Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Prolaps i nakke efter ulykke - andre?
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 09:26

Jeg har været hos en neurolog som har fundet frem til, at jeg har en prolaps i nakken.

Har under 50% bevægelighed i nakken og venstre arm har væsentlig nedsat kraft og reagerer ikke på refleks.

Men det der generer mig mest er hovedpine og synet.

Jeg venter nu på, at skulle i mr.scanning igen, men lægens umiddelbare diagnose er, at jeg skal opereres.

Har nu sat og googlet lidt på emnet, men kan ikke finde noget om eventuelle forholdsregler mht sådan en prolaps.

Er der ting jeg skal passe på med - ikke bør gøre?

Fik ikke spurgt lægen, da han snakkede en del om min hjerne og problematikker omkring dette.

Og jeg er faktisk i tvivl om, om hovedpinen og synet skyldes prolapsen eller det, at min hjerne åbenbart ikke "sorterer" ydre stimuli på normal vis - ifølge lægen.

Vil gerne høre fra andre der har eller har haft en prolaps - hvad skal jeg være obs på nu hvor jeg skal igennem "systemet".

Lægen mener ikke, at jeg kommer ud som pædagog igen og skal være under skærpede rammer (ydre stimuli), så jeg er pt ret lost og kan slet ikke overskue hvordan min fremtid kommer til, at se ud....

Hesten er vores partner

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har..
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 09:41

en diskusprolaps i nakken, påvist ved mr-scanning. I mit tilfælde var smerterne i min venstre arm og ved venstre skulderblad det værste - nakken som sådan havde jeg egentlig ikke rigtig smerter i. Min venstre arms funktionsniveau var nedsat til omkring 30%.

Jeg blev sygemeldt - mest fordi jeg ikke sov om natten og derfor ikke kunne hænge sammen om dagen. Fik ketoganer at sove på, men det hjalp ikke en hat, så efter 3 piller gad jeg ikke tage dem mere.

Jeg blev heldigvis aldrig opereret... Stille og roligt begyndte mine smerter og gener at blive bedre og til sidst havde min diskusprolaps flyttet sig så tilpas meget, at nerverne ikke længere sad i klemme og ved 2. scanning - hvor prolapsen stadig sad der lige så fint - var jeg faktisk smertefri.

Du skal sørge for du ikke går i stå - at holde gang i bevægeapparatet er vigtigt, og derfor råder man normalt heller ikke folk til sygemeldinger, hvis det kan undgås - men det kan de sgu sagtens sige ;-)

Noget af det aller værste du kan gøre med en prolaps i nakken er at køre bil...!!! I mit tilfælde udløste en køretur til Sydfrankrig på ferie prolapsen. Hvis du skal køre, så husk en god rund pude i lænden, der hjælper med at rette den uheldige holdning man får af et bilsæde.

Mvh

Line

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik en i
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 09:53

lænden, og er opereret.

Men det jeg vil frem til, er at da jeg gik til genoptræning efter op., var der flere som ikke var opereret, og havde en prolaps enten i ryggen eller nakke.

Og ved hjælp af fysioterapi og motion, gik deres prolaps i sig selv igen.

Der var en mand som startede op med 2 krykker og gik slemt foroverbøjet på grund af en prolaps i lænden, efter 4 ugers træning, smed han krykkerne og kom tilbage på arbejdet som taxa chauffør.

Og jeg krydser fingre for at din nakke kommer i orden igen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider