Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Psykisk syge får hjælp af heste
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 22:45

Godaften! :-)

Jeg er netop faldet for denne spændende artikel og vil gerne vidergive den til jer.

www.siersbaeklund.dk/media/1220/ psykisk_syge_hjaelp.pdf

Med spørgsmålene.. har du erfaring med rideterapi? tror du på at arbejde med heste kan hjælpe på spiseforstyrrelser blandt andre psykiske lidelser - hvorfor?

:-)

0
0
Svar på denne tråd

ja, det hjælper
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 04:43

ja, jeg har erfaring. bruger heste og hunde i mit arbejde med både børn og unge og ja, det virker.

men rideterapi er en tillidssag og specielt med spiseforstyrrelser osv. er det vigtigt at terapeuten er klar over hvad det er personen har med at gøre.

jeg bruger rideterapi sammen med samtale og anden behandling

jette

Western undervisning hver torsdag

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd

Ja det virker
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 07:14

jeg har den fornøjelse at kende Dorte Baggesen som arbejder med heste og æsler sammen med sine klienter

http://urdogco.dk/

- og det virker!!

Mvh. Gitte

Gfoto.dk

Hestefotograf

StaldOlsen.dk

Bøgen's Tina

termin 21. april 2012

Findus B - Top of Class - Urprinz

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 08:28

Det har været brugt i mange år i USA, med gode resultater.

Artiklen har dog misforstået noget.

Der er forskel på en pædagog og en terapeut. Her i landet kan man ikke blive uddannet rideterapeut med ridepædagog.

Derfor kan ridepædagogen godt arbejde så der giver en terapeutisk effekt.

Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder super spændende
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 09:19

I mit sind er der heller ingen tvivl om at dyr har en gavnlig virkning på psykisk syge, men bestemt også kan være en vigtig del i almindelig opdragelse og læring.

Ridning styrker balancen og dermed indlæringsevnen, og når man skal afhjælpe psykisk sygdom skal der jo også læres nye tankemønstre og måder at tackle sine følelser på. Det er jo egentlig ret hårdt arbejde. Dertil kommer den friske luft og den naturlige hengivenhed dyr møder folk med.

Da jeg arbejde på et ridecenter for fysioterapi, så jeg også hvordan autister livede op så snart de kom ud af bussen. Jeg kender gruppen fra andet pædagogisk arbejde, og må sige at det jeg så på ridecentret var et helt andet nærvær end jeg ellers har set hos autister. Det største udvikling, så jeg hos senhjerneskadede som havde en markant bedring i løbet af den tid de fik bevilliget ridetimer. Mange af dem endte med at komme på rid-selv-hold, hvor langt de fleste ryttere blev trukket.

Findes der egentlig efterskoler der bruger heste og dyr sådan? Jeg kender kun alm. rideefterskoler og en enkelt med hundeslæde.

Medlem af Bullerklubben

Life is like a box of chocolate. You never know what´s inside.

Men man kan altså bare læse bagsiden eller indlægssedlen!

Hvad var det nu NSLFB stod for?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider