Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp min Due!
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 19:13

Jeg fandt en due igår. den er Ca. 2-3uger. den ser sund og rask ud. jeg fodre den med gennemblødte gryn, og brød. jeg vil gerne havde tips til at passe sådan en stakkel/ andre former for due-mad. jeg fandt den ude i min nabo's have. vi har hund og kat og de har hund. der er mange katte i mit område. og jeg ville bare ikke lade den DØ! dens forældre flyver og passer de andre. jeg havde tænkt på at klatre op med en stige men det kunne jeg ikke det var alt for højt. Den har slået næbet, men ellers er der ikke noget galt, selvom vi kæmper om at få mad i den, den spjæter kun en lille smule, men det går. den ligger i en kasse med honklæder i. håber det er godt eller skal der andet i det må i også gerne hjælpe mig med

Ps. jeg kunne ikke lade den dø, så ville jeg hellere gøre et forsøg, og den lider bestemt ikke hvis der er nogen der vil komme med den kommentar. jeg vil bare gerne havde hjælp, og gøre mit bedste.

Mange hilsner fra Duer og Mig :-)

0
0
Svar på denne tråd

den lille due
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 19:30

Jeg tror det er det rigtigte at gøre.

Sørg for at den har mad og vand hele tiden så om nogle dage måske en lille uge så er den måske på vingerne igen og flyver hen til sin familie.

Men dejligt at du tager så godt af den..

HATTEN af for det. Det er bare super..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 19:32

Du ringer til en dyrlæge som har med vildt at gøre, han kender sikkert en som ved alt om hvordan man passer en due, desuden er det jo meget vigtigt at den ikke får for meget menneske kontakt, da den jo gerne skulle forblive vild.

Lille hus sælges, se præsentation.

Venter Sunny Boy føl juni/juli.

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 19:35

Prøv at kontakte en vildplejestation og hør hvad du skal gøre ved den.

Nu skriver du ikke hvor du bor, men her er et par stykker rundt i landet: www.farstrupvildtpleje.dk/ vildtpleje.html

og ellers kan du sikkert google dig til en tættere på dig

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 19:41

Vi gjorde det, at vi købte et stort fuglebur, satte en fuglekasse ind(Som man kunne åbne og lukke) .. Så tog vi gennemblødte havregryn og maste orme fra dyrehandleren og foderede den med, så fik den også van (: Min veninde kunne ikke skille sig af med den, så i dag er den hygge måge xD Den flyver frit omkring i naturen, men kommer når hun pifter Om natten bor den i sit store flotte fuglebur [: Den er i dag 3 år [:

Nothing happen, unless somthing move. - Einstein

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 20:11

Mange tusind tak for alle svar. dem vil jeg tage til mig :-)

0
0
Svar på denne tråd

Stadig Due hjælp
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 20:22

Men indtil da hvad kunne jeg så ligge ned i kasse? er det rigtig nok jeg er bange for at den fryser eller får det for varmt? :/

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 20:36

Læg evt. hø ned til den (:

Nothing happen, unless somthing move. - Einstein

0
0
Svar på denne tråd

Super tak :)
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 20:55

Super Tak :)

0
0
Svar på denne tråd

Hende jeg har købt min pony af
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 23:31

tog for 10 år en ugleunge til sig, Uglii, han havde brækket vingen. det var planen at hun ville sætte ham ud igen, når han blev stor nok og rask, og hun har altid holdt menenskekontakt på et minimum, og han har fået levende føde efter han er blevet større. desværre holder der en stor hornugle til på/ved hendes grund, så Nu er Uglii 10 år gammel og har fået et stort voilaire(staves?) ude i hendes have, sådan bygget omkring et træ. Hun er det eneste menneske han kommer til, alle andre gemmer han sig for. Hendes tanke er dog stadig at sætte ham ud, hun er dog bare ikke så hurtig...

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

duesteg
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 12:58

Duer, som endnu ikke har fløjet, er noget af det møreste og mest velsmagende. Jeg kan anbefale opskriften af skovdue med brombær fra Claus meyer.

At holde et vildt dyr i fangeskab, fodre den med korn og brød, som bestemt ikke er sundt for en due og derefter slippe den løs til en ukendt skæbe og regne med "den flyver hjem til sin familie" at da topmålet af naivitet og misforstået godhed. Når du har rørt ved duen, vil den forældre sandsyneligvis ikke kendes ved den, så den har ikke nogen mulighed for at lære at flyve, finde mad selv ect....det mest sandsynelige er, at du er ved at fremstille en fed lækker duesteg til dine egne katte, hvis mund den fem min efter du har sat den fri, havner i.

Du kan få en trænet jæger til at aflive den får dig med et kort tryk på brystkassen, hvorefter den plukkes og tages ud.

Svitses kort i en stegegryde, fløde og portvin tilsættes og friske brombær de sidste 30 sek. Beregn 1 stk due pr person.

0
0
Svar på denne tråd

Når det gælder
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 13:28

Når det gælder duer og andet fjerkræ så spørg inde på dansk fjerkræ forum. De er super søde og du vil få en masse gode råd.

Det er ret nemt at opfostre duer

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy

04/06-1997-05/01-2005

Interesseret i en levende hobby og friske æg og kød fra egen baghave?

Tjek min hjemmeside om høns

Ad semane a fructum

0
0
Svar på denne tråd

Vilde dyr har som regel
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 13:43

Ikke godt af at komme i menneskehænder- og de SKAL sættes ud i naturen, hvis de overlever og bliver voksne.

Det er nemmest at kontakte Falck 70 10 20 30 (også ved pårkørsler af vildt og tamdyr/forvildede tamdyr uden kendt ejer).

Dyrenes Beskyttelse har en aftale med Falck om dette, og de driver desuden vildtplejestationer, hvor kyndige folk plejer fugle og hårvildt.

Brød og opblødt gryn er ikke det fugleunger har brug for. Duer får kromælk, som er et sekret fra kroen.

---

Forresten tog en af mine elendige katte en solsorteunge, der skreg ganske længe. Men det er naturens uorden, små babyfugle, der forlader reden for tidligt, ender ganske ofte i maven på det nærmeste rovdyr.

Det er frygteligt synd for de små dyr, men de klarer sig ofte ikke, trods kyndig pleje. De uheldige og svage går til, sådan er naturens uorden, desværre.

---

Få fat i Falck.

Jeg håber din dueunge klarer sig. Varme er godt- en arkitektlampe fx med gl. dags glødepære og en klud i mellem. (Pas på ikke kluden rører pæren, så der opstår ildebrand. Klud imellem- så lyset ikke er for skarpt.

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Duer er kornædere
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 14:18

Så korn evt. vælling til babyer tilsat vitaminer er glimrende til duer. De har ikke brug for insekter som sådan

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy

04/06-1997-05/01-2005

Interesseret i en levende hobby og friske æg og kød fra egen baghave?

Tjek min hjemmeside om høns

Ad semane a fructum

0
0
Svar på denne tråd

Undres??
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 09:17

Pinny/ Hvad er KROMÆLK?

Caroline/ Hvordan går det med patienten?

~ Anette

Venter is-føl til sommer, måske.

0
0
Svar på denne tråd

Duer....
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 09:22

Kromælk - det er da øl

Jeg vil også anbefale dig at kontakte Falck. På vildtplejestationerne får din due den bedst mulige behandling. Alternativt ville jeg aflive den. Du kan jo alligevel ikke beholde den.

Held og lykke med kurrr kurrr.

0
0
Svar på denne tråd

Det skrev jeg da
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 20:31

>>Duer får kromælk, som er et sekret fra kroen.>>

Kroen er en udposning på fugles spiserør, hvor der er muskler til at knuse føden med.http://da.wikipedia.org/wiki/Due

en.wikipedia.org/wiki/Crop_milk

Den engelske ER bedre. :-D

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider