I bor jo meget centralt for en vældig masse oplevelser, må man sige.
Endagsudflugter er løsningen: Du skal ikke hjemmefra med overnatning, og din kæreste får stillet sin trang til oplevelser.
Der er en milliard muligheder for endagsudflugter, med udgangspunkt midt i Jylland. Nogle ture kræver helt sikkert lidt længere køretid end andre, fx hvis I en dag kører til Skagen og spiser frokost deroppe.
Find ud af, hvad I begge vil se, og vælg derudover en udflugt hver, hvor den anden samtykker i at tage med uden brok, selvom det ikke har nogen interesse. Det er sundt at prøve noget andet indimellem, en kun det man selv interesserer sig for.
Alt efter, om det skal være "luksusdage" eller blot oplevelsesdage, kan det jo gøres præcis så dyrt eller billigt, økonomien tillader det. Et naturskønt område med madkurv hjemmefra eller en dag i Legoland... Regn med, at der skal bruges lidt penge på benzin og entré, og evt. en frokost, "eftermiddagskaffe m. kage", m.v.
Jeg ville vælge:
En tur i Jesperhus Blomsterpark (Mors)
Vikingetræffet på Moesgård strand (Århus)
Vejle Ådal
Legoland (selvom jeg synes det er dyrt...)
Randers Regnskov
Samt noget kunst i Silkeborg.
Ikke alle dage ville jeg fylde ud med heldagsudflugter og store oplevelser. Nogle dage ville jeg slappe af hjemme, og andre dage tage på små udflugter i nærområdet.
Viborg-egnen bugner jo af oplevelser for alle aldre:
viborg.dk/db/Turist.nsf/Alle/ 6074FF0E34ED77AA412569...enDocument
God ferie! Man kan fint holde ferie, uden absolut at skulle overnatte langt væk hjemmefra, eller kun være hjemme. Men begge parter er nødt til at give sig lidt hist og pist, når den ene vil opleve noget og den anden blot tusse rundt derhjemme.