Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gode råd til jobsøgende?
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 22:00

Jeg er lærerstuderende på 4. år, færdig om under en måned og ufattelig arbejdsløs

Jeg har søgt og har gang i ansøgninger til omkring 20 stillinger. Ikke en eneste samtale so far, de færreste skoler hører man et "nej tak ud af 40-100 ansøgere valgte vi ikke dig" og det er så det.

Er der nogen som har nogle gode råd til at holde gejsten oppe? Snart står jeg uden SU og vil først modtage dagpenge 1 august eller er det 1. september? Heldigvis har jeg en sød kæreste og en støttende familie men jeg er ved at gå ud af mit gode skind ved tanken om at gå rundt herhjemme i to måneder uden en krone på lommen.

Pengemæssigt klarer jeg nok to måneder, men usikkerheden om fremtiden er ved at drive mig til vanvid så jeg ikke kan tænke på andet når jeg er vågen og når jeg sover drømmer jeg om det. Jeg føler mig allerede som en total fiasko og står ikke engang med mit diplom i hånden.

Jeg kender desværre flere lærere som har været arbejdsløse siden de blev færdige sidste år og nu er situationen, i hvert fald i Nordjylland helt ad helvede til.

Nogen som har gode råd eller bare har lyst til at brokke sig sammen med mig?

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy

04/06-1997-05/01-2005

Interesseret i en levende hobby og friske æg og kød fra egen baghave?

Tjek min hjemmeside om høns

Ad semane a fructum

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 22:48

Heii :)

Jeg er færdig uddannet sygeplejerske hertil sommer, og vores arbejdsløshed og jo også skyhøj :(

Jeg tog ud og besøgte afdelingerne, inden jeg søgte ved dem, de lagde de meget vægt på samtalen.

Så fik jeg en konsulent til at gennemgå min ansøgning og komme med forslag til ændringer, så det blev mere klart, hvad de kunne bruge netop mig til.