Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Plastikkirurgi !!!
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 10:40

altså, der er 2 typer af plastikkirurgi - rekonstruktivt og kosmetisk.. MEN hvad er forskellen?? altså ved godt fx kosmetisk er for at "se bedre ud" og den anden er pga skader osv osv.. men er der andet forskel på det??

Med skønne Náttgjólá ved min side

- I put my hands up in the air sometimes, sayin' "eyyy-o" (o:

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gætter
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 10:49

på de plastickirurger der er dygtige til rekonstruktiv kirurgi mestendels arbejder indenfor det offentlige og vice versa

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 11:00

Min forståelse af det er det kan skildes op sådan:

Rekonstruktiv - operationer der genskaber... Det kan være et bryst efter kræft, overskydende hud efter stort vægttab... Ved ikke om det er operationer der er betalt af staten, men det kunne også være en forskel...

Kosmetisk - operationer der gør smukkere, og efter min mening er unødvendige, og det er vel dem man så skal betale for... (Hvis den anden er betalt af staten)

Perle

Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd

Groft sagt
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 11:03

Så er rekonstuktiv plastkirugi mere krævende, her er tale om mennesker med et ødelagt udseende , skal rekonstruteres så de kan se normale ud igen.

Plastkirugi strammer hud op så rynker glattes ud..

Tror det kræver noget mere at redde menneskers udseende end det gør at få dem til at se ungre ud...

Men der er sikkert flere penge i det sidste..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

dhdhdhdh
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 11:09

ja helt sikkerrt :-) tror også det er kosmetisk der er flest der vil have..

men i ved ikke om "operationen" forgår forskelligt? altså mht medicinen eller hvad det er..

Med skønne Náttgjólá ved min side

- I put my hands up in the air sometimes, sayin' "eyyy-o" (o:

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 11:42

Der er ikke forskel på medicin så vidt jeg ved, fx. hvis skillevæggen i næsen er blevet smadret fordi man har brækket den og så ikke kan få luft gennem næsen heler på samme måde som hvis du vil have en pænere næse.

Så det er kun formålet med operationen der er forskellig. Og rekonstruktiv kirugi er vidst på statens regning i de fleste tilfælde.

0
0
Svar på denne tråd

Plastikkirurgi
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 14:09

Åbenbart et emne omfattet af mange følelser og holdninger.. Hvorvidt den ene eller anden form er nødvendig er vel op til patienten at vurdere.. Det er der vist ikke andre der kan gøre sig til dommere over..

Rekonstruktiv kirurgi har til formål at skabe noget som var..

Kosmetisk har til formål at forskønne noget som allerede er..

Groft sagt..

Er i øvrigt ret sikker på at fjernelse af overskydende hud i forbindelse med vægttab hører under kosmetisk kriurgi og er på brugerens egen regning..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 14:18

Jeg snakkede med min læge på et tidspunkt om det med fjernelse af overskydende hud, og hvis jeg holdt vægten i 2 år, var det noget man kunne søge...

Som jeg også skriver, er det efter min mening at kosmetiske operationer er unødvendige... jeg går ud fra at de er nødvendige for dem der får dem lavet, og har ikke tænkt mig at dømme mennesker, men at bedømme ud fra min egen horisont...

Perle

Farvel Felix

Hvil i fred

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

0
0
Svar på denne tråd

OK, jeg havde en patient
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 15:01

der havde fået foretaget en GB og hun sagde at reglerne var ændret så man nu selv skulle betale for fjernelsen

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 15:06

Nu er det flere år siden at jeg snakkede med min læge, så det kan være det er lavet om siden... Har ikke undersøgt hvordan det forholder sig nu da det ikke er aktuelt for mig lige pt... Og der bliver jo nogen gange lavet om på reglerne...

Perle

Farvel Felix

Hvil i fred

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

0
0
Svar på denne tråd

brandskade
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 15:56

Hejsa....

Jeg har en datter på 7 år som der som 1 årig fik forbrændt begge hænder med 3 grads forbrændinger på en brændeovn.

Vi har i Marts ´11 været til sidste besøg på Riget. Og det så ud som det skulle på nuværende tidspunkt.

De fortalte om at hun kunne få lavet kosmetisk operation i teenage alderen. De kaldte det kosmetisk selvom at det er for at genskabe "originalen".

Men jeg er heller ikke sikker på forskellen

mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Tror ofte
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 17:15

at lægerne anvender begrebet kosmetisk fordi det er det mest almindelige og så er de mere sikre på at patienter og pårørende forstår hvad de mener..

VH,

MaggieMay

0
0
Svar på denne tråd

123 nu
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 17:47

jeg ved med 100 % sikkerhed, at jeg skal ha' lavet en kosmetisk operation indenfor de næste par år. det hæmmer mig ikke fysisk men i den grad psykisk. den bliver betalt af staten.

den anden kosmetiske operation jeg vil ha' lavet skal jeg selv betale for, da jeg heller ikke er hæmmet af det fysisk, men psykisk.

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

nu med Sambuca

¤BLLS¤

North Star

23.4-1990 - 17.11- 2010

elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider