Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Så røg stutteriet ...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2011 12:49
Indsat fra nyheden Så røg stutteriet ...:

I starten af April kunne Heste-Nettet berette hvordan ledelsen af det libyske araberavlsforbund i mange år har været tæt forbundet til Gadaffi.


I går gik det så ud over familiens hjem og stutteri i byen Surman vest for hovedstaden Tripoli. Stutteriet blev grundigt udbombet af NATO-fly, fordi der var indrettet et militært kontrolcenter på ejendommen.


Både faderen Khuwaylidi Elhamedi og sønnen Khaled Khuwaylidi Elhamedi skulle efter sigende have været borte fra gården og dermed undgået at blive ramt. Derimod blev Khaleds hustru og to børn dræbt under angrebet. Der står endnu ikke klart om nogle af hestene opholdt sig på ejendommen eller om de allerede var evakueret pga urolighederne.


Udover at passe gården var Khaled nemlig også leder af den ene af de elitebrigader, der i marts stod for nedslagtningen af oprørsforsøget i den nærliggende større by Zawiya, så gården var ikke bare et naturligt mål for NATO, men i særdeleshed også for oprørerne mod Gadaffi-styret..


TV2 har været på stedet og lavet en reportage.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svineri af første grad!!
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 09:47

Danmark er på røvertogt i Libyen, med Natomærker på ryggen slår de ned på alt, bare for at kunne få olien billigt, lige nu nærmer vi os en ½ milliard kroner på denne konto, som danske almindelige skatteborgere må betale i skatter. Hvad fanden får vi almindelige danskere ud af dette?? INTET!!! Blev vi spurgt på en pæn demokratisk måde om vores mening?

Vi skal forsvare civile borgere mod nedslagtning lyder det, men ingen har endnu vist hverken store demonstrationer eller billeder af større forsamlinger, der er nedskudt i Libyen, man har set en "masse oprørere" bag på biler med raketbatterier, som de har stjålet fra de militære anlæg. Med et flag i hånden kan de nu kaldes oprørere, og landet befriere!!, hvis man er kritisk seer og lytter på TVet, når vores såkaldte upartiske journalister er på skærmen fra Libyen, ja så kører det "normale liv videre" i baggrunden, der er endnu lys i gaderne, lysreguleringer mv. virker endnu.

Nu spørger jeg så, hvornår skal man kalde noget et oprør, og støtte en nedlæggelse af et lands regering??!

Da vi her i danmark havde en større EU afstemmning her i landet, hvor der var store mængder demonstranter, da greb Politiet til våben og nedslagtede massevis af ubevæbnede civile, der blot ytrede deres demokratiske ret!!

Hvad nu hvis at en større mænge såkaldt utilpassede trængte ind på vores militære anlæg, stjal våben og hærgede rundt i landet, hvor stor skal denne forsamling være før vi skal acceptere denne forsamling som værende den legitme ledelse i Danmark og bede verdenssamfundet om at nedkæmpe folketinget, dansk politi, militær mv., nedslagte de som ikke mener det samme som "oprørerne".

Når nu Vi er så rethæveriske, hvorfor er Kina så ikke forlængst boykottet?, Her skyder man den simple borger på gaden uden rettergang, og sender regningen for patronen til de pårørende, NB. havde jeg skrevet dette her i kina, så var jeg straks blevet henrettet, dog kunne en viden om min skrivelse ude i verdenssamfundet, have formildet min straf til ca. 10-15 års fængsel i middelalderlignende fængsler, bare for at skrive at jeg ikke finder Kina demokratisk!!!Hvorfor hjælper vi ikke i Syrien? Her er der virkelige nedslagtninger af folket og demonstranter uden våben!! Hvad med Saudi Arabien, her er kvinderne stadig undertrykte, de må endnu ikke køre i bil eller færdes alene!!!

Lige nu slagter de "såkaldte oprørere" alt i Libyen, også de store mængder af afrikanske fremmedarbejdere, der før var godt beskæftiget i Libyen, så de kunne sende penge hjem til deres familier i andre afrikanske lande.

Denne "Forsvarskrig" lugter fælt!!! Føj Lene Espersen, Hvor er danske politikkere "blåøjede" eller har de en skjult dagsorden???Hvor skal jeg sætte min stemme næste gang?? Hele folketinget sagde jo JA til dette stykke "demokrati". ADDV



Vær aktiv, det gør en forskel

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 09:57

Hvad skal man sige andet end, HØRT!

Jeg kunne ikke være mere enig, og har svært ved at tilføje noget som Susanne ikke har sagt. Vel talt!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 10:00

AktivGenBevar (Susanne): Jeg gider ikke engang læse hele dit indlæg, for bare de første par linier er sgu så dumme at jeg krummer tæer!!!!


Hold da op!! sørgerligt!!


Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anne 1
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 10:16

Anne, det skulle du nok have gjort - der var sandelig nyheder af format i indlægget!


Se f.eks. her:

Da vi her i danmark havde en større EU afstemmning her i landet, hvor der var store mængder demonstranter, da greb Politiet til våben og nedslagtede massevis af ubevæbnede civile, der blot ytrede deres demokratiske ret!!


Utroligt at de danske myndigheder har kunne skjule at vi her i landet bliver aflivet når vi demonstrerer - det vidste jeg i hvert fald ikke ;)


Jesus


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskriften
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 10:29

AktivGenBevar (Susanne): Jeg synes din synsvinkel er spændende - men jeg mangler altså dokumentation for mange af dine påstande...


For at tage nogle eksempler:


Danmark er på røvertogt i Libyen, med Natomærker på ryggen slår de ned på alt, bare for at kunne få olien billigt

---

Lige nu slagter de "såkaldte oprørere" alt i Libyen, også de store mængder af afrikanske fremmedarbejdere, der før var godt beskæftiget i Libyen, så de kunne sende penge hjem til deres familier i andre afrikanske lande.


Så skal denne bemærkning vel også ses fra begge sider, før at man kan tage objektiv stilling til, hvad der reelt er foregået:


Da vi her i danmark havde en større EU afstemmning her i landet, hvor der var store mængder demonstranter, da greb Politiet til våben og nedslagtede massevis af ubevæbnede civile, der blot ytrede deres demokratiske ret!!


Jeg har f.eks. ingen respekt for demonstrationer der tendere til foregå som da Ungdomshuset blev nedlagt og synes i det tilfælde, at det er helt i orden (og nødvendigt), at politiet griber ind.



Med de fantastiske fem heste: Buddy, Whitney, Apollon, Nolan og Succes


Samt den dejligste hundeven Buffy

0
0
Svar på denne tråd
 
 Libyen
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 10:32

Sif:


AktivGenBevar (Susanne): jeg tjekkede lige din præsentation, og blev ærligt talt chokeret over at opdage din alder.

Dit indlæg fremstår som det værste usammenhængende pladder, jeg længe har set, skrevet af en umoden person, der ikke gider sætte sig ret meget ind i, hvad der foregår i denne verden.

Sæt du dig bare hen i en krog, og tag din foliehat på igen...


Hilsen

Annelise


http://www.123hjemmeside.dk/trav

Senest opdateret 24. april 2011!

0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt enig
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 11:00

AktivGenBevar (Susanne) jeg er både enig og uenig..


der skal gøres noget, når vi nu er medlem af FN..


men den der med Kina.. det kan gøres meget enkelt.. lad være med at købe ting produceret i kina.. men gør vi det næ nej for det er billigt.. det er faktisk let at støtte DK, fryseposer f.eks produceret i DK findes ligeså billigt som dem fra Kina (også støtter man jo miljøet :-) )..


men synes tråden tog en anden drejning.. det er da værd at håbe hestene var fjernet fra stutteriet.. men sådan er det jo tit..

dyrene må desvære betale en stor pris når mennesker slås sådan har det jo altid været.. det er der jo ikke noget nyt i..


hingsteføl efter Prinz K3/BH leredo til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 11:06

Håber da også at der er kommet en god løsning for hestene.


Ang. at gå i krig som USA's lille logrende hund og at hele folketinget står bag - tjaaaaaa - det viser jo hvor meget demokratiet er værd i virkeligheden.

Man vil gerne fjerne de små olie-rige diktatorer (som man iøvrigt selv støttede da det var formålstjenstligt!!!!!), men Kina som er den værste synder i verden tør ingen røre ved.


Hvem tænker iøvrigt på alle de andre dyr udover hestene på det stutteri som er gidsler i alle krige.

Jep jep - journalistisk er det da en god historie på et heste-forum.......


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 11:17

Susanne - konspirationsteorier er meget modernede pt og de flyver rundt på nettet. Noget er rigtigt og meget er digtet og det meste er hypoteser.


TS skriver/kopierer.

Både faderen Khuwaylidi Elhamedi og sønnen Khaled Khuwaylidi Elhamedi skulle efter sigende have været borte fra gården og dermed undgået at blive ramt.


Jeg undre mig bravt over, at de yngste børn og hustruerne gang på gang bliver ramt, mens farmand er i sikkerhed.


Jeg er imod krig - men jeg er også modstader af diktatorer og lands- og folkeundertrykkerer. Hvordan man undgår disse ting, ved jeg ikke og jo ældre jeg bliver, jo sværere synes jeg det er, at have en fasttømret mening om dem.



Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nemt at være langt væk
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 11:50

AktivGenBevar (Susanne): Der er altid 2 sider af samme sag...

Men hvad havde du tænkt dig, hvis ikke der skal være fremmede nationer til stede, i den situation de har i Libyen lige nu.. !!!!

Altså de der selvbestaltede magthavere, de høre ikke til blandt dem der på demokratisk vis debattere og fætter tæer i rundkreds, for at finde en løsning der varetager befolkningens interesser og sikre landets udvikling ..


Men jeg vil da meget gerne høre, hvad du har af bud på hvad der kunne få disse magthavere til at opføre sig demokratisk..


Desv. er der masser af politik i alt, og det er ikke nødvendigvis en god ide med våben, men måske er det heller ikke muligt med debat !!!


Jeg har rejst i de lande, de hverken ligner eller tænker som vi gør i vesten .... personlig er jeg glad for at det ikke er mig der skal finde en løsning, deres realitet er for mig at se måbende ......

Vi skal naturligvis ikke være ens alle sammen - men vi skal heller ikke sidde på vores flade og se på at sagesløse bliver slagtet bare fordi de mener noget andet and landets ledelse - ( smart - men frygtelig primitivt ..)



County 17" dressur sælges eller byttes ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 12:19

Disco: Dobbeltmoralen er jo at disse diktatorer har fået deres magt ved at de har været støttet af USA (og andre!!) for at holde Islam nede.

Så det er Vestens egen skyld at disse stater har været udemokratiske........

0
0
Svar på denne tråd
 
 ½1234567
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 12:28

Raum: Helt enig... det er jo desv kun interessant at hjælpe dem, hvis vi selv får noget ud af det !!


County 17" dressur sælges eller byttes ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 M.h.t. Kina
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 13:26

Det er bestemt ikke rigtigt, at der ikke er nogen, der tør røre ved Kina!

De har været under massivt pres fra resten af verden i årevis, for at få dem til at overholde menneskerettighederne, men det tager tid at vende den "supertanker", som sådan en gigant-nation som Kina er.

Samtidig er en af ulemperne, at man måske nok kan ændre holdningerne i de større byer, hvor man er mere i kontakt med verdenssamfundet, men ude i de små provinser er tankegangen visse steder mildt sagt middelalderlig, og det tager tid at nå derud.


Vi kan ikke lukke øjnene for, at Kina nok er det sted i verden p.t., hvor der er størt økonomisk og samfundsmæssig udvikling, og sådan en magtfaktor kan man ikke bare vende ryggen fra resten af verdens side.

Det betyder dog ikke, at man - mens man anerkender denne udvikling - ikke også samtidig kan løfte en pegefinger, som fx. Obama har gjort: www.b.dk/verden/obama-til-kina- overhold-menneskerettigheder


Det er vigtigt at holde sig for øje, at uanset hvor uenig man er i andre nationers gøren og laden, så kan man som regering ikke diktere, hvordan andre lande skal lovgive.

JA, det er stærkt kritisabelt, at man "fjerner" systemkritikere i lande som Kina og Korea, og man kan kun ryste på hovedet over, at kvinder ikke må køre bil i Saudi Arabien.

Men vores regering, uanset om den er rød, blå, grøn eller lilla, kan ikke bestemme, at disse lande skal lovgive anderledes.

Man kan slå sig sammen med andre nationer, og lægge politisk pres på disse lande, for at få dem til at agere anderledes, og man kan forsøge at sætte dem udenfor indflydelse, men hvis de pågældende nationer vælger at fortsætte den samme linje internt, så er der ikke så meget, vi kan gøre ved det.


I det øjeblik, en nation begynder at true andre, eller skabe en politisk ustabilitet, der kan føre til et meget større sammenbrud i en region, SÅ kan vi skride ind, og det er bl.a. her, NATO kommer ind i billedet.

Man kan synes om USA eller ej, men vi kan ikke løbe fra det faktum, at USA er langt den største aktør og leverandør af tropper til NATO-indsatser på verdensplan - samtidig er de også dem, der har haft langt de største tab samlet set.


Og så synes jeg altså, det er for nemt bare at hive olien ind som den afgørende faktor, hver gang det ulmer et sted.

Det handler om så meget andet og mere end bare olie!


Håber i øvrigt også, at alle hestene på det libyske stutteri var bragt i sikkerhed, og at man efterlader konen og børnene tilbage på stedet som "bombeskjold", når man udmærket ved, at der er risiko for, at stedet bliver angrebet - ja, det siger vel bare lidt om, hvor kujonagtige de pågældende mænd er!

Sørgeligt...


Hilsen

Annelise


http://www.123hjemmeside.dk/trav

Senest opdateret 24. april 2011!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 13:46

honeylady:

Syns du det er iorden at angribe libyen og/eller andre arabiske lande i demokratiets og menneskerettighedernes navn når Kina/nordkorea bare får en løftet pegefinger?


Hvad er forskellen?


Forskellen som jeg ser det, er størrelsen på landet, olien og det faktum at Islam er djævlen selv i de kristnes øjne. Og JA - det er de kristne i USA som styrer hvad der sker.


Der opfindes så terrortrusler for at billige angreb på disse stater og de friheds-kæmpere de nu huser.


Hvornår går en friheds-kæmper til at være terrorist - JO JO - det gør han når USA ikke kan bruge ham som frihedskæmper mere.

Osama Bin Laden var i starten støttet og uddannet af CIA.


Hvor meget "@!#$" skal der til før at verdens-samfundet åbner øjnene og ser hvad der driver alle krigene?

men det sker desværre ikke - VERDEN VIL BEDRAGES!!!!!


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 pakket pænt ind i ..
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 10:08

Narko, våben og så medicin... er det ikke den rækkefølge, når man opgør hvad der er flest penge i og hvor den største omsætning er !!! ..


Så der er en vis interesse i at holde gang i narkomanerne, krigene og sygdommene ... og måske også en lille interesse i at holde u-landenene og analfabeterne i skak, ellers risikere vi jo at de udvikler sig, og rent faktisk bliver selvforsynende og i sidste ende snupper produktionen og uddanner og udvikler sig.. hvad så med os, hvad skal vi leve af !!!



Nej det er :


"Ugly politick"


pakket pænt ind i


" vi gør hvad vi kan for at hjælpe jer" ...



County 17" dressur sælges eller byttes ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for alle jeres kommentarer
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 10:46

Jeg har nu med glæde læst alle indlæg, og selv om jeg af enkelte er kaldt både dum og umoden, så har jeg min mening, og den står jeg ved.

At indlægget er noget rodet og måske alt for "flagrende" kan godt være, men det er svært at få alt med på tryk, uden at skrive en lang roman.

Hvis man har fulgt med i medierne og politik langt før selve angrebet på Libyen, så ville man selv få en underlig fornemmelse.

Hvis ikke I vidste det, så har Gaddaffi været støttet direkte af den danske stat, hans sønner har gået på universitet både her og i England mv.

Gaddaffi blev betalt for at holde afrikanske flygtninge/lykkeriddere væk fra Libyens havne,da disse havne let kunne bruges som transit direkte til Europa, hvor man ikke ønsker disse store mængder af sorte unge mænd.

Gaddaffi var tålt i alle "de fine" samfundslag indtil for nylig.

Hvorfor mon dette? Han leverer olie til verdenssamfundet, han hjalp de omkringliggende lande med social opbygning, så deres levestandard kunne hæves generelt.

Hvis et helt land var imod Gaddaffi, kunne han fjerenes med timers varsel, men der er IKKE massedemonstrationer imod ham og styret, derimod har Lene Espersen just i disse dage været i Libyen, for at få aftaler i gang med "oprørerne", som har lovet billig olie til de "hjælpende lande", Jeg bryder mig ikke op diktatur, men netop dette er ikke bevist i Lybyen, som det er i mange andre lande, hvor store mængder er nedslagtet uden grund.

Jeg har min egen teori om hvorfor netop angrebet nu imod Libyen.

Libyen har penge masser af penge, samfundet er/var velfungerende indtil angrebet, og Libyen havde ytret ønske om at få opdateret deres våbenprogram, her havde Libyens såkaldte regering indhentet tilbud fra samtlige våbenproducerende land, beølbet der var afsat til formålet var et 2 cifret milliardbeløb.

De økonomisk trængte lande så som England, Frankrig og USA, ventede alle på ordren, men da Libyen ikke tog deres tilbud, men derimod lagde hele ordren til Rusland, ja så var man ikke længere ven med Gaddaffi!!

Føj, siger jeg bare!

Hvis man vil demokratiet, så er det demokratiet overalt, ellers er man hykler!!

Man kan ikke se gennem fingre et sted, og så bruge løs på vi almindelige danskeres surt optjente skattekroner, bare for at så ved USAs side, Uden at vi får en mulighed for at reagere??!

Når vi i dette øjeblik runder mere end 350 millioner på selve bomberne, så tænk på lønninger til det militære personale, flyene skal hovedrenoveres efter sådanne ture, vi er forpligtet til at holde vores våbenlagre fulde i forhold til NATO og FN, og da der nu er brugt godt af alle lagre i alle lande, ja så skal våbenfabrikkerne skrue op for tempoet i produktionen, og så stiger priserne på våben og ammunition. Så når de danske lagre igen skal fyldes, så er der måske brug for det dobbelte i penge, bare for våbenlagrene.

Jeg er ikke imod "Forsvaret", men jeg er imod angreb på lande, som ikke direkte har vist angrebslyst mod mit fædreland.

Jeg hader diktatur for enhver pris, det gør politikkere åbenbart ikke så længe der er penge i sigte.

Vi var på togt i Irak, og fik fjernet en diktator, men hvordan ser Irak ud nu, hvor mange civile dør der i Irak i dag, alt i Irak er smadret til ukendelighed, før kunne en almindelig Irakker komme på Internettet, nu er der hverken strøm eller struktur, hele landet flyder, der er "bandelignende" tilstande, hvor enhver modstander likvideres, er det det vi ønsker for dette folk??

Jeg spørger bare.

Hvorfor er der ikke flere millioner Libyer på gaderne i alle byer?,deres mentalitet hindrer dem ikke, de har som også andre har nævnt her i tråden ikke den samme frygt for liv og død, som vi danskere har.

Hvad med alle de demonstrationer der startede i de andre arabiske lande, hvor virkelig mange gik på gaderne, og deraf blev mødt med militæret osv., Hvorfor tog Vores danske soldater ikke dertil?, det startede jo i Yemen og Syrien, og ikke noget stort fra Libyen??!

Til jeg som synes jeg er for langt ude:

Hvordan skal en regering reagere, hvis der kommer biler kørende med raket batterier på ladvogne? hujende "patrioter" der skyder til alle sider med våben?

Nu vi er ved demokratiet.

Så er vi danskere ikke "frie", vi styres af stadigt strammere love og regler, og vil vi demonstrere og give udtryk for mishag, ja så husk endelig at spørge om lov ved myndighederne, da man ellers vil blive anholdt og sat i fængsel.

Vi må ikke engang gå med kniv, da vi jo desværre har måttet "straffes" kollektivt, i stedet for at man tog fat i de utilpassede, der svinger knive i nattemiljøet.

vi får love om heste, forbud mod hunde osv. osv.

Engang da jeg var ung, da grinede alle danskere af Svenskerne,

der jo levede i "Forbuds-Sverige".

Vi har for længst overhalet dette, og ingen påpeger vores frihed mere.

Lever vi frit under ansvar? jeg spørger bare.

For at få tråden lidt tilbage imod selve artiklen, så føler jeg med alle de sagesløse civile, der mister liv, førlighed, familiemedlemmer, bolig, job, husdyr osv.

Bare fordi "Feje" smider @!#$ ned fra 10 kilometers højde.

Hvorfor er der ikke den samme "passive holdning, som da NATO og FN var at finde på Cypern, eller i Eks.Joguslavien.

Lige nu er disse ellers "Fredsbevarende" organisationer på angrebstogter. Hvordan bliver den fremtidige holdning til disse?

når deres mandat i den grad misbruges.



Vær aktiv, det gør en forskel

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt skrevet..
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 14:56

Susanne.

Når man tænker på hvor aggresive verden nu pludselig er blevet imod Gadaffi,kan det undre en at de væmmelige og onde??? lande

altid er dem som har nogle resurser som olieselskaberne kan bruge.

Hvorfor jagter man ikke de såkaldte diiktatorer i de små fattige Afrikanske lande,hvor befolkningerne virkelig bliver undertrykte og udsultet. Der er ingenting vi kan bruge,derfor så til helvede med de stakkels mennesker som lever under disse diktatorer.


Tilbage til Gadaffi,siden hvornår er han nu blevet verdens fjende nr 1??

Hvor dårligt have befolkningen det så under Gadaffi??

Var de virkelig så undertrykte som vi nu høre??

Hvis at vi tager skyklapperne af og kikker på nogle facts omkring Libya og Gadaffi.

Før dette udefra manipuleret (oprør) startede havde Libya Feks. færre i fængsel end Czech Republic.

Libya havde den laveste baby dødelighed af alle de Afrikanske lande.

Libya havde den højeste levealder af alle Afrikanske lande.

Mindre end 5% af befolkningen var underernæret.

Da fødevarepriserne pludselig skulle stige i det meste af verden,og derfor kunne blive et problem for de fattige,stoppede Gaddaffi alle skatter på fødevare så ingen behøvede at sulte.


Befolkningen var ikke fattig og havde den største købekraft af alle de Afrikanske lande.

Regeringen prøvede at sikre at alle fik del i landes rigdomme.

Libya havde den højste manneskelige udviklings index af alle lande i continentet.

Rigdommene blev fordelt ligeligt.

I libya levede en lavere prosentdel under fattigdoms grænsen end i Feks Holland.


Hvordan kunne landet gøre det,svaret er simpelt OLIE.

Landet har store olie resouser,og nægter fremmede olieselskaber at stjæle det,da det vil give katastrofale følger for befolkningen.

Se Feks et land som Nigeria,en sulten og undertrykt befolkning,og landet er kontroleret og undertrykt af Shell.

Se hvem der sidder på magten og se hvilken forbindelser de har til Shell,så vil I få resultat.


Som andre lande lider Libya af korruption i landes regering,hvor beukrater prøver at få en større del af kagen på bekostning af befolkningen.

Da Gadaffi fandt ud af hvad der var gang i,gjore han det at han sørgede for at overskudet af olie forekomsterne blev fordelt direkte til befolkningen,for som han sagde regeringen prøvede at snyde befolkningen.

Det var ikke let for ham,for vi skal huske på at Gadaffi er IKKE president i Libya,og holder ikke nogen officel position i regeringen.

Det er en stor misforståelse blandt folk,men hvor skulle de også vide det fra,når de fleste får deres (viden) fra de medier som er kontroleret af 5 multinationale,og kun skriver hvad de får besked på.

Så det er faktisk en mere eller mindre cerimonel position han har.

Den egentlige leder og prime minister er Baghdadi Mahmudi.At kalde Gadaffi for leder af Libya er det samme som at kalde Akihito for leder af Japan.


Dele af befolkningen suporter Gadaffi og ønsker Mahmudi ud.

Andre dele ønsker Gadaffi ud og suporter Mahmudi.

Andrre igen ønsker begge ud.

De fleste ønsker dog kun at leve deres liv i fred.


Desværre er der krafter,(fremmede) som ønsker at lave den revolt som de nu har fået sucses til at lave,med alt for mange dræbte til ingen nytte.

Gadaffi er jo bare arkitekten bag landets politiske system,som er en blanding af pan-Arabism,socialisme,og Islamic regering.

Hvorfor har You Tube så travlt med at slette ALLE pro Gadaffis videoer.

Man kan heller ikke sammenligne rrevolten i Libya med det der sker i andre Arabiske lande,baggrunden er alt for forskellig..


Jeg skammer mig over at være dansker nå jeg ser hvad den danske hær er med til at lave ude i verden,kalder vi det ikke for en forsvars hær???

At vores medlemskab af Nato,så måske tvinger os til det,især nu når Anders Fjog er mester i den forening,er noget som den samlede danske befolkning burde rejse sig og sige VI GIDER IKKE KRIG.


Når de sønderbomber og dræber civile mennesker,og hvergang at de bliver afsløret,får vi at vide igennem den åhh så frie presse at oprørene havde gemt sig iblandt de civile,eller at der var et millitær depot der,osc.osv.


Har alle glemt skrønen om masseødelæggelses våben hos Saddam,det var jo også løgn fra ende til ande,men igen er den røde tråd OLIE.


Hvis ikke at den danske hær kan holde sig hjemme og lade være med at (forsvare) så langt fra grænsen,skal vi nedlægge den,og kun bevare Tivooli garden.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 15:05

Åh gud susanne.. Jeg kan ikke lade være at trække på smilebåndet, når sådan nogle hjemmebryggede "teorier" udfoldes, krydret med udtalelser som "de har ikke samme frygt for liv og død som vi danskere har" eller "hvor man ikke ønsker disse store mængder unge sorte mænd".

Ak

0
0
Svar på denne tråd
 
 Docky...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 15:25

Det er nu ikke alt der er skrevet her du bare kan smide i kurven med (hjemmebryggede teorier).

Jeg tror helt bestemt at du er klog nok til selv at søge lidt på nettet,og finde lidt alternativer til den officielle historie,som jo desværre er den som de fleste er tvangsindlagt til at skulle tro på.

Prøv at se lidt på det med et åbent sind,og stil spørgsmål til dem som kommer med den officielle historie.

Diktatorer og krigsforbrydere findes overalt,se bare på England eller USA,forskellen er bare at de jo høre til på den (rigtige) side,altså den gode side???

Du kan jo også se lidt på hvordan det øvrige mellemøsten så ud indtil 1947,så kan du se et land som er totalt udslettet og overtaget af en ny stat,med FN godkendelse,og med en befolkning som nu har levet i flygtninge lejre i mange generationer,UDEN at verdens samfundet har reageret hvorfor mon???

Jeg mener at vi alle skulle stoppe op og tænke os lidt om,starte med at stille spørgsmål til magthaverne,og ikke være bange for at stritte imod.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 16:57

Hvem i England og USA vil du betragte som diktatorer?

Der er immervæk ikke foregået slagtninger af befolkningen lige for nylig.

Jeg synes bare det er sådan lidt modsigende, at der altid skal peges på det økonomiske aspekt i det - burde man ikke være interesseret i at andre greb ind, hvis det skete i ens eget land? At der bliver foretaget sammenligninger mellem at politiet herhjemme anvender fx tåregas mod destruktive demonstranter og så at store dele af en befolkning slås ihjel, er simpelthen for langt ude efter min mening.

Derudover bliver jeg direkte harm over en påstand som at "de jo ikke er så bange for liv og død i forhold til os" - og at man åbenbart forventer at de slet ikke er bange for deres eget og deres børns liv. De er jo netop enormt kuet, så selvfølgelig tør alle de der er imod gaddafi da ikke gå på gaden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 docky...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 17:38

Jeg mener at dem som sender en forsvars styrke til andre lande for at forsvare?? er krigsforbrydere og burde straffes som sådane.

Du har fået noget galt i halsen vedr. Gadaffi.

Læs lige hvad jeg tidligere har skrevet,og lav din egen research,så vil du finde det samme som jeg,men det er på engelsk,det skulle jo ikke være et problem for dig.

Igen prøv at stille spørgsmål til dem som laver det.til din egen regering osv.. hvis at du kan få dem til at svare dig vil du bedre kunne arbejde ud fra det,og dermed også nå frem til en bedre forståelse af det.

Og jeg vil lige sige at der er altså nogle i den danske regering som du kan få svar fra,men desværre ikke alle er lige ærlige.



People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt skrevet "gamle Smed"
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 00:34

Du har helt ret i at med egen research, så kommer man langt, meget langt endda, man kan via nettet også finde få arabere, som er på nettet, de kan fortælle et og andet, som vil få en almindelig vesterlænding til at græmmes over "sine egne",

At du Docky går imod mine skrivelser er din ret, og du må have dine meninger, men når jeg skriver at disse folkeslag har en anden tankegang, så er det korrekt.

Selvfølgelig vil en ikke troende være hunderæd, men en rettroende kaster gerne egen frygt til side, og stiller op til en martyrdød, hvis dette kræves.

MHT. flygtninge af sort hudfarve, så se dog TV, især på andet end lige DR og TV2, her er frankrig på stikkerne, da de ikke ønsker den store mængde af unge mænd, som lige nu vælter ind gennem især Tyrkiet, og man har selv derfra for ca. en måned siden snakket om at lukke alle grænser hermetisk til, for at stoppe strømmen.

Nu skriver du tåregas imod demonstranterne, det var altså ægte kugler, der blev affyret, og 11 blev såret, selv den gang kunne der vises TVoptagelser af politifolk, som udtalte, at hvis der var pressefolk med kameraer, så skulle de også have turen, da man ikke fra politiets side ønskede slagfaste beviser på deres brutalitet. Det er fandme ikke demokrati!!

Greenpeace er en organisation, der handler aktivt for at beskytte noget så uselvisk som naturen og miljøet, de bliver også behandlet hårdhændet, deres måde er aktiv modstand, da de igen og igen taler for døve ører. Skal disse bekæmpes med våben?

USA burde feje for egen dør, før de fejer for andres, Diktatur er det måske bogstavligt ikke, men der er en økonomisk arroganse, og der er millioner af fattige og hjemløse i hele USA, der er klasseforskel, og er man fattig, så har man ingen rettigheder.

Først da Obama skulle vælges, fik man en ordning, så flest mulige kunne opnå stemmeret!! Der er stadig dødsstraf i flere stater, og her dræber politiet dagligt folk i lovens navn.

Hvilket menneske har ret til at være/ føle sig mere værd end et andet menneske, udøve magt for egen vindings skyld, jeg synes, at man som menneske skal respektere ethvert andet menneske for det, det er, uanset farve, religion eller anden overbevisning. jeg synes at vores politikkere burde for en krigsret, når de blander sig i andre landes uroligheder med krigerrisk militære angreb, Vi har ikke været et eneste sted i Afrika, da millioner af mennesker slagtede hinanden, da 2 store grupperinger ikke tålte hinanden.

Vi er ikke tilstede i Tibet, hvor en lille minioritet, snart er udryddet af kina. SE jer omkring i verden, hvor i verden er der danske soldater for fredens skyld?

Da vi havde soldater i Joguslavien, var vores brigader en "mellemmand" mellem de stridende parter, man var en menneskelig "sikkerhedsmur", på Cypern var der en skarp opdeling mellem den græske og tyrkiske del, her var der en levende mur af de "blå baretter", så ingen slagtede hinanden, se det var fredsbevarende arbejde!!

I Libyen har vi danskere valgt side, og om den er korrekt eller ej er ligegyldig, bare ikke de danske politikkere endnu engang skal tabe ansigt.

Gaddaffi har udtalt at vi alle er velkommen til Libyen for at se hvordan livet er der, alle grænser mod Ægypten er åbne, så "alle feje hunde" frit kan løbe hjem til deres ejer igen.

Endnu engang se evt. alle TV udsendelserne på vores egne reportere dernede, selv de har ikke kunnet fremvise en demonstration, de var enten lige afsluttet eller lignende, hvis man som sandhedens repræsentanter befinder sig i en krigszone, så er det en pligt at vise evt. beviser på overgreb.

De Libyeske læger som pt. er i Danmark, Her tog flere straks hjem til Libyen lige i begyndelsen af urolighederne, men da der var fuldt kapasitet på alle hospitalerne, og standarden var mindst på højde med det danske sygehusvæsen, så rejste de til Danmark igen, de ville ellers have fulgt "oprøret" i hjemlandet i deres eget land, Tænk den ene læge udtalte at det sygehus de var ankommet til havde bedre udstyr end i Danmark!!

Synd at vi ikke fik mere fra den side!!

Men når man sidder og ser det igennem igen og igen, så kommer denne farce til at lugte, endda meget fælt.

OG jeg spørger endnu engang, Hvad fanden laver en F16 jager flere 1000 km hjemmefra, i 10 kilometers højde over velbyggede velfungerende byer fyldt med civile borgere, som forsøger at passe deres job og dagligdag, hvorfor skal de søge dækning for brutale angreb dagligt i flere måneder?? Var det ikke dem, der skulle beskyttes? Som de danske politikker pænt stod og sagde på TVskærmen???

Før Natos angreb, gik Gaddaffi og hans mænd da rundt i alle gader og skød samtlige, han så på sin vej?

Jeg vil meget gerne have svar og beviser fra de bedrevidende.

Da jeg åbenbart har sovet i timen.

Hvorfor er der ikke Danske jagere over Yemen og Syrien, her var der massedemonstrationer, hvor fredelige civile blev ulydige og gik på gaderne, her svarede magthaverne igen med kampvogne og våben, selv om ingen demonstranter bar våben. Tusindvis er blevet slagtet der, men her er der åbenbart ingen hjælp fra dansk side.

Der er ellers beviser nok på TVsiden.

Kan et eneste fornuftigt menneske sige mig hvorfor denne forskel??

Jeg håber ikke at de flotte og ædle arabere er blevet slagtet, så har verden virkelig mistet skønhed.




Vær aktiv, det gør en forskel

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forskellen...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 03:02

Er jo at de lande som har Bla. olie er lande som vesten (læs olie selskaberne) vil have del i,eller eje 100%..

Hvis at landes ledelse ikke retter sig efter,og siger ja tak til de tilbud de ikke bør afslå,ja så ryger de i skuffen med de andre djævelske lande som driver terror?? imod deres egen befolkning,og som vi andre skal være med til at BEFRI???

Det er jo her at det er så belejligt at medierne (TV Radio-Aviser -Magasiner,og ikke mindst underholdnings industrien,er kontroleret af dem som er på den (gode??) side.

Kort og godt hvis at man følger olie rørledningen fra Kazagistan igennem Aganistan og videre,ja så har man samlet alle de onde lande med deres væmmelige diktatorer,og dem kan vi da ikke have til at rende rundt frie,så hellere sønderbombe dem.

Så er det jo meget belejligt at vi samtidig kan (befri) olieselskaberne?? så de kan komme på rette???hænder.

Jeg har stadig svært ved at fatte at vestens samarbejds partner Libya og Gadfaffi nu er på den sorte liste og skal for retten??

Hvad vil de med ham?? er det ikke Saddam om igen??

Iran næste gang,og med de samme falske historier som nu er brugt imod de 2 andre.

Jeg siger ikke at de menesker er engle,men jeg siger at vi skal tænke os om FØR vi dømmer dem,og se lidt på hvad vi ikke ser og høre fra medierne om de andre.


Økologiske farmere deres bliver forbudt at dyrke deres jord i USA,fordi Monsanto vil have verdens patent på alle fødevare så de kan overrende os med deres forbanede GM fødevare.

Det sker med det Amerikanske politi velvillige hjælp,anholdeser og fængslinger,her er det ikke olieselskaberne ,men en fødevare gigant som vil have eneret.Vi høre ikke om den slags hvorfor???


Tilbage til emnet,jeg kan heller ikke fatte hvad der får danske unge mænd og kvinder til at deltage i den slags overgreb imod en anden befolkning,kun fordi at de via løgne fra vores politikere og medierne TROR at de er med til at gøre en god gerning???


Her hvor jeg bor,er der stor opstandelse hver gang at der er smuttet en soldat i fredens?? tjeneste,flere 1000 km fra hjemlandet.

Medierne og regering fortæller vidt og bredt om hvor god??han var,vi ser hans unge kone og små børn ved hans kiste.

Jeg spørger hvorfor ser vi ikke hvor mange sagesløse HAN har slået ihjel,havde de ikke familie som nu sørger??,det kalder jeg for dobbetmoral.

En anden ting er hvad vil unge familie fædre derude??man tager da ikke afsted hvis at man har en famile og man ved at risikoen for at komme hjem i en kiste er stor.

Hvad er det dog der får denm til det??

Har de et mindre værds kompleks så de skal vise hvor cool?? de er .


Tiden er IKKE til at skændes om emnet,men den er til at VÅGNE op,og se på hvad det er vi er med til.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hørt "gamle Smed"
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 11:38

Du har helt fat i det rigtige, Nu du nævner Monsanto, så har vi jo selv haft det selv samme problem inde på livet her i Danmark, Blandt andet vores bacongris er genetisk unik, og her vil store multinationale firmaer tage patent på disse gener, så vi ikke længere må eje og avle med vores egne grise, Vi har et dansk Genressourceudvalg, som har tiltusket sig genetisk materiale fra gamle intetanende godmodige landmænd, som har "stået stille" i tiden og ikke blandet sine dyr op med fremmed blod fra mere "produktive" dyreracer for at opnå en bedre og hurtigere produktionstid. Pludselig midt i 80erne opdagede de danske forskere, at der gemte sig værdifuldt genetisk materiale, som man kunne få brug for i fremtiden, Og straks lavede man et ministerielt styret udvalg til at varetage genetiske ressourcer. Hjælper man så denne gamle landmand med at sikre dyrene på dyrenes og biotopens præmisser??!! Nej man tager på ekspedition til denne landmand, og får ganske "GRATIS" lov til at tage genetisk materiale til den nationale genbank!!Og dette udvalg fortæller den gamle mand, at han nu har været i kontakt med noget stort, som han skal se på med stor ære at kunne bidrage en smule til for fremtiden, man nævner efterfølgende ikke herkomsten til dette materiale, men fra forskernes side gør man en stor kunst ud af at fortælle omverdenen om deres store bedrifter!!

Denne genbank kan nu købes af enhver stor "Magtfaktor" lige som da man solgte postvæsenet, og vores særdeles unikke personnumre til "reklamesektoren", og som nu er ved at samle alle danskeres DNA i en stor genbank, så vi alle kan blive korrekt sorteret osv.

Alt genetisk materiale kan stilles til rådighed for fremtidige kloninger af både husdyr og mennesker, oplysninger om folks DNA kan sælges til forsikringsselskaber mv. der kan have en økonomisk interesse i at vide "hvad hver enkelt person i Danmark indeholder.

Da man vedtog at indføre DNA i politiarbejdet, da forsikrede man at et DNA ikke kunne stå alene i en retssag, og at dette DNA kun måtte taget i forbindelse med mord og lignende, nu samler politiet ind på livet løs, nu tager man DNA for alt, når bare man er sigtet for et eller andet, og bliver man lukket fri uden rettergang eller anklage, ja så beholder man alligevel DNAet i registeret til senere brug!!

Er vi frie og lever vi i et Demokratisk land??

Eneste frie og det mest demokratiske land jeg lige kan pege på nu er Schweiz, her er der folkeafstemninger flere gange om året, og det er alt muligt der bliver lavet afstemninger om, se så respekterer man "sit folk under sig".

Da vi i Danmark er så frie, hvorfor er vi så et af de eneste folkeslag der er så registrerede som vi er, denne registrering og overvågning findes endda ikke i de såkaldte Diktatorers lande!!

Men I bedrevidende bliv I endelig i jeres naive barnetro, og behold skyklapperne på.



Vær aktiv, det gør en forskel

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja jeg glemte alligevel noget
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 12:23

Jeg lægger lige et par link ind, så kan en eller anden måske selv begynde at danne et indtryk af vores eget lille Paradis.

Hvor vi alle er fire og lykkelige,

hvor vi har verdens bedste sundhedsvæsen, social sikring og

sikkerhed.


Jeg fatter især interesse for denne sætning, hvor man nu bruger indsamlinger til en anden test (PKU) gennem årtier til et andet formål, end da blodprøven blev taget.

Det finder jeg ikke etisk korrekt!!

Hvornår sælges/videregives disse oplysninger så til andre formål?

så man undgår uønskede personer imellem eliten?

Hvad nu hvis man er bærer af et uønsket gen, der på sigt kan påvise at man er et "dårligt og urentabelt liv!!??


UDPLUK:

Dna-materialet har forskerne dels fået fra biobanken ved Psykiatrisk Hospital i Århus og dels fra PKU-registeret ved Statens Serum Institut, som opbevarer blodprøver fra alle nyfødte siden 1982.


Lige nu er der allerede en sortering i vores husdyr.

Slagterierne nu er så store og effektive, så er bl. andet stressgenet (Halotangenet) hos grise uønsket, da det giver et stykke bleghvid "blævret" stykke kød, hvis grisen udsættes for meget stress i slagteprocessen. Man har så tilsidesat at grise der holdes og slagtes på "Human vis", sagtens kan klare dette gen, der også giver en bedre smag og struktur på kødets sammensætning, men da Danmark kun ønsker "strømlinet masseproduktion" af bulkvarer i fødevaresektoren, så kan ingen holde disse grise på naturlig vis.

Vi er jo så frie i Danmark ( FRIHED under ansvar )

Læs venligst disse links, hvad synes I nu om vores lille rare land? Når man gentagne gange kan se at vi små almindelige danskeres tillid til retsikkerhed mv. bliver "gradbøjet".


ing.dk/artikel/87483-dna-registre- skal-revolutionere-vores- laegemidler


www.tekno.dk/ subpage.php3?article=6...anguage=dk



etiskraad.dk/upload/publikationer/ personoplysninger-og-privatliv/ dna_profil_register/kap04.htm



Vær aktiv, det gør en forskel

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 13:09

Hold da op.. Det er da som at træde ind på Enhedslistens landsmøde det her

Den gamle smed: Du nævnte selv ordet diktator, men du kan ikke lige pege på hvem der er diktator i England og USA.

Susanne: At du skærer alle dernede over én kam som meget religiøse og villige til at dø som martyrer, vidner da kun om at DU netop kun lytter til TV. Magen til snævertsynethed skal man da lede længe efter... Al din snak om at lave research, har du været nede og undersøge om der mon fandtes folk dernede der ikke var fanatiske? Tsk..

Jeg kan kun smile af at du snakker som om jeg ikke aner hvad der sker i verden, jeg har blot ikke samme mening om det som din. Face it. Ja, man forsøger at begrænse antallet af flygtninge fra Afrika. Hvorfor mon? kan det være fordi der er tale om MILLIONER og atter MILLIONER af mennesker, som der INGEN job eller muligheder er for i Europa. Sikke dog en utopi du og andre lever i. Realitetssans, hvor blev du af..

At i to åbenbart mener, at det er mere okay at folk undertrykkes og slagtes, end at nogle snotforkælede demonstranter fra Ungdomshuset får en hård medgang, siger da lidt om jeres påtagede "godhed". At der nævnes Iran?? Er i overhovedet klar over situationen i Iran??

Greenpeace... Ak. At folk mener det er okay at begå ulovligheder for EGEN vindings skyld, det har ingen respekt for.

Hvis I er så utilfredse med jeres land, som flyt dog.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 13:51

Docky: 100% enig!!!!


Der er nogen der bare skal se "spøgelser" alle vegne, og nære den yderste mistro til alle folkevalgte regeringer!


AktivGenBevar (Susanne)og Den Gamle Smed, jeg tror at I, på trods af jeres tydelige utilfredshed med vores demokratiske lande og regeringer og dybe mistro til disse, skal prise jeg lykkelige for at I trods alt lever i demokratiske lande med ytringsfrihed!!


Havde I nu boet i fx. Libyen eller Iran, så var I sgu nok blevet hentet allerede kort tid efter jeres første indlæg, og stoppet i et mørkt hul, eller fået en kugle i nakken, for at komme med de "grimme grimme" injurier I kommer med


Med dyb undren

Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 15:14

AktivGenBevar (Susanne)




De naive demokrati-troende skal nok vågne af deres døs en dag.... tiden arbejder for OS.


At kalde DenGamleSmed's, AktivGenBevar (Susanne) og min egen holdning for Enhedslistens landsmøde viser jo at kan man ikke argumentere - så kan man smide med mudder.

Jeg giber gerne mudderet og lægger det pænt på plads i naturen hvor det har hjemme.


Jeg er SLET SLET ikke FOR politiske partier - ej heller enhedslisten. Det er kampen for magt og ikke opgave-løsning....

Væk med "demokratiet" og lad folket tale direkte. eks. som i schweiz, med lidt yderligere "krydderi" og udbygning.

Det er demokrati for mig.....


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ignorance...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 16:03

Mennesker som totalt ser bort fra og ikke vil høre hvad andre har at sige ,har jeg ikke meget tilovers for.

Hvor imod en person som kan komme med noget nyt og konstruktivt i en debat har jeg stor respekt for.


Hvad både Susanne og undertegnede har skrevet her mener vi er sandheden,hvad skulle vi få ud af at skrive noget som ikke passer,hvorfor skulle vi tage en stensikker risiko for at blive hængt ud for både det ene og det andet.


Når vi skriver det vi gør,er det IKKE for at genere nogen,men for at INFOMERE nogen.

Vi prøver at give videre hvad de gængse medier IKKE ønsker at den jævne borger skal vide en dyt om,så enkelt er det,og igen vi gør det at et godt hjerte,og med visheden om at der er en del (ikke alle) der vil gøre alt for at gøre det til grin.


Det gør de IKKE fordi de er ondskabsfulde eller dumme,men fordi de ikke har sat sig ind i det,hvorfor har de ikke det,jo det er så let kun at modtage sin viden om hverdagen fra dem der modellerer den.

Nemlig TV-Radio-dagbladene- magazinerne.OSV.


Docky.

Du savner at jeg skriver hvem jeg anser for diktatorer i USA og UK.

Jamen det er da så enkelt i USA var det tidligere G.W.Bush og i UK var det tidligere T.Blair.

Idag er det henholdsvis Barack Hussein Obame i USA og David Cameron i UK.

Jamen begge lande er da democrati vil du sige,jamen det er Danmark jo også??

Men hvis at du ser nærmere på love der bliver stadfæstet UDEN at borgerne bliver fortalt noget om det,og det er gerne om natten at ihvertfald USA,s regering stemmer om disse love,så er der størst sikkerhed for at de bliver godtaget.

Og de fleste af disse love tangere facismen når deb er værst.

Det er for dybtegående at opremse dem alle her,men se bare på hvad jeg skrev om økologiske farmere i USA,du kan jo selv følge den historie op,og så komme tilbage om jeg er fuld af løgn eller om der er noget om det jeg siger.


De love i Libya som Gadaffi har været arcitekten bag,Feks den om fordeling af overskuet af landes olie reserver,havde han stort besvær med at få gennemført,da de korupte stråmænd for de multinationale som er plantet i landet regering prøvede at forpure det.

Du kommer også med noget så groft som at skrive (at I to åbenbart mener at det er okey at folk undertrykkes og slagtes,end at nogle snot forkælede demonstranter fra Ungdomshuset får en hård medgang??mener du ikke her medfart?? og det siger da lidt om jeres påtagede godhed??

At der nævnes Iran??Er I overhovedet klar over situationen i Iran??

Ved du hvad Donkey jeg kender mere til det land end du aner,og jeg ved hvad der foregår,og det er IKKE igennem den såkaldte frie presse,så det er en ommer.


Du skriver også en enorm flygtninge masse fra Afrika.

Ja selvfølgelig prøver man at begrænse tilstrømmen til Europa,da det vil være umuligt at bespise dem eller give dem arbejde,men hvis at du har læst og forstået,især forstået hvad jeg tidligere har skrevet,så spørger jeg jo netop HVORFOR har det ingen interesse fra de alieredes side at (befri )disse lande og fjerne dem som styre dem???

Læste du mit svar OLIE,intet end OLIE.

Det er kun de lande som har dette råstof verden er interesseret i at (befri)

Så er det lige meget hvor mange civile mennesker og stakkels dyr der bliver slået ihjel og lemlæstet,til helvede med dem.

Har du set billeder af børn som er smadret til ukendelighed i både Afganistan -Iraq og Libya???,jeg tror det næppe for så ville du ikke skrive som du gør.


Men jeg kan ikke engang blive sur eller foraget på dig,for ved du hvad,jeg havde skrevet nøjagtigt som du skriver da jeg var i din alder,men årene og især mine år her i landet,har åbnet mine øjne,og virkeligt fået mig til at se bag secenen hvad der sker.


Ved du hvad jeg var en af dem som var tossede på de venstre orienterede da de i 70,erne demonstrede foran biografen Saga i København da de spillede De grønne baretter,en film som blev lavet som propaganda for Vietnam krigen.


Tænk jeg var så naiv at jeg fuldt ud stolede på at det var en (god) krig,og at den var nødvendig for at stoppe komunismen.

Jeg er siden blevet klogere,og nej jeg er IKKE blevet venstreorientret,men prikken over i,et var da det blev afsløret at USA gik ind i krigen på et falsk grundlag,(et påstået angreb på et Amerikansk skib i Tonkin Bugten)angrebet havde aldrig fundet sted.Men det var nødvendigt at bilde den Amerikanske befolkning ind at det havde,for ellers ville de aldrig været gået med til at sende unge mennesker idøden i Vietnam.

Jeg skriver dette fordi jeg så mener at det er lettere at forstå og sammenligne med hvad verden idag bliver fortalt af grusomheder i de lande som de ønsker skal befries??


Det har lært mig at stille spørgsmål til dem som laver lovene,det hat lært mig at se mere end nøgternt på verden idag.

Og til slut,jeg er hverken til højre eller tilvenstre formidten,jeg er totalt upolitisk og kunne aldrig mere drømme om at stemme på nogen af de fjolser som siger at de laver parti politik,sådan er det bare.


Anne 1


Nej jeg ser ikke spøgelser og det tror jeg heller ikke at Susanne gør,men måske du gør jeg ved det ikke,det er op til dig selv.


Det er mere end let for dig at følge med strømmen,det er så dejligt uforpligtende,og så risikere du heller ikke at blive gjort til grin,når bare du siger det samme som flertallet.

Du skriver folkevalgte,jamen det er da rigtigt,men har du aldrig undret dig over at det næsten altid er 50-50 efter et valg,så de fleste regeringer i nyere tid har været afhængig af nogle få andre fra andre partier,så det til enhver tid er umuligt at gennemføre det som vinder partiet gik til valg på,for vi er jo ikke i flertal,lyder flosklen hvergang.


Jeg har ikke dyb mistro til nogle regeringer,for jeg ved hvad de laver,men jeg har dyb mistro til de vælgere som tror at de stemmer på en ting og så får noget andet,fordi valgloven giver de folkevalgte lov til at manipulere med stemmerne,og folket lader dem for som folket siger,hvad kan vi gøre de gør det jo alligevel,det kalder jeg for at opgive,nå ja der er jo Vild med dans i TV,så jeg har ikke tid til at gøre noget ved det idag???


Ytringsfrihed,ja den har vi da stadigvæk lidt tilbage af,mere i DK end her hvor jeg bor.

Men syntes du at det er iorden at Feks sætte ytringsfriheden ud af kraft hvis at der er nogen som modsiger regeringen,for det er vitterligt ved at ske i flere lande Bla DK.


Den sidste intelligente bemærkning du kommer med er at hvis vi havde boet i Libya eller Iran havde vi nok fået en kugle for panden,er den ikke lidt malplaseret og vidner den ikke om en person som ikke kan forsvare sig over for andres meninger,og derfor kommer med noget så barnligt??

Hvis at du ikke er enig med mig er du dum,øv bøv mentaliteten.

Prøv at komme med noget mere fornuftigt,for det tror jeg godt at du kan,du behøver ikke at være sur fordi andre har en anden mening end din.

Men kom med en din udlækning af sagen,fortæl hvorfor at du mener at andre har uret,og du har ret.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 16:57

Ej men så er det da fantastisk at du kan informere os alle sammen med din visdom Tænk, jeg har faktisk ret til at sige JEG ER IKKE ENIG. Det er ikke at se bort fra hvad du siger, jeg ser bare på tingene på en anden måde end du gør. Tal om at være barnlig.

Og jaja, selvfølgelig har det da noget med min alder at gøre, for der findes jo INGEN der er ældre end mig, som deler min holdning. Nå nej...

Jeg kan bare ikke tage det seriøst at man sidder og kalder Bush og Blair for diktatorer - vel kan man være uenig med dem politisk, men come on. Typisk forkælet dansk-mentalitet.

Fint, du synes du er fantastisk klog og har fundet de vises sten og gennemskuet alting. Tillykke.


Anne 1:

0
0
Svar på denne tråd
 
 anne1...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 17:10

Er det alt du kan komme med???

Jeg ved godt at vi ikke er enig,men hvorfor fortæller du ikke hvordan at du ser på det,er det for svært for dig,jeg mener enhver kan sige jeg er ikke enig,og de andre har uret,det står dig frit for,det er bare en for nem måde at debatere på.

Hvis ikke at det er gået op for dig så lever jeg ikke i DK,men i et engelsk talende land og måske derfor har jeg fået øjene op for hvad der sker.

Før jeg flyttede hertil abonerede jeg på flere engelsk sprogede magasiner,men ved du hvad jeg fik sgu aldrig læst dem for det var for besværligt for mig.

Det var da jeg var tvunget til at bruge sproget hverdag at jeg fik et bredere spektrum af nyheds formidling,derfor skriver jeg som jeg gør idag.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd
 
 opgav at
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 23:22

... læse hele tråden, men vil lige kommentere på, hvorfor vi ikke sendte fly til alle de andre lande: Det var såmænd fordi, der ikke var nogle af de andre lande, der begyndte at bombe deres egen befolkning.


I øvrigt er der ingen der har fulgt USAs vink i dette her, for USA ønskede ikke at gå ind i Libyen, hvis det på nogen måde kunne undgås.


Problemet med Libyen-missionen er udelukkende, at der ikke er nogen, der har en plan for hvornår der er bombet nok. Hvad gør man, hvis ikke Gaddaffi trækker sig? (og det gør han jo næppe). Hvad gør man, hvis det ikke lykkes at slå ham ihjel? (som jo er et mål, uanset hvad der ellers bliver sagt) hvad gør man, hvis det der kommer efter Gaddaffi er virkeligheden er meget værre? en kæmpe intern magtkamp for eksempel.


Disse spørgsmål var grunden til at man tøvede så længe med at gøre noget i første omgang, og det er dem, der er skyld i at vi formodentlig kommer til at have fly over Libyen i lang tid endnu. For vi har ikke en reel dato for hvornår nok er nok.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 00:22

Nu er det jo et svært og stort emne at forfatte sig i korthed over (kan jeg jo læse af mange af de overstående indlæg)...


Hver side i sagen har jo deres grunde til at komme med usandheder, der støtter lige deres grund til at gøre det de mener er det rigtige...


Propaganda hedder det vist...


Og det har eksisteret altid og vil nok komme til det...


Ændringer kommer i et land når de (befolkningen) er klar til det, og kan ikke presses ned over dem, for så er det ikke sikkert at de er klar til at tage det...


Og en ting mere, alle de demokratiske lande har på et tidspunkt været meindre demokratiske end de er idag... Selv lille DK...


Jeg er imod krig, imod at man blander sig i andre landes måder at være på...


Oprør/terrorister/frihedskæmpere kommer jo bare an på hvem der ser på situationen... Kan man starte noget, må man tage konsekvencen af det...



Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 00:52

har kun en kommentar:


jeg er stolt af at være dansker, når modige danskere kæmper for et demokrati i et land fyldt med undertrykkelse..

..måske den enkelte danske ikke får så meget ud af invasionen, men det er forkælet, hvis vi har råd til at diskutere efterløn, når vi ikke kan tage afstand fra den slags undertrykkelse.

det er en debat man kan fortsætte for evigt, men én ting er sikkert: det er smukt, når man hjælper i kampen mod ondskab.


..og tror selv man skal være truet på livet, før man helt forstår den følelse, en frihedskæmper i Libyen har nu.

er imponeret over folk ikke har pakket deres ting og rejst, men istedet taget kampen op, for tat sikre en bedre situation for de næste mange generationer..

aldrig glem:

demokrati er ikke noget man bare har - man må kæmpe for det..'


/AS

0
0
Svar på denne tråd
 
 nu var det mig, der startede denne tråd
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 15:08
I som kritiserer mig, har vist ikke læst alle mine tråde, jeg mener nemlig ikke at befolkningen er fanatiske i Libyen, de lever normalt en særdeles vestligt lignende tilværelse, alt er mindst lige så moderne der, som her i Danmark, kvinderne bliver ikke lynchet, hvis de ikke ønsker at være tildækket, de levede alle meget fredsomligt, indtil at indvandrende fra adskillige lande "Fanatisk tænkende med et flag i hænderne" et raketbatteri på ladet af bilerne, og med skarpladte våben hærgede rundt og indtog netop oliebyerne. Hvis I gad finde de første danske udsendelser, så vil I høre at disse hærgende ( "bøller" i mine øjne ) (nu udnævnt til oprørere og Libyens befriere af Danmark officielt!!) De råber og skriger Allah er gud, Allah er stor, Allah er med os.
Hvordan mon denne lille klan af oprørere ser på kvinderne i Libyen. Hvorfor mon der er så mange døde kvinder lige nu?? Find nu de første reportager fra TV, her fik vi det at se med dansk oversættelse endda.
Hvordan kan netop denne forsamling sige at de støttes af Allah??
har en mindre fanatisk troende så ikke rettigheder længere??
Netop i Libyen er dette ikke normalt, de holder ikke den samme fanatisme ved lige. Derfor kan jeg ikke lide Dansk tilstedeværelse.
Vi støtter nu åbenlyst de fanatiske, og ikke den almindelige civile Libyer.
Jeg har på intet tidspunkt givet udtryk for at jeg sympatiserer med utilpassede fra ungdomshuset, det er ikke de handlinger, jeg henviser til, det var alle de fredelige, som viste deres utilfredshed overfor EU, at man kan handle med forurening, bare man kan flytte CO2 kvoterne rundt i verden. ( det fjerner jo ikke forureningen!) Hvordan tager de så hensyn til befolkning og klima??
Green Peace handler ikke for egen vindings skyld, de handler for at beskytte en forsvarsløs natur, der ikke selv kan sige fra.
Jeg startede denne tråd, da jeg blev harm over at læse selve artiklen, og reagerede på det simple grundlag, at vi "danskere" er med i en tvivlsom mission, som udaftil skal ligne en gloværdig heltegerning, men som lugter fælt, når man kommer tæt på.
ALLE SIGER; Vi skal beskytte civilbefolkningen, Ja, den er jeg 200% med på, men det gør vi altså ikke med avancerede dyre bomber, der bliver smidt fra 10 km. højde i byområder. Ville man sikre de civile, så var en invasion med fredsbevarende soldater, der kun bruger våben mod skydende våben det der skulle til.
Sådan som FN og Nato var og gjorde for år tilbage. Det var heltegerninger og fredsbevarende!!!
Nu er vi angribende, og Libyen er altså ikke gået i stå, dagligdagen er stadig opretholdt for flertallet, se evt. med når vores egne reportere er på skærmen. Gaddaffi har ikke lukket for grænserne, lys og el fungerer stadig, de civile biler kører stadig i baggrunden, når vores reportere er på skærmen.
Vores reportere er frit i landet, alle kan rejse til og fra Libyen.
HVAD MED SYRIEN!!????, der bliver dagligt skudt på ubevæbnede demonstranter; hvorfor hjælper ingen lande dem????? Det er da nedslagtning af civile!! eller hvad???
Her kommer ingen ind!! alle uvedkommende bliver skudt på!!!
Hvad med Somalien, her er der millioner af sultende civile, en borgerkrig har hærget i årtier. HVORFOR ER VI IKKE DER????
Nu er de også ramt af tørke og sulter!!!!!
HVAD MED DEN SAMLING SKIBE; DER LIGE PT: ER FANGET I GRÆKENLAND???
De ville hjælpe flygtninge, der er "fanget" i Gasa. ER DET HELTE ELLER TERRORISTER??
Jeg er for fred og retfærdighed, men det er jo ikke det vores soldater bruges til lige nu!!
Domstolen i HAAG har nu officielt udstedt en arrestordre på Gaddaffi.
DENNE DOMSTOL VIL USA IKKE SELV GODKENDE TIL DERES EGNE SOLDATER. HVORFOR MON IKKE???
HVIS VI DANSKERE IKKE SKAL "FALME", så må vi tage fat på vores egne moralindeks først, skal vi i demokratiets ånd være i et undertrykkende land, så skal vi være det i dem alle, og tage afstand til alt diktatur, og boykotte disse som handelssamarbejdere.
Dette har vi jo ikke gjort. Vi samarbejder med alle, når bare der er penge og billig olie i farvandet.
At angribe mig og sætte mig i politisk bås, er da for dårligt, hvordan kan enkelte af jer tillade at sætte mig i bås, og sætte politisk overbevisning på mig? Jeg har vel lov at udtrykke min harme over den manglende forståelse for de stakkels civile, som bliver misbrugt som årsag til handlingerne. Deres hjem og ejendele bliver også ramt af bomberne!! Hvem bygger det op og erstatter deres tab, når alt er smadret??
Til mit forsvar; Jeg er ikke politisk fastlåst, da partipolitik ikke kan opfylde alle mine kriterier for et demokratisk samfund, i mine øjne er der pt. kun Schweiz, som altid tager sin befolkning med på råd, se det er ægte demokrati. Og jeg fastholder retten til min vrede over alle de bomber, som vore soldater pt. "taber" i Libyen.
Det rammer jo kun de små civile i landet, de, der har pengene og andre goder, de skal nok sikre sig, og komme væk i tide!!!
Er der nogen som interesserer sig for Irak nu? er der nogen, som har fundet før og efter billeder af landet, hvordan har befolkningen det i Irak lige nu?? Dør der ikke flere nu end før vores invasion i Irak?
Jeg spørger bare.
Men det har vores "ædle" reportere og nyhedshungrene sikkert glemt alt om, der er sikkert også blevet alt for farligt at rejse til Irak nu, sååe- måske derfor.
Er vi ikke ved at skabe netop det samme for den civile Libyer?


Vær aktiv, det gør en forskel

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 21:35

AktivGenBevar (Susanne) :


0
0
Svar på denne tråd
 
 Susanne....
Forfatter: 
Dato:  07-07-2011 09:50

Rigtigt godt skrevet,er enig med dig.


Jeg må prøve at finde ud af hvordan jeg kan sætte video og artikler på.


Det der sker i de lande som man prøver at frelse??? er sindsygt.

Dem som mener at de gør noget godt,får jo desvære ikke at vide hvad der er den virkelige baggrund til der handlinger.


Man laver IKKE fred med våben,men ved at skabe fred.



People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd
 
 enigenigenig
Forfatter: 
Dato:  07-07-2011 14:59

Åhhhhh - skøn tråd, men om et dybt tragisk emne. AktivGenBevar (Susanne), Gamle Smed og Raum (som sædvanlig) er jeg enige med jer :-)


Dejligt at også disse holdninger er repræsenteret på HN (Y) (Y) (Y) (Y)



Aristocrat to Pluvinel:

I should like you to teach my son the correct balance between hand and leg. Pluvinel - 'Kind Sir, I havent quite mastered that mysel yet'.

0
0
Svar på denne tråd
 
 deltager i øvrigt gerne
Forfatter: 
Dato:  07-07-2011 15:01

I øvrigt deltager jeg gerne i et landsmøde for Enhedslisten, fordi selvom de ikke skal regere landet, så er det stadig progressive og first movers på en laaaaang række områder - og det er ALTID værd at lytte til.




Aristocrat to Pluvinel:

I should like you to teach my son the correct balance between hand and leg. Pluvinel - 'Kind Sir, I havent quite mastered that mysel yet'.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider