Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hestepas (Brændemærke, chipning?????)
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 11:56

Jeg kan simpelthen slet ikke finde ud af alt det med hestepas! Min pony er brændemærket, og så har jeg fået mig at vide at hun ikke skal chippes! Det virker ikke som om dyrelægen selv ved det, så kan jeg få nogle gode råd her?

Skal hun chippes eller ej? :)

"En god træner kan høre hesten tale, en fremragende træner kan høre hesten hviske."

Ejer af en dejlig dejlig plet pony <3

0
0
Svar på denne tråd

Fra siden
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 12:32

www.landbrugsinfo.dk/Heste/Sider/ Kravomregistreringogpa...heste.aspx

For at kunne få udstedt et pas skal hesten være chipmærket. Heste i den organiserede avl, der allerede er brænde-/frysemærkede og hvor mærket indeholder cifre, kræves dog ikke chipmærket.

Heste, der allerede har pas udstedt af EU-anerkendte avlsforbund og godkendte konkurrenceorganisationer i perioden 1999-2009 kræves ikke mærket, hvis forbundet har haft frivillig mærkning i perioden. Bemærk at dette KUN gælder heste, der allerede har et pas.

Hvis en hest skal udelukkes fra konsum skal den dog altid chipmærkes.

Det vil sige at den ikke skal chippes medmindre du vil have den udtaget fra konsum - underforstået at så kan hesten ikke slagtes men skal aflives og afhentes af DAKA.

Alle mine er udtaget fra konsum - af den simple årsag at jeg så ikke behøver bekymre mig om medicinkurser (Du må ikke medicinere en hest selv hvis du ikke har medicinkurset og hesten ikke er udtaget fra konsum - det vil sige at du ikke engang må give hesten ormekur selv!) - eller foderforordninger og hvad ved jeg ellers.

Gav det mening? :)

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års palominoplag udlån eller salg.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd

hestepas
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 13:47

Jeg har en gammel travhest som er frysemærket med tal, men fordi det sidste tal er svært at læse, fik han en chip :)

Jeg var meget i tvivl om, om jeg skulle lave et kryds ved Ja eller Nej, til det med konsum.

Trine, vil det så sige at hvis jeg sætter kryds ved Ja, må jeg selv give mine heste smertestillende, ormekur osv.. Men hvis jeg sætter kryds ved Nej, skal dyrlægen ud hvér eneste gang? Eller er det omvendt??

Jeg skal nemlig sende mine papir en af dagene, så vil være rart med lidt hjælp :)

-Kristina:)

& Fanni♥ nu også med Thy Tarzan♥

R.I.P Lucas. sov godt min skat♥ Den smutteste stjerne på himlen♥

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes.......
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 14:09

Iiiih.. hvor jeg synes det er et latterligt system de har. Det er slet ikke til at finde ud af, og det er åndsvagt dyrt!!!

"En god træner kan høre hesten tale, en fremragende træner kan høre hesten hviske."

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 14:20

Det vigtige i hendes tilfælde, er nok om hun har cifre i brændemærket...? Hvis det bare er et logo, er det ikke nok... Og cifrene skal kunne aflæses. Jeg regner selv med at jeg nok må få chippet min gamle DV, for hans brændemærke er så utydeligt at det kun kan ses/anes med sommerpels i det rette lys i den rette vinkel :P

- Cat -

Under uddannelse til BBH Basis Instruktør - undervisning udbydes i kbh-området

0
0
Svar på denne tråd

Konsum eller ej
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 14:27

Kristina: Jepsen - hvis du siger ja til at hesten udtages fra konsum kan du uden videre give ormekur og medicin ordineret af dyrlægen.

Det kan du desuden også hvis du tager et medicinhåndteringskursus!

Men har du ikke noget medicinhåndteringskursus og hesten IKKE er udtaget fra konsum (Må ikke slagtes) så må du IKKE medicinere din hest selv - dyrlægeordineret eller ej.

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års palominoplag udlån eller salg.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 14:37

Trine: Mange tak for hjælpen. det er jeg glad for at jeg fandt ud af inden jeg sendte papirene.

Dyrlægen var nemlig ude i torsdags og ordtne det hele, så nu mangler jeg bare at sende papirene.
:)

-Kristina:)

& Fanni♥ nu også med Thy Tarzan♥

R.I.P Lucas. sov godt min skat♥ Den smutteste stjerne på himlen♥

0
0
Svar på denne tråd

tjaaaaaaaaaaa....
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 16:27

Sommetider kan man se brændemærket, og andre gange slet ikke. Der er 3 tal i. Vi har sendt billeder af det til dyrelægen, og det var vidst fint nok :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider