Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ferie i Jylland...hjælp!!
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 23:19

Hej ænder.

Jeg var så frisk for en måned siden at sige til familien at vi kunne holde ferie i Danmark i år for der var så meget der var værd at se/prøve.

Så var det jeg lige kom til at tænke det igennem og jeg har jo slet slet ingen ide til hvor vi skal bo...for alle sommerhuse der i min fantasi altid er ledige er det åbenbart ikke når jeg så får gjort noget ved det

Så frem med alle de gode fif til hvor man lige kan bo og gerne logistisk smart....

vi vel gerne i:

Randers Regnskov

Kattegatcenteret eller Nordsømusset (hvad er bedst?)

Djurs sommerland eller Fårup

Råbjerg Mile

Den tilsandede kirke (øhm hvor er det lige den ligger? )

Evt. Legoland

Vi har fra onsdag formiddag til søndag aften i uge 28 og vi vil jo gerne nå så meget af ønskeseddlen som muligt.

Men jeg er jo en spasser til jysk geografi så i må meget gerne komme med foreslag osv.

2 voksne og 2 børn(8+11) + evt. farmor vi bor gerne i...tjae hvadsomhelst, bare ikke camping hvis det kan undgåes.

Håber I vil hjælpe mig.

PEUGOET 206 XR 1,4 5DØRS SÆLGES. KUN KØRT 50.000 KM. PRIS 64.800.- KAN FORHANDLES. HORSELUX EASY SÆLGES KR.150.- (V. KØGE). PRIVAT HUNDEPASNING TILBYDES.

0
0
Svar på denne tråd

Strandingsmuseet
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 23:25

Jeg er vild med Strandingstmuseet i Thorsminde.

Vanvittig spændende sted for store og små.

Det fortæller om den store stranding julenat 1811 hvor mindst 1.300 søfolk omkom da de to orlogskibe St George og Defence gik på grund.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Den tilsandede kirke
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 06:49

Er Råbjerg Mile (Danmarks største vandreklit), det ligger op i mod Skagen i NV Jylland. (Kan ikke lige huske det, da jeg var der som 6-årig, det gjorde STORT indtryk. Det, og så stå ude på Grenen med et ben i hvert hav.).

Nordsømuseet ligger i Hirtshals.

Vandrehjem er billigst- ellers naturcamping/bivauk. Søg og du skal finde!

Bed & Breakfast kan være dyrt- og uden andet end en seng og bad. (300 kr)

Pas på ikke at få mast for meget på programmet, der skal ses og nås, det er også rart med lidt luft og en dag, hvor man bare er til stede og hygger med familien, og får snakket om indtrykkene.

Ture med overnatning i Danmark kan ikke laves i sommerferien uden reservationer i MEGET god tid. Fandt jeg ud af, sidste år.

Bornholm og Sejerø skal man bestille mindst året før. Der ER booket op.

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

ferie i Jylland
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 07:05

Har vi holdt flere gange og der er eget at se,både i by og på land.Jylland er dejlig mangfoldigt.

Sommerhus har vi lejet gennem www.novasol.dk eller www.dansommer.dk Fine huse og lidt for enhver smag og pris.

Gå på det lokale turistkontor og få brochurer- der findes masser. I kan finde turiskontoret i den by du bor i, så kan i planlægge inden i tager på ferie.I kan også vente til i når frem til feriedestinationen.

Meget sælges- udstyr til, hest og rytter. Også tasker. Se mine annoncer på MP.

Livet er smukt

0
0
Svar på denne tråd

Djurs..
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 08:36

Vi har lige bestilt et ophold ved DAYS kattegat/bønnerup strand først i juli, et feriecenter med lejligheder, svimmingpool ude/inde, div legepladser, tæt på strand m.m. opholdet er inkl. indgang til djurs sommerland.

mvh Louise

Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd

nvjfnqeljnfjqeæ
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 10:27

Er man dyre-elsker så SKAL man bare i Skandinavisk dyrepark... der oplever man de store vilde dyr på deres betingelser og ikke som i andre ZOO hvor dyrene er udstillede for menneskenes skyld.

jeg bliver i rigtig godt humør af at være der, og se alle dyrebørnene under gode betingelser - og gå rundt imellem hjortene i den store hjorteflok og håndfodre dem med guf fra shoppen (husk at købe guf ved indgangen)

Hvis du køber magasinet Boligliv, er der super godt læsestof til turen - men i denne nye udgave er der også besøg i Randers, Horsens og Kolding. De har besøgt steder som ikke er super opreklamerede og kendte, men som er små "perler" af attraktioner, genbrugsbutikker, gode cafeer og hyggelige "gemmer", og det syntes jeg er fedt - istedet for kun at komme der hvor alle andre også kommer.

GOD TUR

Med venlig hilsen

Maria

Stald VG

www.staldvg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ferie..
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 11:30

Øer maritime ferieby i Ebeltoft :-)

SUPER dejligt område og altid god stemning :-).. Feriehuse i forskellige prisklasser alt efter behov.

http://www.oer-maritime-ferieby.dk

Min varmeste anbefaling :-)

www.blueberryhill.dk

"Our greatest glory is not in never falling,

but in rising every time we fall."

Tilridning i 2011?

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 11:43

Der er campingpladser med hytter man kan leje :)

Hmm tror vist lige du skal have kortet frem for der er temmelig mange kilometers afstand i mellem det i gerne vil se!!

I skal lige gøre klart hvor mange kilometer i gerne vil køre pr. dag!

mvh

sanne

0
0
Svar på denne tråd

Nordjylland
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 11:59

Hvis i gerne vil se mest muligt af de ting, du har skrevet i dit indlæg, ville mit bud være, at bo i mellem Skagen og Frederikshavn.

Den tilsandede kirke ligger i Skagen

Råbjerg mile ligger omkring Hulsig

Fårup sommerland ligger forholdsvist tæt på (ca 1 times kørsel)
Nordsømuseet ligger i Hirtshals (også rimelig tæt på)

Jeg arbejder på "Hotel Skagen Strand" (i Hulsig), hvor man bor i ferielejligheder, og kan klart anbefale det. Synes det er et rigtig hyggeligt sted.

Der kan lejes cykler på stedet, og så kan man fx cykle til Råbjerg mile, for at se lidt mere af den skønne natur. (der er ikke så langt)
På stedet er der også vandland (ikke lige det vildeste, men der er da en vandrutschebane), hoppepude, legeplads og minigolf

Ellers kan man jo leje sommerhuse ved NovaSol, som der bliver skrevet længere oppe.

Andre ting, folk er vilde med (når man ikke lige kommer fra Skagen altså :D)
- At stå med en fod i hvert hav på Grenen
- Gå en tur i Skagen gågade (men jeg ved ærligt talt ikke hvorfor dét er så fantastisk)
- FarmFun (en dyre/legepark omkring Ålbæk)
- Se de famøse gule huse

- Bamsemuseet

Jaaa jeg kunne jo egentlig blive ved..

Nu med lånehest!

0
0
Svar på denne tråd

462186635
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 12:58

Tak for alle de fine forslag, jeg vil prøve at se om vi kan finde tag over hovedet mellem skagen og frederikshavn. Jeg er godt klar over at vi nok ikke når alle tingene på listen men alle turist brochurene fristede over evne for især ungerne

Dansommer har intet kortere end en uge men jeg havde ikke lige tænkt over det med vandrehjem...det er da en mulighed der skal undersøges.

PEUGOET 206 XR 1,4 5DØRS SÆLGES. KUN KØRT 50.000 KM. PRIS 64.800.- KAN FORHANDLES. HORSELUX EASY SÆLGES KR.150.- (V. KØGE). PRIVAT HUNDEPASNING TILBYDES.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det lyder
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 13:39

som om, at I enten skal bo i Nordjylland eller på Djursland (hvor jeg kommer fra og har arbejdet på turistkontor - og nok må tilstå, at jeg er ret sikker på at på nuværende tidspunkt er det svært at finde noget der ligner sommerhus i det område).

Ellers er begge områder skønne

Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

Who am I?

www.freewebs.com/sin ...

0
0
Svar på denne tråd

Nej Pinny!
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 13:51

Den tilsandede kirke ligger ikke i Råbjerg mile, Råbjergmile ligger på østkysten, Råbjermile ligger på vestkysten. Den tilsandede kirke er efter min mening et flop, der står bare et tårn(som man muligvis kan komme op i) men resten af Kirken som man formoder ligger under sndet, den er der ikke i virkeligheden.

Hvis jeg skulle vælge noget i Nordjylland, så ville jeg vælge:

-Rubjergknude, hvor et fyr er på vej i vandet, og det er store sandklitter omkring fyret.

-Fårup Sommerland, som efter min overbevisning er det bedste sommerland i DK

Oceanaiet i Hirtshals.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de nu godt nok?

og kan du flyve rundt i luften

med de andre i din flok?

*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 15:15

Et helt fantastisk feriested er jo også jesperhus blomsterpark.

Der er ALT. feriecenter, smuk blomsterhave, masser af dyr, karuseller, gode spisesteder, fantastisk underholdning, vandland, bowling ja stort set ALT.

kan varmt anbefales til børnefamilier store som små

0
0
Svar på denne tråd

Her....
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 16:12

Jeg har overvejet at købe denne billet til mig og mine børn:

www.visitnordjylland.dk/danmark/da- dk/menu/turist/inspiration/ alletiders_nordjylland/ alletiders.htm

Det er billigt! Men så kommer overnatning selvfølgelig udover. Og ved ikke helt om det bliver for hektisk her.

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

flere.
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 17:18

Man kunne jo også arrangere overnatning et sted nogle dage og så et andet sted nogle andre dage.

Her i Randers ligger der flere bed and breakfast men kender lidt til www.bastrupgaard.dk som ligger i Tebbestrup med ca 5 min til motorvejen

Dette kunne være udgangspunkt for turene på Djursland (djurs+skandinavisk dyrepark) og for Randers (Randers regnskov og efterfølgende en tur i Vorup Enge med bisonokser og masser af andre gl. husdyrracer og fugletårne med udkig til vådområder og et rigt fugleliv.)

Noget af en oase i bylivet - og faktisk i gå-afstand af Bastrupgaard med mindre "farmor" er gammel :-)

Håber det hjælper lidt med planlægningen

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

www.gravsnuderne.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider