Jeg har kørt lastbil i en del år efterhånden, hovedsagligt forvogn/hænger kombination, nærmest alle former for trailere til biler og varevogne, og også campingvogn, og campingvogne ER bare mere trælse at køre med end de fleste andre typer.
Både fordi de er vindfølsomme, men bestemt også fordi de ofte kun har en enkelt aksel, i modsætning til de fleste hestetrailere, maskintrailere osv.
En campingvogn er faktisk tit TEMMELIG lang i "kassen" i forhold til kun at være udstyret med en enkelt aksel, og dette gør (naturligt nok), at de tit virker mere ustabile, hvilket de jo så også er.
Men ja, slingrefidusen på trækstangen, fornuftig læsning med havemøbler, telt osv. er ret vigtigt, og derudover er der ingen fornuft i at ville køre bare lidt hurtigere, da man, i tilfælde af slinger, jo har behov for at kunne give lidt ekstra gas, og derved "strække vogntoget ud", fremfor at forsøge at bremse, hvilket kan føre til et ret grimt uheld ret hurtigt.
Er ens køretøj, enten campingvogn, hestetrailer eller andet en smule ustabilt, KAN det altså også meget nemt skyldes forkert dæktryk.
Hvis man Googler "dæktryk" kan man finde tabeller for både trailere, campingvogne osv osv, og man bliver faktisk nemt overrasket.. Da jeg fiskede vores CV frem her for et par dage siden for at klargøre den, var den tydeligt mere stabil EFTER jeg havde tjekket dæktrykket (som jo var for lavt. Luft forsvinder altså af sig selv med tiden), end den var før.
Vi kører afsted på lørdag, og jeg forventer da en ret stille og rolig tur, uden de store problemer, til trods for at CV´en er en del større end bilen, men med en smule fornuft i baglommen, bør det nu ikke give problemer..
Men ja, man SKAL altså øve sig lidt i at køre med nye typer af køretøjer, så at man ikke føler sig vildt fortrolig med en campingvogn efter første tur alene er vist meget normalt. 
God ferie.. 
Mvh.