Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Familie...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 16:34

Jeg har nu et par gange snakket med min bedstefar om dette emne, og jeg kan ikke få et rigtigt svar ud af ham, så nu ville jeg lige høre hvad stemningen på HN siger om det...

Hvordan er man der mest for sin familie, ved at komme til fødselsdage, helligdage og andre mærkedage, eller når man kommer på andre tidspunkter??

Det hele kommer sig af, at min mor, blev et af Jehovas Vidner, det blev min søster og jeg også (jeg er det ikke mere)... Min bedstefar mener at det er forfærdeligt at vi ikke har været der på fødselsdage... Jeg må så påpege at vi i det år de flyttede fra Bagsværd til Kalundborg, var hos dem hver weekend for at hjælpe med at pakke ud og gøre grunden til det de gerne ville have... Efter det 1. år kom vi i mange år derop hver anden weekend... De har selv sagt at de kender mig og min søster bedre end mine kusiner (har 3 på min mors side)...

Så jeg kan virkelig ikke forstå at fødselsdage betyder så meget i forholdt til det andet... Vi har været med hvert år til deres bryllupsdag, og hvert andet år var vi deroppe til jul, dog uden at holde jul - for at de ikke skulle sidde alene... Så det helt bærende må være fødselsdagene vi ikke har været med til...

At vi ikke holdt fødselsdag gjorde at min mor og jeg kunne servere og have køkkenvagten da de samme år begge blev 70...

Selv om jeg nu ikke mere er et Jehovas Vidne, så har jeg stadig svært ved at forstå at fødselsdage kan være så meget mere værd end alle de andre gange vi har været der, så hvis der er nogen der har en måde at forklarer det på, så jeg bedre kan forstå det, så ville jeg blive meget glad...

Perle

Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 16:47

Jeg synes i har gjort "nok" ved at hjælpe dem med de ting, som du nævner, og tage derop i julen :)

Så jeg ved ikke hvorfor fødselsdage er så vigtige for lige præcis jeres familie, det er måske noget individuelt..

MEN, jeg kan virkelig ikke forstå, at i ikke tager med til fødselsdagene bare pga. jeres religion. Det synes jeg ikke er særlig fedt :)

Jeg tager da med i kirke både til bryllupper, dåber, konfirmationer osv, selvom det ikke hører med til min religion?

Sådan som jeg ser på det er det jo gode, gamle traditioner frem for noget religiøst.

Og det samme med fødselsdage. Jeg ved godt i ikke selv "må" holde det, men tag dog med til de andres i det mindste? Og lad være med at tænke "min religion forbyder mig det", men tænk det som en god, gammel dansk tradition, og tag med for hyggens skyld :) det er sgu også derfor vi andre gør det.

Så synes det er synd i bare er blevet væk fordi i ikke "må". Som sagt tager jeg da gerne med i kirke selvom det ikke hører med til min religion, det handler mere om familie og en hyggelig tradition.

Hvis det er fordi der er noget ved din tidligere religion, som jeg ikke har forstået, så beklager jeg. Men umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor i ikke tager med?

0
0
Svar på denne tråd

Sophie Whisper
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 16:58

som alm. dansk kristen er man vant til at bøje reglerne fuldstændigt efter forgodtbefindende

sådan fungerer det ikke i Jehovas vidner

Der følger man "reglerne"

at holde fødselsdag selv eller gøre det for andre kommer ud på et.

man kan ikke blot "lade som om" at det er en tradition

jeg har selv indgående kendskab til Jehovas vidner gennem min familie.

Perle: jeg kunne forestille mig at de føler sig svigtet.

en fødselsdag er for rigtigt mange mennesker tidspunktet hvor familien er samlet, og hvor man viser hvor meget man holder af hinanden.

desuden bliver det meget synligt overfor venner/bekendte at deres datter og børnebørn er Jehovas vidner,- og det kan godt have været pinligt for dem...

-men sket er sket,- og der kan jo alligevel ikke gøres noget ved det nu...

*** Misssophie

kat forsvundet ml. Strøby og Varpelev 4.juli

se foto på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 17:00

...intet imod at tage til fødselsdag nu...

Men nu var det jo ikke mig der bestemte, men min mor, og der var ikke så meget at gøre ved det den gang...

Dog vil jeg sige at min fortid som Jehovas Vidne nok er med til at jeg ikke helt forstår vigtigheden af fødselsdagen for nogen andre...

Vi (min søster og jeg) er kommet hos bedsterne af lyst og ikke af pligt, og kommer der stadig gerne, men jeg må indrømme at jeg efterhånden er ved at være træt af at høre på det... Det har været et emne, der er kommet op hyppigere i de sidest 3 år efter min mors død...

Jeg har ikke været ked at min opvægst, jeg har bare valgt noget andet nu... Men det irritere mig, at det skal gøres til et problem, når det nu ikke er fordi vi (min søster, mor og jeg) ikke er kommet på besøg...

Perle

Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider