Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

To jobsamtaler samme dag, WTD?
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 16:08

Hej Alle.

Jeg står i den situation, at jeg skal til to jobsamtaler samme dag i næste uge. Egentlig hælder jeg mest til at sige ja til det sidste, men hvis det viser sig ikke at være som jeg forventer, vil det være træls at have afvist det første

Jeg kan enten sige ved første samtale, at jeg ringer og giver lyd senere på dagen. (men virker man så ikke til at være useriøs?)

eller jeg kan sige ja til det første, og så tage til samtale nr to. Viser det sig at være drømmejobbet så sige ja der, og ringe ned og springe fra nr et.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Og får vidt forskellige svar når jeg spørger folk.

Hvad ville du gøre, hvis det var dig?

0
0
Svar på denne tråd

12346+567890
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 16:11

Nu skriver du ikke hvad tid de ligger på dagen, men medmindre de ligger samtidig ville jeg da bare tage til begge to.

Hvis du så skulle være så heldig at få tilbudt begge job, så må du jo tage valget der

0
0
Svar på denne tråd

Jamen hvem siger
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 16:11

du får jobbet? Du skal jo bare til samtale - plejer man ikk først at få svar senere?

Hilsen Celia

Sieze the day!

Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.

0
0
Svar på denne tråd

2 samataler
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 16:13

nu er det jo ikke kun op til dig om du får jobbet men i sidste ende op til arbejdsgiver.

så jeg´siger ta til dem begge også ta den derfra.

har selv prøvet skulle til 2 samatler en dag og ville heslt have det første job men fikm det andet.

Ta mig som jeg er det gør jeg med dig ;o)

0
0
Svar på denne tråd

2 samataler
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 16:14

nu er det jo ikke kun op til dig om du får jobbet men i sidste ende op til arbejdsgiver.

så jeg´siger ta til dem begge også ta den derfra.

har selv prøvet skulle til 2 samatler en dag og ville heslt have det første job men fikm det andet.

Ta mig som jeg er det gør jeg med dig ;o)

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 16:14

Jeg ville da også tage begge samtaler, medmindre at de ligger på samme tidspunkt. Fordi man bliver kaldt til samtale er det jo ikke ensbetydende med at man får jobbet:-)

Mvh Jane

0
0
Svar på denne tråd

det ville være
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 16:16

underligt hvis du allerede til første samtale bliver tilbudt jobbet - sådan fungerer det ihvertfald normalt ikke, så jeg tror ikke du behøver at stresse over det.

Skulle det endelig ske alligevel, er du jo i din fulde ret til at sige at du stadig er interesseret, men lige skal hjem og summe over den.

En ansættelsessamtale er jo i bund og grund en afdækning af gensidige forventninger - og gensidige tilbud.

Jeg har aldrig hørt om en "her-og-nu-take-it-or-leave-it" førstegangs jobsamtale - medmindre det er et rengøringsjob eller i den stil du har lagt billet ind på.

Held og lykke med det :)

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 16:16

De ligger kl.10 og kl.14.

Jeg tænker bare, at hvis de efter første samtale skulle sige "jobbet er dit hvis du vil have det". Så vil jeg jo ikke sige nej, hvis det skulle ende med at jeg ikke bliver tilbudt nr to.

Men er det ikke tarveligt fx at sige ja til det første, og senere ringe at melde fra, hvis jeg får nr to?

0
0
Svar på denne tråd

du kan være ganske
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 16:20

sikker på at de IKKE siger at jobbet er dit hvis du vil ha' det i første samtale. Ganske sikker.

Be openminded og spørg ind til begge stillinger - det kan jo hurtigt vise sig at du har fejlbedømt - og job nr. 1 faktisk er det mest interessante - til dig.

KH:)Annette - personalechef....

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 16:24

Jeg takker mange gange for svar Og satser på, at det går som i alle siger, og de ikke tilbyder med det samme hvis det bliver aktuelt.

Tak

0
0
Svar på denne tråd

Det da,,,,,
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 17:06

..... et luksusproblem du har dig der. Tag til dem begge to, får du tilbudt begge job siger du ja tak med det krav at du får en dag elle to til at tænke over tingene og så vender du tilbage for at fortælle hvor du aller helst vil arbejde.

Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule anstrengelse kan være krop umulig?!

Et smil er udløst af andre smil, så husk at smile og du vil se at folk smiler tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

Tja ;O)
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 17:40

Jeg sidder nu også og smiler lidt af at du tror at fordi du skal til samtale så er jobbet dit. Du kan rolig regne med begge steder har udvalgt x antal personer til Samtale, og at du må vente på at få at vide om du har fået det.

Tag du bare afsted til begge samtaler og afvent så om du får tilbudt nogle af jobbene.

Men fra den virklige verden, da min datter var færdig udannet i 2005, søgte hun job flere steder, hun var blevet tilbudt job inden for den kæde hun var uddannet , men der var langt at køre. så hun søgte flere steder bla. ved DFDS, da hun gerne ville ud og prøve noget.

DFDS havde hun været til samtale 2 mrd. inde hun var færdigudannet og havde ikke hørt noget, så da hun egentligt havde fået job lokalt og aftalt start tidspunkt, set arbejdspladsen osv. ringede de fra DFDS og sagde hun kunne starte der også.

Ja så ringede hun pænt til de andre og sagde at hun havde lige fået tilbudt drømme jobbet og kunne derfor ikke starte hos dem alligevel.

De tog det da pænt og tilbød da bare en af de andre som havde været til samtale jobbet..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 18:57

Havde lige som dig to jobsamtaler på samme dag..-den første kl. 11 og den anden kl. 13.00.

jeg aftalte med min far, at han kunne tage tlf'en for mig, hvis de ringede imens, jeg sad til den anden samtale.

Sagde "ja" til det først (et vikariat), men da jeg også fik det andet (en fast-stilling), ringede jeg tilbage til de første næste dag, og sagde, at jeg var blevet tilbudt en fast-stilling, og derfor tog denne.

Det var der iøvrigt fuld forståelse for, og de ønskede mig tillykke med jobbet (og sagde i øvrigt, at det var flot klaret) - Så ingen sure miner der :)

nu med Vakúr og Raunvör fra lille Nørregaard :)

0
0
Svar på denne tråd

Jobtilbud
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 19:20

Tag til begge samtaler og tag den derfra. Hvis du skulle være så heldig at få tilbudt dem begge to, så siger du ja til dem i den rækkefølge, du får dem tilbudt, og så kan du altid melde fra til det ene bagefter. Om man kan være det bekendt? JA, selvfølgelig. Du er dig selv nærmest. Der er heller ikke nogen, der kommer og spørger dem, der bliver fyret, om det er ok.

I arbejdslivet skal man tænke på sig selv!

Karina

Søger job som lærer på Fyn - fast stilling på fuld tid.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider