Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gode råd til jobsøgende?
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 22:00

Jeg er lærerstuderende på 4. år, færdig om under en måned og ufattelig arbejdsløs

Jeg har søgt og har gang i ansøgninger til omkring 20 stillinger. Ikke en eneste samtale so far, de færreste skoler hører man et "nej tak ud af 40-100 ansøgere valgte vi ikke dig" og det er så det.

Er der nogen som har nogle gode råd til at holde gejsten oppe? Snart står jeg uden SU og vil først modtage dagpenge 1 august eller er det 1. september? Heldigvis har jeg en sød kæreste og en støttende familie men jeg er ved at gå ud af mit gode skind ved tanken om at gå rundt herhjemme i to måneder uden en krone på lommen.

Pengemæssigt klarer jeg nok to måneder, men usikkerheden om fremtiden er ved at drive mig til vanvid så jeg ikke kan tænke på andet når jeg er vågen og når jeg sover drømmer jeg om det. Jeg føler mig allerede som en total fiasko og står ikke engang med mit diplom i hånden.

Jeg kender desværre flere lærere som har været arbejdsløse siden de blev færdige sidste år og nu er situationen, i hvert fald i Nordjylland helt ad helvede til.

Nogen som har gode råd eller bare har lyst til at brokke sig sammen med mig?

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy

04/06-1997-05/01-2005

Interesseret i en levende hobby og friske æg og kød fra egen baghave?

Tjek min hjemmeside om høns

Ad semane a fructum

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 22:48

Heii :)

Jeg er færdig uddannet sygeplejerske hertil sommer, og vores arbejdsløshed og jo også skyhøj :(

Jeg tog ud og besøgte afdelingerne, inden jeg søgte ved dem, de lagde de meget vægt på samtalen.

Så fik jeg en konsulent til at gennemgå min ansøgning og komme med forslag til ændringer, så det blev mere klart, hvad de kunne bruge netop mig til.

Jeg fik også en udtalelse fra min sidste kliniske periode, og fik lov til at de kunne trække referencer dertil - måske i har noget tilsvarende?

Jeg har haft studie-relevant arbejde gennem hele studiet, hvilket de også tillagde stor betydning.

OG wupti! kom drømmejobbet i hus. Fastansættelse på intensiv per 1.7 med videre uddannelse til intensiv sygeplejerske :) (en stilling der ellers kræver 2-års klinisk erfaring som færdig-uddannet sygeplejerske)

Så keep figthing :) Er det en mulighed at tage job i udlandet for en periode?

Jeg var til 4 samtaler og fik 2 jobs (og lovning på et tredje) - Men blev ved! der kommer til at gå en i "fælden" på tidspunkt :)

Krydser fingre for dig :)

nu med Vakúr og Raunvör fra lille Nørregaard :)

0
0
Svar på denne tråd

Holde modet oppe
Forfatter: 
Dato:  27-05-2011 09:54

Er i nogenlunde samme situation som dig, bortset fra at jeg også skal kæmpe med et cv der afslører at jeg skulle have været færdig sidste år.

For det første søger jeg meget andet end lige lærerjobs. Jeg er villig til at tage pædagogjobs henover sommmeren og er generelt lige så interesseret i pædagogisk arbejde, som netop at være lærer. Dog har jeg indstillet jobsøgningen da mine eksaminer ligger på 2 dage i træk og ganske snart, så er kommet lidt ud af form.

MarieLuiseP hvad hedder sådan en konsulent, er det en fra din a-kasse?

I øvrigt forstår jeg ikke at TS ikke er berretiget til a-kasse allerede fra juli? Mine oplysninger (fra lærernes a-kasse) lyder på, at melder jeg mig ind senest 14 dage efter min sidste eksamen, er jeg berretiget til a-kasse en måned og 1 dag efter sidste eksamen. Så hvis du afslutter d. 20. juni eksempelvis, skulle du da gerne få a-kasse d. 21. juli???

Men ja, det er svært at holde modet oppe, jeg overvejer kraftigt at hyre en coach dels for at arbejde med mig selv generelt og dels for at få struktureret jobsøgningen og evt. sådan en konsulent til at læse dem igennem.

Medlem af Bullerklubben

Life is like a box of chocolate. You never know what´s inside.

Men man kan altså bare læse bagsiden eller indlægssedlen!

Hvad var det nu NSLFB stod for?

0
0
Svar på denne tråd

et par fif
Forfatter: 
Dato:  27-05-2011 19:54

Hmm, generelt er det vidst bare op af bakke at søge job i øjeblikket, og særligt som nyuddannet - men det kan du jo ikke rigtigt bruge til noget.

Når jeg skriver ansøgninger plejer jeg at "sakse/klippe" det afsnit ud fra jobopslaget, hvor det beskrives, hvilket kvaliteter de forventer af dig. Herfra skriver/omformulerer jeg så, således at jeg tilpasser min ansøgning til deres krav (selvfølgelig skal man kunne stå inde for det man skriver).

Ligeledes har jeg sendt en del uopfordrede ansøgninger - uanset om det giver noget her og nu, så stiller det ofte en bedre, at man tidligere har vist interesse for arbejdsstedet (det virker mere oprigtigt, når man fx i en senere ansøgning skriver, at man virkelig brænder for et job på NETOP deres skole).

Jeg har også været på internettet og søgt lidt på skabeloner til ansøgninger. Man skal naturligvis ikke bare skrive disse af, men det kan give en meget god ide om, hvad en sådan skal indeholde/ opstilles. Ligeledes har jeg fundet mange gode formuleringer, der har hjulpet mig med at gøre mine ansøgninger mere konkrete/præcise.

Desuden kan det også blive nødvendigt at tænke på, hvad du kan gøre for at skille dig ud fra "alle de andre nyuddannede". Hvordan kan du skaffe dig mere erfaring end dem? Skal du fx arbejde en periode som pædagog eller måske ringe til et par skole og tilbyde dig som vikar??

Held og lykke med jobsøgningen.

Stor og lækker lejlighed i Brabrand sælges - tæt på sø, skov og hesteopstaldning;-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider