Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

"-str i stubben??
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 20:40

Hej alle

Jeg har problemer med at finde ud af hvor mange " min stubben siegfrid saddel er.

jeg synes jeg har kigget på den over alt.

er der nogen der ved præcis hvor jeg kan se mærket henne på sadlen?

håber i kan hjælpe mig

VH line

0
0
Svar på denne tråd

hvor gammel...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 21:48

...er din sadel??

På den Siegfried jeg havde, som blev købt i 2002 eller 2003 kunne man ikke aflæse " målet, kun bom størrelsen stod præget i læderet under venstre sadelklap.

Anne Mette

Sov sødt lille Arta, vi ses forhåbenlig igen engang
Glemte at vågne 25-10-09

Nu med Markus, Olde med snert af Fjord

A woman needs 2 animals

The horse of her dreams and a jackass to pay for it

0
0
Svar på denne tråd

tak=).
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 22:01

hmm okay. den størrelse har jeg også fundet. så kan jeg nok ikke se det. tusind taak for hjælpen=)

0
0
Svar på denne tråd

du kan jo
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 07:37

måle den... fra den 'skrue/samling' der er på siden af forsvislen og til midt på bag svislen.

Det mål du får i cm dividerer du med 2,5 også har du " størrelse.

Så hvis den er 42,5 cm = 17"

er den 41,25 = 16,5"

og er den 40,0 cm = 16" osv osv.

hus i nyborg sælges

www.agriteam.dk/ ejendom?sagnr=V10701

OPSTALDNING TILBYDES I ODENSE SØ

0
0
Svar på denne tråd

halløjsa
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 07:38

Jeg vil altså lige sige at når man snakker størrelse på en sadel, så er det altid bomvidde , man snakker om .

Og sædestørrelsen kan man jo nemt selv måle med et målebom .

Det vigtigste er vel om den pågældende hest kan passe den en rumpen på rytteren .Sådan ser jeg på det ihvertfald .

Stald Graven

0
0
Svar på denne tråd

Sædestørrelsen er også vigtig
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 12:09
Arj altså. Sædestørrelse er såmend lige så vigtig som bo størrelsen når man snakker sadel. To sadler kan jo sagtens begge have samme størrelse medium bom, men være forholdsvis en 15" og en 18". Og jeg ville nu MEGET nødig skrue min miniatureladeport ned i en 15". Bare forskellen på 16" og 18" tommer er ret stor når man ser fra rytters side, men begge sadler kan nu sagtens lægge på min hest bare det er en medium mod bred bom svarende til eks 29 i passier, og så rimelig lige i puderne, med cutback. Og jo disse findes både i små og store sædestørelser. Derfor er dette også vigtigt. Hvis jeg red i en 16" ville jeg lave lige så meget ravage i hestens ryg som en sadel som passede i sædestørelse men var en smule for bred eller smal. -Ida

Den Plettede er tilbage og BLIVER...

0
0
Svar på denne tråd

Tja tja
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 12:49

Ida : Jeg ved da godt, at folk har forskellige str .rumper og længder ben , men hvad så hvis hestens ryg er så kort at den kun kan passe en 16 t og derunder ?

Vil du så skifte hest , fordi numsen evt er for stor ?

Så er det vist nemmere at slanke sig .

Jeg er bestemt ikke en af de slanke, bare heldig at have en knapt så stor rumpe .Men havde jeg haft det og var glad for min hest , så var jeg sgu da nød til at gøre noget.

Min nuværende hest på 170cm kan KUN passe en 16 t pga en kort ryg .Så står måske lige netop i problemet , hvor jeg er nød til slankekur .

Stald Graven

0
0
Svar på denne tråd

Slankekur
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 17:37

Ja står du med en hest som kun kan gå med en 16" eller derunder er man jo i et dilemma. Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre, enten ville jeg kigge efter de sadler som er korte i puderne og lavet specielt til de heste med kort ryg, og håbe at sådan en ville kunne passe, ellers måtte jeg jo tabe mig eller skifte hest.

Men ikke desto mindre er det også RIGTIG skadelig at ride i en sadel som er for lille til rytters numse, da trykket fra rytteren oftest vil lægge sig langt tilbage da rytters numse kommer om på bagsvidslen og lægge og ikke midt i sadlen.

Men det er da dejligt for dig at du kan skrue dig ned i en 16" som din fantastisk smukke dreng bruger :)

Jeg selv har indset at der er heste hvor min numse bare ikke kan være på :)

-Ida

Den Plettede er tilbage og BLIVER...

0
0
Svar på denne tråd

tror jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 17:43

Næ Ida det ved jeg sgu da heller ikke om jeg kan .Altså være i en 16 tommers med min rumpe, men det er jeg bare nød til , for min hest betyder altså mere for mig end besværet og det hårde i at blive slankere.SÅDAN ser JEG altså på det.

du har da ret i at der jo findes forskellige typer sadeler og hvor meget cutback, de har , men ryggen har nu stadig kun den længde , som den har .

Men tak for rosen af min hest .

Stald Graven

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider