Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor blev de af ??
Forfatter: 
Dato:  16-07-2011 19:11

Her har jeg gået og undret mig over hvor "alle" mine ekstra penge som jeg har til mig selv hver måned forsvandt hen , for SÅ mange synes jeg heller ikke jeg har brugt på hesteudstyr i år ( selvom det var mandens mening at de forsvandt i et bundløst hul der )

Så jeg satte mig ned i dag og lavede en oversigt over hvad jeg har brugt mine penge på de sidste 6,5 md ( via netbank da jeg stort set altid betaler med dankort ) , og sørme om der ikke hurtigt viste sig at de større beløb røg ind under en vis kategori ..

Dyrlæge : 14000 kr på 7 mdr. !

Div. hesteudstyr : 5600 kr også på 7 mdr ( her har jeg også investeret i sadel )

Dertil kommer at vi har to liggende til betaling i denne måned på ca. 1900 og 3900 kr , så alt i alt er vi oppe på 19800 kr på 7 mdr - og jeg der egentlig synes vi har hestene billigt herhjemme

Må indrømme at jeg er målløs , har jo fået regningerne løbende - heldigvis ! så det har jo ikke set voldsomt ud

Pu ha , håber på et mindre krævende økonomisk hesteår i 2012 da jeg skal på barsel det meste af året

Andre der kan blive lige så overraskede over dyrlæge regninger på de kære heste ? Som herhjemme stadig er lige dejlige

Mvh. Nadja

.. nu med prinsen og det halve kongerige ..

Firde van de Kerkweide

Stutteri Jestis Alekxandra DH

Darcia ERDH

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  16-07-2011 19:49

Nææææ, for min hest er aldrig syg

Så dyrlæge er der ikke meget af. Kun til vaccinetion, tænder også kommer smeden en gang imellem ..

Men heldigvis har jeg en opsparing, hvis min hest skulle gå hen og blive skadet..

...Meen jeg kender godt det der med, at det ikke er så slemt pr mdr, men ligeså snart man regner ud for et halvt år, så ser det meget slemmere ud

Men de er det hele værd, de kære små kræ

Glem fortiden, Lev nutiden & Red fremtiden

0
0
Svar på denne tråd

Min dyrlæge sagde til mig
Forfatter: 
Dato:  16-07-2011 20:03

Og det var om mindre husdyr, at man udover foder mv, roligt kan regne med 1000 kr/md til dyrlæge. (vaccinationer, ormekur mv).

Jeg blev ret overrasket, men jeg tror, det er rigtigt, vi kunne nok få lavet en hel del ved det lille hjem for de penge kattene koster.

Men dyrehold på hobbyplan er livskvalitet- ikke økonomi! Udover det går udover livskvaliteten, hvis økonomiens er dårlig selvfølgelig.

Dyrlægeforsikringer er en god ting!

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægeforsikringer
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 09:10

Det er sandt at det er en god ide med forsikringer

Desværre drejer ca. halvdelen af mine regninger sig om en plag der er blevet ledbehandlet , en fjerdedel skyldes et uheld vi havde med en væltet trailer og den sidste fjerdedel går vidst til inseminering henover forår / sommer , og dem tror jeg ikke man får tilbage

Mvh. Nadja

.. nu med prinsen og det halve kongerige ..

Firde van de Kerkweide

Stutteri Jestis Alekxandra DH

Darcia ERDH

0
0
Svar på denne tråd

jep....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 09:21

Først havde jeg i år en almindelig dyrlægeregning (vaccination, chip etc.) på 1400. Så fik hesten astma, men dyrlægen var i den billige ende trods meget medicin, så 1000 kr.

Nu kolik, har lige fået regningen.. 3.700. Den fik bare tarm-afslappende, men det var på en lørdag..

Jeg har lige skrevet til Trine Venø, at jeg gerne vil have hende ud til 2x tandtjek, så det bliver mindst 2.000.

OG har bestilt sadelmager, jeg er heldig, hvis jeg har ret i, den sadel, hun anbefalede i foråret, KUN er for bred, som jeg selv mener. Hvis den skal omstoppes, tør jeg ikke tænke på min konto.

Min konto er DRÆNET for penge pt., kæmper lige for at få den op på 0 sidst på måneden. De heste er voldsomt dyre for tiden!!

Siden vi er ankommet til stalden, har der dog været en dyrlæge ude akut hver, eller hveranden dag. Så det er da ikke kun mig, der er uheldig. :)

Senere på året ville jeg gerne have min egen dyrlæge ud, for at give en kværke-vacc. det sagde hun sidst, at hun kunne, det koster også. Trine Venø ordner kun tænder, så jeg kan ikke slå de ting sammen. Men at få en alm. dyrlæge til at ordne tænder, har jeg droppet. De fandt intet sidst, hvor min hest havde alt galt med tænderne.

Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt, hvad du siger

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider