Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

mad her i varmen
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 13:38

De sidste 3 uger, har vi næsten kun spist en eller anden form for kød, med masser af salat til.

Men vi har lyst til noget andet.

Så hvad spiser i andre, nu her hvor det er så varmt?

Har virkelig brug for noget inspiration.

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 13:41

Burgere og mexicanske pandekager m. fyld. Det er altså bare lækkert :) Og dejlig nemt.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 13:44

Når vi ikke griller er det endt ud i noget som:

-Pitabrød

-Pizza (på grillen)

-Rugbrød

-Koldskål

-Melon og parmaskinke

I aften skal vi have biksemad af nye kartofter og en rest pølser, som ikke blev spist sidst vi grillede.

Mvh Charlotte

Velkommen i rodebutikken, -og rigtig god fornøjelse!

0
0
Svar på denne tråd

I går...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 13:49

... skulle jeg have haft salat til aftensmad - men endte med 2 æbler og en portion chokoladeis.

Når det er varmt er jeg egentlig ikke så meget til at lave mad - men gør det da alligevel indimellem - så jeg også får andet end is og diverse frugt.

Men skal det være er gaspacho jo nemt, hurtigt og ret velsmagende (og man kan jo tilpasse krydringen efter smag) - og så er det jo endda sundt!

Det kræver bare at man kan få fat i nogle virkeligt gode tomater - ellers er der ikke meget ved det!

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 13:52

hjemmelavet koldskål og kold kartoffelsalat

- Kathrine

You gotta dance like nobody's watching, dream like you will live forever, live like you're going to die tomorrow and love like it's never going to hurt!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 13:55

Lisbeth, du er altså en knag til det der med mad.

Det der gaspacho, kan man få din opskrift på det?

Synes jeg husker at det er en slags kold og krydret suppe af en art.

Mvh. Lea

- helt uden hest

Nu med en kage i ovnen - færdigbagt omkring 17 sep.

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 14:00

De seneste dage har jeg fået

Pizza.

Frikadeller med kartofler og masser af tzatziki.

Lun bulgursalat med parmesan.

Sandwich med chorizzo, mozzarella, diverse grønt og andet godt.

Tomatsuppe.

Men jeg er heller ikke specielt påvirkelig af varme, ihvertfald ikke de temperaturer vi kan præstere her i landet... Så varmen kan bare komme an her

0
0
Svar på denne tråd

Gaspacho
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 14:10

er en kold tomatsuppe (har også hørt om versioner uden tomat, men har ikke prøvet dem)

Det kræver som sagt gode tomater - solmodne og med meget smag.

Hvis jeg vil bruge lidt tid på det,Flår jeg tomaterne og fjerner kernerne. Men det KAN også laves med hele tomater - så er smagen bare lidt "tyndere" og der er kerner i.

Til 2-3 tomater tager jeg et lille stykke agurk (skrællet og uden kerner), 1 lille fed hvidløg, lidt kraftig boullion, en stump peberfrugt hvis jeg har det (det har jeg sjældent, så det kommer ofte ikke med), chili (helst frisk og rigeligt, citronchili er godt), lidt hakket løg, olivenolie og rødhvinseddike.

(mængder sådan lidt på slump)

Ned i blenderen og så får det en tur til det er suppekonsistens. Smag til med salt og peber.

Det er godt at have agurk nok til at tilføje hele agurketern, og det smager også godt med masser af bredbladet persille hakket på

I nogle opskrifter skal man opbløde lidt brød og tilsætte - men jeg har sjældent brød hjemme og synes ikke det mangler når jeg ikke har brugt det.

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider