Jeg stod i næsten samme situation for ca. 1 år siden.
Forsøgte at holde sammen på et forhold der kun gik ned ad bakke...Var arbejdsløs og havde svært ved at overskue at hvad der i virkeligheden var bedst for mig. Vi havde lejet et hus med en dejlig have, han havde bil, hesten var opstaldet 1500 meter væk, det hele var bare ufattelig nemt og troede at verden ville styrte sammen hvis det forsvandt for mig.
Men sådan gik det heldigvis ikke. Efter han havde bekendtgjort at han ikke gad længere, var jeg faktisk lettet. Selvom det lige i det øjeblik virkede fuldstndigt uoverskueligt. Mindre end en måned senere, havde jeg fundet ny lejlighed til hunden og jeg, opstaldning til hesten, fik job og en bil. Fandt ud af at jeg var i stand til at klare meget mere alene, end jeg havde været i stand til i de 2½ år sammen med ham...
Savner på ingen måde at få nedgjort mine holdninger, at blive talt til som et barn, hans skiftende indstilling til vores fremtid (den ene dag skulle vi nærmest giftes og købe gård, dagen efter var han ved at skride fordi jeg var "håbløs"), hans belastende mor og hendes meninger etc....
Tror ikke jeg på noget tidspunkt har været så tilfreds med mig selv og mit liv, som jeg er nu, og det er rart kun at have sig selv at takke for det 
Held og lykke med det