Hmm, generelt er det vidst bare op af bakke at søge job i øjeblikket, og særligt som nyuddannet - men det kan du jo ikke rigtigt bruge til noget.
Når jeg skriver ansøgninger plejer jeg at "sakse/klippe" det afsnit ud fra jobopslaget, hvor det beskrives, hvilket kvaliteter de forventer af dig. Herfra skriver/omformulerer jeg så, således at jeg tilpasser min ansøgning til deres krav (selvfølgelig skal man kunne stå inde for det man skriver).
Ligeledes har jeg sendt en del uopfordrede ansøgninger - uanset om det giver noget her og nu, så stiller det ofte en bedre, at man tidligere har vist interesse for arbejdsstedet (det virker mere oprigtigt, når man fx i en senere ansøgning skriver, at man virkelig brænder for et job på NETOP deres skole).
Jeg har også været på internettet og søgt lidt på skabeloner til ansøgninger. Man skal naturligvis ikke bare skrive disse af, men det kan give en meget god ide om, hvad en sådan skal indeholde/ opstilles. Ligeledes har jeg fundet mange gode formuleringer, der har hjulpet mig med at gøre mine ansøgninger mere konkrete/præcise.
Desuden kan det også blive nødvendigt at tænke på, hvad du kan gøre for at skille dig ud fra "alle de andre nyuddannede". Hvordan kan du skaffe dig mere erfaring end dem? Skal du fx arbejde en periode som pædagog eller måske ringe til et par skole og tilbyde dig som vikar??
Held og lykke med jobsøgningen.