Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

akustisk guitar?
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 20:59

Hej der!

Jeg er lidt forvirret. jeg overvejer at købe en brugt akustisk guitar til min kæreste som en overraskelse men da jeg kiggede på dba blev jeg ret forvirret. Der er flere typer fx spansk, western og klassisk og jeg aner ikke hvilken en han tænker på. Derfor håber jeg nogen af jer ved hvad den mest normale/moderne er at købe eller hvilken der er størst chance for han tænker på :) Tak på forhånd :)

M.v.h Maja

Bonnie, Basil og Ravel

I er bare de dejligste <3<3<3

0
0
Svar på denne tråd

guitar
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 21:09

Mon ikke det er en klassisk guitar han ønsker sig?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 21:22

Spiller han guitar i forvejen? For hvis han gør det, KAN det blive lidt af et dilemma at skulle købe en 'brugt', ikke så meget stilen, men jeg ved at min kæreste, som også spiller guitar, ville blive lidt bobbob over at få en unavngiven/gammel guitar, da der jo oftest er lidt forskel på tone mv.

Men hvis det bare skal være hygge og det ikke betyder så meget, så vælg en spansk/klassisk/almindelig guitar, det er alle den samme, men kært barn har mange navne ;)

0
0
Svar på denne tråd

altså...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 21:30

Han spiller allerede elguitar og han har snakket om at prisen for en god en min. er 800 så du har nok ret i at han ikke vil være helt tilfreds man har bare heller ikk så mange penge at gøre med :b

Bonnie, Basil og Ravel

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 21:44

Personligt synes jeg jo de spanske har en utrolig smuk lyd :)

Men hvis du vil have en "normal" akustisk, så er det nok en western - den har metalstrenge og en "normal" guitarlyd, hvis man kan sige det sådan :D

0
0
Svar på denne tråd

en god guitar
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 21:47

med ordentlig rumklang i god kvalitet koster fra 4 - 5.000 og opefter....

Skal han og vil han guitar er det nok smartere at han spiller videre på hvad han har - og sparer sammen til en ordentlig sag - som han kan beholde og bevare hele livet....

KH:)Annette der ved at der musisk ikke er nogle mellemveje....

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 21:49

Jeg tror jeg prøver at spille uskyldig og spørge ind til det somom jeg lige pludselig kom i tanke om det selvom jeg er elendig til det. Godt han aldrig tænker nærmere over det hehe. Kender i nogle sider hvor man kan købe dem og som er til at stole på? :)

Bonnie, Basil og Ravel

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 21:50

Ikke for at være lyseslukker - meeeeeeeeeeeen.. En god guitar for - omkring 800? Den butik gad jeg nok se - i min verden er det ikke realistisk - men man kan godt få et eller andet at øve og lære på... Hvis der er tilbud! (Har selv aflivet et par af den slags - på festival, sent på natten - når naboerne var aller mest træt af, man sad og "lavede larm")...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 21:51

..Og en sidenote: Hvis du ikke har den store erfaring selv - så lad være med at købe brugt, selvom du sikkert kan finde noget bedre til små penge der - du risikerer noget pil-skævt, der er båndfalsk... Penge ud af vinduet...

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 21:52

Ja men ellers må det blive en brugt for har ikke den slags penge :b

Bonnie, Basil og Ravel

0
0
Svar på denne tråd

hovsa heh
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 21:53

havde ikk set dit svar. Ja kan godt se risikoen. Tænker oss om jeg bare ska gi ham lidt penge når han selv vil købe :b

Bonnie, Basil og Ravel

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 22:42

Jeg forstår godt, du gerne vil give ham en gave han bli'r glad for - men et instrument (der ikke behøver at være i den dyreste ende af skalaen) koster alligevel en DEL penge...

Forstå mig ret - synes der er fine guitars fra omkring 5.000,- og op - hvilket i bund og grund er billigt for dem - men det er en HULENS masse penge i et hverdagsbudget... Sådan kan man jo se tingene fra to sider..

Hvad med at give ham et eller andet han evt kan bruge til den elektriske? Pedaler? Luksus-strenge eller andet? En ny rem?

Grunden til at jeg er lidt imod de billige guitars (der jo på sin sæt og vis er fine til at lære ti akkorder på - og spille lejrbålsmusik) er, at man skal bruge SÅ mange timer med og på et instrument for at blive god - så skal det også være en god følelse - med god lyd i... Ellers ender det let i irritation og (mis)lyd...

Bare et par tanker herfra...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 10:13

Det er jo altså ikke fordi det er en dårlig idé du har dig, den er rigtig god og betænksomt, men yeah, det er ikke så let som man skulle tro.

Men jeg ville holde med Krissie, køb nogle 'gadgets' til guitaren, eventuelt finde nogle lækre strenge, der egner sig til elektrisk guitar og den genre han spiller eller sådan noget i den stil. :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider