Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kom med Sparetips og Madplaner
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 00:26

Hej Alle :)

Tænker lidt om vi/i ikke skal dele vores sparetips med hinanden, så andre kan få gavn af dem..

Også gerne madretter man kan lave for få penge ;)

Jeg er ret fascineret af madplaner, da jeg selv er sådan én der køber ind efter hvad jeg har lyst til flere dage om ugen :)

Jeg er interesseret i sparetips der ikke gør at man skal gå ned på kvalitet :)

Fx er jeg selv en af dem der hellere vil undvære tomater end købe de der halvmodne bøftomater uden smag....

Sparetips:

• For tiden kan man få friske bær for billige penge engang imellem, jeg køber gerne stort ind og fryser så ned - super i smoothies eller tærter og lign. Smager af mere end de frosne :)
  • Bliv ikke fristet af de der 10 stk frugt for en 20'er hvis du alligevel altid ender med at smide noget ud..
  • Ofte kan det betale sig at handle flere steder - Hvis man ikke vil dette, så tjek tilbudsavisen og vælg indkøbs sted derefter. Selvom fx Føtex og Kvickly er dyrere end andre steder har de ofte fordelagtige tilbud!
  • i Kiwi har de 8 ruller blødt toiletpapir for 18kr. ca.
  • Køb stort ind og pak i portionsposer i fryseren fx kød.
  • Lav selv Wok blanding og rodfrugter og frys i portionsposer.
  • spis rugbrød til aften en gang om ugen..

Retter:

Wok med nudler, soya, karry, kylling og diverse grøntsager.

Bruchetta: billigt ciabattabrød fra supermarkedet, mozzarella (frisk) løg, hvidløg og tomat og så i ovnen..

Dessert: frugt (vælg selv. fx æbler eller bær) med smuldredej. dej af margarine, smør, vanillesukker og sukker (evt. kanel hvis det er æbler)

Til studerende:

Lav frikadeller i kæmpe portioner og frys ned i poser med ca. 2-3 stk i hver (efter størrelse) er altid lækre selvom de har været i fryseren og tøer hurtigt op :)

Glæder mig til at høre jeres bud! :)

-Stephanie

HDR fletcher KØBES

17,5" fit 3,5

Bandit, Jeg vil savne dig til vi finder hinanden igen <3

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 08:19

Jeg tænker egentlig ikke så meget over at spare, men har opdaget en måde jeg gør det må, og det er ved at være flyttet fra min lejlighed der lå lige overfor netto og ud til kæresten hvor vi køber stort ind i bil ca en gang om ugen - det sparer jeg på, for der kom meget uplanlagt i kurven når jeg næsten dagligt bare lige skulle hente.....

Her er en ret til når supermarkedet har tilbud på en stor portion røget laks. Nemt og utrolig lækkert.

Jeg spiser det med spagetti, og det er så hurtig lavet at det skal sættes over først!

Creme fraise -rørt med en lille sjat mel ellers skiller der især ved lav fedt procent - varmes langsomt op. Laksen skæres i passende stykker og simre til den er kogt krydres med salt og godt med peber.

Man kan selvfølgelig kommer alle mulige dejlige grønsager ved, men når man kun bruger laks smager selve sovsen lækkert af laks.

Det tager den tid det tager for spargettien at koge, og føles luksuiøs cremet lækkert.

Venligst Maluna

Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 08:36

Jeg har da et lille tip:

Lav en ORDENTLIG potion kødsovs, frys dem ned i portioner.

Når man skal spise en potion så kan den varieres, en dag med basillikum, en dag med mozzarella osv

Støt de danske soldater!

0
0
Svar på denne tråd

Bor selv...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 09:05

Jeg bor selv og er efterhånden ved at være god til at leve økonomisk (i hvertfald på madområdet)

Mit grund tip er at købe efter årstiden.

Køb de frugter og grøntsager som er fremme på gældende årstid, de er billigere og kvaliteten er bedre.

Fx spiser jeg ret så meget kål om vinteren/efteråret, men mere salat om sommeren/foråret.

Så laver jeg store portioner og fryser ned i små mængder så jeg har hurtig og nem mad til de dage jeg er i stalden, og jeg har ingen resten som bliver smidt ud.

Jeg smider aldrig frugt/brød osv ud - hesten får resterne.

Det samme med gulerødder. Jeg køber ikke en pose til hesten, nej han deler med mig, så har jeg altid friske gulerødder til både mig selv og hesten.

Sådan noget som kyllingefiletter køber jeg når der er store pakker på tilbud og så fryser jeg dem ned enkeltvis.

Pålæg køber jeg gerne et par pakker af og fryser ned i kasser så jeg har lidt blandet pålæg til en uge af gangen.

Nu er jeg så begyndt at købe grønt og salat til min frokost i vores kantine. Det koster ca 5 kr at for lidt blandet salat, som jeg så supplerer min madpakke med. Skal jeg købe tilsvarende salat, som jeg selv skal lave, så har jeg et alt for stort spild da jeg ene mand ikke kan spise al det grønt.

Nogle dage tager jeg rester fra min aftensmad med på arbejde.

Til formiddags spiser jeg yoghurt. I stedet for at købe små bægre yoghurt så køber jeg en stor liter og så hælder jeg op i en skål som jeg tager med på arbejde. Jeg har til en hel uge i sådan en liter yoghurt.

til frokost spiser jeg rugbrød og da køber jeg de små pakker solsikkerugbrød fra netto til 5 kr. Det passer lige med hvad jeg spiser på en uge og det bliver ikke muggent inden jeg får det spist.

Nogle måneder handler jeg ca for 100 kr om ugen og det er mest mælk og rugbrød.

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

Mit bedste...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 11:36

... sparetip er at have en ordentlig fryser og at bruge den fornuftigt.

Altså køb stort ind når der er tilbud på madvarer - og husk hvad du har i fryseren, så det ikke ender med at blive for gammelt og måtte kasseres.

Et andet tip er at man ALDRIG bruger hele budgettet. Der skal altid være et lille overskud, så man har til når der pludselig ER de gode tilbud. Del månedens budget ind til hver uge, så det ikke ender med fråds de første par dage og mangel på penge når det er sidst på måneden.

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 12:38

Nu er vi en familie (3 stk) og vi har købt kød hos halv-gris.dk Prisen er 29,-kr pr KG pakket i poser og mærket, altså lige til at putte i fryseren. Det bliver leveret til døren i to kasser og det smager bare super, af meget mere end det vi har købt i supermarkedet og hvilket kød får man til 29kr kg? Selv medisterpølse er dyrere! Og her får man alt med, flæskesteg, mørbrad, hakketkød osv.

Det har vi sparet mange penge på og samtidig skal jeg ikke købe ind til aftensmaden og der ryger ikke noget ekstra med i kurven som jeg kan være slem til!

mvh

Lene

Opstaldning tilbydes i Bjerringbro med adgang til ridehus.

Painthingst 2 år til salg.

Quarterhingst 2 år til salg.

Quaterhoppe 1 år til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 13:07

Lene (LenaGHR):

Kan det passe man kun kan købe 50 kg ad gangen?

Det kan vores lille fryser nok slet ikke rumme..

Ellers et godt tilbud!

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 13:16

Mit bedste sparetips må nok være at lave mad af de samme ting et par dage i træk. Får vi f.eks. flæskesteg om mandagen laver vi biksemad af resterne dagen efter.

Et andet sparetrips må nok være at vælge afbudsrejser hvis man skal ud at rejse om sommeren.

Min kæreste og jeg har lige bestilt 7 dage på Rhodos til 3100 kr ialt med halvpension - så kan det vist ikke gøres billigere ;)

I Aalborg har man grønsagsmarked en gang om ugen. Tager man derned 5 min før de lukker sælger de resterne af det de har billigt!.

Vi fik i søndags 10 tomater, 5 porre, 5 æbler og en melon til en 20ér

NO ONE can make you feel inferior without your consent - E.Roosevelt.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 14:33

Oh... noget jeg har gjort meget her på det sidste, er at dukke op i fakta, lige når de åbner, der er *sidste anvendelse i dag-dato* sat ned med 50-80%...
Det er både kylling, fisk, hakket-kød og bøffer osv.

Og det samme gør jeg de større steder, når det feks er op til helligedagene osv... så sætter de ofte det ned, som når at blive for gammel i helligdagene.

Vores ønske er dog, med tiden, at finde en fast leverandør, til god kød og gode grøntsager osv..

Men lige nu er det vores pengepung der skal overleve ;)

Derfor mit valg...

(Mirella) Brun III hoppes fortid søges..

Se billeder på præsentation.

Købt på Djursland.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 15:02

P Jørgensen: Ja det passer, dog kan man dele den i 1/4 hvis man kan finde en aftager til den sideste 1/4 prisen bliver vist nok 31 kr kg og det bliver kun leveret på 1 adresse, men delt med lige meget i hver kasse. Men det fylder nu ikke så meget som det lyder til - ca 3 skuffer i en skabsfryser for en ½-gris.

Og nu kan jeg lave mad der smager af noget uden alle mulige krydderier - lige som min gamle moar:-)

Mvh

Lene

Opstaldning tilbydes i Bjerringbro med adgang til ridehus.

Painthingste 1 og 2 år til salg.

Quarterhingst 2 år til salg.

Quarterhoppe 1 år til salg.

2 quarterføl en hingst og en hoppe til salg ved fravænn ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 15:47

Med hensyn til det med kødindkøb, så har jeg nogle gange haft kigget på www.grisogko.dk , som jeg i øvrigt mener at have hørt godt om..

Gad vide, om ikke der er nogen herinde, som bruger det... Der behøver man vist heller ikke shoppe en halv eller kvart gris ad gangen, hvad jeg heller ikke ville kunne få plads til i min fryser.. :)

/SC.

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 16:02

Vi køber ofte kød stort ind, lige pt. har vi 1/4 jersey i fryseren, også køber jeg andet kød i supermarkeder, gerne i store pakker og også pakker det om.

Grøntsager køber jeg efter hvad der er på årstiden, eller hvad der er på tilbud. Frugt køber jeg efter hvad vi har lyst til, men minimum 10stk ugentligt.

Rugbrød og pålæg bliver købt på tilbud og frosset ned, det samme gør smør :)

Vi er 2 voksne mennesker, og min kærste spiser rigtig godt (gerne 2-3 portioner aftensmad og 4-6 rugbrød til middag), og vi lever inkl. toiletpapir, sæbe, opvasketabs o.a. for 1500kr om måneden, og jeg vil sige, at vi bestemt ikke lever dårligt, eller ikke får livretter :)

MariaAndersen: Hvor i Aalborg er der grøntsagsmarked om søndagen :) ?

Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk

- Fjordhesten kan og vil!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 16:13

Annecathrine: På parkeringspladen/torvet lige ud for Bones på Danmarksgade - ved ikke hvad det hedder :)..

Ellers er der på Nrsby Torv om fredagen :)

{Gitte R}

Alt, hvad der er dejligt, er enten umoralsk, ulovligt, eller også feder det.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 17:39

jeg køre ud til slagteren i hvam en gang om måneden, de køre med uge pakker til 350 kr beregnet til 4 personer, men mængden er så stor at en uge pakke rækker til en hel måned til mig og min datter. På dba under diverse og fødevare er der tit nogen som sælger kvarte,halve og hele både, kalv,okse og gris. Ellers kører jeg en gang om mdr rundt efter tilbud og får fyldt lagrene op, så det kun er ting som mælk og smør og andre ting med kort holdbarhed jeg køber i løbet af ugen, så bager jeg som regel selv rugbrød og franskbrød samt boller og fryser ned.

så koger jeg tit suppe på kraft ben, så jeg har grund suppen til flere forskellige supper der er til mange portioner i sådan en omgang.

hilsen helen

lækkert sort til sortbrun oldenborg hingsteplag fra april 2009 efter freigraff af hvarre og stuntmann af hvarre, sælges, 3 maincoon killinger sælges

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 19:43

Scarlett83:

Tak for linket. Jeg er i fuld gang med at bestille. Også er det endda hyggeligt at kunne sidde og sammensætte sine egne kød-pakker

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  01-06-2011 09:13

Ja det er der overfor bones :) Og de er til at handle med :)

NO ONE can make you feel inferior without your consent - E.Roosevelt.

0
0
Svar på denne tråd

Sparetips
Forfatter: 
Dato:  01-06-2011 09:34

for familier....

Lav mad til to dage.

Eks. pasta og kødsovs... Rigeligt med kødsovs, der dagen efter kan være fyldpå en hjemmelavet pizza :-)

Børnene vil gerne have hjemmelavede burgere med fritter. Dagen efter står der så hjemmelavede pitabrød på menuen, eftersom der oftest er salat, tomat og agurt til overs fra dagen før. Hvis dette laves en søndag, så er der for det første tid til at lave det OG madpakken dagen efter er sikret.

Etc etc.

Lav en uge/måneds madplan. Vi har tidligere gjort det i perioder. Det er smart med planlægning af den slags, for som skrevet oven over, så er det overskueligt når kødsovsen bliver til pizza osv., hvor det samtidig bliver varieret. OG så slipper man for at skulle stå med "hvadskal vi have til aften" dag efter dag :-)

Bag meget selv. Brød/boller... Koldthævede boller hitter, så det er muligt at få nybagt brød om morgenen. Jeg selv har brugt det meget hver dag i en periode, men efter jeg så begyndte at skulle tidligere afsted om morgenen er det ikke rigtig blevet til så meget. Det er et super alternativ til rundstykker i weekenden, hvis man skal spare, eller hvis man bare ikke bor i nærheden af en bager der kan bage :-)

Bag kager til at tage "slik-trangen"..... Pænt meget mere økonomisk med en bradepande chokoladekage end med en plade marabuo :-)

Og ja, storindkøb og køb på tilbud. Toiletpapir, vaskepulver, hygeinebind, tandbørster osv osv. er alt sammen noget der ikke har en "sidste holbarheddato".... Og hvis det skulle have det, så ligger det altså pænt langt ude i fremtiden.

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Vores største
Forfatter: 
Dato:  01-06-2011 18:31

udgift mht. forgængelige varer er aftensmad - problemet er, at min kæreste godt kan lide mad (der er nogen, der er heldige med deres forbrænding ), og derfor ender vi altid med kun at have een portion tilbage dagen efter, når vi laver aftensmad efter en opskrift til 4 personer.

Hvordan får man aftensmaden til at strække sig? Er det simpelthen noget med at hælde en HULANS masse grøntsager i, så kød-delen af måltidet ikke forsvinder så hurtigt? Det er jo ofte den, der koster mest, og hjemme hos os også den, der forsvinder først.

Vi har ingen fryser (eller jo, men der er ca. plads til to liter is), så jeg kan ikke lave rigtigt store portioner.

Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

Who am I?

www.freewebs.com/sin ...

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  01-06-2011 21:14

for at kødsovsen holder længere, smid en masse frysegrønt i eks. Frysegrønt er billigt. Til de der i hvert fald ik spiser el kan lide det - blend det og de opdager det aldrig ha ha.

Køber du en halv gris el lig - så få den uparteret da parteringen koster ekstra. Fin parterer du selv, får du det som du vil ha det.

Lav sine egne leverpostejer - det er langt billigere og bedre end butikkernes skod leverpostejer (med mindre i har en god slagter der kører tilbud, som vores herude gør)

Om sommeren koster de krumme agurker mindre end de lige - ofte 3 for en 10`er. Men de smager lige godt.

Bager du ik selv - så køb brød på tilbud/omkring sidste salgsdato og smid i fryseren.

Drikker du kaffe så prøv at bruge en halv ske mindre bønner pr kande end du normalt ville gøre- du vænner dig til smagen og det kan faktisk spare mange penge i sidste ende.

Om muligt, så anvendt et theblad (el hva de hedder) to gange, så sparer du osse det halve.

Køb den billige mælk frem for Arlas, den koster mindre.

Bag egne kager, fremfor at købe kager hos bageren, el slik for den sags skyld.

Køb stort ind af pålæg på tilbud og smid i fryseren er du ene om at spise det så pak evt om til to portioner af hver pakke, medm indre du spiser ens så du får det hele spist.

Køb altid toiletpapir og køkkenrulle på tilbud, og så du ahr nok til minimum en mdrs forbrug, så du er dækket ind minimum til næste mdr - gerne længere.

Lav din egen hyldebær saft, der står masser hyldeblomstbuske alle vegne i naturen.

Anvend ligeledes andre vilde frugter såsom jordbør, brombær mm. enten til frysning til smoothies el hjemmelavet saft mv.

Har du en have, så kan det betale sig at lave egne kartofler, gulerødder, porrer mv. Ik nødvendigvis til et års forbrug, men bare så der er til et par mdr el lig. Man skal blot købe frøene og så dem, og ellers passe dem. Sår du bare en grøntsag - så sparrer du penge.

Skulle du en dag alligevel ske at ha en smule frugt el grænt i overskud, og har en hund- så har hunde ganske godt af at få lidt af den sunde mad ligeledes.

Køb altid fuldkorns pasta og ris- det mætter mere, længere og er sundere end alm hvidt.

Køb rugbrød med godt med kerner i - det mætter mere og længere og er igen osse sundere- det samme gælder hvis ik du kan holde dig fra toast etc.

Kog supper på alt du har i fryseren som ik kan anvendes til alm madlavning ellers.

Køb en kæmpe gang fars på tilbud til frikardeller og frys ned i portioner som passer dig/jer.

Svinekød er billigst - så spis gris fremfor kalv og okse el lam mv.

Naturen byder på meget godt - brændenælde, hyben, skvadderkål mv kan sagtens anvendes i supper, salater mm.

Kender du folk med frugttræer el har en nabo, som ik får brugt nedfaldsfrugt el frugt der stadig sidder på træerne, så vær fræk og spørg om du må tag- evt for et symbolsk beløb.

Er den store pose gulerødder billigere end den lille i forhold til mænden- så tag den og kog det du ikke bruger i løbet af ugen, evt til suppe senere (el andet mad).

Lav gullasch med svinekød fremfor okse, det er billigere. Fykd godt op med gulerødder.

På hjemmelavet pizza kan man nærmest bruge alt inden for grønt og kød, så her sætter kun fantasien grænser for hvad resterne anvendes til. Det samme gør sig sådan set gældende for biksemad, hvor alt osse kan fyldes i.

Køb de store poser/pakker med kyllingebryst fileter fram for hele kyllinger el lig til tarteletter mm. Det er billigere at købe 2 kg + (brugsen, bilka mv), end en hel kylling, el de små mængder. Kylling smager godt i alt.

Åh så gider jeg ik mere lige nu ha ha

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-06-2011 20:30

Gode sparetips

Fandt denne her side med gode spare tips: http://www.billige-ting.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-06-2011 09:38

Nu har vi prøvet grisogko.dk, og nøj noget lækkert kød helt klart kvalitets kød, til billige penge. OG nu har vi fået fyldt fryseren op, så vi ikke skal købe kød resten af måneden, og forhåbentligt lidt længere :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider