Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Mænd og vielsesring
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 10:56

Min kæreste og jeg kom til at tale om vielsesringe igår.

Han er håndværker, dyrker en masse sport og bruge slet ikke smykker. Han sagde at han ville være meget ked af at skulle gå med vielsesring, bl.a. fordi han er bange for at ødelægge den eller smide den væk.


Jeg har det lidt amivalent med det. Synes at en vielsesring er det eneste der symbolisere udadtil at vi er gift. Det kan måske være ligegyldigt, men et eller andet sted er det vigtigt for mig. Vil jo heller ikke tvinge ham til at gå med den, hvis det er et problem for ham.

Kan samtidig sige, at det ikke er en mulighed for ham at bære den om halsen.


Er der nogle der står i samme situation? I så fald, hvad gør i?


Mvh. Tuxi

0
0
Svar på denne tråd
 
 vielsesring
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 11:11

Helt ærligt, så havde vi ikke lige tænkt over at min mand kunnefå et problem med hans ring på arbejde, men efter at hans kollegas ring har siddet fast og var meget tæt på at komme alvorligt til skade, ja så bruger han ikke sin ring når har er på arbejde.

Det er ikke altid han får taget den på når han kommer hjem heller, til gengæld har han den (stort set) altid på når han har fridage og når vi er nogen steder.


Havde du spurgt mig inden vi blev gift, ville jeg heller ikke have syntes det var fedt, men helt ærlig, så generer det mig på ingen måde. Og jeg tror faktisk det går ham mere på, når han en gang i mellem har glemt den end det gør mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 ring ring
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 11:12

står ikke i samme situation men bryder mig ikke om at have ringe på fingrene. Synes det er ubehageligt

Så hvis den tid kommer så bliver det nok i en kæde om halsen.


hvorfor er det vigtigt hvis han ikke har lyst til det? er det vigtigt andre kan se I er gift? det betyder ikke noget for andre kvinder hvis de har lyst til en tur så hænger det jo alligevel på ham at sige nej.


så vil jeg foreslå et skilt i panden med ordene "lykkeligt gift"

hvad med at han havde ringen på ved særlige lejligheder? middage, fester osv?


mvh


Malene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min far
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 11:13

Min mor og far blev gift sidste år, min far vil ikke gå med ring. Min mor har en på.


De har så fået en tatovering hver, jing og jang. Lavet sådan at hvis de stiller sig op af hinanden, danne de 2 tegn deres cirkel.


Syns det var en super ide, men nok ikke alle der vil det.


Mvh Natascha den lykkelige ejer af:


Django og My Last Heartbeat = Kærlighed, elsker de heste.


Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ring...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 11:45

Prøv at tænke lidt over hvorfor det egentligt er vigtigt for dig at signalerer udadtil at I er gift. For det er sjældent noget der har betydning for andre i din omgangskreds...det har jo mest betydning for dig om din mand. Hvis han ikke ønsker at gå med ring, så synes jeg at det bør respekteres.


Jeg kender en der har mistet sin finger pga han gik med vielsesring og den hang fast i noget. Og kender en anden hvor det var tæt på at gå galt. Han beholdt dog fingeren. Så der er altså en reel risiko ved at gå med ring, ikke så meget for ringen som for ringfingeren, hvis man er meget aktiv, og ja da især for håndværkere.






5 års brun vallak efter Hoelgaards Kontrast sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/265046/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Arberjder han som håndværker...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 12:05

,... kan det være klogest ikke at have ringe på i arbejdstiden. Og det samme gælder i øvrigt dig når du er hos hesten.


Det kan gå meget hurtigt med at miste en finger hvis først uheldet er ude.


Symboler udadtil er ligegyldige - det er det der er indadtil der er det vigtige


£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vi valgte
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 12:56

at lade helt være med at få ringe.

Jeg passer hestene både morgen og aften og manden er en rigtig mak-r*v i sin fritid. P.t. er vi ved at lægge sidste hånd på vores stald. Så vi ville begge to skulle tage ringen af og på mange gange om dagen og det ville ende med at vi enten ikke havde fået den af og kom til skade eller at vi forlagde den. Og det ville jo være ærgeligt at miste en vielsesring.


Vi brugte i stedet pengene på en skøn bryllupsrejse til et slot uden for Paris og vi har ikke fortrudt et øjeblik.


Der var lidt snak om bare at købe en ring til mig til pænt brug, men det blev ligesom aldrig til noget. Går aldrig med ringe alligevel. Det er en tilvænningssag. Men det kunne evt være en løsning for jer?


Håber i finder en løsning der passer til jeres behov.


Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !


Lejlighedsvis gode Quarter Horses til salg.


http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 13:05

Min mand og jeg er lige gode til at glemme at få ringen på, så det er intet problem hos os


I starten gik han trofast med den, selvom jeg sagde jeg syntes han skulle tage den af, i det mindste når han var på arbejde (er smed).

En dag fik han et sår på ene led på fingeren, som gjorde det nærmest umuligt at få ringen af eller på.

Han fik den dog af til sidst, og har den nu kun på hvis vi skal et eller andet.... og han ellers selv husker at tage den på :)


Jeg har min på i perioder... nogle gange hæver mine fingre op, og så må den af et stykke tid.


Så hos os er det intet problem hvis den ene ikke har ringen på, vi elsker jo hinanden alligevel


Mvh

Janni



Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd
 
 æerngfæeo
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 16:47

Jeg har en vielsesring, men min mand har ikke. Han er også aktiv og har aldrig gået med smykker. Vi blev enige om at han ikke skulle have og så fik jeg en ekstra pæn ring, god løsning.


Med venlig hilsen


Maria-Louise Thane Kallehave

Stutteri Thanehøj - avl af DV og DSP

1
0
Svar på denne tråd
 
 Til trådstarter
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 18:03

Min mand og jeg har det lige omvendt. Vi aftalte fra start af (da vi altså begyndte at tale om forlovelse og bryllup), at der skulle ringe til Nu købte vi så bare ikke tilfældige ringe, vi designede selv vores mønster så det passede til os. Det skulle være nogle der symboliserede vores kærlighed til hinanden på en unik og speciel måde - og sådan blev det.


Ingen af os har som sådan været vant til at gå med ringe, men nu har vi dem på og vi vil helst ikke tage dem af. Vi har vænnet os til at have dem på og det føltes meget mærkeligt ikke at bære dem



Synes da det er fint du har sådan en mening omkring det med at være gift og bære ring, men selvfølgelig, hvis det giver din kæreste/forlovede problemer i hverdagen med at bære en ring, så må I jo tale om det - evt gå på et eller andet kompromis.




At times the dark's fading slowly

But it never sustains
Would someone watch over me

In my time of need


Band: Opeth

Song: In My Time of Need

Album: Damnation

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 20:50

Min far gik ikke med ring da han var gift med min mor, det var dog pga hans arbejde. Men min mor havde ikke noget imod det, de/vi boede på Grønland, så alle vidste alligevel de var gift.

Når min tid kommer, og jeg stadig er sammen med min kæreste til den tid, tror jeg heller ikke han har tænkt sig at tage ring på, han virker ikke som typen, så må vi bare gøre som Mamelise, og jeg får en ekstra pæn en :p

0
0
Svar på denne tråd
 
 mere ring til mig ;-)
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 22:50
Vi skal giftes næste år og min kæreste vil ikke have en vielsesring. Han går ikke med smykker af nogen slags heller ikke ur. Som en veninde sagde: 'så er der mere ring til dig...' hvilket hun jo har ret i og det vil jeg da nyde.... ;-) :-D for mig betyder det ikke noget at han ikke vil have ring på. Jeg ved at det ikke er fordi han vil kamuflere at han er gift, men fordi den vil genere ham. Det vigtigste for mig er at han står i kirken den 7. Juli 2012 og siger ja. :-)

Med venlig hilsen


Vassen


2 x 1,5 kg Think Mud sælges: 350,-/ spand - se markedsplansen


HALMPILLER AF SUPER KVALITET SÆLGES! Se linket:

forum.distanceridning.dk/ viewtopic.php?t=4034

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 07:29

Halløjsa :D


min mand er, som mange af jer andres mænd, håndværker og kan ikke bruge ring i hverdagen, men alligevel vil han gerne ha en ring som han kan tage på til festlige lejligheder osv.

Jeg har så trumfet igennem at de skal være i rustfrit stål da de nok holder bedre i min varetægt (min fine forlovelsesring er allerede temmelig ridset og kedelig)

Det er sådan nogen her :)

www.bound4life.dk/forlovelsesringe- vielsesringe-17.php


Nå men - nu synes manden min så at han gerne ville ha et symbol som udadtil viste at han var min (jeg har IKKE bedt ham om det!) men han instisterer på at få et lyserødt læbeaftryk tatoveret på underarmen (mit selvfølgelig) og så mit navn neden under :D

Sys det er en rigtig dejlig og sød gestus :)


Joan


Bruger din baby Vibelle bleer fra Aldi str. 2

så har jeg 80+ stk. bleer som min lillemand er vokset fra til fri afhentning. Skriv hvis det har interesse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 10:03

Vi har begge vores ringe i en halskæde.. Simpelthen fordi at vi ikke kan havde håndsmykker på når vi er på arbejde. Og så skal vi ikke gå og huske hvor vi har lagt ringen!.. ..



Hilsen Stine


Stutteri Rø - Welsh Mountain

Buckskin-Palomino-Smokey Black og BEC


Hoppeføl årgang 2011 sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 min....
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 15:17

Min mand kan & må heller ikke bære smykker på sit arbejde, de har så et skab hver hvor han ligger den i når han møder, og tager ringen på igen når han tager hjem, det lyder besværligt, men min mand har da aldrig glemt sin ring.. :)

Vil vove den påstand det er en vane sag...


Men ja hvis man har et aktivt liv sætter det sig jo nogle spor på ens vielses ring - det kan jeg da se på min ihvertfald



ღ Jose & Raffe ღ
.
- Det kommer ikke an på størrelsen -
Men gørelsen!
www.joseograffe.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mand
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 21:23

Min mand har altid sin vielsering på, han har også et job hvor han kan have den på.

Jeg er håndværker :-) af den slags den kan blive beskidt, og komme til skade med en ring. Nu kan jeg dog godt have min ring på, med det jeg laver nu.

Men jeg har aldrig min ring på. Jeg behøver ikke en ring for at huske jeg er gift, det skulle da kun være for at kunne huske datoen.

Jeg behøver heller ikke en ring for at vise min mand jeg elsker ham, det fortæller jeg ham dagligt.


Venlig Hilsen

Anni og Victoria!!


Og alle de andre ponyer


Belladonna sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vælg en filet overflade
Forfatter: 
Dato:  25-04-2019 11:47
Vi købte vores hos castens, og blev vejledt til at få nogle med en filet overflade. Så gør en lille ridse ikke noget og de er så super smukke! Min mand havde det på samme måde som din, men vi er begge to SÅ glade for vores ringe!
https://castens.com/da/smykker/vielsesringe/
0
1
Svar på denne tråd
 
 Mon ikke....
Forfatter: 
Dato:  25-04-2019 12:08

Tuxi har fundet en løsning på sit problem......

 

Tråden er trods alt fra 2011 ​​​​​​​ ​​​​​​​ ​​​​​​​ ​​​​​​​ ​​​​​​​ ​​​​​​​ ​​​​​​​ ​​​​​​​

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider