Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

tvivl om mig og min hest.. igen..
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 17:41

ja så står jeg her igen.. er i tvivl om hvor vidt mig og den grimme skal være et hold eller ej..

det er ikke først gang jeg har den tvivl, men sidst lykkedes det mig at dæmpe det..

han blev købt i efteråret, som rå unghest.. havde aldrig været uden for marken, eller haft hyggelig menneske kontakt..

han har rykket sig enormt, nyder nu opmærksomhed dog kun i små mængder, kan håndteres som han skal ( trækkes med, strigles, få kigget ben osv )

vi er stille og roligt begyndt tilridningen, og han er ufatteligt lærenem.. har dog sine særheder ;) vil ikke have sadel på, kun ridegjord.. bid vil han heller ikke ha, så han bliver redet i grime.. ( tænder er tjekket )

generelt er han en smule sær, men nem at have med at gøre når man kender hans særheder..

smuk er han jo :D og en udstråling som en konge :)

vi har opbygget tillid og respekt, men jeg føler vi mangler venskab..

jeg mangler det berømte klik..

jeg ku selvfølgelig bare sælge, MEN det duer jeg bare ikke til.. hader at sælge heste, man ved aldrig hvor de ender..

har overvejet udlån, men så har jeg ikke råd til en ny ridehyp..

ved slet ikke hvad jeg skal lige nu.. give det mere tid? låne ham ud? sende ham i tilridning så vi får noget luft?

andre vinkler på sagen er meget velkommen :D

" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd

ang unghest
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 18:45

ja jeg ved godt det er en lang proces at komme til at knytte sig til en hest.jeg har snart haft min unge dressurhest på snart 4 i et helt år og jeg er ikke nær så knyttet til ham som min sidste hypper..men det tager tid med tilknytningen..hvem har tjekket tænder på den??er det en dyrlæge kan det være han/hun har overset noget..det gør de af og til..den kan evt også ha ulvetænder..men jeg tror nu mest det er lidt unghesteting den har gang i..mit forslag er at finde en som tager heste i ridning som forstår at tage dem på en rolig måde..det er desværre ikke alle der kan det..

0
0
Svar på denne tråd

Kemien..
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 20:07

Det tager tid at opbygge et gensidigt venskab - og jeg tror det er ligesom med os mennesker, nogle klikker med det samme, andre kræver lidt mere tid. Det handler om at være tålmodig og imødekommende.

Omvendt, hvis du virkelig ikke føler at i klikker - er det så ikke bedre at finde en hest som du klikker med og som du føler du får det ud af, som du gerne vil?

Jeg siger ikke at du skal sælge, jeg mener bare du skal vurdere med dig selv hvorvidt det er værd at fortsætte. Der er ingen skam i at sælge, så længe man har forsøgt.

Jeg om nogen ved at alt det dersens ungheste pjat og tilridning kan være dødens pølse. Jeg ville ikke bytte min for noget, men for pokker hvor kan jeg nogle gange køre død i det. Jeg vil gerne det hele på én gang - men rom blev ikke bygget på en dag, så jeg må nogle gange slå koldt vand i blodet. Det er ikke engang fordi min har nogle særheder, eller er speciel besværlig - jeg er nok bare ikke helt så dygtig, og derfor går tingene altså lidt i slowmotion.

Du kan også sende ham i tilridning og se om det hjælper noget - bare vær forsigtig, for det lyder ikke som om din hest er en som man skal presse alt for meget, alt for hurtigt. Og det synes jeg utrolig mange beridere og tilridnings steder gør.

Håber du kan bruge det til noget.. Held og lykke med det!

I am nobody - nobody is perfect - therefore, I must be perfect!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider