Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Berlin
Forfatter: 
Dato:  09-07-2011 12:45

Hej

Jeg er ved at overtale min mand til en tur til Berlin inkl børn

Vi har nemlig endnu ingen planer for sommerferien andet end at lave hus... og jeg trænger til at komme lidt væk og mærke at jeg har været på ferie.

Jeg har kigget på et hotel i Berlin Mitte - ca 6 km fra Kurfurstendam men lige ved siden af metroen/toget

Er det for langt væk fra alting ?

Hvad skal man se i Berlin - ungerne er 10 og 14 så de kan sagtens holde til sightseeing og shopping

Hvad er prisniveauet for øvrigt i Berlin mht at spise ude osv? Vi er vandt til at campere og for det meste selv lave mad, men det kan man jo ikke når man bor på hotel..

Hvad skal man for øvrigt regne med af budget til mad, transport og indgange til seværdigheder på sådan en 4 dages tur? Det er 100 år siden jeg sidst har været på storby ferie

Hilsen

Anne

nu med rask klappehest

0
0
Svar på denne tråd

Berlin
Forfatter: 
Dato:  09-07-2011 12:57

Hvis man bor tæt på metroen/toget i Berlin er man i praksis tæt på alt. Metroen i Berlin er fantastisk godt transportmiddel.

Priserne i Berlin er ca. 10% under "vesttysk" prisniveau.

Hestelinks

Hestekatalog.dk er et hestelinkkatalog, hvor der vises screenshot af tilmeldte hjemmesider. Tilføj gratis din hestepension, stutteri, rideudstyrsbutik eller helt private hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har lige været der :)
Forfatter: 
Dato:  09-07-2011 14:46

Metroen fører til alt :) Den er super god dernede - man kan købe nogle flerdages kort (mener hotellerne har nogle tredages turistkort med adgang til alt offentlig transport) ..

Jamen man SKAL se Brandenburger Tor - kendetegnet for berlin .

Ku-damm bør ses, og den bombede kirke i enden ..

Check-point charlie museet og muren udenfor ..

East side gallery - 1,3 km lang strækning af muren malet af kunstnere - det er ret flot, ikke et must-see hvis i har travlt .

Så mener jeg man burde tage sporvognen - bare fordi det er lidt sjovt :b Og så kunne man jo passende få set øst-berlin ..

De har en futuristisk del som min lillebror var ret betgt af - mener det ligger ved check-point charlie, men er ikke sikker ..

Alexander platz - en puser plads med alt fra shopping til cafeér og fjernsynstårnet som man kan komme op i.

Derudover er der shoppingcentre i alle dele af Berlin og masser af butikker - tøjet og sko er noget billigere end Danmark (de dyreste vi har set af sko var 100 euro - dog IKKE på Ku-damm!)

I vest-tyskland spiste vi ude for ca- 70-80 euro pr. aften 4 mennesker .. Men det er STORE portioner !

Jeg ved ikke om børnene er for små, men i hvert fald ligger Sachenhausen 30 km nord for Berlin og jeg mener det er meget vigtigt at huske på hvad der skete under 2. verdens krig - specielt nu hvor tvivlerne er kommet frem ..

MEN det er hårdt at se den og både mig og min mor fik kvalme og var ved at begynde at græde, så børnene bør nok være lidt større først .. Men i hvert fald en meget rørende ting at se.

Nå jeg tror ikke lige jeg har mere at sige, men du kan spørge hvis der er noget jeg har glemt :)

Hilsen Celia

Sieze the day!

Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.

0
0
Svar på denne tråd

berlin
Forfatter: 
Dato:  09-07-2011 15:48

tak for input..

Jeg venter lige til min mand kommer hjem og så må jeg lige overtale ham til at tage afsted

Hvor boede I og hvad gav I for overnatning??

jeg regner bare med at det bliver fra onsdag til lørdag, kan man nå at se noget på den tid?

Hilsen

Anne

nu med rask klappehest

0
0
Svar på denne tråd

Berlin <3
Forfatter: 
Dato:  09-07-2011 16:16

Uh, jeg elsker Berlin. Jeg har været dernede 5-6 gange efterhånden indenfor de seneste 3,5 år, og jeg elsker simpelthen at være dernede. Min kæreste har en kollega, som der har en lejlighed på Wöhlertstrasse tæt på U-bahn Schwartzkopffstrasse. Vi giver kun 250 kr for hele lejligheden, og vi kan selv lave mad, vaske tøj osv. dernede. Det er som at komme hjem :) Vi spiser ikke så meget ude, men synes ikke det er vanvittig meget billigere at spise i Tyskland, end det er i Danmark. Det kommer selvfølgelig an på, hvor man spiser henne af. Der er jo også rigtig mange spændende restauranter, og på min fødselsdag for snart 2 år siden spiste vi på en Etiopisk restaurant, og det var virkelig godt.

Sidst vi var dernede, gik vi en tur i Botanisk Have, og det kan altså godt anbefaldes. Det var flot, selvom vi var dernede i slutningen af februar/begyndelsen af marts, og om sommeren må det være endnu mere dejligt. Man kan nemt bruge mange mange timer der - så er I advaret :)

Ved Gesundbrunnen er der et godt billigt supermarket, som ellers kan være lidt svært at finde dernede. Desuden er det her, at man kan købe billetter til Berlins undergrund, altså komme ned og se en bunker. Det er super spændende - også for børn i den alder, som I har. Vi skal i hvert fald prøve det igen - desuden er der endda rundvisning på Dansk engang i mellem (ved ikke hvor ofte om sommeren, men tjek hjemmesiden :)).

Vi har også været i Sea Life og Aqua Dom i Berlin, og det var også en flot og god oplevelse. Det er lige noget for børn, og hvis der skulle være en regnvejrsdag :)

Vi har også været med på sejltur rundt om hele Berlins centrumer. Det var også en god tur, men måske en anelse lang. En anden gang vil vi nok vælge en kortere tur, men det kan man jo også sagtens :)

Vi har også været i zoologisk have, og det var altså også en fantastisk oplevelse, for vi har klappet pingvinerne der. Vi har været der to gange, og den er meget stor, så her kan man altså også bruge mange mange timer.

Alle de ting, som jeg har nævnt, får man rabat, hvis man har købt Berliner kortet. Det plejer vi at gøre, da man så kan køre gratis med U-og S-bahn, Tram og bus. Det er dejlig nemt bare at hoppe af og på. Man skal bare huske at stemple kortet inden man hopper på første gang. Det har vi glemt et par gange ;)

Man kan sagtens nå at se noget på fire dage. Vi plejer at være der 4-5 dage, og det synes vi er en god længde. Vi plejer så at komme om formiddagen og tage hjem om aftenen. Vi rejser altid med easyjet fra København og lande i Schönefeld.

Jeg kender så ikke til Sachenhausen, men det vil jeg meget gerne se, når jeg kommer derned igen. Jeg har før været i Theresienstadt.

Nå, jeg kan jo skrive igen, hvis jeg kommer på mere, som I bare skal vide ;)

Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd

Vi lejede en lejlighed
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 01:00

og vi var 10 mennesker - mener den kostede omkring 1000 eller 2000 pr nat :)

Mht. til hotel kan jeg ikke huske priser ..

Ja det kan man sagtens :D

Hilsen Celia

Sieze the day!

0
0
Svar på denne tråd

berlin
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 07:51

Takker mange gange

Uhhh - jeg har fået "overtalt" min mand....

Såå nu skal jeg bare lige have booket hotel - det er lidt af en jungle har fundet tilbud på Scandic for knap 1500 for 3 overnatninger, men jeg kan ikke lige se om det er med eller uden morgenmad men synes det er en ok pris for 2 voksne og 2 halvstore børn

Regner med at køre derned i bil, ankomme onsdag og køre hjem igen lørdag.

Så skal vi bare have fundet ud af hvad vi skal se dernede

Hilsen Anne

nu med rask klappehest

0
0
Svar på denne tråd

booket
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 10:33

Så er der booket hotel

lige godt 2000,- for 3 overnatninger med morgenmad for 4 personer...på 4-stjernet hotel ... det kan vi godt leve med.

Nogen der ved om vi skal have miljømærke på bilen for at køre ind i Berlin???

Nogen der har været i legoland discovery centre i Berlin?? Ved ikke om det er noget for ungerne når de nu er så gamle www.legolanddiscoverycentre.de/ berlin/en/index.htm

Hvor skal vi evt shoppe?? Den ældste er allerede ved at planlægge at få ekstravagter på jobbet for at skrabe nogen penge sammen

Hilsen

Anne

nu med rask klappehest

0
0
Svar på denne tråd

Jamen det lyder dejligt :)
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 13:54

Jeg er stor tilhænger af Gallaria på Alexanderplatz (og andre steder) - det er et stort sted, noget ala Salling eller magazin altså hvor alt er delt op i plan og samlet :)

Derudover ligger der et stort center der hedder Alixia - eller lignende - også ved Alexanderplatz ..

Men der er butikker OVERALT i Berlin - langt uden for centrum også ..

Hilsen Celia

Sieze the day!

0
0
Svar på denne tråd

Berlin er
Forfatter: 
Dato:  10-07-2011 14:10

intet mindre end en fantastisk by....

Nyt og gammelt blandet i en pærevælling, med historiske monumenter og high-tech byggeri der afløser hinanden i en uendelighed.

"Skal ses" - vil jeg - udover de førnævnte - sige det jødiske monument.

Facinerende, afskrækkende i historikkens lys....og selv "ungerne" kan få en "sjov" oplevelse der....

KH:)Annette der ønsker jer en super tur - helt sikker på at én gang Berlin dømmer en til mange gange Berlin....

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh..
Forfatter: 
Dato:  11-07-2011 13:15
Jeg kender ikke så meget til Berlin, men jeg ved at i skal have miljø mærke på bilen :-) god tur!

/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
0
0
Svar på denne tråd

Miljømærke
Forfatter: 
Dato:  11-07-2011 14:37

Ja det med miljømærke ved jeg godt

Satset er lige at der er bestilt en ny bil hjem til min mand (firmabetalt) og den skulle komme dagen før vi skal rejse..

Så det bliver enten den eller den gamle hvor lang tid tager det at få miljømærke??

hilsen

Anne

nu med rask klappehest

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  11-07-2011 21:36

Berlin er bare lækker by! har været der to gange på studietur :)

sidst boede vi på et hotel/hostel lige ved Warshauer strase og East side Galleri (3 stop fra Alexanderplatz med S bahn)det var billigt og let at komme hen alle vegne

det var et virkelig fint sted at bo der var morgenbuffet og så kunne man købe mad senere som var helt okay (Y) og hvis man ville noget andet ligger der en milliard ting ude på den lidt større gade end hvor hotellet er. (og så var der gode og billige drinks hvilket jo er kæmpe pluds når man er gymnasieklasse afsted (Y) ;D)så lige som bous har de indendørs pool og sauna (Y) poolen er ikke så dyb men stadig lækker.

af ting i skal se:

• Tv tårnet! det er så fedt at være deroppe og der er bare den vilde udsigt!
  • East side galleri
  • en bar der ligger ret tæt på hotellet hvor der er virkelig chill - og der er en fed labyrint man kan betale for at komme ind i når man er der, virkelig skummelt men så fedt når man så har fået styr på nerverne igen - ifølge min folder ligger den på Markgrafendamm 1 - http://www.karmanoia.de men fra det hotel jeg var var vejen stort set ligeud hele vejen hvis jeg husker rigtig
  • alexanderplatz - de store shoppingcentre. mums
  • Brandenburger tor - fordi man skal se den når man er der
  • det der holocaust halløj jeg ikke kan huske hvad hedder. men en masse sorte "kasser" samlet på en plads
  • så mener jeg det er kurfürsendamm hvor der også bare er lækkert at shoppe

men jeg vil råde jer til at gå på opdagelse og bare nyde byen. det er virkelig fedt! og har i kort med er det virkelig easy at finde rundt. og skal man længere væk end bare gå så er både U-bahn og S-bahn virkelig let at tage også :) (man kan også få kort hvor alt sådan noget er tegnet og skrevet ind på)

men god tur hvis du får dem overtalt. det er virkelig fed by! ;D

..........iSE & WALDFEE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

oo2.pirat
Forfatter: 
Dato:  11-07-2011 21:52

jeg har skam fået ham overtalt til 3 overnatninger her:

www.novotel.com/de/hotel-3278- novotel-berlin-mitte/index.shtml synes det lyder ok til prisen. og så ligger det rimeligt centralt og tæt på metroen.

Men der er godt nok meget at se... gad vide hvor meget vi kan nå på de 3-4 dage vi er der?

Vi skal ihvertfald se muren og checkpoint Charlie som det mindste... og nogen af de jødiske mindesmærker og noget shopping.... og og og... så må vi se hvad dagene ellers bringer.

Ungerne er heldigvis vant til at blive slæbt med rundt så de er ikke så sarte og kan sagtens klare en ordentlig gang sigthseing. Især den yngste er rimeligt historisk interessert og elsker museummer, hvor den ældste er mere til shopping

Byture og natclubber bliver det nok ikke til i denne omgang

Kom endelig med flere input -især hvis der er nogen spisesteder vi bare ikke må gå glip af.

Hilsen

Anne

nu med rask klappehest

0
0
Svar på denne tråd

Miljømærke
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 09:07

Du skal have miljømærke, og det skal være grønt - altså en 4'er.

Jeg synes at have læst noget om en undtagelse for udenlandske biler frem til udgangen af 2011, hvor de må køre ind med et gult - en 3'er. Men det må du ikke hænge mig op på.

Miljømærket fåes hos synshallerne. Du skal have registreringsattesten med. Det tager 1-2 minutter ;-) Og koster omkring 150 kr. så gælder det bilens levetid.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 20:31

hvis i vil have en oplevelse mht spisning skal i da ind på den der "blinde restaurant" jeg har ikke selv været der desværre. men min lærer fortalte om du kommer ind i et helt mørkt rum, og så skal du ellers føle dig frem til mad, bestik og glas :)

det skulle være vildt fedt - selvom man kan blive en smule grisset.

jeg ved ikke hvor den ligger, men det ved google sikkert :P

..........iSE & WALDFEE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

Berlin
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 09:30

Jeg elsker Berlin

Var der i Juni og skal afsted igen til Oktober. Låner lejlighed og bor gratis, så hotel kan jeg ikke udtale mig om

Jeg bor i Prenzlauer Berg og kører med sporvognen ind til Mitte. Det er så hyggeligt, og går tilpas langsomt til at man kan opleve lidt af byen undervejs

Jeg starter lige med mine favorit links som jeg brugte meget inden min første tur:

http://www.bvg.de

http://berlin-guide.dk/

http://www.visitberlin.de/en

http://www.cityguideberlin.dk/

Det første er til offentlig transport, der står lidt om priser, s-bahn, u-bah, Tram, bus osv. Det kan godt være en anelse forvirrende fordi der er så mange forskellige, så jeg synes det var rart at vide lidt inden jeg tog afsted.

De 3 andre er guides til Berlin

Mht. transport så kan det godt betale sig at købe et Berlin WelcomeCard hvis man skal på mange atraktioner som koster penge, så får man nemlig rabat.

Must see:

Kurfürstendamm (Gedächniskirche som står her er, er pakket ind i stilladser hele sommeren, så den kan man desværre ikke se)

Brandenburger Tor

Denkmal des Judens (lige ved Brandenburger Tor)

Alexanderplatz med verdensuret og Fernsehturm

Checkpoint Charlie evt. East Side Gallery

Sejrsøjlen midt i Tiergarten, med Guld-Else på toppen

Andre spændende ting:

Kanalrundfart på Spree (floden der går tvært gennem byen)

Gå tur omkring Museuminsel og ned af Unter den Linden. En masse flotte gamle, historiske bygninger. Husk Bebelplatz

Shoppe/cafetur til Prenzlauer Berg. Tag sporvogne fra Alexanderplatz eller Friedrichstr.

Zoo og Tierpark : http://www.zooberlin.de

Afslapning i Tiergarten evt. med grill eller bare madpakke

Schloss Bellevue - Her bor Angela Merkel

Rigsdagen

At spise Currywurst og Döner Kebab

Potsdam og slotsparken

Og meget meget mere

Mine Berlin-billeder: picasaweb.google.com/MissFejrskovDK/ Berlin?authkey=Gv1sRgCJGRiuH5uLqOVA

Det er billigt at leve i Berlin og når du kommer lidt uden for Mitte er der mange små, hyggelige og meget billige restauranter

0
0
Svar på denne tråd

berlin
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 13:49

hej igen

tak for alle forslagene - nu ved man jo snart næsten ikke hvor man skal starte og hvor man skal slutte

Er der forresten nogen rideudstyrsforretninger i Berlin centrum?? Det kunne jo være at ham den smukke derhjemme i stalden kunne få sig en ny grime eller andet

Hilsen

Anne

nu med rask klappehest

0
0
Svar på denne tråd

Berlin
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 15:05

Jeg søgte og søgte og søgte, men fandt ikke info om nogen i centrum. De ligger alle sammen i udkanten af byen og væk fra alle seværdigheder, så efter min mening spild af tid. Der er så meget andet spændende at se

Ang. Lego så er det nok mest for små børn. Vi gik forbi, og det var næsten kun familierne med mindre børn der stod i kø for at komme ind

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider