Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hong Kong
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 13:51

Hej allesammen

Jeg flytter til Hong Kong næste fredag og skal være der det næste år, da jeg har været så heldig at få en praktikplads.

Jeg har aldrig været i Hong Kong før, så vil høre, om der er nogen, der kan komme med forslag til, hvad jeg skal se og opleve, når jeg har fri?

Og endelig: Er der mon nogen, der ved, om det er muligt at have bare lidt med heste at gøre i HK? Og er det noget, der er værd at have - er dyrevelfærden okay?

Tak for hjælpen!

0
0
Svar på denne tråd

Lucky you!!
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 18:52

Glæd dig! Hong Kong er fantastisk - smukt, levende, anderledes, diversitet i høj grad og VARMT!

Der er masser at opleve; zoo, Victoria Peak, færgerne, gademarkeder, verdens længste udendørs rulletrappe, Stanley Market, den kæmpe buddha, skrædderne osv.

Køb Politikens Bog om Hong Kong, så får du en rettesnor og historierne bag seværdighederne. Det er bestemt det værd.

Mht. heste, såååå ved jeg ikke helt hvad mulighederne er. De er helt vilde med væddeløb, og der er blandt andet et stort område i Sha Tin, hvor der er bane mv. (OL hestesport blev afholdt her). Det tager ca en time med undergrunden at komme derop.

Har ingen ide om dyrevelfærd, men vær forberedt på lidt af hvert på gademarkederne. Det er ikke altid for sarte sjæle.

God fornøjelse!

0
0
Svar på denne tråd

weeee,,,,
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 23:18

Glæd dig!

Hong Kong er en fed by. Jeg har ganske vist kun været der få timer af gangen (landgang fra skibene) men ender stort set altid med at shoppe i Sim Sam Sui (staves??).

Det er verdens letteste by at finde rundt i, der er undergrund på hvert gadehjørne og masser af gode resteauranter.

Mht til hvad du lige skal rundt og se så ved jeg ik så meget da jeg sjældent når længere end til at shoppe :)

Men du kan prøve at kontakte sømandskirken ved containerterminalen (Lai King tror jeg det er), de plejer at være gode til at hjælpe folk rundt og laver også tit arrangementer for både søfolk og danskerne der bor i Hong Kong. Det er i hvert fald et godt sted at starte og også hvis du ind imellem føler dig lidt "lost" og bare trænger til at drikke en øl med nogle danskere :)

ha et supergodt år derovre !

Hilsen Mette

-der lærer og lever. Hver dag!

0
0
Svar på denne tråd

Hong Kong
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 09:22

Hej damer

Tusind tak for svar. Godt at høre, at det er en fed by - jeg glæder mig rigtig meget!

Mette; Sjovt du siger det, det er nemlig sømandskirken, jeg er ansat i, så fremover bliver det mig, folk kommer til og spørger om gode råd:)

Kommer du stadig til HK ind imellem? Så kan det jo være, vi ses?

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 10:24

Det var da mega sjovt :-D

De sidste par gange har jeg været på brasilien og vestafrika, men mon ikke jeg kommer forbi igen en skønne dag for jeg skifter skib på hver udmønstring :)

Det kunne da være helt vildt hyggeligt hvis jeg ku komme forbi og sige hej til dig en dag :)

Håber du får et fantasktisk år derovre og nyd det! :)

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Hong Kong
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 11:05

Mange tak. Ja, det var vildt sjovt, at du opfordrede mig til at spørge mig selv om råd ;) Hehe...

Du må endelig kigge forbi, hvis du er i byen. Det kunne være hyggeligt!

0
0
Svar på denne tråd

hihi....
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 12:03

Ja... jeg synes du sku sætte dig ned og snakke lidt med dig selv... agtigt :D

Nu får jeg nogle ret sjove billeder indeni hovedet :)

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

hong kong
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 16:42

Det er så fed en by. Kæresten og jeg skal derned i 3 uger her i sommerferien. Jeg var af sted sidste år også, da min kusine bor der. Du skal have dig meldt ind i danskerklubben dernede, jeg mener der omkring 100 danskere i Hong Kong og går ud far de fleste er medlem af den.

Nøøøjjjj... bare det var mig der skulle bo der.

Pøj pøj med det.

mvh Tine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider