OCR og PDF har reelt intet med hinanden at gøre. Men ja - man kan godt bruge OCR til at lave en PDF-fil, et scannet billlede eller alt muligt andet ikke-redigerbart om til redigerbar tekst.
PDF laver man jo netop fordi at man ikke vil have at andre redigerer i teksten, der er flere måder at låse det på.
Da PDF bliver lavet som et billede fylder det meget mindre end hvis det havde været en tekst-fil med formater og alt muligt andet fra et tekstbehandlings-program.
Jeg ved at Adobe har kørt en del retssager (og vundet dem!!) indenfor de sidste 17 år. Om de præcis har omhandlet PDF og Adobe Acrobat er jeg ikke vidende om.
Jeg tror stadig ikke på at det program du nævner kan åbne en PDF lavet i Acrobat, men jeg har ikke testet det.
Læser man om programmet som er det MEGET lidt de skriver - man kan blive en del i tvivl om hvad "redigere" (Editor) betyder for dem ift. til hvad det kan redigere reelt.
Jeg kunne forestille mig det kan åbne alle PDF-filer lavet i alle andre programmer end Acrobat - men det er bare et kvalificeret gæt - for de skriver intet om det.
For mig ligner programmet en avanceret PDF-reader med lidt ekstra features der sælges som en EDITOR.
.