Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tilbehør til grill
Forfatter: 
Dato:  05-06-2011 10:48

Jeg søger ny inspiration til tilbehør til grill, er træt af det samme med bagekartofter, majs og salat.

Kom hid med gode råd, gerne opskrifter

Mange hilsner

Fru Bach

Stald Nickolos.dk

Nu med avlshingsten

Hr. Siem

0
0
Svar på denne tråd

Kartofler
Forfatter: 
Dato:  05-06-2011 12:34

Prøv at koge nogle mindre kartofler i ca. 10 min. Vikl et halvt stykke bacon om og sæt dem på et spyd. Pensl med olie og drys med lidt Timian og så læg dem på grillen til de ser gode ud. De er gode istedet for alm. bagekartofler

0
0
Svar på denne tråd

Et par favoritter
Forfatter: 
Dato:  05-06-2011 12:48

Lun peberfrugtsalat:

Peberfrugter (ikke de grønne) skæres i mundrette stykker og kommes i en foliebakke/fad. Lidt god olie dryppes over sammen med et par skefulde flydende honning.

Grilles til peberfrugterne er bløde og lækre.

Atomic Buffalo Turds:
Jalapeños (eller småbitte snackpebre hvis man ikke er til det stærke) udhules for kerner og smøres indvendig med god flødeost. En cocktailpølse stoppes i og hele herligheden omvikles med bacon.

Grilles til bacon er sprød og lækker.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Mere bacon
Forfatter: 
Dato:  05-06-2011 13:54

for lige at forsætte baconforgudelsen så dadler med bacon omkring. Det smager altså FANTASTISK En god lille hapser mens man venter.

I min verden får man altid kartoffelsalat til grill. Ikke den fede fra plastikkassen men en god hjemmelavet en med lidt sød sennep i naturelyoughurten, salt, peber, og masser purløg, persille og dild. Dejlig friskt.

Ellers laver jeg altid grøntsagsspyd med tomat, peberfrugt, løg, champignonger og hvad man ellers lige kan finde? Babymajs, ananas?

Hele tomater og snackpeber/paprika smager vildt godt når de er langtidsbagte og gerne lidt sorte på skinnet.

Man kan også halvere tomater og stikke små skiver hvidløg ned i det snaskede på tomaten, eller lægge en skive feta mellem. I begge fald klappes tomaten samme igen og grilles long time! Når man tager den af grillen og vil spise den, skal man huske at tomater er meget meget varme inden i!

Mums nu har jeg helt lyst til mad tilsat ILD

Medlem af Bullerklubben

Life is like a box of chocolate. You never know what´s inside.

Men man kan altså bare læse bagsiden eller indlægssedlen!

Hvad var det nu NSLFB stod for?

0
0
Svar på denne tråd

Lalalal
Forfatter: 
Dato:  06-06-2011 10:21

Vi laver ofte den traditionelle bagekartoffel, men med en cremefraichedressing (et bundt radisser skåret i tynde skiver blandes med en bøtte cremefraiche(9%) og smages til med presset hvidløg, salt, friskkværnet peber og friskhakket purløg - lækkert), derudover spiser vi også meget (hjemmelavet ;)) kartoffelsalat.

Af mere "fancy" ting griller vi tit hele champignoner, en cm. tykke skiver squash og aubergine, halve tomater osv. med lidt salt, til de ser gode ud.

Vi tager også ofte rensede små kartofler med skræl og kommer dem i foliebakke med salt, peber, en MASSE friskhakket persille og lidt smagtneutral olie og på grillen i en time.

Rigtig lækkert!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-06-2011 10:32

Min papfar er lidt af en grillnørd, han har på hans grill formået at lave alt muligt, min favorit er indbagt is (hvor ydersiden er af marengs.

Men ellers, så er der halve peberfrugter og champignoner strøet med revet ost til den er lidt brun.

0
0
Svar på denne tråd

Grønt i folie
Forfatter: 
Dato:  06-06-2011 11:06

Vores favorit i øjeblikket er minimajs, sukkerærter og cherrytomater skåret i passende stykker, vendt i lidt olie og drysset med timian. Dette hældes i en foliebakke og "steger" på grillen til konsistensen er som ønsket.

Har også prøvet med peberfrugt, asparges og champignon. Kun fantasien sætter grænser.

Mvh

Mette

ledig boks på lille-hovgaard.dk i Kolding

0
0
Svar på denne tråd

876756654543
Forfatter: 
Dato:  06-06-2011 13:26

Nemme, billige og hurtige salater:

Broccoli salat med tranebær og peanuts:

Broccoli plukkes i bukketter (kog imens en kedel vand på elkogeren)

Hæld vandet over broccolien og lad det stå 10 mins tid.

Afkøl broccoli.

Bland broccoli sammen med lidt youghurt natural, tranebær, lidt løg, peanuts salt og peber.

Bønne salat:

Bønner (haricot verts) overhældes med kogende vand efter ovenstående metode. Vendes med finthakket løg og tranebær salt og peber.

For lidt variation kan man vende salaten i youghurt nat. eller olie/eddike dressing

Blomkåls salat:

Rå blomkål plukkes i bukketter.

Bacon i tern steges sprødt på panden og afkøles

Dressing af Grovkornet sennep (ca 2-3 spiseskeer), 1 spk olie og lidt vand salt og peber.

Det hele blandes i en skål.

Råkost salat med rosiner (eller tranebær) og lidt citron.

Mvh Kit

"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

"If you look like your passport picture, you probably need the trip"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider