Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Husråd mod fældning/hårtab
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 09:35

Hejsa

Har brug for et (par) gode råd - gerne husråd, så man ikke skal ud at købe diverse dyre midler. Men sidstnævnte kan selvfølgelig blive nødvendig.

Sagen er at jeg fælder, som i VIRKELIG fælder.

Der er en børstefuld hår HVER gang jeg børster håret og endnu mere når jeg vasker det (n)

Jeg har været igennem 2 graviditeter som jo ofte bevirker lidt hormonelle forstyrrelser her i blandt hårtab.

Men nu er den yngste altså snart 9mdr. og bliver ikke ammet eller lign. så nu måtte det meget gerne snart stoppe!

Jeg går hjemme på barsel, så vil ikke påstå jeg stresser...?

Jeg tager diverse (multi) vitaminpiller.

Drikker mælk og vand (og andet ;P)

Spiser grøntsager og frugt (og andet :P)

Jeg er begyndt at sove med elastik i håret for at undgå det filtrer for meget om natten, så jeg ikke børster det hele af om morgenen.

Alligevel ryger der en 15-20 håd ud når jeg tager elastikket af + yderligere 50+ når jeg børster håret. :(

Desuden fælder jeg også i løbet af dagen, der er ALTID 1-2-3 løse hår et sted på min bluse og hvis jeg samler håret og "hiver løse ud" kommer der ALTID en 5-7 stykker med.

Bliver sgu snart skaldet :(

HILFE!

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

DESIGUAL forårsfrakke str. 36/38 farve sort/hvid/pink

sælges - skriv PB.

MASSER af babytøj/ting pige og dreng sælges - skriv PB

0
0
Svar på denne tråd

skaldet
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 10:46

Jeg fældede også efter 2 børn, min frisør sagde at der ikke rigtig var noget at gøre.

Så jeg valgte at blive klippet korthåret, så ses det ikke så meget.

Mit varede også et godt stykke tid efter sidste barn var færdig med at amme og min læge sagde at det faktisk var meget naturligt, da det jo havde slidt på kroppen med 2 børn indenfor 2 1/5 år.

Så desværre ingen mirakelkur fra min side, men trøst dig med at det gror ud igen

0
0
Svar på denne tråd

Ingen elestikker
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 11:13

håret har ikke godt af elestikker.

Flet det istedet og så et lille bånd i enden.

Af tilskud så B vitamin, silica, bidro Gelé Royal.

Selv har jeg prøvet en kur til hår og negle købt hos yves Rocher og det virkede i den grad.

Men vør obs på jo længer dit hår er jo mere læger man mærke til at man fælder det er normalt at fælde hver dag.

Dog skal ens hår ikke blive tynder og tyndere.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

min....
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 13:51

Min frisør/kosmetolog gav mig hovedbundskure, hvilket hjalp med det samme. Jeg plejede at fælde som en HUND, men dagen efter hovedbunds-kur fældede jeg slet ikke. Det skal gøres nogle gange om året, især vinter (hvis det er pga. tør hud)-

Bukkehornsfrø er gode til hårtab, mener det hedder arcon tisane fra matas, du kan også bare købe bukkehornsfrø. Og være dækket ind med vitaminer.

Og til sidst - padderokke the. Før jeg mødte kosmetologen, drak jeg 3 kopper padderokke-the dagligt i 3 uger, når jeg begyndte at fælde, og det virkede ligeså godt. Obs er dog, at padderokke the skal trække 20 min. for at få virkningen, så bland det etv. med lakridsrod, som smager godt. N

Nå ja, allersidste ting - Også kosmetologens råd - tidselolie. Ligesom en hovedbundskur, også til spidserne og huden, det trænger ind (hvor olivenolie lægger sig som en film), det hjælper mig rigtig godt.

The world is my paddock - Mira

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider