Jeg synes i har gjort "nok" ved at hjælpe dem med de ting, som du nævner, og tage derop i julen 
Så jeg ved ikke hvorfor fødselsdage er så vigtige for lige præcis jeres familie, det er måske noget individuelt..
MEN, jeg kan virkelig ikke forstå, at i ikke tager med til fødselsdagene bare pga. jeres religion. Det synes jeg ikke er særlig fedt 
Jeg tager da med i kirke både til bryllupper, dåber, konfirmationer osv, selvom det ikke hører med til min religion?
Sådan som jeg ser på det er det jo gode, gamle traditioner frem for noget religiøst.
Og det samme med fødselsdage. Jeg ved godt i ikke selv "må" holde det, men tag dog med til de andres i det mindste? Og lad være med at tænke "min religion forbyder mig det", men tænk det som en god, gammel dansk tradition, og tag med for hyggens skyld
det er sgu også derfor vi andre gør det.
Så synes det er synd i bare er blevet væk fordi i ikke "må". Som sagt tager jeg da gerne med i kirke selvom det ikke hører med til min religion, det handler mere om familie og en hyggelig tradition.
Hvis det er fordi der er noget ved din tidligere religion, som jeg ikke har forstået, så beklager jeg. Men umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor i ikke tager med?