Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Syv sind
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 02:51

Jeg kære HN.

Jeg ved at det er længe siden jeg aflagde et visit.

men nu har jeg bare så meget brug for at "læsse af".


Jeg solgte tilbage i 2007 en underskøn hoppe. Udelukket fordi hun var den nemmeste at sælge af mit hestehold og jeg var og er stadig presset tidsmæssigt. Jeg fandt et rigtigt godt hjem, med lidt hjælp. De kom.. de så og de købte. Jeg fulgte D med hele vejen til hendes nye hjem. Jeg ville se hvor hun skulle bo. Jeg græd snot da jeg tog derfra (LÆS! ikke fordi det var et dårligt sted - men jeg savnede hende allerede og var rigtig ked af at skulle give slip på så dejlig en hest). Men nu her efter 4-5 år har hoppens hjem, desvære, af personlige årsager, måtte sælge ud. Det skal siges at Ejerne henvendte sig til mig for ca 1,5 år siden og jeg måtte takke nej.

Hoppen er nu solgt videre

Jeg ved nu hvor hoppen er.



Jeg har fået hende tilbudt igen. jeg har lysten til at få hende tilbage DOG uden ifoling. Men jeg har ikke tid eller lyst til at skille mig af med mine to vallaker... De springer med glæde på en brunstig hoppe og kommer derfor op at toppes. Hun vil derfor skulle gå mutters alene :-( Eller jeg skulle anskaffe hest nr. 4....og så er vi snart tilbage hvor jeg kom fra før jeg solgte fra


Hvad ville du have gjort...?

Hun er pt opgivet som ridedyr...her fungerede hun optimalt efter noget tilvænning og træning.

Jeg ved det handler om hjerte og hjerne. PT spiller BÅDE hjernen og hjertet mig et puds. Jeg vil så gerne en´ gang til bevise, overfor mig selv og andre, at denne hest kan bruges til fornuftig ridning på bane og i natur med både voksne og børn.


Godnat

Klokken er blevet alt for mange...:-)


Mvh

Mona


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 19:30

Jeg har stået i samme sitution, 5 gange endda (med 2 ponyer).

Første gang købte jeg begge tilbage, jeg skal lige sige at de ikke har noget med hianden at gøre, så det var ikke fordi de var solgt til samme sted. Men problemet var det samme og jeg solgte igen.

Efter jeg solgte igen skete dette:

Den ene pony (som har været væk i 2 år) kom tilsalg her i efteråret, jeg måtte desværre sige nej, jeg havde ikke muligheder for at købe den tilbage, jeg havde ikke plads, så har var det "nemt" nok at sige nej. Jeg fik tilbud ponyen igen, her i starten af ny ejer, nu havde jeg pladsen, men jeg måtte desværre sige nej igen, for det der var grunden til jeg solgte for 2 år siden, er der stadig, og jeg er ved til sælge ud fordi jeg ikke har tid.

Den anden (har været væk i 4 år, jeg har ejet den 7,5 år)Kom til salg her for et par måneder siden, jeg ttænktemeget, jeg tudede meget, mit hjerte var ikke kommet sig over at sige nej til den første, også kom denne tilsalg. Men jeg har ikke tid.



Jeg har også prøvet det lidt anderledes. Min hingst solgte jeg i sensommeren. Ca en månede efter jeg solgte ham, fandt jeg ham hos en hestehandler, jeg har ikke et problem med at han stod hos en hestehandler. men han er endt som kastebold. Han har været i sverige, så på en rideskole i danmark, og nu er han på prøve i sverige igen, også er der måske steder jeg ikke kender til. Ham har jeg overvejet mange gange om at købe tilbage, men jeg ville jo også bare sætte ham tilsalg igen.



Jeg er jo som jeg skrev ved at skære ned på hesteholdet, jeg vil ikke have mere end 4 (+ min shetlænder) og jeg har ikke plads og det betyder, jeg skal af med en af de 5 jeg har. De 3 heste har jeg ikke noget at skulle sige over, den ene er min mands ridehest, de 2 andre (0 og 1 år) er lavet til at være vores sidste heste, de er født her og de skal dø her.

Så er der 2 tilbage. Karoline som er 20 år og min ridehest, men hun skal også blive her til hun ikke kan mere.

Så er der kun Belladonna tilbage. hun er født her, hun er "lavet" de vi havde stutteri, men salg for øje. hun er nu 2 år, og hun er ikke solgt endnu. Jeg har meget svært ved at sælge hende, hun har det bedste sind, er super rolig. men hun er den eneste jeg kan sælge selvom jeg ikke vil. og folk siger hvorfor beholder du hende ikke bare. jeg kan ikke havde så mange heste, jeg har konstant dårlig samvithed over jeg ikke har tid til dem alle. Og ved godt jeg er lidt underlig, men jeg kan ikke gå ud og strigle en,hvis jeg ikke har tid til alle.


Det var min historie.


Venlig Hilsen

Anni og Victoria!!


Og alle de andre ponyer


Belladonna sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider