|
|
| Snydt- så blev det min tur... |
| Forfatter:  |
chris »97« |
| Dato:  |
19-06-2011 10:00 |
|
Øv, så blev det min tur til at blive snydt i en internet handel. Havde solgt en masse udstyr til en herinde fra. Vi mailer frem og tilbage, og hun vil overføre penge fredag og jeg skal sende tirsdag (helligdag mandag). Pengene er ikke gået ind og dum som jeg er tænker jeg, at de nok bare er en dag forsinket. Da jeg er pænt hårdt skadet har jeg måtte få min mor til, at hjælpe og kan derfor kun sende tirsdag. Pengene kommer bare ikke. Svar kommer der heller ikke. Først i dag får jeg så en besked om, at hun altså ikke vil have udstyret alligevel og først troede jeg sendte når pengene var gået ind osv...hmm... Først tænker jeg, jamen fair nok... Indtil det går op for mig at hun dagen inden afsendelse har modtaget og LÆST en besked om, at jeg er klar til at sende = hun kunne nemt have stoppet mig her. Venligt menneske som jeg er tænker jeg så, nå men så må jeg acceptere tingene retur. Men da min kæreste så kigger tingene igennem så må han altså oplyse mig om, at sådan en handel altså er bindene! Så pigen altså rent juridisk skal betale for tingene + porto som aftalt. Så jeg nu må jeg vente og se om det hele skal ende ud i retssag...suk... Må så se om jeg overhovedet får svar igen, da man åbenbart kan være for syg til maile, sende beskeder over Hn (selvom man godt kan logge ind) og sms...hmm...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmm |
|
|
derfor sender jeg ALDRIG varer afsted FØR pengene er på min konto! Og jeg accepterer selvfølgelig det samme, hvis det er mig der er køber! Det er en simpel tommelfingerregel! Af skade, bliver man klog sigr man.. Så det er du nok blevet nu! Øv bøv, men uærlige mennesker er der rigeligt af, så derfor har man nogle regler man skal holde sig til! Håber selvfølgelig I finder ud af noget med at sende retur! Margit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Handel.. |
chris »97« |
19-06-2011 10:21 |
|
Jamen jeg plejer egentlig heller ikke gøre det, og havde nok ikke forventet nogen bare sådan ville annullere handlen. Er ret sikker på hun nok skal sende retur, men jeg har jo altså ret til at få mine penge. Og er et værre bøvl skulle til at sætte til salg osv igen. For mig er det ikke bare sådan lige at komme på posthuset osv. så derfor ønsker jeg ikke alt det engang mere når tingene når jo juridisk er solgt. Øv altså...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er handlen kommet i stand via HN? |
|
|
Hvis handlen er kommet i stand via HN, kan Supporten være behjælpelig med at mægle mellem jer. Det hjælper i langt de fleste tilfælde. Opret en ny sag, og forklar hvad der er sket, hvem det drejer sig om, og helst også skriftlig dokumentation for jeres aftaler. Du opretter en ny sag her: www.heste-nettet.dk/omhn/ kontakt.php?query=new&...edspladsen+ %28andet%29
Salvia
Don't let go Never give up, it's such a wonderful life The thing women have yet to learn is nobody gives you power. You just take it.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heyhey |
|
|
Kender det alt for godt, godt nok ikke på den måde men som køber der ikke har fået sine ting... Jeg har lært meget gennem tiderne, og derfor skal ALTING være iorden før jeg handler både som sælger og køber... Det er træls for dig i denne handel, men overvej lige om du gider bruge tid, penge osv på en retssag... Det koster mange flere penge end dine vare er værd, tager flere år osv. Var det mig ville jeg tage tingene tilbage og lære af mine fejl - selvom køber jo ikke kan være det bekendt, så er der bare mange der er sådan! Pøj pøj med det!
****** Maria og Daylight Højgård ****** R.I.P Topper - min engel! Lækker landejendom sælges - super hesteejendom!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ej hør lige engang... Du er jo ikke blevet snydt søde ven... Du skriver: "Er ret sikker på hun nok skal sende retur, men jeg har jo altså ret til at få mine penge" Hvis hun returnerer dine ting, så er du portoen fattigere - om hun vil dække den er jo så et godt spørgsmål, men det ville jeg ikke gå ud fra, eftersom hun ikke har bedt om at få pakken sendt... Uanset hvordan du vender og drejer den, kan du da ikke seriøst mene at når du får dine ting retur, at hun så skal betale for dine varer alligevel??? Så du kan tjene på tingene 2 gange???  Håber jeg har misforstået noget! Joan
Man har et standpunkt til man tager et nyt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du må jo |
|
|
gøre opmed dig selv, om du gider at gå igennem et langt forløb, retsag osv., og bruge en masse tid og energi på det.... Eller om du bare skal få dine varer retur og så sige at det var ærgeligt at den handelgik i vasken.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du skriver til hende.. |
inger christensen |
19-06-2011 13:19 |
|
at du er klar til at sende varene. Dvs. at hun ikke har modtaget besked om at du nu sender varen, men bare er parat til at sendes. Hun når ikke at skrive tilbage til dig at hun ikke ønsker varene alligevel, før du har afsendt varene. Hvis du har aftalt med hende, at varen først afsendes når du modtager penge og at de nu ligger parat til at afsendes, jamen så forventer hun jo det foregår på den måde. Selvf skulle hun ha skrevet til dig, at hun alligevel ikke ønskede at handle med dig, men i mine øjne er det dig selv der har lavet en fejl. Du sender jo før pengene er ankommet. Enten må du selv betale for at få varen tilbage med posten, afhente dem hos personen, eller indse at pengene er tabt. Hvorfor dog hænge personen ud her på Hn som uærlig, det er jo dig selv der har lavet en dummert..
JEG HAR KØBT FOR STOR PORTION SPÅNEFLIS TIL MIT LILLE RIDEHUS DERFOR SÆLGES NOGET AF DET TIL BILLIGE PENGE IMC PER VOGNMAND Henv. 20285450.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| inger christensen |
chris »97« |
19-06-2011 13:33 |
|
Nu er ingen hængt ud, for ingen navne er nævnt. Lige så det er på plads. For det andet misforstår du helt. Aftalen har hele tiden været, at hun overførte om fredagen og jeg sender tirsdag (pga helligdagen mandag). For lige at vise køber, at jeg selvfølgelig sender varerne så vælger jeg at skrive en besked om mandagen. Denne bliver læst kan jeg se. Da jeg ikke høre mere, så vælger jeg naturligvis at sende varerne tirsdag SOM AFTALT. Det har aldrig været aftalen jeg først skulle have penge osv, men at varerne skulle sendes tirsdag. I min naive verden troede jeg bare pengene var en bankdag forsinket, for det sker jo. Jeg sender så efterfølgende flere beskeder, fordi jeg ønsker mine penge, men først i dag kommer der besked om at hun alligevel ikke ønsker tingene. Men de er jo sendt forlængst. Sagen er kigget gennem af en advokat og den er klart bindene og jeg har fulgt det aftalte altså, at jeg skulle sende tirsdag. Det har aldrig været aftalen at pengene skulle være på min konto først, kun at de skulle overføres fredag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Salvia..... |
|
|
Supporten kan hjælpe? Mener du virkelig det seriøst?! Vi er efterhånden en del der er blevet snydt at samme person her på hn, dog dreer det sig om sadler. Jeg har endnu tilgode at opleve "supportens hjælp".. Ikke engang en advarsel vil i lave!
Nu med guldhesten Brødsgårds Leander!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 7 tegn |
|
|
Ja, det er da ærgerligt for dig, at en fortryder et køb. Det må dreje sig om MANGE penge, efersom du åbenbart orker kampen med advokat ligefrem. "man bør vælge sine kampe med omhu", har en klog person fortalt mig - og denne kamp ville jeg ikke kæmpe, hvis det var mig - uanset hvad en advokat siger, du har ret til. Ved ikke, hvem jeg synes mindst om: Den, der fortryder - eller den der påtvinger en anden et køb, hun ikke har lyst til alligevel?????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Platugle |
chris »97« |
19-06-2011 20:39 |
|
Nu er det jo ikke mig der laver de juridiske love. Og vil man have fortrydelses ret, så må man jo handle med en forretning og ikke privat. Og hvor svært er det lige sende en besked INDEN varerne er aftalt afsendt fremfor en uge efter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg synes du og din kæreste skulle læse lidt mere på lovgivningen, inden du bruger penge på en advokat. Ved alt nethandel er der som min 14 dages fortrydelsesret, den slipper du ikke uden om, uanset om du handler via HN eller en anden netside. Så køber kan fortryde ved at undlade og betale varen, nægte at modtage den eller sende den retur.
Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud. www.galleri.skindbjerg.com Motordrevet pælebor sælges, se profilen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pjevs 1 |
|
|
Det er ikke korrekt. Ved handler private imellem, er der ingen fortrydelsesret, ud over, hvad parterne evt. selv er blevet enige om. Se bl.a. www.forbrug.dk/Artikler/Dine- rettigheder/Forbrugerguides/ Internetauktioner/fortryd Du har handlet med en privatperson Når du handler direkte med en privatperson, er du ikke dækket af de forbrugerbeskyttende paragraffer i loven. De handler, der her er tale om, er ikke egentlige internetauktioner eller handler formidlet af en erhvervsdrivende. Det kan dog være svært at afgøre, om det internetfirma, der stiller hjemmesiden til rådighed optræder som formidler. Normalt ingen fortrydelsesret Når to privatpersoner handler med hinanden, kan de aftale, hvad de vil. Du har derfor kun fortrydelsesret i en privat handel, hvis du og sælger har aftalt det, eller hvis sælger efterfølgende vil acceptere, at du returnerer varen. Hvis I aftaler en fortrydelsesret, kan I også selv aftale vilkårene. Det kan fx være, hvor længe du kan fortryde, og om du får alle dine penge retur, eller om sælger beholder en del af beløbet for at få dækket sine udgifter til det fejlslagne salg. Når du handler med en privatperson, har du heller ikke krav på at modtage særlige oplysninger om sælgerens adresse, klagemuligheder m.v.
Salvia
Don't let go Never give up, it's such a wonderful life The thing women have yet to learn is nobody gives you power. You just take it.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Salvia der er jeg ikke enig, da HN er aktiv del i handlen, ved de har lagt markedspladsen til rådighed for brugerne og også til tider forlanger betaling for denne ydelse. Men i sagens natur, så er der jo egentlig ikke indgået nogen handel, da køberen ikke har betalt. At sælger sender en vare inden betalingen er kommet, er jo bare ærgeligt og hun må tage varen retur.
Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud. www.galleri.skindbjerg.com Motordrevet pælebor sælges, se profilen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pjevs 1 |
chris »97« |
20-06-2011 07:50 |
|
Kan egentlig være ret ligeglad med hvad du tror og ikke tror. Kender heldigvis selv lovgivningen, og handlen er bindene. Det hele findes på skrift og jeg har overholdt min del af aftalen. Det du beskriver svare jo til, at du kunne gå ind i en butik, tage en vare og gå. At sælger ikke har modtaget betaling, jamen det ville jo ikke være dit problem..du skulle jo bare have din vare. En handel er indgået når den er aftalt, og det er bindene. I en privathandel findes fortrydelsesretten ikke. Vil du have din fortrydelsesret osv så må du handle firmaer, men så er pris osv også lidt anderledes.. Og forresten "Jeg synes du og din kæreste skulle læse lidt mere på lovgivningen, inden du bruger penge på en advokat" Tror han har læst rigeligt lovgivning da han uddannede sig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Tjah jeg forstår så ikke hvorfor du gør så stort nummer ud af det! Tag dog tingene retur, i stedet for at tvinge køber til at betale, når hunh alligevel ikke ville have dem. Bed "hende" om at dække udgiften ved portoen, og sælg dine ting til en der gerne vil dem. Men okay, vil du hellere spille "helt", og spilde en masse tid og energi på at trække køber i retten, dit valg.
Man må altså gerne en gang imellem være lidt fleksibel lovgivning eller ej!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg syntes.. |
|
|
det er gået total over gevind med "jeg har krav på mine penge og jeg VILLLLL altså bare have dem om jeg så skal hyre en advokat for de sølle 100 kroner "
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lovgivning |
chris »97« |
20-06-2011 08:25 |
|
Det var vel egentlig lidt hvad der kunne forventes herinde, at lovgivninger osv ikke rigtig betyder noget Er vist ikke herinde jeg skal sælge resten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sorry men..... |
|
|
Jeg var altså også blevet godt sur! Måske fordi jeg også selv er blevet snydt. Jeg havde solgt et underlag for ca 150 kr, og køber ville så have det sendt per efterkrav, hvilket var ok med mig. Jeg betalte de 85 kr det kostede at sende varen og ville jo så få refunderet disse penge når køber fik varen. Men køber fortrød så købet og nægtede at afhente varen på posthuset, så varen blev sendt retur til mig. Skrev til køber at det var fair nok at hun fortrød, men at jeg ville have de 85 kr som det havde kostet mig i porto. Det nægtede køber. Så Chris jeg forstår godt at du bliver sur, men alt efter hvad varen er værd, ville jeg nok bare forlange dine udgifter dækket, og så sælge varen til en anden.
Look up into heaven You'll see them above The horses we lost The horses we loved
R.I.P. SILLE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ********** |
|
|
Jeg syntes nu heller ikke du skal kræve de penge. Få varerne retur og kræv hun dækker omkostningen for dig. Det burde være mest fair. Har du overvejet der kan være en grund til køber trækker det tilbage? uventet regning, et dyr der blev syg, hende selv. Eller hun bare ikke lige havde de penge på kontoen hun regnede med, så hun simpelthen måtte fortryde for hun ikke kunne betale?!
Mor til den dejlige pige Alice Sofia Og en lille prinsesse i maven ankomst 20 August 2011. 2 pakker uåbnet Nan3 sælges billigt. Kan holde sig til Marts 2012. Skriv hvis det har interesse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pjevs 1 |
|
|
Din opfattelse er ikke korrekt. Salvia der er jeg ikke enig, da HN er aktiv del i handlen, ved de har lagt markedspladsen til rådighed for brugerne og også til tider forlanger betaling for denne ydelse. "Det kan dog være svært at afgøre, om det internetfirma, der stiller hjemmesiden til rådighed optræder som formidler." Heste-nettet.dk er IKKE et internetfirma. www.heste-nettet.dk/omhn/index.php heste-nettet.dk drives af Heste-Nettet ApS, som ejes af Heste-Nettet Fond. www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ snyd.php Husk at når du handler med private (civilkøb) er der ingen bytte- eller fortrydelsesret samt garanti, hvis I ikke klart har aftalt det - og du kan dokumentere det. Det er der derimod ved køb fra en erhvervsdrivende (forbrugerkøb), hvis du køber varer via internettet og ikke på dennes adresse (butik). Som køber bør du altid spørge sælger om denne er privat eller erhvervsdrivende. www.net-safe.info/terms/?rp=1 5. DET ER DIT ANSVAR Som bruger bærer du selv ansvaret for, at det indhold du placerer på heste-nettet.dk ikke strider mod dansk lovgivning. Faciliteterne stilles til rådighed af Heste-Nettet uden yderligere indblanding. Heste-Nettet er som følge heraf ikke ansvarlig for indhold eller links anbragt af brugerne. I det omfang vi bliver gjort opmærksom på det, vil vi dog fjerne indlæg af åbenlyst injurierende eller ophavsretskrænkende karakter. www.heste-nettet.dk/omhn/ copyright.php Ansvarsfraskrivelse heste-nettet.dk er en interaktiv portal, drevet af Heste-Nettet ApS (CVR: 27082637). Alt materiale, der er tilgængeligt på eller via heste-nettet.dk, stilles til rådighed som det er og forefindes. Dette indhold stilles til rådighed uden garantier for anvendelighed eller ansvar af nogen art, hverken udtrykkeligt eller indforstået.
heste-nettet.dk tilbyder sine brugere at oprette personlige profiler, debatindlæg, annoncer m.m. Faciliteterne stilles til rådighed af Heste-Nettet uden yderligere indblanding. Heste-Nettet er som følge heraf ikke ansvarlig for adfærden, indholdet eller eventuelle links anbragt af brugerne heri. I det omfang vi bliver gjort opmærksom på det, vil vi dog fjerne indlæg af åbenlyst injurierende eller ophavsretskrænkende karakter. Du får den hurtigste sagsbehandling ved at benytte linket "Kontakt Heste-Nettet" nederst på siden med det krænkende indhold.
Salvia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køb.... |
chris »97« |
20-06-2011 11:53 |
|
For lige at få det på det rene. Fair nok hvis køber fortryder, men ikke i orden det sker så sent. Det er 15 kg rideudstyr der er pakket og sendt og altså ikke to underlag. Jeg sender varerne tirsdag som aftalt, men penge ser jeg ingen af. Svar får jeg heller ikke noget af. Først søndag bestemmer køber sig så for, at nej hovsa..hun gider da egentlig ikke have det alligevel. Det synes jeg ikke er i orden. Jeg går da ikke udfra mine ting har lidt overlast, men i teorien har hun kunne bruge dem fra onsdag-søndag. Fortryder man et køb så må man altså melde ud i tide.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uanset hvordan |
|
|
Uanset hvordan vi vender og drejer det hele, så havde TS en klar aftale med køberen, og køber bryder denne aftale. At anklage sælger for selv at være ude om det, det er simpelthen for langt ude og for respektløst overfor andre mennesker. Skam jer! Men retssag osv. ville jeg slet slet ikke spekulere i. Det billigste og nemmeste for sælger er klart at tage manden under armen og kører til købers adresse. Så kan køber pænt levere tingene tilbage, eller betale. Jeg har selv prøvet at blive snydt et par gange, og det har bestemt ikke været sjovt. I efteråret solgte jeg en hulens masse ting, og det hang mig langt ud af halsen til sidst. Jeg gad simpelthen ikke køre mere på posthuset, så jeg sendte en ting til en 100 kr. til en, som jeg havde en aftale med. Hun havde skrevet at hun havde overført pengene, så jeg gik jo ud fra, at de nok kom. Men de kom aldrig. Hun svarede mig (på HG) at hun var overrasket over at modtage det, og at hun nok skulle få overført. Jeg har skrevet adskillige beskeder til hende, og sendt hende et brev med en faktura, men hun er åbenbart ligeglad. Jeg har endda tilbudt at sende hende portoen, hvis bare hun gad sende min ting retur. Det er ikke så meget beløbet, men mere princippet i, at man vil være det bekendt. Det er i mine øjne tyveri når man tager andres ting, uanset hvad der ligger til grund for det. Og jeg forstår ikke at man kan sove roligt om natten. Nu bor hende her på lolland, og jeg bor på fyn. Det er simpelthen for langt at køre for en ting til 100 kr. Men for et større beløb ville jeg pænt møde op på hendes adresse og kræve mine ting retur. Det er i mine øjne ikke selvtægt, men derimod ændring af aftaler  Jeg har også engang prøvet at få en meget ny sadel retur med dybe ridser i. Det var dengang man sendte pr. efterkrav, så jeg kunne intet stille op. Jeg endte med at sælge sadlen til 2500 kr. mindre, end hende der havde ridset den, skulle have købt den til. Det har lært mig, at jeg IKKE låner noget ud, eller tager noget retur på den måde. Hvis jeg har lavet en handel og folk vil returnere, så er det fint. Men så må de enten selv møde op med tingen eller sende den og få pengene bagefter. Jeg har i øvrigt også engang prøvet at købe en sadel, som ikke havde den stand, som sælger havde oplyst. Hun var ikke interesseret i at få noget bøvl, så jeg fik nogen penge tilbage. Det var nemt og smertefrit for os begge, og der var ingen sure miner. Jeg har så også for nyligt været den "onde" sælger, hvor køber følte sig snydt. Hun havde forventet noget andet, omend der var billeder og tydelig beskrivelse i annoncen. Og det synes jeg bare ikke er mit problem. Hvis man er i tvivl om noget, så må man jo spørge inden man køber. Når man i annoncen har lagt alle kort på bordet, så må man også forvente, at det er den vare man får. Så der var jeg altså ikke flink, og sådan er det også bare nogen gange. Man kan kun håbe på, at det er ærlige mennesker, man handler med.
... sagde Randi "Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Chris...... |
|
|
havde ikke lige fanget at der var gået så lang tid. Så mener jeg helt bestemt også at køber skal købe varene. Så må hun selv sørge for at sælge dem videre hvis hun ikke vil have dem. Mener man som privat handler kun har 24 timers fortrydelsesret. Men synes da at du klart skal fortælle køber at du mener hun har overtrådt sin fortrydelsesfrist og ønsker hun at sagen går videre, så må det gå rettens vej.
Look up into heaven You'll see them above The horses we lost The horses we loved
R.I.P. SILLE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Iben ♣Sille-Musen♣ |
|
|
Mener man som privat handler kun har 24 timers fortrydelsesret. I en ren privat handel er der INGEN fortrydelsesret, hverken 24 timer eller 14 dage eller 1 minut. Der er KUN de betingelser, parterne imellem har aftalt. Fra forbrug.dk, om fortrydelsesret privat til privat: Når to privatpersoner handler med hinanden, kan de aftale, hvad de vil. Du har derfor kun fortrydelsesret i en privat handel, hvis du og sælger har aftalt det, eller hvis sælger efterfølgende vil acceptere, at du returnerer varen. Hvis I aftaler en fortrydelsesret, kan I også selv aftale vilkårene. Det kan fx være, hvor længe du kan fortryde, og om du får alle dine penge retur, eller om sælger beholder en del af beløbet for at få dækket sine udgifter til det fejlslagne salg. Når du handler med en privatperson, har du heller ikke krav på at modtage særlige oplysninger om sælgerens adresse, klagemuligheder m.v.
Salvia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køber er et fjols |
Pinny ♥Fyn♥ |
21-06-2011 03:44 |
|
Og skal bare sende det tilbage for egen regning. Hun har fortrudt, ja. 15 kg- hvad koster det egentlig i porto? Jeg har lige afsendt et par leggins 586 gram- til 46 kr. Det synes, jeg er dyrt. --- Man gør sig selv en tjeneste ved at undersøge om penge nu ER gået ind, er det fra en anden bank end ens egen, går der to bankdage (og det er hverdage!). Derfor bryder jeg mig ikke om privathandel på nettet, det er en gavebutik på mange leder. Så hellere betale først (med kort) og så få varen. Det er for nemt at impulskøbe "gratis" og fortryde. Porto er dyr, og man har besværet med at pakke ind og rende på posthus, jeg ved ikke med Jer, men mit posthus er 10 km herfra, og de har underlige åbningstider. Det er nemmere at bortgive ting til genbrugsbiksen- men jeg regnede ikke lige med, at de ville til at føre rideudstyr. 
Mvh Pinny "En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting." Rune T. Kidde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udstyr |
chris »97« |
21-06-2011 07:50 |
|
Efter diverse løgne såsom "at politiet siger det altid bare kan sendes tilbage osv" så gad jeg ikke mere. Så tåbelige mennesker kan der ikke kommunikeres med. Og jeg håber nu at udstyret er tilbage hos mig i morgen. For pengene ser jeg klart ikke. Hvad pigebarnet får ud af det her forstår jeg ikke. Hun har indrømmet at have åbnet kassen, så der kan nemt mangle ting og hun kan have brugt tingene i en uge nu, øv! 15 kg udstyr koster faktisk kun 150,- at sende. Jeg blev også overrasket. Men er noget bøvl skulle have sådan en pakke afsted når man knap kan gå...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh... |
|
|
Jeg ved ikke hvad jeg efterhånden skal sige... 1. Jeg skal aldrig (ALDRIG) købe/sælge privat over nettet... Efter hvad jeg har læst af forskellige historier her inde tør jeg hverken sende pengene først - for det er jo ikke sikkert at jeg får tingene, eller sende tingene før pengene - for hvem ved om jeg så får pengene bagefter... 2. Jeg har det svært med folk der ikke giver besked... Det er da fint at man fortryder, og det kan både være køb eller salg, men hvorfor ikke give besked om det? Synes bare ikke det er i orden at man ikke giver besked... 3. I dette tilfælde, kan jeg ikke forstå at køber åbner pakken, hvis hun ikke har betalt for den, eller ikke vil have den, så skal hun da 'bare' nægte at tage imod den, eller lade være med at hente den på posthuset... Det burde ikke være så svært... 4. Pga. irritation kan jeg godt forstå at man gerne vil have sine penge... Men jeg kan også godt forstå at man ikke gider betale for noget man ikke vil have... På den anden side kunne alt det her jo være løst ved en besked i starten om at køber havde fortrudt... Håber det løser sig på bedste måde...
Perle Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008 Farvel Felix Hvil i fred Charmetrold og Hjerteknuser D. 21/8 2007 En gang utro, altid utro Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Update |
chris »97« |
22-06-2011 13:23 |
|
Tingene kom da godt nok hjem igen, men jeg har mistet pengene til porto. De skulle være i kassen, men er der ikke. Hvilket jeg nok heller ikke havde forventet. Og svare tvivler jeg da på hun gør. Det er helt tydeligt at køber har haft det oppe og kigget på det. Hvilket jeg absolut ikke forstår. Lige nu har jeg ikke lige overblik over hvorvidt der mangler noget, for der var rigtig meget i kassen. Er i det mindste glad for jeg fandt hendes søster herinde, ellers tror jeg aldrig jeg havde set hverken ting eller penge, for var først der hun overhovedet kom med svar tilbage. Nu må jeg så håbe der kommer en anden køber. Måtte jo desværre sige nej til flere fordi jeg troede det var solgt, øv øv... Har godt nok mistet en del tillid til folk efter den her.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja jeg |
|
|
holder faktisk også på at jeg ikke vil sende. Mest pga bekymringen om pengene kommer, men også bekymringen om varen nu alligevel passer til køberens forventninger eller om posten skulle forlise pakken. En anden grund er at jeg har svært ved at nå på posthuset i tide, så vil helst ikke have at nogen tror jeg snyder, hvis der går lidt tid før jeg får sendt pakken. Men kom alligevel i sidste uge til at sende en pakke afsted. Køber ville ikke prutte i prisen og spurgte straks hvor meget hun skulle overføre oveni til porto. Pengene stod på kontoen dagen efter. Jeg tabte alligevel på det, da porto og indpakning blev dyrere, men håbede så på at køber ville blive glad for udstyret:) Og modtog da en sms den anden dag at hun havde brugt det et par gange og det var super. Så der er gode handler, men jeg vil nok stadig være forbeholden når det gælder at sende udstyret. TS: Jeg håber du har fået alt dit udstyr tilbage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|