Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Opsige job inden studie
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 20:31

Hej ænder

Jeg har søgt ind på sygeplejerske uddannelsen og venter nu spændt på svar. Jeg forventer helt klart at komme ind, for de plejer at optage alle i Hillerød, så langt så godt.

Men men men, så fik jeg kigget på kalenderen, og kan se at den dag man får svar er en lørdag - og der er ikke flere hverdage herefter. Så tænker jeg - hvad pokker gør man så med sit job? Jeg har jo et fuldtidsjob som jeg skal sige op, men det kan jeg så ikke nå, da sidste hverdag er dagen før man får svar...

Dette vil sige, at jeg tidligst kan sige op ultimo august med stop ultimo september, men studiet starter jo i september... Jeg tør heller ikke sige op før jeg har svaret, for selvom jeg forventer at komme ind, er der jo ingen garanti for, at det bliver til september. Der er jo også start i februar. Så hvis jeg sagde op med stop i udgangen af august og så først kommer ind per februar, så er jeg på den...

Er der nogen der har en god idé til, hvad pokker jeg skal gøre??

Hilsner fra Pia

Nu med hjemmeside: www.pialind.dk

!!Seneste opdatering: Distriktsstævne, Dressur, 11.-12. juni 2011!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 21:47

Søg allerede nu om ferie den eller de sidste uger af august, så har du fri omkring studiestart hvis du bliver optaget og ellers har du bare et par ugers ferie :)

M.v.h. Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Bare...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 22:56
Bare til din info, skal du regne med de på sygeplejeuddannelsen i Hillerød starter op den sidste uge i aug - det har de gjort de år jeg har læst der :)

Held og lykke, de er så søde deroppe!

KH Christina :)

Sygeplejestuderende og ryttermærkedommer

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-06-2011 08:34

Puha, så er jeg da endnu mere lost, for så kan jeg ikke engang nå at sige op...

@Camilla, det vil jo så være sidste uge af august + hele september jeg skal bede om ferie, den bliver sgu svær at forklare for min chef...

Hilsner fra Pia

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2011 08:50

Jeg ville da tage en snak med chefen. Sætte vedkommende ind i situationen. Sige eks., at jeg har været glad for at være her, men jeg vil gerne læse - jeg står desværre i denne situation.

Og så spørg pænt - hvis jeg eks. afleverer min opsigelse nu, kan vi så rive den i stykker, hvis jeg først bliver optaget med start i februar?

Langt de fleste chefer vil sætte pris på din ærlighed - og hjælpe med at finde en løsning ;-)

Kh. Britt

Valhallas Abigail "Abby"

og

"Sveske"

Mine to sorte skønheder

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  29-06-2011 09:29

stået i en lignende situation, men jeg havde så 6 ugers ferie at gøre godt med, som jeg valgte at holde ferie op til studiestart, og jeg havde sagt op pr. 1. august (med en måneds opsigelse).

Min leder vidste godt, at jeg skulle begynde på studie (hun ville blot det bedste for mig), og jeg var sikker på at komme ind (kemi), så jeg kunne roligt sige op. Men, hvis jeg ikke havde fået det, så kunne jeg være blevet, for det gjorde hun hele tiden klart for mig. "Så bliver du bare et år længere" :)

Jeg håber, at du har en fair chef, som selvfølgelig forstår dilemmaet.

Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd

Tag en snak med chefen :)
Forfatter: 
Dato:  29-06-2011 19:03

Det ville være min løsning, er sikker på chefen er forstående og vil hjælpe med at finde en løsning :)

Hilsen Celia

Sieze the day!

Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-06-2011 19:12

Tak alle jer der har været så søde at svare. Og I har nok ret, eneste løsning er at jeg tager en snak med chefen, og satser på, at hun er forstående

Hilsner fra Pia

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider