Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ny computer - så mange valg
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 10:25

Min elskede gamle puter blev for et par måneder siden "syg". Dens skærmdriver holdt op med at fungere som den skal, hvilket betød, at hver gang jeg skulle se noget på skærmen der var andet end tekst, gik skærmen i sort.... Snøøøøft.... Det har været en trofast computer der har arbejdet mange timer. Så jeg respekterer at den er ved at ånde ud, dog med stor sorg....

En ny puter måtte findes til at erstatte den gamle... Og nu skulle det til at være, for jeg har en del opgaveskrivning foran mig, og mandens computer er bestemt ikke min ven...!!! Men ak...

Alle de valg der skal træffes: Valg var mærket på puteren var nemt nok, da jeg er sikker på det, selvom jeg kortvarigt blev foreslået et andet mærke, hvor man tilsyneladende får mere for pengene, og næsten overvejede om jeg skulle overveje det.

Herefter: Hvad skal den kunne og hvilke krav og ønsker har jeg?

Er der noget jeg mener er uundværligt og er der noget jeg mener er unødvendigt? Og så skal det lige vendes med manden, som jo så forklarer mig hvordan tingene hænger sammen, så det unødvendige måske ender med at være uundværligt... Suk...

Nå, efter mange overvejelser blev valgene truffet og en puter der opfyldte kravene fundet. Lykken var gjort og i tirsdags fik jeg den hjem.... Man ak... Igen....

Valg valg valg valg....

Installation af Office.... Hvad skal ligge fremme, hvad skal være skjult, hvad bruger jeg, hvad gør jeg ikke...

Hvilke programmer vil jeg have tilføjet, hvilke vil jeg ikke...

Hvilke dokumenter og billeder vil jeg have overført og hvilke ligger godt nok på den eksterne harddisk?

Og hvor er de billeder jeg leder efter?

Så sent som i morges skulle jeg træffe valg om hvilken webbrowser jeg vil bruge.... Altså.... Jeg vil jo bare have at det fungerer og at alt er som det plejer.... Ikke alle de valg!!!

Jeg er godt nok glad for, at det ikke er hvert år jeg skal have ny puter.... Det rækker min tålmodighed altså ikke til.

Men jeg kan kun sige: Velkommen til, nye puter. Håber at vi får midst lige så mange timer sammen, som jeg fik med din forgænger :-)

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

muligheder
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 14:01

Ja ind imellem er det til at få pip af med alle de valg!

Min stationære er også begyndt at hoste lidt, og tror det er på tide med en formatering. Men orker det næsten ikke. Alle de programmer som skal hentes og installeres igen. Og hvad browser skal det være. Hvad antivirus skal jeg vælge denne gang hvis jeg ike kører videre med det jeg har. Er der nogle programmer jeg kan undvære. Skal jeg køre office igen eller vælger jeg bare at smide open-office ind?

SUK... Og når man så tænker på at de 3 harddiske der er er fyldt med alt mulig skrammel som der også skal ryddes op i og brændes ud... Nej - tror bare den får lov til at forblive slukket lidt endnu. God man har en bærbar som bare kører :D

Men tillykke med den nye puter... Håber du bliver glad for den når du engang har fået den somdu vil have den :)

Trakehnervallak sælges - se præsentation for mere information

En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd

Ja, alle de
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 14:34

valg og beslutninger.... Det er jo helt vildt.... Og ja, som du nævner... Den tid det tager....

Og så kommer der en tanke til mig.... Hvor pokker havde man alt det, der i dag ligger på puteren, før computere blev lagerplads for alt?

Det kan da ikke passe at man havde alle dokumenterne og billederne i papirform....???

Takker for lykønskningen.... Jeg har en god fornemmelse af, at ny puter og jeg nok skal blive gode venner :-)

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 15:09

Tillykke med den nye putter, håber du bliver rigtig glad for den

Elsker at makke computer, så for nogle er det altså spændende med alle de valg og alle de nye "hestekræfter" man har under "hjelmen"

0
0
Svar på denne tråd

tije *Fylkir*
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 16:22

Takker :-)

Sådan havde jeg slet ikke set på det.... At nogen ligefrem kan lide alt det der opstarts-halløj.... Men det må der selvfølgelig være....

Det må være sådan nogen som dig, der kommer sådan nogen som mig til undsætning....

Jeg ville synes det ville være fedt, hvis jeg kunne få en puter stukket i hånden, som er helt klar, og jeg bare skal trykke på "start", så det hele kører... Uden at skulle tage stilling til andet end hvilken model jeg vil have :-D

Jeg er ret heldig med at min mand er væsentligt mere tålmodig til den slags end jeg er.... Og han kan også godt lide at "nørde" lidt.

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har lige været
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 19:58

igennem det samme - min kære 13" laptop brændte sammen (bogstaveligt talt), så jeg måtte ud at købe en ny i huj og hast (jeg kan ikke leve uden mit internet, det indrømmer jeg blankt - heller ikke, selvom jeg gerne må låne kærestens).

Men ALTSÅ - alle de spørgsmål den maskine kunne stille Jeg har da ikke den fjerneste ide om, hvilket drev jeg vil have hvad liggende på eller om ditten skal instilles sådan eller datten sådan. Så det blev til en masse "Rooooobin (kæresten), hvad skal jeg nu gøre??". Det er godt manden er tålmodig

Men den er nu meget sjov, når man først får den op at køre, sådan en splinterny, fin puter

Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

Who am I?

www.freewebs.com/sin ...

0
0
Svar på denne tråd

Ja ja, når
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 09:35

den først er helt køreklar, så er jeg da egentlig også tilpas....

Så glæder jeg mig over at vide, at der er så meget plads til rådighed, at alt virker som det skal OG at jeg ikke behøver bekymre mig om ny puter de næste to-tre år.... Med mindre der sker et eller andet drastisk med den....

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider