Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er jeg pivet?
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 12:48

Ja, jeg har arbejdet som telefonsælger på deltid i en halv måned vel, hvilket er ingenting.

Men alligevel er det nået til det punkt hvor jeg har ondt i maven hele dagen før, jeg har INGEN lyst til at være der! Jeg har den ondeste hovedpine bagefter og mit humør er i bund, efter at være blevet råbt af, truet og skældt ud af alle de kunder :(

Og jeg kan godt forstå dem, for hvem gider ringes op af en telefonsælger? Ingen!

Og oven i købet er der det her kæmpe pres fra vores coach. Vi får en fast timeløn på 100 kr, og derefte bonus hvis vi sælger (mange!) abbonementer (vi sælger Weekendavisen).

Hvis man ikke har solgt særligt meget inden pausen bliver man hevet ind på et kontor og bliver pænt men bestemt bedt om at oppe sig.

Dette er rigtig svært, for det er så tit at folk jo bare lægger på når de hører, at jeg vil sælge dem noget. Når man endelig får en samtale igang, så siger de meget bestemt nej og der er bare ikke noget at gøre.

Derfor er det ikke bare sådan at man kan 'oppe sig', det er SÅ tilfældigt om man får fat i nogen, der kender avisen og gerne vil prøve den i de 4 uger, det drejer sig om.

Det bliver også gjort klart overfor os, at man SKAL sælge.

De sagde selv: "det er kun sket få gange, at vi har måttet fyre folk, fordi de ikke sælger godt nok".

LÆS: den ER sket og det VIL ske!

Jeg vidste godt der ville være et pres med at sælge, men jeg lovede mig selv ikke at tage det til mig.

Men det er simpelthen umuligt :( jeg har som sagt ondt i maven dagen før, kan ikke sove om natten, når jeg kommer hjem og sover (hat vagt til kl 20:30) har jeg alle de onde ord fra kunderne kørende rundt i hovedet..

Det er simpelthen hårdt :( jeg laver ikke andet end at sidde og tælle minutter!

Og det er ikke fordi jeg klarer mig specielt dårligt, jeg var bedste sælger ved sidste vagt og fik solgt nok til en bonus på 36 kr. Så jeg er egentlig ikke i fare for at blive fyret, tror jeg, det er nok mere bare det arbejdsmiljø der er, som beskrevet :(

Og så kommer mit spørgsmål, er jeg pivet og forkælet?!

For i tænker sikkert hvorfor i alverden jeg har valgt sådan et lortejob!

Det skal jeg sige jer, fordi der ikke er andet!

Jeg blev student sidste år, er 19 år gammel, og har prøvet alt.

Jeg har været i samtlige supermarkeder med beskeden:

"enten skal du være 17 fordi vi ikke gider betale høj løn, eller også skal du have meget erfaring indenfor at arbejde i butik".

Dvs hvis man som jeg ikke har arbejdet før nu, så er de bare ærgeligt. Man skal simpelthen være 17 eller have erfaring.

Så udover supermarkeder har jeg sendt uopfordrede ansøgninger til alt mellem himmel og jord, inklusiv Burger King, McD, Baresso, tøjbutikker, alt jeg kunne komme i tanke om!

Jeg kigger i aviser og på nettet efter job, men der er intet at komme efter.

Gid jeg havde vidst det, så havde jeg arbejdet som barn, men dengang anede jeg da ikke at jeg skulle få brug for at arbejde lidt mellem gym og uni, og jeg troede da at det at sidde ved kassen ikke krævede noget som sådan, havde aldrig forestillet mig, at man fik nej bare fordi man ikke havde erfaring, hvor skal man så starte?!

Jeg har sågar kigget på avisruter, men inde på blivomdeler.dk står det som om, at det er henvendt til folk der lige er blevet 13, så går ikke ud fra de gider betale fuld løn til en på 19. Desuden var der heller ingen ruter i mit område.

Sikke et langt brokke indlæg, men pointen er, synes i jeg er forkælet og pivet angående mit job?

Er det virkelig sådan en almindelig hverdag ser ud, hvor man sidder og tæller minutterne ned?!

Grunden til at jeg ikke har arbejdet før er simpel nok: jeg har ikke haft brug for det. Jeg var ikke en af de tøser der SKULLE have det nyeste tøj osv, så jeg købte måske en CD i ny og næ, men ellers ikke.

Mine forældre er skilt og derfor får min mor jo nogle børnepenge af min far. Hun mener at de bør gå til mig, som de jo er beregnet til, så jeg fik betalt mobil, tøj og hvad der nu ellers måtte være.

Så hvorfor i alverden skulle jeg arbejde, tænkte jeg?

Well well, nu står jeg selv for mine udgifter, og det er jo en god ting :) men det arbejde som telefonsælger er simpelthen noget møg..

ER jeg sippet med det? Er det meningen man skal have det sådan?

Jeg ville ØNSKE jeg bare kunne sidde ved kassen! Der er intet pres! Man skal bare kunne regne i hovedet, smile til kunderne, og dét kan jeg ihvertfald :) men niks, dét må man ikke, når man ikke har erfaring!

Udover om jeg er forkælet, har i så NOGLE som helst forslag til alternativer? Er meget desperat :(

0
0
Svar på denne tråd

phoner..
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 12:56

Jeg har selv phonet for en organisation i sammenlagt et år, det er møg hårdt ingen tvivl om det. Det der med, at der er et nyt pres på en hver dag, er rigtig hårdt.

Du bruger vel headset? Ellers er det klar med hovedpinen :)

-Veo; Veganer og dyreretsaktivist!

Stald Nordlund www.StaldNordlund.dk

Tinkeren Coco

Islænderen Halla fra Hejelte

Islænderen Ljufá fra Vestergaard

Islænderen Ljúf fra Nordlund

.

Speciesism sucks !

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 13:00

Jeg tænker lidt om arbejdsgiveren gerne må true indirekte med fyring??

Det virker jo som et umådelig pres der bliver lagt dagligt på jer, hvis i ikke sælger nok?!

Hvad siger fagforeningen til det??

Men nej, jeg synes absolut ikke du er pivet, og ville gøre hvad jeg kunne for at finde et andet job, hvad jeg kan forstå du også prøver på.

Håber du finder et andet dejligt job du vil trives i :)

Mvh

Janni

Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har....
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 13:02

Haft arbejde siden jeg var 12 år gammel, og har prøvet lidt af hvert.

Prøv at søge på en tanktstation? Jeg arbejde på statoil i hmmm 4 år tror jeg. De vil gerne have dem der er over 18 fordi der er særlige regler for at de må sælge cigaretter og sprut fx.

Desuden kan jeg kun sige at jeg kender den med at have ondt i maven når man skal/er på arbejde, og det holder bare ikke... Jeg havde en chef der kørte mig psykisk ned, og fatter simpelthen ikke at jeg fandt mig i det så længe, men havde brug for jobbet. Jeg var lige blevet 19 og havde pludselig nogle udgifter jeg ikke havde haft før.

Jeg har ellers altid været okay til at håndtere arbejdspress og strikse chefer, men han fik mig i den grad ned med nakken, og jeg har faktisk haft problemer lige siden.

Så mit råd til dig er at kom væk! Det er ikke det værd, og slet slet ikke til 100 kr i timen.

Gå ned på tankstationerne i dit område. Hvis der er nogle motorvejs cateriaer eller andre cafeteriaer, grillbarer og ligende så afsted og søg hos dem.

Husk at virk selvsikker og smilende når du søger et servicejob.

Pøj Pøj

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

Bare sidde ved kassen...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 13:07

... er nu heller ikke uden pres!

Du skan måske ikke mersælge, men der er masser af kunder der absolut ikke er specielt søde ved den der sidder i kassen. Ligesom en man taler med i telefonen, er kassedamen jo en "ubetydelig person" som man kan råbe og skrige af så tosset man vil. Eller sådan er der i hvert tilfælde en del der opfører sig (der er selvfølgelig også masser af søde kunder).

Telefonsalg er absolut ikke det sjoveste at sidde med - ligesom kundeservice sommetider kan være hårdt (på den anden side har jeg haft omkring 50 opkald i dag, og ikke SÅ mange sure ;-) )

Har du det så dårligt med jobbet bør du selvfølgelig søge noget andet. Avisomdeling er en mulighed - søg om natomdeling af dagblade, det er ikke noget de ansætter 13 årige til (i mange områder skal omdeler jo køre i bil).

Mht supermarkeder er det forskelligt hvordan ansættelsessituationen er. I nogle perioder skriger de efter medarbejdere - andre gange kan de tillade sig at være kræsne. Det sidste er tilfældet nu - så der gælder det om at være vedholdende.

Find de supermarkeder du mener er relevante og find ud af hvem der er bestyrer - sørg for at komme derned med jævne mellemrum og spørg ham/hende direkte om der mangler nogen.

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 13:09

Tjae, jeg er så en af dem der siden jeg var 12 har arbejdet on/off, inden jeg blev 17 (og flyttede hjemmefra) har jeg haft følgende jobs: kiosk med isbutik, frugt&grønt i kvickly, avisomdeler, tjener i en restaurant, piccoline og satte computere/servere op hos Atea.
MEN det er ikke ensbetydende det er lettere at få job nu, som også værende 19 årig, selv netto afviste mig!

Altså en masse erfaring, min mor er også skilt, men der gik børnepengene til tøj, hest, tennis, billedskole, svømning og hvad jeg nu ellers gik til, så jeg måtte selv betale hvis jeg ville have lidt ekstra luksus i form af makeup, bøger, ting til værelset, eller 'ligegyldige' hesteting.

MEN, jeg ville aldrig aldrig nogensinde være facer/telefondame, jeg vil, ligesom dig, slet ikke kunne klare al den kritik og den flabethed mennesker kommer med, jeg ville ligge og græde konsekvent.
Jeg tror hellere at jeg så ville vælge at få SU lån, hvis alle andre løsninger var prøvet.

Men jeg forstår ikke, er du under uddannelse nu, eller tager du et friår? For ellers er der også mulighed for at være au-pair i udlandet, der kan man vel tage et par kurser i noget førstehjælp og hvad der ellers hører sig til, der skal man jo være over 18 de fleste steder.

0
0
Svar på denne tråd

forfærde
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 13:13

Phonere er en af de stillinger jeg syntes er mest stressende og opslidende. Har selv været phoner og solgt annoncer på de gule sider. Det var simpelthen sådan at jeg gik hjem med dårlig samvittighed hver dag i den periode fordi jeg mange gange skulle prakke folk noget på som var "usandt". Efter 3 måneder kunne jeg ikke mere. Jeg gik til min fagforening og talte med dem om min situation, og om at jeg følte at jeg bondefangede folk med de salgstaler jeg skulle bruge.

Vi fik en fast lav månedsløn og så skulle vi sælge et vist antal før vi fik bonus. Jeg nåede kun at få bonus en gang, for det var næsten umuligt at opnå det.

Aldrig et job jeg kunne opfordre nogen til at tage. Det er for opslidende mentalt.

kh

mette

Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205

0
0
Svar på denne tråd

utaknemligt job
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 13:23

Jeg føler virkeligt med dig, og et job som telefonsælger er sq hårdt! så forstår godt du piver lidt og det helt okay..

Jeg sidder i den anden ende, sidder med support og modtager rigtigt mange kald hverdag og det er heller ikke ligefrem fryd og gommen!

At modtage skideballe på skideballe, fra gnavene, ubehøvlede folk der råber, en ind i øregangen står mit temperament bestemt ikke til! og hovedepine er blevet hverdag for mig

Tager sq hatten af for dem der kan håndtere sådan et arbejde!

Hvis du ligefrem får det fysisk dårligt over det, er det bare med at komme væk i en fart, selvom jeg nok kan se din situation ikke er nem.. Men at hade noget så meget, er ikke sundt for et menneskesind på længere sigt.

Men indtil da er mit råd:

Sig til dig selv, at skideballerne ikke er rettet mod dig, men virksomheden!
Tal med din kollegaer om det, der sikkert andre der har det ligesom dig!
Find de positive ting ved arbejdet, selvom det kan være svært! men positiv tænkning, kan udføre mirakler!

Og imellemtiden, så skriv en pokkers masse ansøgninger og lad ikke afslag tage pippet fra dig, det rigtige job, skal nok komme

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 13:26

Hejsa.

Nej jeg synes ikke du lyder pivet. Tror heller ikke selv jeg ville kunne holde ud at blive rakket ned dag ud og dag ind, og slet ikke hvis der ikke er den mindste opbakning fra chefen.

Mellem gymnasiet og min videregående uddannelse har jeg gjort rent. Noget jeg har været glad for. Det er lidt fysisk hårdt, men man får en ok løn (135/time), og jeg var glad for at møde tidlig om morgenen, og have fri så jeg havde eftermiddagen og aftenen til rådighed. Har du prøvet at kigge på jobnet under dit område?

Venlig hilsen Cathrine

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 13:32

Send en masse ansøgninger til vuggestuer,børnehaver osv i dit område. Jeg har altid fået et job når jeg har smidt 10 uopfordret afsted. Det hvertfald værd at prøve!!!

Og så er i sælgere bare hammer irriterende Jeg er en af dem som smækker på. Ej undskyld, men forstår da godt hvorfor de er så irriterende og ikke forstår et nej, hvis man bliver behandlet sådanne... Det svinsk syntes jeg. Se du og smid ansøgninger afsted,og kom videre... Man skal ikke gå på arbejde med ondt i maven-under nogen omstændigheder!

smid afsted til vuggestuer,børnehaver,fritidshjem ja og hjemmeplejen er der også tit job at få i... Afsted med dig.

Og ønaker dig al god vind med et forhåbentlig godt nyt job

Mor til skønne Maddie 240508 og dejlige Neo 060910

Opstaldning amager tilbydes tæt på skov/ridehuse. skriv pb for info :0)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 13:46

Jeg synes også det er helt i orden at du er "pivet".

Mht. kassedame, så arbejde jeg selv i en Irma i 3 år - og de foretrak klart folk der var over 18. De vægter kundeservice højere og vil hellere have nogen der er lidt mere modne og høflige overfor kunderne (når man sammenligner med de sure 16-årige der sidder i fx fakta). Derudover er det en meget god arbejdsplads, og har endda også være kåret som DK's bedste.

Derudover, vil jeg også anbefale at søge hos børneinstitutioner. Jeg har selv oplevet at de ikke altid slår deres stillinger op på fx jobindex, men holder sig til kommunens egen jobside. Så tjek nogle kommuners jobsider ud.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 13:53

Tak for de venlige ord og gode råd!

Jeg er pt. ikke under uddannelse, tog et friår til at læse supplering og rejse lidt. Jeg starter studie til september, så det er ikke 'længe' jeg skal arbejde, men når hver vagt føles som en kamp er det længe :(

Og jeg kan godt forstå at i smækker på ved sælgere, det gør jeg da også selv! Og faktisk er det lidt af en lettelse i gør det, ærlig talt. For så slipper jeg for hårde og ord sidde og læse de samme sætninger op igen og igen.. ;)

Angående børnehaver osv, så var det faktisk ikke noget jeg havde overvejet, det må jeg se på! Det samme med tankstationer.

Jeg har været skrevet op som vikar på en skole, men de ringede én gang, for jeg ikke kunne pga køreprøve, og derefter hørte jeg aldrig fra dem igen :(

Nå, men skal på arbejde om et par timer.. *gys*. Det hjælper dog lidt med jeres venlige ord, så ved jeg at det ikke bare er mig, der er pivet :)

Min mor er telefondame for Skat, hvor folk ringer ind og skal have hjælp til alt med deres skat, hun siger også at det er benhårdt fordi folk er så sure!

Angående fagforening, så synes jeg at læse af min kontrakt, at det er der ikke noget af. Noget med at de er et privat firma? eller sådan noget?

Der står i min kontrakt: "Ansættelsesforhold er ikke omfattet af funktionærloven".

Har det noget med fagforeninger at gøre?

Rengøring kunne også være en mulighed, det lyder ti gange bedre end salg! Jeg må hellere finde ud af hvor man kan søge sådan noget :)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 15:00

Altså undskyld, men det siger vel sig selv at dem med erhverserfaring står højst på ønskesedlen? På et tidspunkt var der en artikel i en avis med en pige der havde scoret rene tolvtaller gennem hele studiet - men hun havde absolut ingen erhvervserfaring og derfor var hun ikke i lige så høj kurs som dem der måske have et middelgennemsnit og så stadig samtidig havde arbejdet imens.

Og jeg synes det lyder mærkelig at sige at fordi at man har et arbejde fra man er 13 - så er man pludselig til luksusting, generaliseringer er altså grimme! Men her ved jeg også godt at jeg er meget forskellig fra mange andre unge for jeg arbejder ikke fordi jeg skal, men fordi jeg har lyst.

Men derimod så nej, så er du ikke pylret - og du har mulighed for selv at melde dig ind i en fagforening og snakke med dem, så skal de hjælpe dig, det er det de er der for :).

