Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jura AU 2011
Forfatter: 
Dato:  31-07-2011 22:01

Er der andre, der har søgt ind på jura på Århus Universitet i år og er kommet ind?? :D Det kunne være så sjovt at se, om vi kunne finde hinanden i denne tråd og evt. lære nogle navne inden studiestart.

Jura var for mig min eneste prioritet, så jeg er bare SÅ glad for at være blevet optaget.

Og jeg kan ikke være den eneste, vel? ;)

.. Sacha

Og verdens bedste Charmetrold.. (no joke, det hedder han sgu!) xD

0
0
Svar på denne tråd

jura 09
Forfatter: 
Dato:  31-07-2011 22:42

Altså jeg læser jura men begyndte godt nok i 09 :)

Glæd dig! Det er et dejligt studie.

Jeg havde det også som den eneste prioritet, og kjeg har aldrig fortrudt det :)

Sagde Inger...

Med pletponyen Fiona, plet babyen Signifikant og shetlænderen Bandit ved min side <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-07-2011 22:45

Dejligt at høre, at du er glad for dit studie! Kan du fortælle lidt om, hvordan første semester foregår?

.. Sacha

0
0
Svar på denne tråd

jura 09
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 09:33

Ja det kan du tro jeg kan :)

Jamen de første par dage er der intro. Der er nogle ældre studerende, som viser jer rundt og lærer meget af alt det praktiske :)

Og når det bliver omkring d. 1 september beynder undervisningen i familie og arveret samt statsforfatningsret. :)

Familie og arveret er ok. Det var ikke lige noget for mig. Det er både hold og forelæsning. Det som bliver gennemgået på forelæsning bliver også gennemgået på hold. (NYD det, det er sidste gang du oplever det :) )

Statsforfatningsret virker rigtig underligt i starten. Man tror aldrig man får det lært:) Men det hele kommer, når du skal læse op til eksamen :) Og så er det en mundtlig eksamen uden hjælpemidler. Og det er nok den letteste eksamen du nogensinde skal tage deroppe :) Alle er altid mega bange for den, men den er virkelig ikke ret svær..

Det er bare en beskrivelse af det første semester :)

Og mht. hyttetur og hele rus ugen, hvis du ikke har lyst til at tage med er det helt ok, og det er ikke noget der

er nogen der rynker på næsen af

Sagde Inger...

Med pletponyen Fiona, plet babyen Signifikant og shetlænderen Bandit ved min side <3

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak!
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 14:45

Mange tak! :) Det er jo altid rart at høre om andres erfaringer, og du må jo skulle starte på dit tredje år, så du har jo været igennem alt det, jeg først skal til at igang med nu. Men det lyder som om, der sker en hel masse den første tid - det bliver bare rigtig spændende at komme igang.

Rustur og rusuge, hvordan foregår det? :)

.. Sacha

0
0
Svar på denne tråd

jura 09
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 15:36

Jamen du får et program sendt :) Og ja programmet kommer først kort tid inden. Uni er altid langsom med sådan noget :)

Jeg tror ikke programmet er det samme som den gang hvor jeg startede

Sagde Inger...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider