Ja, jeg har arbejdet som telefonsælger på deltid i en halv måned vel, hvilket er ingenting.
Men alligevel er det nået til det punkt hvor jeg har ondt i maven hele dagen før, jeg har INGEN lyst til at være der! Jeg har den ondeste hovedpine bagefter og mit humør er i bund, efter at være blevet råbt af, truet og skældt ud af alle de kunder 
Og jeg kan godt forstå dem, for hvem gider ringes op af en telefonsælger? Ingen!
Og oven i købet er der det her kæmpe pres fra vores coach. Vi får en fast timeløn på 100 kr, og derefte bonus hvis vi sælger (mange!) abbonementer (vi sælger Weekendavisen).
Hvis man ikke har solgt særligt meget inden pausen bliver man hevet ind på et kontor og bliver pænt men bestemt bedt om at oppe sig.
Dette er rigtig svært, for det er så tit at folk jo bare lægger på når de hører, at jeg vil sælge dem noget. Når man endelig får en samtale igang, så siger de meget bestemt nej og der er bare ikke noget at gøre.
Derfor er det ikke bare sådan at man kan 'oppe sig', det er SÅ tilfældigt om man får fat i nogen, der kender avisen og gerne vil prøve den i de 4 uger, det drejer sig om.
Det bliver også gjort klart overfor os, at man SKAL sælge.
De sagde selv: "det er kun sket få gange, at vi har måttet fyre folk, fordi de ikke sælger godt nok".
LÆS: den ER sket og det VIL ske!
Jeg vidste godt der ville være et pres med at sælge, men jeg lovede mig selv ikke at tage det til mig.
Men det er simpelthen umuligt
jeg har som sagt ondt i maven dagen før, kan ikke sove om natten, når jeg kommer hjem og sover (hat vagt til kl 20:30) har jeg alle de onde ord fra kunderne kørende rundt i hovedet..
Det er simpelthen hårdt
jeg laver ikke andet end at sidde og tælle minutter!
Og det er ikke fordi jeg klarer mig specielt dårligt, jeg var bedste sælger ved sidste vagt og fik solgt nok til en bonus på 36 kr. Så jeg er egentlig ikke i fare for at blive fyret, tror jeg, det er nok mere bare det arbejdsmiljø der er, som beskrevet 
Og så kommer mit spørgsmål, er jeg pivet og forkælet?!
For i tænker sikkert hvorfor i alverden jeg har valgt sådan et lortejob!
Det skal jeg sige jer, fordi der ikke er andet!
Jeg blev student sidste år, er 19 år gammel, og har prøvet alt.
Jeg har været i samtlige supermarkeder med beskeden:
"enten skal du være 17 fordi vi ikke gider betale høj løn, eller også skal du have meget erfaring indenfor at arbejde i butik".
Dvs hvis man som jeg ikke har arbejdet før nu, så er de bare ærgeligt. Man skal simpelthen være 17 eller have erfaring.
Så udover supermarkeder har jeg sendt uopfordrede ansøgninger til alt mellem himmel og jord, inklusiv Burger King, McD, Baresso, tøjbutikker, alt jeg kunne komme i tanke om!
Jeg kigger i aviser og på nettet efter job, men der er intet at komme efter.
Gid jeg havde vidst det, så havde jeg arbejdet som barn, men dengang anede jeg da ikke at jeg skulle få brug for at arbejde lidt mellem gym og uni, og jeg troede da at det at sidde ved kassen ikke krævede noget som sådan, havde aldrig forestillet mig, at man fik nej bare fordi man ikke havde erfaring, hvor skal man så starte?!
Jeg har sågar kigget på avisruter, men inde på blivomdeler.dk står det som om, at det er henvendt til folk der lige er blevet 13, så går ikke ud fra de gider betale fuld løn til en på 19. Desuden var der heller ingen ruter i mit område.
Sikke et langt brokke indlæg, men pointen er, synes i jeg er forkælet og pivet angående mit job?
Er det virkelig sådan en almindelig hverdag ser ud, hvor man sidder og tæller minutterne ned?!
Grunden til at jeg ikke har arbejdet før er simpel nok: jeg har ikke haft brug for det. Jeg var ikke en af de tøser der SKULLE have det nyeste tøj osv, så jeg købte måske en CD i ny og næ, men ellers ikke.
Mine forældre er skilt og derfor får min mor jo nogle børnepenge af min far. Hun mener at de bør gå til mig, som de jo er beregnet til, så jeg fik betalt mobil, tøj og hvad der nu ellers måtte være.
Så hvorfor i alverden skulle jeg arbejde, tænkte jeg?
Well well, nu står jeg selv for mine udgifter, og det er jo en god ting
men det arbejde som telefonsælger er simpelthen noget møg..
ER jeg sippet med det? Er det meningen man skal have det sådan?
Jeg ville ØNSKE jeg bare kunne sidde ved kassen! Der er intet pres! Man skal bare kunne regne i hovedet, smile til kunderne, og dét kan jeg ihvertfald
men niks, dét må man ikke, når man ikke har erfaring!
Udover om jeg er forkælet, har i så NOGLE som helst forslag til alternativer? Er meget desperat