Nogle mennesker passer ind i det job - kender en der er vildt glad for det, og andre mennesker gør bare ikke. Men så vidt jeg læste så skulle du flytte til København her til September eller hvornår det nu var, så tror jeg nok desværre ikke der er mange (udover deciderede sommerjobs) som vil ansætte dig :( Det ER svært at få job som ufaglært idag. :)

{Gitte R}

Alt, hvad der er dejligt, er enten umoralsk, ulovligt, eller også feder det.

0
0
Svar på denne tråd

Tag det som
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 18:47

en del af din almene dannelse.

Du er i gang med at blive modnet :-)

Jeg er sikker på du vender hver en krone du tjener på den sure måde meget mere omhyggeligt og bruger dem mere forsigtigt end de penge du bare fik af din mor.

Du lærer at sætte pris på pengene og på gode arbejdspladser/betingelser og gode chefer.

Når du en dag får et nyt arbejde vil du være meget mere glad for det og tage de små bump meget lettere.

Det bliver snart sommerferie. Kig efter iskiosker, bolsjekogerier, cafeer og andre der er ret sæsonbetonede.

Du skal jo alligevel flytte og læse til september så et sæsonjob ville nok være fint.

Nogen gange kan man være heldig at få på plejehjem som ferieafløser men de er nok ved at have fundet dem de skal bruge.

Bare klø på.

Det skal nok lykkes før eller senere.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Lejlighedsvis gode Quarter Horses til salg.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

lalala (:
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 19:13

Hvis du kun skal bruge et job, indtil studiet begynder, vil jeg anbefale dig at være afløser i hjemmeplejen :)

Jeg har været afløser i 2 år, og det var måske ikke dét, jeg troede, jeg skulle bruge min sabbatår på - men jeg er rigtigt glad for mit arbejde og de erfaringer jeg har fået med :)

Derudover - så drop dit nuværende job, hvis det gør ondt i maven - livet er simpelthen for kort til at have et job, man ikke trives med.

Astrid P

- og Præsthøjens Nico-Light.

0
0
Svar på denne tråd

hov....
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 19:13

MinE skulle der stå ;)

Astrid P

- og Præsthøjens Nico-Light.

0
0
Svar på denne tråd

kkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 19:17

Jeg forstår godt at du har det dårligt, det ville jeg også have, hvis jeg havde sådan et job. Ikke om jeg ville sidde og ringe til fremmede og prøve at sælge noget, jeg ikke engang selv ville købe!

100 kr i timen er vist også under mindstelønnen, det skal du altså lige undersøge. Og helt ærligt: En bonus på 36 kr???? Undskyld, men det er jo til grin! Find dig noget andet arbejde i en fart. Der findes andre jobs og du kan sagens få et af dem!

Nu starter sæsonjobs, så få dig sådan et, så har du lidt tid til at søge videre...

Hvis du tager jobbet med hjem og bliver fysisk dårligt, så skal du stoppe. Det er kroppens måde at fortælle dig, at du skal passe lidt på dig selv og det er altså bare et arbejde, det skal man ikke blive syg af!

Stephanie...

Lidt om mig: http://www.stepher.dk

0
0
Svar på denne tråd

råd til jobsøgning
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 19:36

Om du er pylret - nej. Tror de færreste direkte trives med den slags job. Kender nogle som gør, men det er ikke nødvendigvis et skidt karaktertræk ikke at du' i den branche :) Jeg ville ikke bryde mig om det. Men alle steder oplever man ubehagelige situationer, dem lærer man at lægge fra sig :).

Hvis du kun søger job indtil september, tror jeg desværre ikke du finder noget, så enten må du holde ud (for du kan ikke ændre vilkårene - sådan er de i dén branche), eller undvære pengene :).

Du kan evt. prøve at søge sæsonjobs; Tivoli, Bakken og indenfor landbruget (jordbærplukker, grøntsags-pakker osv.) Her søger de tit ekstra medarbejdere i sommerferien hvor der er travlt. I Tivoli og på Bakken er der mange forskellige slags jobs, og man sender ofte én samlet ansøgning, og så ser de om de kan bruge dig til noget. Indenfor landbruget, er jobsne sjældent relateret til butiksarbejde eller lignende, og tror derfor ikke erfaring spiller ind - men ens ansøgning (mit bud, har selv ingen erfaring med den slags jobs).

Men vil da lige komme med en række tips til fremtidig brug, da jeg selv har været en del rundt på jobmarkedet, da jeg tit har haft to jobs af gangen.

Jeg vil råde dig til at kigge grundigt på din ansøgning, da det er den som "sælger" dig. Sørg for at hver ENESTE ene ansøgning er tilpasset lige det job du søger. Det er dødtræls dagligt at sidde og redigere, tilpasse og ændre ansøgningerne, men det er nødvendigt. Det skinner ofte tydeligt igennem hvis det er en standardansøgning man bare vedhæfter. Undtagelsesvist kan man dog godt lave fx. én ansøgning til butikker, én til kontorjobs, én til café-jobs osv. hvis man sender uopfordret.

Sørg for at lægge vægt på, hvad du kan tilbyde lige den ene arbejdsplads. For eksempel sætter en café pris på effektivitet og overblik, hvorimod et kontorjob kræver en grundig og engageret medarbejder. Selvom man muligvis har mange forskellige kvaliteter, bliver man nødt til at sortere i dem og udvælge de vigtigste :) Den gyldne ansøgning er præcis og målrettet uden fyld.

Når du så en gang forlader en arbejdsplads, så sørg for at få en udtalelse med! Søgte i januar et job, hvor de modtog 220 ansøgninger til dette ene job, og ved at min udtalelse fra tidligere job, kombineret med min 100% tilpasset ansøgning gjorde udslaget og skaffede mig jobbet :)

Derudover så hiv fat i venner og bekendte og sig at du er jobsøgende. Den metode har skaffet mig indtil nu 4 forskellige jobs og 1 jobsamtale. Ansatte på stedet hører tit om eventuelle stillinger før de bliver opslået, og kan oveni anbefale dig. Butikker og supermarkeder har stor udskiftninger, og hvis de kan, vil de gerne slippe for al ansættelsesbøvlet!

Held og lykke med det. Håber at du overlevet jobbet i dag ;)

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Har været der...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 20:14

Har prøvet fuldstændig det samme. Havde også sådan et møg-job da jeg var ca. 20 år og studerende.

Nøj, hvor det var belastende. Skulle sælge Jyllandsposten og det hyggelige forældre-magasin Vores børn. Stemnigen på stedet var sådanset ok, men jeg fik simplethen ondt i maven på sigt af at forsøge at prakke folk ting på de på ingen måde var interesseret i.

Det hele kulminerede, da vi blev sat til at ringe på nogle virkelig frygtelige segmenter "Gamle kunder". Her kunne jeg så ringe op til afdøde lægers hustruer, der ikke mente det var relevant at have bladet længere nu læge-praksisen havde været lukket de sidste par år, eller ringe op til folk der nu havde børn i noget nær teenagealderen. Derudover skulle man så kæmpe for at holde en samtale med folk, der tydeligvis havde skrigende unger der var ved at slå hinanden ihjel, samtidig med at kartofflerne kogte over på komfuret.

Til sidst fik jeg det også sådan, at jeg ikke kunne holde mig selv ud i den rolle jeg var sat til at påtage. Ringede og sagde op. Fik besked på at jeg havde af at møde op en uge mere, men det gjore jeg aldrig.

Nogle år senere begik jeg den fejl, at tage et lignende job, denne gang dog udelukkende med BTB-kontakt. Der skulle jeg ikke sælge,men få folk til at svare på latterlige spørgeskemaer i stedet. Det v ar næsten endnu værre. Især fordi hende der var ansat til at lede os, mindede om en der havde en fortid som KZ-lejrchef. Hun var konstant over mig, og mente ikke mine svar procenter var høje nok, og at jeg ikke fik folk til at svare på nok spørgsmål (spørgeskemaet var inrettet sådan, at det var forskelligt hvor meget folk skulle svare på, alt efter hvilke svar de havde på de første spørgsmål). Så jeg ved ikke om det var meningen at jeg skulle bede folk svare noget bestemt...

Det endte også med at jeg ringede og sagde at jeg ikke kom længere, en dag hvor jeg faktisk stod og var på vej afsted på arbejde. Jeg kunne bare mærke at jeg ikke kunne klare at tage derind, mine hænder rystede og tårene begyndte at løbe. Men jeg fik forklaret damen i telefonen, at det faktisk var pga. hende at jeg ikke havde lyst til at komme læmgere. Det blev hun meget overrasket over, og hun mente at jeg havde gjort et godt stykke arbejde og at jeg da skulle give det en chance...Jeg var af en anden mening.

Ironisk nok, arbejder jeg nu selv ,blandet andet, som leder for en lille phoner-afdeling . Jeg prøver virkelig på ikke at være alt for nazi-agtig, da jeg ved hvor træls et job det kan være.

Nå, ved godt at det er super-svært at finde ordentligt arbejde i øjeblikket, især når man er ung og ikke har ret meget erfaring. Men jeg mener ikke du skal tvinge dig selv til at blive ved, hvis du hardet så skidt med at tage på arbejde. Det er trods alt bare et job, og ikke engang et særlig godt et. Din egen mentale sundhed er væsentlig vigtige .

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 22:15

Tak for jeres svar og opbakning! Jeg overvejer også bare at sige op faktisk, da jeg synes det er ved at være for meget. Så har jeg tjent lidt, og så må jeg bare leve på en sten indtil SU'en begynder at komme..

Katrine: Mange tak for dine gode råd! Jeg har prøvet at tilpasse hver ansøgning, men som du selv siger er det meget svært at skulle blive ved med ved hver eneste ansøgning.. Men det er nok bare at klø på :) vi har et par gartnerier her omkring, måske det kunne være jeg kunne blive jordbærplukker!

Line: Åh, tænkt at du ligefrem græd af det :( ja det er simpelthen bare hårdt! Men jeg er glad for at du siger det med spørgeskemaerne, for jeg sad faktisk og overvejede at skifte til sådan noget med markedsanalyse, hvor man også skal ringe til folk og stille dem spørgsmål.. Tænkte at det ville have mindre pres men kan da godt høre, at det måske ikke er tilfældet :( jeg tænkte bare det kunne være godt, fordi jeg hele tiden får ros af min coach for min "rare og glade telefonstemme". Omg jeg sidder og snakker VIRKELIG falsk glad agtigt xD

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 23:13

Jeg arbejde engang på et analyseinstitut, det var faktisk ikke så slemt. MEN det var også fordi jeg arbejdede om dagen i stedet for om aftenen hvor de fleste arbejder.

Vi ringede til virkesomheder, og nogen gange ville de virkelig gerne svare - fordi de vidste det var firmaer der havde brug for viden om deres produkter, og det kunne påvirke dem i sidste ende, f.eks spurgte vi om lastbiler til vognmænd, der var mange der gerne ville have deres mening hørt.

Ja det var hårdt indimellem og man blev afvist også, men sjældent særlig groft, uhøfligt eller personligt.

Vi havde mere frihed om dagen end de studerende om aftenen og min chef var allright.

Det var ikke verdens allerfedeste job, men det er absolut heller ikke det værste jeg har haft. Synes det du har lyder langt værre!

det jeg ville sige med alt det her, er at et byt til analyseinstitut måske ikek skal afvises lige med en gang.

Kæmpe held og lykke! Ingen fortjener at få det dårligt pga arbejde!!!

Venligst Maluna

Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har siddet i begge ender
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 01:12

Både som supporter, skulle opdatere en kundedatabase med opkald til samtlige 3000 gamle kunder.

(FØJ, hvor jeg hadede det! Ikke at folk ikke var flinke, men at de engang for 5 år siden havde købt to forklæder med tryk?! Stod det til mig var den slags kunder ryddet ud, og basen vedligeholdt, men det var det, jeg blev ansat til bla.)

Jeg plejer at være flink, men hvad er det phonere ikke forstår i sætningen: "Nej, det har ingen interesse!"?

Da vi på et tidspunt blev ringet op 4 gange på en uge af Viasat, der blev jeg godt nok gal: De tre første havde lovet, vi blev slettet- og de fik at vide, at vi havde digibox.

Ved nummer 4. opkald blev jeg desværre ret hidsig, det beklager jeg- meget!

Men i et job fik jeg stress, da jeg kun fik de sure kunder, chefen ringede aldrig tilbage. En tur i Forbrugerklagenævnet lod ham kold.

Livet er for kort til "ondt i maven"-jobs!

Avissælgere: "Jamen jeg holder Information!"- så lukker og slukker de. Information giver nu ikke let op, men så man jo sige, man holder EB.

Kassedamer m/k er jeg altid flink ved, de kan jo ikke gøre for, at butikken er rendt tør.

Dog irriterer de der, der skal stå og knævre privat mig voldsomt. HALLOE- der er en kunde... Kan I ikke snakke færdig, når du har fri?

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider