for mig er det jo så lige præcis den anden vej... hvis folk vil ryge må de sq holde det kistesøm væk fra os andre velvidende hvor skadeligt det er! Dvs hvis jeg gik rundt med den førnævnte hårspray og sprayede løs midt på gågaden skal de ANDRE flytte sig????? come on... holder jo ikke ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Rygning..
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 17:28

I: Jeg har bestemt lov til at undre mig.

- Og hvis du ikke kan accepterer det - er det egentlig ikke mit problem. Jeg spørger, du vælger selv at debattere, ergo må debatten have din interesse.

.. Sagde LilleChelle ;)

Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

ssijfsifjsif
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 17:36

mikelzen: selvfølgelig skal ikkerygere ikke fjerne sig, bare fordi jeg har lyst til at ryge - men det er nu altså svært at være ryger nu om dage :P Ligesom hundeejere skal holde deres hunde væk fra mine ben, så mener jeg også vi rygere skal holde os væk fra ikkerygere med vores cigaretter.. Men ærligt.. Hvis jeg har stilt mig i et hjørne længst væk på gaden... kan folk så ikke godt snige sig uden om, uden at beskylde mig for at udsætte dem for passiv rygning?

L

0
0
Svar på denne tråd

nej jeg vil
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 18:33

ik erkende smøgerne er nemmere at undvære end bilen - jeg er først ved at tag kørekort nu som næsten 28 årig, og dette pga alle min søns besøg på sygehuse til tider i den anden ende af landet mv.

Så jeg kan ik se bilen er mere svær at undvære - det er vel kun fordi man IKKE VIL undvære den man ser sådan på det.

Ergo er det ik anderledes end rygning.

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

Stute...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 20:32

Jow det er da.

Kan du seriøst se vore dages samfund uden biler af nogen art? Lastbiler, busser, tog... you name it... Så skal vi alle til at cykle eller køre med hestevogn ligesom i de gode gamle dage... Aaaaaaah... vel???

Biler er til stor gavn for vores samfund (men skadeligt for vores miljø) Rygning er til stor gavn for... øøøh... ingenting!!! (og så er det alligevel skadeligt for noget)

Og jeg nævner med vilje alle transportmidler og ikke kun bilen, fordi de forurener sgu alle sammen af H... til.

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 00:24

Back to track...

Ja, hvorfor ryger man?
hvorfor stopper man ikke bare, når man godt ved det er sundhedsskadeligt for én selv? og ikke mindst for alle andre mennesker man omgås med.

Jeg ryger, fordi jeg synes at det er hyggeligt og hvis vi skal tale om sundhedskadelige ting, så er listen lang,...

vil dog ikke komme ind på dette her, Jesus og bevares...

Listen bliver uendelig:.....

www.wspa.dk

Så sig TAK

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 12:23

Det var da utroligt hvordan kampagner kan få hadet frem i folk.

Men jeg har vist løsningen på alle problemer.

Forbyd tobakken helt.

Mad med hvidløg må ikke fremstilles, medmindre man bor i eget hus og ikke kan genere naboerne med lugten.

Cremer, deo, parfume osv.. skal der rationering på, medmindre det er parfumefri.

Husdyr skal for eftertiden holdes på egen matrikel, for at skåne folk med allergi/astma.

Sukker, kage, slik og andet usundt, må ikke sælges til folk med et BMI på over 24.

Fedmekontoen er en dyr post for samfundet.

Skibstrafikken skal ledes uden om Dansk farvvand, da den alene koster 300 menneskeliv i form af foreurening/lungekræft i KBH kommune om året.

Hov det var flere end rygning koster om året på landsplan.

Jeg er ligeglad med om folk ryger, det er deres egne lunger det går ud over og en smule passiv rygning er ikke skadeligt, i samme målestok som udledning fra dieselbiler.

Nu bor jeg på landet og at komme til Aalborg midtby, kan få mig til at hoste og føle jeg bliver kvalt i bilos, så hvorfor ikke også gøre byer bilfrie, så kom jeg nok noget mere i byen.

Hellere gå forbi en ryger, end at kvæles i foreurening fra byen.

Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er ryger
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 20:09

og dybt afhængig. Jeg startede faktisk pga. gruppepres fra skolevennerne (Ja, den er sku god nok)

ALLE ved at det er farligt at ryge, også jeg.

Jeg ryger stadig idag og jeg kunne sikkert bare holde ifølge ikke-rygere - det sker nok også engang. Som min læge sagde til mig, hvor jeg faktisk var oppe og snakke om rygestop: "Du skal ikke stoppe med at ryge hvis du ikke er "mindet" for det, det hele ryger i vasken og det bliver bare endnu svære, stop når du er klar!"

Tilgengæld har jeg heller ikke så selvhøjtidligere, arrogante og snobbede mennesker i min omgangskreds. Jeg tager hensyn til mine medmennesker og de skal fan(/#(¤ også tage hensyn til mig. Ryger eller ej, vi er alle mennesker.

Mvh Renée H

Mit tøjskab er ved eksplodere, kig lige ind:

(Tryk på mit navn for at se flere ting)
0
0
Svar på denne tråd

Piratos
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 20:15

og hva så - så må befolkningen vel bare indordne sig.

Det er ik ok fordi nogle mener der er brug for det... Tjaeh man har før kunnet klare sig uden, så kan man osse i dag - man må bar indordne sig. Længere er den vel ikke.

Pjevs og RenèeH:

Og ja jeg ryger dordi jeg sys det er hyggeligt, afstressende, smager godt mv.

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 21:00

Jeg må lige tilføje en ting: jeg synes det er rart at læse her, at nogle af jer rygere tager hensyn :) det var da rart.

Jeg kommer meget let til at skære rygere over én kam, fordi jeg simpelthen har været uheldig ikke at møde én hensynsfyld ryger endnu. Dejligt at vide, at i findes ;)

Måske er det bare slemt her i Odense, hvad ved jeg. Det bliver ihvertfald ikke overholdt, at man ikke må ryge på offentlige steder! Ved samtlige busstoppesteder, og også lige ved indgangen til skolen :( puha det var ubehageligt, især for min kæreste, som har astma. Han skulle gå gennem sådan en flok på 7-10 stykker der røg. Og det var ikke sådan at de lige stod 1 meter væk fra døren, nej, de SKULLE åbenbart stå i en klump smæk foran døren!

Det er sådan nogle oplevelser, som bare gør mig så vred på rygere :( og at vide at min kæreste har astma fordi hans mor ryger, også mens han var barn! Nok om det :)

Som sagt rart at høre, at i alle ikke er sådan! For folk bliver ved med at sige "jamen ikke alle rygere er egoister/hensynsløse!", men når man bare ikke har mødt nogen, så er det svært at tro på.

Fedt i tager hensyn, tak for det :)

Vi andre holder jo også vores kære hunde i snor og efterhånden også mundkurv nu :P

Den debat omkring biler synes jeg dog er lidt plat. Biler er meget vigtigt for vores samfund, vi kan slet ikke fungerer uden, og da slet ikke med udlandet! Hvordan skal vi få vare fra udlandet, hvis al trafik blev forbudt her?

Og nu står jeg fx og skal læse et studie, som kun findes i Kbh. Skulle jeg så opgive mit drømmestudie, fordi biler/toge ikke må være her, og det derfor vil tage mig uger at slæbe alle mine ting til Sjælland, til fods?

Håber i kan se min pointe, at mange ting der er skadelige (desværre) også er nødvendige, hvorimod cigaretter måske ikke er helt så nødvendige? :) ved godt nogle siger det får dem til at slappe af.. Men der ER nu også andre metoder, vi andre har jo også brug for at slappe af, og vi finder da måder :)

Så jeg er stadig ikke fan af rygning, langt fra, men jeg er ikke så hadefuld mere, efter at have læst flere indlæg fra folk her, hvor man fortæller at man tager hensyn :) det er godt at høre!

0
0
Svar på denne tråd

tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 21:03

der er vel andre metoder- men det er der osse for transport om man vil det el ej. Ellers må man rykke teltpælene op... Rygere stresser af ved rygning såvel som du eks kommer nemmere frem og tilbage.

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

Stute...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 21:13

Nej, biler kan ikke undværes. Jeg håber da virkelig ikke, at nogen seriøst går rundt og tror, at man sådan bare lige kan skippe al slags transportmidler, og så køre vor tid videre i hestevogn.... Man kan da ikke bare indordne sig, når verden nu engang har udviklet sig til, hvad den er i dag.

Synes det er sjovt du skriver det, men det havde du nok ikke gjort, hvis du ikke røg. For rygere skal vel have noget at retfærdiggøre deres livsfarlige vane med... "Der er så mange andre ting, der er dårligt for helbredet, og det kan vel lige så godt undværes, som vores cigaretter åbenbart kan..."

Ja, selvfølgelig...

0
0
Svar på denne tråd

jo det havde
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 21:18

jeg skam - for det er ik noget jeg siger pga retfærdiggørelse

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 21:22

Sophie »Whisper«: Måske du bare tror at du aldrig har mødt en hensynsfuld ryger. det kan jo faktisk være at det vrimler med dem, også i Odense, men fordi de viser hensyn er det ikke dem man lígger mærke til? hihi bare en tanke.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 23:58

Anja: god pointe :P den havde jeg faktisk ikke tænkt over! Jeg kan da kun håbe, at du har ret! :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider