|
|
| Hvor langt har du til jobbet?? |
|
|
Hvor lang kører i hver dag for at komme på job? Jeg går ledig p.t., men leder med lys og lygte efter nyt job, og har muligvis fundet drømmejobbet... men men... det ligger pokkers langt væk, ihvertfald i forhold til hvad jeg er vant til :/ Det længste jeg har kørt er 45 km, og det tog mellem 45-60 min. Det værste var næsten køen man holdte i det sidste stykke tid, men det gik da. Mit sidste job havde jeg 22 km til , og det var ren luksus følte jeg, selvom det egentlig kun var 20 min ca. jeg sparede i tid. Jeg er enormt i tvivl om jeg skal søge jobbet, og tænker det nok er lidt fjollet at bekymre sig om tiden/længden til arbejde, hvis det er drømme jobbet?!  Hvor langt har du/I, og er det ok, eller hænger det jer ud af halsen?? Mvh Janni
Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afstand |
|
|
Jeg har ca. 10km til mit arbejde, det passer mig fint - skal også hente og bringe børn før og efter så jeg kan/vil ikke have alt for lang transporttid. Inden da havde jeg 5min på cykel - dét var tider 
Venlig hilsen Christina
Små fødder sætter dybe fodspor...
DESIGUAL forårsfrakke str. 36/38 farve sort/hvid/pink sælges - skriv PB. MASSER af babytøj/ting pige og dreng sælges - skriv PB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Jeg har pt 45 minutter. Har før haft 1,5 time og det var for meget. 45 minutter er min max grænse har jeg fundet ud af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arbejde :) |
| Forfatter:  |
LilleChelle |
| Dato:  |
29-07-2011 14:10 |
|
Jeg har 3,5 km. til skole. Og 6 km. til arbejde. Alt foregår på cykel.
.. Sagde LilleChelle  Slettet fra nutiden, gemt i fortiden og bliver aldrig en del af fremtiden. Du er ikke det værd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke ret langt |
Katrinen |
29-07-2011 14:24 |
|
Hmmm. ca. 25 m. over i stalden. ) Det er en ok. afstand og man kan lige gå hjem og spise hvis man har glemt sin madpakke. hi hi hi Det er fedt at være selvstændig med det man holder mest af at arbejde med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har.... |
HesteHeidi |
29-07-2011 14:35 |
|
Jeg har 1½ med det offentlige hver vej til min uddannelse, hvor jeg har gået i 3 år - det er forfærdeligt. Jeg spilder utroligt meget kostbar studietid og samtidig koster det kassen. Heldigvis hjælper et SU-kort på det. På mit sommerjob har jeg ca. 40 min. hver vej, det er okay. Til gengæld er der ikke SU-kort her, så der må jeg betale omkring 1300 kr. for det. Mvh Heidi
~ Our perfect companions never have fewer than four feet ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
mellem 35-40km, det er et stykke men det er okay 
Søger 2. værelses lejliged i Horsens! - Kathrine You gotta dance like nobody's watching, dream like you will live forever, live like you're going to die tomorrow and love like it's never going to hurt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gør det dog |
|
|
Hej Janni Jeg har 1 times transport med det offentlig hver vej (når alt går godt). Det er længe, men man kan jo bruge tiden til f.eks. at læse/sove/... Til gengæld har jeg et super job, som jeg er meget glad for, og for mig er det vigtigere at være glad de 7-8 timer man er på jobbet fremfor at spare lidt tid i transport. Min erfaring er, at i sidste ende betyder f.eks. ½ time sparet ikke det store i forhold til et fedt job. Så søg dog jobbet - hvis det bliver aktuelt og du får jobbet, men stadig er i tvivl, kan du jo altid takke nej. (eller forsøge at få forhandlet en hjemmearbejdsdage eller lign, hvis det kan lade sig gøre i dit job) Held og lykke! \LuMe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| km til arbejde |
|
|
Jeg har 52.5 km til arbejde. Synes egentligt at det er for langt, men ca det halve er på motorvej, så det tager ca 40 min. Havde ca 25 km til mit tidligere arbejde, og det tog ca 20 min. Det ville passe mig meget bedre med kortere afstand, men jeg er glad for mit arbejde og så må det jo være sådan  Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bumbum |
|
|
Jeg har ca. 47 km på arbejde (bor i Randers, men arbejder i Århus N). Det tager som regel ca. 40-45 min. alt efter køen ind fra motorvejen... Lige pt. kan jeg godt leve med det, har før hft ca. 1 times transporttid (med det offentlige), det var smertegrænsen. Jeg ville nu søge jobbet, hvis det var drømmejobbet, også selvom det måske lå 1-1½ time væk. Så må man jo overveje at flytte, hvis det er noget man vil bruge en væsentlig del af sit liv på. I disse tider med høj arbejdsløshed, kan jeg godt blive en anelse foragret over folk der piver over de ikke har noget job, og så samtidigt ikke vil bevæge sig mere end max. 15/20 km. væk...(ikke henvendt mod nogen i tråden, men kender nogle stykker der har det sådan). Det er jo mit valg, at jeg bor i Randers, den dag jeg bliver træt af at køre, flytter jeg nok bare tilbage til Århus... Da jeg selv var arbejdsløs sidst, fik jeg at vide til et eller andet møde, at hvis ikke vi selv kunne finde jobs/praktikpladser inden x tid, så ville vi kunne risikere at blive sendt ud i et eller andet jobcenteret ville finde passende. Der var der vist en limit på 2½ times transport, hver vej...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
|
|
... lige knap en times transport hver vej - jeg kører med tog, så når der er ged i togplanerne kan det selvfølgelig tage noget længere. Jeg synes at det er ren luksus med så kort transport - men det er også efter over 5 år hvor jeg havde godt 2 timer hver vej - når det fungerede med toget (og med togskift og regionaltog var det ofte at det IKKE gik efter DSBs planer) Jeg synes at de 2 timer hver vej var langt (selv om man jo kan bruge tiden i toget på at læse, gå på nettet eller hvile sig) - men på den anden side, så er det bedre end at mangle et job!
£isbeth & Baloo Politicians are like diapers. They need to be changed often - and for the same reason.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123465 |
|
|
Som udgangspunkt er jeg helt enig i at man bør søge de jobs der er, fremfor at pive over transporttiden. Jeg har dog det lille men, at min krop ikke altid er helt med på ideen med at sidde lang tid i bil eller tog (har slidgigt). Da jeg havde 45 km. til job, hvor kø kørsel var en fast del af turen, der havde jeg problemer med ryg og nakke. Men fornemmer det hænger sammen med kø kørslen. Så længe jeg blot kan køre normalt hele tiden, og ikke skal koble til/fra hele tiden, så er det normalt ok. Derfor havde jeg egentlig fravalgt de jobs der lå over 40 km. væk, af samme årsag. Men det her frister dog, og der burde ikke være kø kørsel som en fast del af turen, på den rute. At flytte gjorde vi gerne, men salg af huse i øjeblikket er umuligt, ihvertfald i vores område, så det er udelukket desværre. Men er stadig i tvivl om jeg tør  Prøv det af kan man sige, men på det pågældende job her, bad de mig tænke meget over om transporttiden blev et problem også i forhold til min krop, da de helst ikke ville ansætte én blot for et par måneder eller lignende. Der tænker jeg så lidt, at det kan man vel aldrig gardere sig imod som både arbejdsgiver og arbejdstager.. der kan jo være mange grunde til man søger videre hvis det er?? Mvh Janni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kørsel til job |
|
|
i mit nuværende job har jeg ca 90 km hver vej det er lig med 1,5 time hver vej på skiftende tider af døgnet men har dog kun 5 vagter tilbage så kimmer jeg på køre ca 70 pr dag i alt. kan ikke anbefale folk have så langt for du etr smadret når dagen ført er ovre fordi man lige skal op ca 2 timer før man møde og først er hjemme næsten 17 om eftermiddagen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| arbejde |
|
|
I mit nuværende job har jeg omkring 45 km. Det tager ca. 1 time i transport om morgenen og lidt længere om eftermiddagen. Det er en kombination af bil, tog og cykel. Jeg har dog lært at bruge transporttiden som "min" tid. Enten slapper jeg af og kigger ud af vinduet i toget, læser et blad, tjekker mail/facebook/nyheder, og hører musik. Det er der jeg kobler af, og lader op til dagens udfordringer. Og er toget forsinket, jamen så er der blot endnu mere "mig-tid" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg havde |
Pinny ♥Fyn♥ |
29-07-2011 15:51 |
|
4 timer (i offentlig transport!) dagligt. Når jeg kørte selv (knallert) knap 2 timer. Der var 35 km hver vej. Noget forskel om jeg skulle hjemmefra 6:18 og var hjemme 17:30- til lidt i 8:00 og hjemme 16:30... Det var desuden dyrt i buskort og poletter- en 7-900 kr/md. Havde jeg bil- ville det tage 20 minutter- og 30 hjem. (Kø pga af underlige omkørsler i Odense)
Mvh Pinny "En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting." Rune T. Kidde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Efter DSB |
|
|
ændrede kørerplanen tager det nu godt 2 timer at komme derned, mens det tager 45-60 minutter at komme hjem...
Camilse
De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage. De svære beslutninger er altid de vigtige at tage. De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage. Sokke og Lukas, jeg savner jer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vvvzzzzzzzzzzzz |
|
|
Jeg er så heldig at jeg kan cykle på arbejde og det tager mig ca 25 min  Men kan fortælle min far køre hverdag fra mine forældres hus som ligger mellem horsens og vejle, også til århus en tur på omkring 50 km. og det har han det fint med det tager ca en halv time. 15 min motorvej og 15 min landevej, og jeg tror også sagtens jeg ville kunne fungere fint med den tur. Man vender sig jo til det med tiden  Mvh Natasia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 60,1 km ca |
|
|
hver vej, så det tager ca. 1 time i bil. Så længe radione virker, så går tiden hurtigt synes jeg - men kan da godt mærke de 2 timer jeg bruger på transport dagligt. Førhavde jeg ca. 20 min i bil hver vej. Og selvfølgelig kunne man da godt bruge tiden på noget andet - men jeg er bare så glad for mit arbejde, så jeg har det fint med transporttiden : ) Vh Jannie
Den heldige ejer af Ribebro´s Gizmo, Felix, Crazy´s Bonansa og Ribebro´s Bella og Ribebro´s Filur. Selvom man ikke har fine papirer, kan man godt have fine navne!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hfieoøæ4 |
|
|
Jeg har lige nu 21 km på arbejde - det er LUKSUS!!! Man når lige at koble til/fra på turen - og den æder ikke hele ens fritid  Tidligere har jeg haft alt fra ½ min på gåben til 1½ time i bil - det sidste vil jeg dælme gerne undgå igen , skægt nok er der nemlig ingen der giver mig løn for de 3 timer dagligt HMF! Trine (Faxa)
KLIPNING AF HESTE/PONYER I NORDJYLLAND TILBYDES SE PRÆSENTATION FOR PRISER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dumdidum |
|
|
Jeg har normalt ca. 30 km til arbejde, men pt. holder min arbejdsplads udenfor min dør Det er da luksus.
Jane Nu med Maneur-sønnen, Mac Coy Savner min smukke og skøre Milan Alle stave- og tastefejl er absolut helt gratis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
64 km hver vej. Det tager lige i underkanten af en time når trafikken glider. Selve køreturen generer mig ikke. Det er kun træls de få isede dage om året. Tiden kunne jeg dog godt bruge anderledes, men hellere bruge to timer om dagen på at køre for at beskæftige sig med noget spændende de 8-9 timer man arbejder. Mvh Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kørsel,... |
Gitte T |
30-07-2011 19:40 |
|
jeg får når jeg starter på studie til en start ca. 1-1½ times kørsel i bil både til og fra skole, men eftersom vi har kig på et hus som ligger betydeligt længere væk, så kommer jeg til at få 2,½ times kørsel hver vej til og fra skole.. dog er ca. en time af det om bord på en færge, så der er mulighed for at lave lidt lektier undervejs. -det bliver uden tvivl hårdt, og svært at få til at hænge sammen, da jeg både skal have tid til min datter, kæreste, heste, hund og lektier, -men det er så også kun for 2 år.. kæresten har p.t. 1½times kørsel til og fra arbejde, når vi flytter får han 30-45min i stedet
mvh. Gitte, med ponyerne Ýrsa & Bine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 20 min i bil |
|
|
20 min i bil og på halvvejen står hesten, så det er skiii smart!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hhhhhhhhhhhh |
|
|
15-18 min på knallert til skole 10 min på knallert til arbejde 7 min på knallert til hest Alt hjemme fra mig selv af 
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har 22-24 kilometer.. |
|
|
alt efter hvilken vej jeg tager.. Det er lige tilpas for mig.. Startede med at have 105 kilometer 
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis jeg |
|
|
tager toget har jeg 1 time og 15 min hver vej - kører jeg med kæresten i bil tager det ca. 35 min. Vi arbejder samme sted, men han arbejder tit 2-3 timer længere end mig om eftermiddagen/aftenen, og så tager jeg toget. Dvs. tager afsted 7:30 om morgenen og er hjemme kl. 18, hvis alt klapper. Vi har valget imellem den transporttid eller at bo in the middle of nowhere, hvor den business park, hvor kontoret er, ligger. Og min city boy kæreste har meget svært ved at se charmen i at bo derude, så jeg bider det i mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
TinaR |
31-07-2011 22:02 |
|
45 km hver vej - og jeg er SÅ træt af det! Jeg arbejder 37 timer, bruger 10 timer på transport - og møder ½ time før normal mødetid hver dag, da der ellers ikke er ledige p-pladser (får det til afspadsering).... så jeg er væk omkring 50 timer om ugen for at passe mit arbejde. Oven i det, så skal jeg aflevere og hente børn de aller fleste dage - så det er ærlig talt hård kost. Jeg er ansat på sygehus, og der ligger et sygehus 10 min herfra - jeps, der søger jeg job når der er nogen 
TinaR Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205 og Bertram 250108
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asfgtv |
|
|
12 km. hver vej = 10 min. i bil 
Det er dumt at hænge med hovedet, når du står i lort til halsen..!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| langt til jobbet |
|
|
Mit første job: 1 minut på skateboard Mit andet job: 8 km = 30 min. på skateboard (op af bakke )
- Intet udstyr erstatter god ridning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jobbet |
|
|
jeg har 3 km til arbejde, men hvis mit drømmejob var længere væk, ville jeg ikke tøve med at søge. og slet ikke hvis jeg gik arbejdsløs. også har jeg kun 1 km til hest og skolen er foran computerskærmen = 0 km
Glem fortiden, Lev nutiden & Red fremtiden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 220 km. hver dag |
|
|
220 km. i bil hver dag for at komme fra og til arbejde, mellem 2-3 timer, alt afhængig af vejret, og trafikforholdene. Jeg hader det efterhånden, det er altså MEGET spildtid i bilen. Gid jeg havde en afstand så jeg kunne cykle til og fra. Hilsen Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 116 km ;o) |
|
|
Ja jeg kører så 116 km til job og 116 km hjem igen  Det generer mig overhovedet ikke og har gjort det nu i snart 5 år. I starten tænkte jeg, at skulle det blive et problem, så måtte jeg nok søge job tættere på, men køreturen er kun slem, såfremt jeg ikke kan få rykket rumpetten ud af kontorstolen og komme hjem inden helvedes trafikken sætter ind  Jeg har et meget flexibelt job, kan arbejde hjemmefra hvis det skulle være - og så kan jeg godt lide mit job. Nu havde jeg jo så også mit job og valgte at flytte langt væk fra det. Tiden jeg bruger mere i forhold til før render op i hele 25 min - men jeg tilbagelægger en ordentlig bunke flere km (motorvej istedet for by-kø-kørsel). For mit vedkommende fungerer det, jeg kan komme og gå som det passer mig, så jeg kan planlægge at køre udenfor myldretiden. Dog skal man jævle tidlig op  For mit vedkommende er det afgørende, at jeg ikke længere har små børn, som skal afhentes, bringes og opvartes. Mine er for længst fløjet fra reden, så min tid er ren "ego" tid. Måske derfor jeg ikke får stress over at bruge så lang transport tid. Jeg kan dog godt have perioder, hvor jeg ville ønske jeg kunne gå på job - men det er mest hvis man er lidt syg og mat i sokkerne, eller ikke har fået sin gode nattesøvn af en eller anden årsag - så får jeg ondt af mig selv  Men de fleste dage sætter jeg mig blot ind i bilen, starter, kører, lytter til god musik eller lyd-bøger og vupti, så er jeg på job. Det skal dog siges, at jeg i weekenderne absolut ikke gider køre bil  ;o) Lillian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jøsses der er godt nok nogle af jer der kører langt for at komme på job  Jer der har langt på job, får I aldrig ondt i ryggen eller armene når I kører?? Synes altid jeg kommer til at sidde og hænge når jeg kører langt... husker på det, retter mig op, for så 2 sek. efter at falde sammen igen uden jeg opdager det  Mvh Janni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa!! |
|
|
Jeg har pt ca 3 km på arbejde, men inden for de næste 2-3 år får jeg måske længere afhængig af hvor beboerne flytter hen. Jeg arbejder på et bosted for udviklingshæmmede og de skal flytte ud i tidssvarende boliger inden for 2-3 år og det kommer til at lægge i forskellige byer i kommunen (Slagelse Kommune). Kan være heldig at jeg får job i det botilbud som skal være i byen ellers bliver det mellem 20-30 km, men det overlever jeg nok også. Før havde jeg kortvarig arbejde hvor jeg lå mellen 45-60 min på en landevej og det kunne jeg mærke jeg ikke kunne magte i længere tid (måske havde det også noget med at arbejdspladsen ikke lige var mig) Hvis drømmejobbet er langt væk vil jeg enten køre eller flytte tættere på. Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen problemer ;o) |
|
|
Nix - ingen ømme arme eller ryg her  Har lige fået ny bil og lagde specifik vægt på, at den skulle være comfy at sidde i og have indstillings-muligheder i både højde af sæde og vinkel af rat. Så bilen passer til mig og jeg sidder behageligt med ordentlig støtte i lænd (så man ikke falder sammen). Før jeg kørte så langt i bil havde jeg ingen krav til hverken sæde eller indstillings-muligheder, men man lærer, efter en godt øm ryg og rumpet, at stille krav til de vigtigste ting ved køb af ny  ;o) Lillian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|