Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg opgiver snart ! Part
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 19:54

Endnu et jeg skal ha luft indlæg !

Da jeg gik hen og blev gravid og ikke længere kunne ride selv, begyndte jeg og søge part(fandt ud af jeg var gravid i jan). Siden da har jeg da haft nogle stykker ude, og kun EN har kunne ride det de sagde, tilfældigvis kan hesten godt lide hende, og jeg med.

Hun er så ude og prøve ham to gange, og skulle så ha mødt vores underviser næste gang kæresten skulle ride udervisning. Desværre kom der noget i vejen så hun kunne ikke komme, vi aftaler så at hun så kom næste gang igen. Denne gang kom hun heller ikke, og hun er ikke til og få fat i. Dagen efter skriver hun så at hendes datter var kommet slemt til skade/syg, og at hun så ikke pt vil have mulighed for part. :( Øv øv øv! Ønsker hende så god bedring med barnet, og håber inderligt på at hun snart er frisk igen så moren kan komme ud og ride min lille hest.

Men ALLE andre der har været ude og prøve ham, har han ikke kunne lide, eller de har ikke kunne ride, eller noget helt helt andet.

Nu er der en mdr til jeg skal føde, og har snart brug for en der kan ride ham lidt mere end det min kære forlovet kan. Osse mest fordi at vi efter jeg har født, gerne vil have noget tid til at lære baby at kende.

5 års dressur hest mangler rytter nær Ugerløse 4350.

0
0
Svar på denne tråd

kender det!!
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 20:23

Jeg har helt opgivet at finde en part! Netop pga af de ting du selv skriver - det er bare ikke til at stole på nogen mere, jeg forstår ikke folk ikke har mere integritet.

Der er 2 uger til jeg skal føde så jeg har smidt hesten på græs nu - IKKE det jeg ønskede mig, men jeg har ikke lyst til at gå og blive irriteret hele tiden, så nu må den stå til jeg må ride igen (skal have ks).

MVH Laila

Holstener føl og plag med top springafstamning sælges

Pinto hingsteføl - klart hingsteemne til salg

Opstaldning tilbydes nær Roskilde

Se mere på www.staldlaurberg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Lykketræf
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 20:57

Jeg har så de sidste par år søgt jævnligt efter part nær undløse. Har været med til at tilride en palomino hingts sidste år og det var meningen jeg skulle ride den da ejeren var bange efter et styrt på sin ældre hest. Men efter en vinter hvor hesten var helt og jeg har stået for genoptræningen har hun fået blod på tanden og har fået en western veninde og nu skal han rides western style. Er nu gået i gang med en 3 års hoppe på stedet, men må indrømme at jeg savner at ride "rigtigt". Især efter jeg blev nød til at sælge min egen for tre år siden pga økonomien. Og mange parter er også bare så dyre. Penge + undervisning + kørsel + ridehuskort osv. Og da jeg er ny husejer er der bare ikke så mange penge til det.

Har redet i mange år men ikke på højt plan. Er altid villig til at lære nyt fra undervisere. Her redet mange heste med "lig i lasten" og har derfor altid koncentreret mig om grundridningen. Håber da ikke du har tabt modet på part for der er mange derude som bare ikke har råd til sin egen hest. Godt nok er mange useriøse det vil jeg give dig. Da det ikke er deres hest føler mange ingen ansvar. Men ikke mig...:-) Holder mine aftaler og vil gøre meget for at være flexibel og lydhør overfor ejeren.

Skriv en mail til mig hvis du er interesseret i at jeg kommer og snakker med dig og/eller prøver din øjesten...:-)

0
0
Svar på denne tråd

heldig
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 21:06

ja jeg har nok været rigtig heldig med parter

Jeg har nu 2 gange herigennem HN fundet fantastiske parter, der overholder deres aftaler og passer (passede) super godt på min mule, som var det deres egen.

Ingen af dem havde lovet mig en masse inden, men de har begge kunnet meget mere end "lovet".

Bevares har da også haft de irriterende henvendelser med "jeg er rigtig god til at ride for jeg har redet på en hingst og jeg har redet stærkt på en stubmark" agtigt.

Men har nok været meget kold og kynisk i mine afvisninger, hvis jeg allerede via mail, tlf el sms mærkede at min mavefornemmelse var forkert.

De to der har været at prøve hesten, er også de to der har haft parten. Den første måtte jeg desværre sige farvel til 1. marts men den nye part trådte til 1. april.

Min hest er bestemt ikke nem - da han er lidt en bandit/drengerøv uden at være ond/dum - men de har begge formået at få en masse ud af det og jeg nyder mine fridage og nyder at høre om min nye parts ture ud i terrænnet eller en dag på banen.

Så giv endelig ikke op - de findes derude.

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

www.gravsnuderne.dk

0
0
Svar på denne tråd

opgivet
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 21:24

jeg har også opgivet.

Tror jeg har søgt part i 4 år nu, hvis ikke mere :(

Har haft nogle få, men ingen har holdt ved- mest fordi parter åbenbart er bedrevidende mht. hvordan min hest skal rides og det derfor er endt med en stejlende hest og en part der derfor ikke vil ride den. (n)

Og så er der dem som kommer og prøver 1-2-3x og alt er fantastisk og så hører man bare ikke fra dem længere (n)

MEGA frustrerende...

Sååå ville virkelig gerne have part til krikken men det er åbenbart ikke muligt her i området.

Så han er foldbums de dage jeg ikke har muligheden for at komme derud (og med nu 2 børn, mand, hus, hund, have og snart arbejde, så er det ikke så tit...)

ØV!

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys. Desuden Emmaljunga klapvogn i lyser...

0
0
Svar på denne tråd

omvendt
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 21:43

omvendt er jeg så en af dem der søger en lille pruhest at kunne fjolle lidt rundt med 1 gang om ugen.... ikke en dyr dressur hest eller springhest, har slet ikke nogle penge, men en hvor ejeren vil sætte pris på min kys og kram jeg vil dele ud... Men IJ der er bare ingen :-(

Hvil i fred elskede Nobi. 1999-2008

MFE-FOTO

(M)AMATØR FOTOGRAF

Nu med den skøre shetlænder Vito, ved min side

.. som nu også er kørepony !

0
0
Svar på denne tråd

mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 21:45

Det synes jeg er mærkeligt tror bare du har været meget uheldig. Jeg er sat til september og har været enormt heldig med at få 2 søde og ansvarlige voksne parter til min hest, og så er det endda en westernhest og det er ikke altid nemt at få part til sådan en.

Med termin 2. sep.

Hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Maya..
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 22:26

Du skal være velkommen til at pussenusseaepille ved mit Araberkomplot på 21 år - intet fint og fornemt i det.

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys. Desuden Emmaljunga klapvogn i lyser...

0
0
Svar på denne tråd

tralalal
Forfatter: 
Dato:  08-06-2011 13:50

Tror osse bare jeg har været uheldig, men hvor er det frustrerende. Men der er ikke opgivet helt endnu, Moonclear skal liiige have chancen.

Men hvis det ikke går, så må han bare gå og hygge sig med de andre over på folden, end til jeg kan ride igen. Så er der ikke flere der skal op på ham end kæresten og jeg. Er begyndt og synes det er synd for hesten at skulle gå med "mulige parter der tror de kan ride"..

0
0
Svar på denne tråd

det....
Forfatter: 
Dato:  08-06-2011 14:02

Jeg har prøvet det samme som dig. Har dog haft nogle knaldgode parter ind imellem.

Jeg sidder og kigger annoncer, og så en, hvor pigen søgte en, der kunne ride M-klasser. En svarer, at det ville hun sagtens kunne, længere nede finder man så ud af, hun ikke ved, hvad M er, men hun skriver, hun i al fald er "mega god" til at ride.

The world is my paddock - Mira

0
0
Svar på denne tråd

part..
Forfatter: 
Dato:  08-06-2011 16:28

Jeg har også erkendt at jeg ikke gider hele møllen igenem igen. jeg har haft 3 passere eller parter til min hets igennem 4 år med store pauser.

Da jeg søgte på nettet skrev jeg at pigen skulle være over 14-15 år da min hest kan være stærk. jeg blev kontaktet tre gange af den samme pige, (på HG ,HN og telefon) hun blev snart 12 og mente hun var fuldt kvalificeret fordi hun havde redet i to år ( på en meget uprof rideskole!) hun mente jeg var "total uretfærdig" og at jeg "virkelig burde give hende en chance for hun var altså total dygtig" bag efter ringede hendes mor og snakkede med mig omkring hendes datter der var meget interessetet i min hest. hun mante at pigen var vist nok meget dygtig og min hest var jo ikke så stor! jeg måtte for 100. gang forklare at det var mit ansvar hvem jeg satte op på min hest, og jeg ville have det dårligt der hjemme mens den blev passet af en pige på den størrelse da den havde nogle dårlige perioder på det tidspunkt. jeg blev enig med mig selv om at jeg ikke gad en part der var så umoden og ikke kunne debaterer med mig, men med det samme sagde at jeg var total unfair istedet for at argumenterer for at hun var dygtig nok.

DERFOR gider jeg ikke det pjat mere, nu klare jeg den selv! håber at komme uden om de typer når jeg nu står og skal sælge dyret..

If life gives you lemons KEEP them!

Because, Hey free lemons!

0
0
Svar på denne tråd

Åh ja ...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2011 18:12

Det kender jeg!!

Aldrig mere parter til mig. Måske har jeg bare været uheldig, men mage til useriøse mennesker og alt for høje forestillinger om egne evner, skal man lede længe efter.

"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-06-2011 19:36

Øv at i har været så uheldige med at finde en part

Nu ved jeg ikke hvorvidt i med part mener, at den anden betaler halvdelen eller bare en passer? Der har aldrig været nogen problemer hos dem jeg har passet hest for. Tværtimod er der en god kemi og vi hygger os sammen

Synes det er ærgerligt, at i er skræmt væk, for der er sikkert mange derude der gerne vil ride, men ikke har råd til en hest selv.

0
0
Svar på denne tråd

Prøv igen
Forfatter: 
Dato:  08-06-2011 19:51

Ej, hvor er det da ærgerligt, at I har været uheldige.

Jeg synes altid jeg har haft heldet med mig, når jeg har søgt parter. Ja ok, en enkelt kikser eller to på de sidste 8½ år, hvor jeg har været hesteejer, men stort set har jeg været heldig med mine søgninger efter part, som plejer at foregå via annonce her på HN.

Lige nu har de to faste parter, som jeg har på mine 2 heste været parter i lige knap to år, så man må da sige, at de er stabile og vedholdende. De er super gode parter!

Prøv da lykken igen! :-)

Mvh Hanne

Indehaver af 2 stk. skøre muler

Mickey & Shakespeare

Besøg dem her:

www.hanneshest.dk

0
0
Svar på denne tråd

Surt med useriøse mennesker
Forfatter: 
Dato:  08-06-2011 21:11

Det er også rigtig surt at stå med en lille dårlig samvigtighed i maven over man ikke har tiden til sin hest og dem der så ringer er vildt useriøse eller bare vil tulle rundt på en seriøs ridehest. Har selv haft parter med perioder hvor der ikke kunne rides pga skader eller genoptræning og der er det også bare vigtigt at man stdig er seriøs og ikke bare holder op med at komme fordi man har "travlt". Har selv sagt en part i roskilde op fordi ejeren flyttede hesten ind mod greve og der var bare for langt for mig at køre når man selv bor ved holbæk of arbejder i roskilde. Men det var vi da i det mindste enige om og hun fandt en anden part i den måned hun havde sagt boksen op.

Og så er der heste som man rider et par uger og så finder ud af at man slet ikke passer sammen ridemæssigt. Det er vigtig at parten og hesten får noget ud af ridningen.

Men nu har jeg heldigvis mulighed for en god part når jeg lige har prøvet og set om kemien passer...:-)

0
0
Svar på denne tråd

98675456789
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 08:32

Hmmmm Moonclear den kommentar er da ikke særlig fed.."dem der så ringer er vildt useriøse eller bare vil tulle rundt på en seriøs ridehest"

Jeg er så en tulle rytter som du omtaler.. Jeg kan mit dressur min grundridnig er på plads men jeg har bare ikke det behov mere for at ride seriøs dressur i sandkassen, så jeg vil hellere hyggeride og nyde hesten i naturen... Der er dressur ryttere som ikke rider i skoven men det mener jeg så at de fleste heste har et behov for at komme ud fra sandkassen og få en op opleveren, nogle ryttere har ikke modet i naturen men så er det at jeg måske var en sådan en rytter kan bruge..

Så bare fordi man er "tulle" rytter kan man altså godt være seriøs..

Jeg har så ledt med lys og lygte efter en som har lyst til at få sig hest forkælet med lidt ekstra opmærksomhed samt nogle gode oplevelser i naturen.. Tror de fleste seriøse ryttere mener at os "tulle" ryttere er nogle fjolser som ikke kan ride og derfor ikke skriver til os.. Men aner det ikke.. Så overvejer kraftigt at få egen hyp igen så er der ingen ballade For savnet er rigtig stort...

Men vi har alle vores forskellige holdninger og desværre er det de useriøse parter som ødelægger det for vi andre øv..

Hilsen Annette

0
0
Svar på denne tråd

På dens den side
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 08:56
Man kan altså også stå på den anden side og synes at det er lidt håbløst. Jeg har mødt nogle meget mærkelige hesteejere på min partvej. Senest en som gik fra at give mig frie tøjler til at bestemme nærmest på klokkeslet, hvornår jeg skulle ride, hvis jeg da overhovedet fik lov at ride. En virkelig dårlig oplevelse. Men der er da håb forude, nu er jeg startet på en lille pony, der står privatopstaldet med søde ejere, der bare er super glade for at de har fundet en voksenpart til deres til tider livlige pony.

Stephanie...

Lidt om mig: http://www.stepher.dk

0
0
Svar på denne tråd

ang part
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 10:08

ja det er ikke altid nemt at få fat i en part..jeg kender selv en der har problemer med at finde part her i nordjylland til hendes springhest som har gået ma/mb med berider da tidligere ejer havde den. men nu hvor hun gerne vil ha en part til den pga hun ikke har så meget tid pga barn og uddannelse men ikke vil sælge ham så vil hun gerne at der kom en som ville være glad for at ride den.trods det at man kan have den stort set som sin egen for en forholdvis lille pris så ser det ikke ud til der er en der er interesseret.mærkeligt.så desværre er det ikke kun en ting der foregår i kbh.

0
0
Svar på denne tråd

Part svar
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 12:03

Ej hvor ærgeligt, kunne selv godt bruge en hygge/ nusse part en gang imellem.. :)

Hvis nu folk skriver her, kan de så ikke skrive hvor de er fra?

Det ville gøre det lidt nemmere.. :D

0
0
Svar på denne tråd

ja tror nu
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 14:06

ja det er svært at finde part mange steder, og det er jo også vigtigt at de er til at regne med og er stabile ellers er det næsten bedre bare at lade hesten gå og fede den selv om man heller så den blev redet på..

tror det er sådan i hele landet, ligesom i næstved er der heller ikke mange om budet som vil have part eller hyggge nusse om ens hest

jeg gad sandelig godt have en tulle rytter til min unghest når den er gjort ryttervant ,men tror ikke det er til at finde desværre..selvom det er gratis ...

mvh sussie..

nu med ceduina ox..og jasmin.

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd

0987654567
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 14:24

Jeg har en annonce på markedspladsen som også kan ses på min profil. Jeg er fra svenstrup J (5min fra Aalborg)

Jeg har INTET hørt fra nogen så jeg har nok skræmt folk væk med min userøse forespørgsel om hygge nusse rytter Selvom jeg er bundstabil og altid i godt humør og en dygtig rytter..

Tror det er fordi det er sommer og folk ikke har det samme behov som om vinteren..

Hilsen Annette

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 19:35
Jeg har nu haft både gode og dårlige også, har haft en super part og har det nu igen, mangler dog en mere i Haderslev, men det er ikke lige så nemt, har fået et par henvendelser på min annonce herinde og på HG, men kun en lød ok nok til at komme ud og prøve, så det er jeg spændt på...

Seletøj til stor shetter søges!

0
0
Svar på denne tråd

Part :(
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 20:07

Puuha - det store spørgsmål ..

Jeg ville rigtig gerne have en part.

Men jeg har bare ikke 1000 kr. til at betale halvdelen af en opstaldning + undervisning. Så kan jeg lige så godt købe min egen hest.

Jeg har opgivet at finde en gratis part.

Én som ser det som en hjælp, at jeg vil tage hendes hest et par gange om ugen.

Men nej, alle her omkring vil have penge for det. Selv hvis hesten står laaaangt ude på landet, hvor man skal køre i bil til.

.. Sagde LilleChelle ;)

Slettet fra nutiden, gemt i fortiden og bliver aldrig en del af fremtiden.
Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

useriøse mennesker..
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 23:51

... findes der mange af...

Jeg blev gravid i nov og oprettede straks en partsannonce på min hoppe...

her er tilbuddet at man kan få sin "egen" hest for 500kr om måneden... alle andre udgifter er betalt...

det er der mange som mener er dyrt...men jeg har det sådan at min hest ikke er en gavebod og hvis det var gratis ville der sikkert dukke endnu flere useriøse mennesker op... hvis man giver 500kr for det så gider man vel også hesten...

men der har været mange ude og prøve hende og de har lovet guld og grønne skove og jeg har troet at jeg kunne fokusere på min graviditet istedet for min hest...

men nej.. den første kom kun hver. 14 dag tiltrods for jeg havde sagt minimum 2 gange om ugen. da hun så blev konfronteret med det havde hun misforstået at hun skulle komme så ofte og hoppede fra..

den anden red min hest så fint og holdte sine aftaler... da hun så skal betale efter en måned ser jeg hende ikke mere og kan ikke komme i kontakt med hende...

sådanne mennesker findes der mange af, og jeg havde næsten opgivet at finde en der ville ride min hest... men nu kommer der en sød pige og rider hende og betaler gladeligt for det.. nu håber jeg det holder!!!

Kan godt forstå alle jer der har givet op... jeg var også tæt på..

0
0
Svar på denne tråd

98765456789
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 22:47

ljo014 havde det været sådan et tilbud var jeg også villig til at betale for det.. Men sådan nogen er der desværre mange af og det ødelægger det for vi andre..

Dog vil jeg sige der er også mange "forfærdelige" ejere som også skræmmer os væk... smiler..

Håber jeg finder drømme parten inden alt for længe for nøj hvor jeg savner det...

Hilsen Annette

0
0
Svar på denne tråd

Hej Julie og Pernille
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 08:56

Ja, nogle gange er verden lille, det er jo lidt sjovt at I begge kommer her hos mig, dog med hver sin hest, for så at finde sammen om part på Rastell.

Jeg glæder mig til at følge både dig Julie, Rastel og selvfølgelige også Michael.

Jette

Western undervisning hver torsdag

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd

*overskrift*
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 22:43

Det kan da også være jeg bare har været uheldig! Men mit forløb med (useriøse) parter starter sådan:

Jeg søger dressurrytter så hesten trænes forskelligt (jeg er springrytter). Eneste krav er at boksen muges på personens dage og at han/hun kommer når aftalt og at det ville være rigtig fedt hvis personen gad starte nogle stævner i ny og næ. Jeg stiller bil, trailer, ALT til rådighed.

Nå der kom nogle og prøvede og det var nogle både hest og jeg kunne lide - desværre fandt de ud af at det måske var en for stor mundfuld pga forskellige personlige ting - ØV tænkte jeg. En anden kom her noget tid, men troede jorden drejede rundt om hende og ligemeget hvor meget alle hoppede og sprang for hende kunne hun slet ikke se det, men jeg gjorde det alligevel for så havde jeg en til at ride mig hest! Hun gik hjemme men havde pludselig ikke tid til at komme mere end 1-2 gange ugentligt - måske! hmm nej tak det var ikke aftalen.

Efterfølgende har jeg egentlig bare søgt en eller anden sød person som havde lyst til at komme og ride! Om så bare lidt tur! Men det er og bliver umuligt..

Jeg forstår det bare ikke, da jeg var yngre ville jeg have gnavet min højre arm af for at få lov at "få" min egen hest på denne måde - bare at kunne gøre hvad man ville med den - og endda starte stævner! UDEN at skulle betale noget! Men det er åbenbart amderledes nu... Men hvor er det bare ØV BØV!!

Desuden tror jeg ikke nogen ser ned på hyggeryttere, men hvis man søger en til at træne ens hest i dressur, så er det vel logisk at man ikke henvender sig til en som har oprettet en annonce med søgning af turhest? Det er jo bare forkellig interesse og har intet at gøre med hvordan personen rider

MVH Laila

Holstener føl og plag med top springafstamning sælges

Pinto hingsteføl - klart hingsteemne til salg

Opstaldning tilbydes nær Roskilde

Se mere på www.staldlaurberg.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 10:03

Jeg håber da ikke I helt opgiver at få parter...

Jeg er voksenrytter, elsker gode ture ud men kan også godt lide sandkasse ridning... Jeg har solgt min elskede hestebasse for et par måneder siden og er så småt ved at være klar til at tage en ny hest ind i mit liv.

MEN jeg vil ikke betale MANGE penge for det, jeg er afhængig af off. transport OG jeg kan ikke mere end ca 2 gange/ugen (plus/minus selvfølgelig)...

Og de ting jeg IKKE kan er nok til at mulighederne for mig er små. Men jeg gir IKKE op, og jeg vil da på parts folkets vejne håbe, at I heller ikke gir op.

Vi findes - om end vi KAN være svære at finde. Vi er nogle der vil give højre arm for at finde en hypper at tage os af, hygge om og ride - for at hjælpe jer - men mest for at hjælpe os selv, hvis vi af den ene eller anden grund ikke kan have egen hest

Kh Marianne

med kampkatten Gucci og muskelkatten Balloo

Hestebassen Kasmir - solgt, savnet og elsket <3

0
0
Svar på denne tråd

tralalal
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 13:05

Puha, Havde da ikke troet der var så mange der ville svare. :)

Da han stod lidt uden for ringsted søgte jeg osse part på ham, 500 kr og man havde ham som sin egen, kun en selv der red. Der kom en masse henvendelser, hvor kun en skulle ud og prøve ham, hun kom så bare ikke.. :O

Ellers er der lige nogen som skal prøves, og så må vi se hvordan det går. Men håbet om at finde den perfekte part bliver mindre og mindre for hver gang der er nogen ude og prøve ham.

Men jeg har ikke opgivet heelt endnu. :)

0
0
Svar på denne tråd

part hest
Forfatter: 
Dato:  17-06-2011 13:05

jeg ville give nærmest guld for at finde nogle der ville komme og være part for mine heste, har 15 og nogle er ridevandte, så bare det at der ville komme nogle og strigle dem og ride, ville være himlen, så hvis du har lyst skriv en besked og jeg kontakter dig hilsen marianne

stald- kvisselkrog
0
0
Svar på denne tråd

sdfjeklj
Forfatter: 
Dato:  17-06-2011 13:39

Hej Annette

Jeg har svaret din annonce, men hesten bor måske lidt langt væk....

Min part sprang fra før hun kom i gang Men hellere det end en der springer fra efter et par måneder.

0
0
Svar på denne tråd

1111111
Forfatter: 
Dato:  17-06-2011 19:11

Ja jeg skal ved Gud heller ALDRIG have en part igen. Da jeg havde haft en part på min hoppe, tog det mig flere måneder at ride hende op igen, efter at hun havde redet den på forparten og den bare HANG på biddet!

Hun virkede rigtig sød i starten og jeg forlangte som det eneste at det KUN var hende der red hesten. Fik så en sms da jeg sad i Belgien "at hendes lillesøster lige havde været ud at ride på min hest og det var bare gået såååå godt"! @!#$ hvor blev jeg sur! Det kunne jeg jo så bare ikke så godt give udtryk for, da hun så måske ikke ville komme mere!

Hun havde hesten 3 gange om ugen og det eneste hun skulle var at stille foder frem og ride. Prisen var det halve af ridehus/bane-kort, 250 kr/md. Jeg så hende ride i starten og det gik fint. Da jeg var syg i den periode, skridtede jeg kun i skoven og opdagede derfor først da hun var stoppet hvor meget skade hun havde lavet!

Jeg fandt senere ud af at hun var dybt upålidelig, fuld af løgn (hun sagde hun havde redet - men havde ikke været derude) og behandlede mit udstyr rigtig dårligt. Da hun gik fra kæresten og flyttede tilbage til Sjælland, mente hun så ikke at hun behøvede at betale for den tid hun havde haft parten. Tror det tog mig 1½ måned og rigtig mange trusler før jeg fik mine penge!

Så ALDRIG mere part - har heldigvis heller ikke brug for det mere, gudskelov...

0
0
Svar på denne tråd

ang part
Forfatter: 
Dato:  17-06-2011 19:36

ja jeg vil heller aldrig have en part mere som jeg ikke kender..jeg havde engang en part på min hest fordi jeg gerne ville have en fridag engang imellem..hun kom en mdr og prisen var 100kr om mdr for en gang pr uge hvor hun kunne have den som sin egen..hun kom den ene mdr og så hørte jeg ikke fra hende igen..pengene så jeg aldrig noget til.jeg syns det er under al kritik ikke at give besked om det måske ik lige var hesten osv hva man ellers kan finde på af undskyldninger så jeg ringede hende op og fik en lidt dårlig undskyldning.men glad fordi den næste part jeg fik på hende var en jeg kendte i forvejen selvom jeg ikke ville ha det igen men da jeg jo kendte lidt til hende og vidste hun kunne hygge om min hest mens jeg holdt lidt fri.nu da jeg har fået unghest (fylder 4 d 27 juni 2011)har jeg en der kommer og rider ca en gang ugentlig som jeg også kender i forvejen da hun selv har måttet aflive hendes pony og jeg ved hvor hårdt det er at miste ens øjesten(mistede min hoppe i 2008 pga dyrlægesjusk).hende her ved jeg er god ved min hest og jeg finder for hver gang hun er ude at det er utroligt som vi er enige om hvordan hesten skal have det og hvordan den skal rides..

0
0
Svar på denne tråd

det er "sjovt"....
Forfatter: 
Dato:  17-06-2011 20:38

Det er egentlig noget underligt noget det med de parter.... Jeg har gennem nogle år kigget sådan lidt on/off efter en hest at ride.

Jeg er egentlig kommet frem til at jeg bor helt forkert, iforhold til det økonomiske aspekt i det. Jeg så allerhelst at hesten stod tæt på Dyrehaven, da det i mine øjne er det skønneste område. Og det er i en meget passende afstand fra hjem og arbejde. Men ak og ve, på disse kanter koster det simpelthen spidsen af en jetjager at have hest opstaldet, og dermed er priserne på part SKY høje. Og ofte er det ikke gjort med de 1000 kr parten koster, så skal der ved siden af købes skovkort og ridehuskort, og der er for det meste krav om undervisning. Og så står min pengepung altså helt af.... Det skal ikke være gratis, at være part, men jeg kan simpelthen ikke være med på de priser....

Jeg søger ikke en fancy dressur/spring-hest. Men vil da gerne kunne udvikle mig i dressuren.

Og når feltet så allerede er skrumpet sådan ind, så gør det ikke chancerne større, at jeg desværre ingen sylfide er, og derfor ikke kan ride de små smarte heste. Og at jeg ikke har siddet på en hest i en del år efterhånden, og derfor gerne ville finde en, som ikke ser spøgelser over det hele......

Ak ja, at være parten kan være ligeså svært....

Mvh
Poeten

Part søges i Lyngby... kig min profil
...

0
0
Svar på denne tråd

overvejer part
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 21:56

Jeg har også overvejet part på min DV-vallak. Men man hører bare så mange dårlige historier, og det vigtigste for mig at personen vil behandle min hest som sin egen og at jeg har ubetinget tillid til dette.

Jeg bruger ham også til hygge ridning, men han er tidligere dressur-hest - men hvis der er en omkring 7800 Skive, skal I da være velkommen til at kontakte mig. Han står opstaldet på Equisana.dk. PT er han på sommergræs og ret meget ude af form :)

Det ville ikke koste noget, jeg ville værdsætte at der blev hygget lidt ekstra om min store dreng :)

Så hvis der er nogle interesserede kan I bare kontakte mig

Trine

0
0
Svar på denne tråd

parter
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 10:59

men erfaring, fra da jeg selv havde hest er at hvis du vil have noget reelt, så søg simpelt.

Desto mindre krav du stiller, jamen så er du da i hvert fald sikker på at din hest ikke bliver ødelagt, forstået på den måde, at hesten bliver holdt igang af tur/let Dressur 3 gange om ugen.

Ja, det kan da godt være at din hest ikke bliver holdt i super sportslig form, men den bliver holdt igang, det samme gør dens kondition. Og ærlig talt, hvor ofte er det at en hest "glemmer" det den har lært for alvor?

det der tager til med genoptræningen er jo konditionen. ;)

for det andet, så er det således, i hvert fald der hvor jeg har reddet(storkøbenhavn og nord jylland) at de som kan ride dét høje niveau ikke behøver at betale penge for at få en hest at ride på, og da slet ikke op til 1000 kr som nogle folanger for deres LA placerings hest!

nu står jeg så selv og skal søge part, og er virkelig frustreret over "hvor meget" hesteejerne forlanger af en. Et sted skulle jeg for eksempel muge ud hos 8 heste.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 11:25

ØV da... Kan I som mangler hjælp/part ikke flytte til Århus????

Kh Marianne

med kampkatten Gucci og muskelkatten Balloo

Hestebassen Kasmir - solgt, savnet og elsket <3

0
0
Svar på denne tråd

Kan godt ...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 14:57

Forstå både fystrede ejere og parter.

Jeg har selv hørt om diverse dårlige oplevelser fra begge sider.

Selv har jeg pt 19 heste, og søgte lidt hjælp, med strigling, hygge, mod at tilbyde nogle piger undervisning ind i mellem.

Der kom så 2 søde piger, og de var meget villige til at hjælpe...

Jo tak det var kun 1 gang, efter det ville de bare ride, og gad knap børste den hest de skulle sadle op!

Så det fik hurtigt ende.

For mig virker det ikke som om det er som "i gamle dage" da jeg selv var en "lille hestepige", jeg cyklede flere kilometer bare for at klappe hesten og strigle den.

Og på rideskolen kom jeg flere timer før, og skulle næsten smides hjem!

Hvor er alle de piger nu?

For jeg har undervist på 3 rideskoler, og der har faktisk aldrig været nogle som blev og hjalp, de kom kun til ridetimen og kørte igen bagefter.

Så er der nogle der gerne vil hjælpe med at børste, mod undervisning ind i mellem, så bor jeg i 8860 Ulstrup, midtjlland.

Mvh Sarah

Træning og undervisning:

HMS, arbejde fra jorden, samlet ridning for løs tøjle og trailerlæsning

Palomino hoppe på 4 år sælges,mf.

Bedækning v ox pony tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

dskjfeojsw
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 19:40

Ja, Annette boede desværre for langt væk, så ingen part til mig i denne omgang. Hvis der er nogen, der kunne tænke sig en part i 9610 Nørager, så skriv til mig.

Jeg kan forestille mig to forskellige slags parter.

Enten en der bare gerne vil ride tur 1-2 gange i ugen eller en der vil nørde i tæt samarbejde med mig omkring dressur og gymnastikspring. Jeg går ret meget op i signaler, og de skal jo koordineres i forhold til dressurridning, hvis hesten ikke skal blive forvirret.

Det betyder ikke så meget på tur, for så mystiske er mine signaler heller ikke

Det vigtigste er at parten er til at stole på, men også bedst, hvis man ikke er alt for tung (det er tarveligt, jeg ved det, undskyld), da vi har lidt hyr med at få lænden til at fungerer optimalt.

Hesten er en ung sporty fjord på 147 i stang.

Lader til at vi bliver nød til at flytte lidt rundt i landet, for at få det hele til at gå op

0
0
Svar på denne tråd

9876546789
Forfatter: 
Dato:  20-07-2011 23:29

Ja som lebech skriver så bor vi desværre for langt fra hinanden.. Jeg vil gerne være super parten der lige springer til og giver en ekstra hånd. Men 25min kørsel så går det ikek lige desværre.

Jeg har opgivet. Der er åbenbart ikek nogen i mit område der søger en som mig. Der er kun højt dresseret dressur musser der ikke vil proppes med kærlighed og gulerødder

Men det har jeg bare lært at leve med så må jeg til at sparre sammen til min egen hyp som jeg kan forkæle..

Hmmm jeg ved det ikke, syntes det er lidt øv det hele. Men sådan er det når pengene ikke vokser på trærene..

Hilsen Annette

0
0
Svar på denne tråd

er selv på begge sider....
Forfatter: 
Dato:  21-07-2011 13:09

Jeg er selv på begge sider.

Dog har jeg pt. udlånt min pony, men han har tidligere haft part og skal have det igen når udlånet ophører og han kommer hjem.

Omvendt har jeg tidligere taget heste i ridning, men pga. pladsmangel pt er det ikke muligt.

Jeg har ikke redet i et halvt års tid og vil derfor gerne have en part. Jeg er en alsidig rytter (dressur, spring og military) der har styr på min grundridning og er villig til både hygge og seriøst arbejde.

Men - jeg kan og vil ikke give 1000 kr for en part. Jeg har selv heste så jeg har ikke råd til de udgifter. Jeg har forståelse for at det koster noget at have hest, men jeg vil ikke betale for at uddanne andres hest. Jeg har derimod ikke noget imod at betale lidt for at ride en veluddannet hest, men igen er det begrænset. Jeg betaler selvfølgelig min undervisning m.m.

- Men ingen søger en part som mig, så jeg hyggenusser bare avlshoppen og føllet i stalden.

Jeg bor på sydsjælland.

Mvh. Gitte

Gfoto.dk

Hestefotograf

StaldOlsen.dk

Bøgen's Tina

termin 21. april 2012

Findus B - Top of Class - Urprinz

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2011 14:19

Altså jeg ville jo rigtig gerne finde en hygge/tulle part til ture i skoven eller langs vejen...

Evt. lidt undervisning, men intet krav...

Jeg har dog nogle krav til hesten, pga jeg har slidgigt, men disse heste findes åbenbart ikke, med mindre jeg vil køre over 30 km... og det vil jeg ikke ;)

De heste hænger altså bare heller ikke på træerne, ihvertfald ikke her i nærheden af Mørkøv altså :)

Men hvis nogen kender nogen, så sig da endelig til :)

Mvh

Janni

Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd

Janni (Fleur)
Forfatter: 
Dato:  21-07-2011 14:38

For lidt mere end et år siden tilbød jeg dig at ride på en af mine heste. Men du vendte ikke tilbage !

Der er ca 15 km herfra og til Mørkøv.

Det havde væet meget venligt, hvis du havde svaret, at det var for langt væk eller noget andet.

Mvh

Anne

Nu med Kåret PRE-hingst !

PRE-vallak på 3 år sælges !

Part tilbydes på PRE-hoppe på 13 år !

0
0
Svar på denne tråd

123465
Forfatter: 
Dato:  21-07-2011 14:54

Anne - jeg svarede dig faktisk også hvis du lige husker efter :)

Nu vil jeg ikke gå ind i en længere debat om hvem sagde hvad osv, for det må man jo ikke i de her tråde, det hører private beskeder til

Men jeg håber da du har fundet en god part til dine heste :).

Mvh

Janni

Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider