Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

dårlig fornemmelse i maven
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 09:46

hej HNér

Jeg går rundt med en dårlig fornemmelse i maven og ved ikke rigtig om jeg bare er for bekymret for min skønne pony.

Sagen er at vi har lånt vores datters 1 pony ud for min. 1 år da hun har mistet int.

jeg låner ikke bare vores pony ud tilfældigt, da det betød meget for mig at hun bliver passet godt og redet på signaler og ikke bare hiv og slid, samt ponyen har tendens til at blive stresset ved for meget omskift og uro i hverdagen. Tror så jeg har fundet det perfekte sted til vores elskede pony. De kommer selvf. ned og prøver hende og fortæller om alt det de kan tilbude. Pigen der skal passe og ride hende er 13 år gammmel, lidt forsigtig type hvilket passer mig godt da jeg føler at så bliver det ikke bare sådan noget ras og der er ingen tvivl om hun elsker at nusse om hesten og virker som om hun rider ponyen ok. hende der står for lånet og ansvar i kontrakten er ca 20 år gammel, virker meget flink og ponyen vil komme til at gå i løsdrift sammen med 3 andre heste med mulighed for at gå ind. det hele lyder meget godt og vi skriver selvf. kontrakt og jeg er også glad i starten, da jeg kan følge dem på hg. og pigen virker rigtig glad for ponyen. Men det der bekymre mig er at vi aftalte at pigen måtte ride hende og at jeg ikke var int. i at der var flere der red hende, og der skulle tages hensyn til at ponyen havde tendens til at stresse. Lige siden de fik hende i feb. har der ikke været andet end køb og salg af heste og de første 10-15 heste er gået igennem på de første 3 måneder, hvilket i sig selv er med til at skabe uro. sidst jeg skulle derned ringede de 2 dage inden og fortalte at hestene havde splittet foldene men de viste ikke hvorfor, og vores pony havde lige haft dyrlæge da hun var lidt stiv i bagparten, dyrlægen havde givet hende noget smertestillene pga. de mente at hun måske var ved at få nyreslag af chock. vi kommer så derned 2 dage efter og hestene spæner rundt i folden med masser af fart og bukspring. ponyen har så lige fået sin smertestillene og så har de smidt en ny hest ind på folden så de tæsker rundt, hvilket jeg bestemt ikke var begejstret for :-( og et par dage efter kunne jeg læse at der var kommet 2-3 heste mere. de gik så allerede på døgnfold da jeg var dernede uden mulighed for at kunne komme i læ eller tørvejr og da havde det været ned til minus grader om natten ugen før, hvilket heller ikke var aftalen. finder så billeder at voret pony med forskellige ryttere der rider hende, og et video klip hvor vores pony flipper helt ud i pessoa. Det viste sig så også at da hestene flippede var de fleste bundet til hegnet for at spise og da der så er en der flipper og knækker en pæl som den er bunder til, flippede resten af hestene så de var løbet med både hegn og pæle efter sig :-(. jeg har mest lyst til at hente min pony hjem, og alligevel har jeg ondt af den 13 årige pige som er blevet så glad for hende, for det er jo ikke hendes skyld, men jeg bliver ved med at have den fornemmelse i maven som jeg ikke rigtig kan få væk.

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 09:58

Det er aldrig rart når men ikke er helt tilfreds med de forhold andre byder en hest.

Hvor er pigens forældre i dette?

Jeg ville tage en samtale med pigen og hendes forældre og meget kraftigt pointere at du ikke er vild med forholdene og at der kun er en rytter til ponyen.

Hvis mave fornemmelelsen stadig murre ville jeg hente den hjem. Man skal lytte til hvad man selv fornemmer.

Håber at alting løser sig på bedste vis.

Hilsen

Heidi

Nu med Robotool´s Qira

Den dejligste hest

for mig

0
0
Svar på denne tråd

svar ang mavefornemmelse
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 10:14

Jeg tror slet ikke pigen forældre har noget med det at gøre og de står jo heller ikke på kontrakten. jeg fandt et oplæg fra låner der var dateret 1½ måned efter at at de havde lånt hende om hvormeget hun kunne forlange at moren betalte for at pigerne (tvillinger) havde part på hendes heste da moren kun betalte 800 kr for part på 2 ponyer .og låner syntes det var dyrt at have 2 ponyer kun for deres skyld. hun blev så opfordret til at sælge ponyerne hvis hun kun havde dem for deres skyld. jeg syntes jo det er flot at skrive hun ejer dem og 1½ efter hun har lånt hende skriver at hun ikke har råd til at have ponyer kun for deres skyld.

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 10:23

Jeg ville følge min mavefornemmelse og få hentet den pony.

At opstalder ikke holder hvad hun lover og at hun øffer over udgifter hun selv har påført sig lover i mine øre ikke godt.

Ja det er synd for den 13 årige, men det er ikke dit problem.

Du har ikke lovet noget du ikke kan eller vil holde.

Hilsen

Heidi

Nu med Robotool´s Qira

Den dejligste hest

for mig

0
0
Svar på denne tråd

fsdfsdsd
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 11:43

Det dine mavefornemmelser fortæller dig er sikkert rigtigt, så jeg ville hente ponyen hjem med det samme.

Mange hilsner

Fru Bach

Stald Nickolos.dk

Nu med avlshingsten

Hr. Siem

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 12:11

Ud fra blot det du skriver her, der havde jeg hentet ponyen omgående.

Ja måske synd for pigen, men dælme også synd for jeres pony.

Mvh

Janni

Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd

abcdefg..
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 12:51

Jeg ville også uden tvivl hente ponyen hjem, det lader jo til at hun ikke overholder aftalen.

Og mavefornemmelsen må man ikke bare overse...

Håber alt løser sig for dig og ponyen....

------------------------------ ooOOoo--------------------------

0
0
Svar på denne tråd

det gør jeg nok også
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 14:48

ja jeg er blevet enig med mig selv at jeg tager derned en af de kommene dage og ser til hende igen, denne gang uanmeldt, og hvis jeg stadig har den fornemmelse i maven at det ikke er ok, tager jeg hende hjem igen.

0
0
Svar på denne tråd

Udlån...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2011 14:52

Selvfølgelig er det synd for en 13 årig pige at ponyen bliver hentet hjem igen, men omvendt er det da også synd hvis hun lærer at aftaler er til for ikke at blive overholdt (N)

Jeg havde også hentet min pony hjem igen, det er groft sagt ikke DIN pligt at holde en 13 årig pige glad, og hvis låneren snakker om at hun ikke har råd til dem, ville jeg nok hente den hjem igen ret hurtigt.

Rollo

Dogs are miracles with paws

TELL-MANN;

- West Highland White Terriers

- Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS;

- Viden om marsvin

- Salg af marsvin

SVINENE;

- Hyggeligt marsvineforum

- Sprængfyldt med viden

0
0
Svar på denne tråd

ja hun skal hjem
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 14:43

Tja jeg har så lige været dernede, dog ikke helt uanmeldt da jeg skrev vi ville kigger forbi i løbet af dagen. Da vi ankommer står hestene uden vand, ponyens hove er begyndt at vokse uden på skoen, hun er fyldt med gammel stift sved, så ja hun skal bare hjem igen :-(

0
0
Svar på denne tråd

Hjem hjem hjem
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 20:09

Lige med det vuns....

Jeg kan kun sige: Følg din mavefornemmelse, og hvis den så meget som rumler i en forkert retning, så lyt til den

Hvis det ligner en and, går som en and og lyder som en and, så er det nok en and

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

svar ang mavefornemmelse
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 22:16

Så er min dejlige ponypige hjemme igen :-)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-05-2011 12:13

Det var godt. Så står den snart på hygge med strigling osv og et lille besøg af smeden går jeg da ud fra

Hvad sagde de så til at du hentede hende?

Belinda

" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama

Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...

0
0
Svar på denne tråd

svar hun er tilbage
Forfatter: 
Dato:  27-05-2011 13:06

jamen til at starte med tog hun det endtlig meget pænt, hun ville bare gerne have at jeg flyttede hende ret hurtigt hvis det var det jeg havde bestemt mig for og så var der endtlig ikke mere i det, hun sprugte ikke ind til hvorfor eller noget, så går ud fra at hun godt viste det inderst inde. jeg syntes så heller ikke at der var nogle grund til at jogge rundt i det, og efter at havde været der og kigge næsten uanmeldt og samtidigt havde jeg fået et par henvendlser af nogle der kendte dem og mente jeg skulle flytte min pony så hurtig som muligt. så jeg var slet ikke i tvivl om hun bare skulle hjem.

Så det var først da vi var på vej ned for at hente hende, hvor hun skriver hun ikke kan finde hendes sadel, svare hende så at jeg vil have min sadel eller må hun erstatte den, efter lidt frem og tilbage bliver det så til at hun gerne vil betale. da vi ankommer er hun der ikke selv men en veninde og tvillingerne sidder og holder øje med os i bilen, alle hendes ting er smid foran folden i pisse regnvejr, henvender mig så til dem for at høre om de har pengene med for sadlen og hendes vaccinationskort. de har pengene og dem får vi med en masse hån med på vejen, vaccinationskortet kender de ikke noget til og det er ikke deres problem, min mand spøger dem om nummert til låner, det ville de ikke oplyse jeg prøver så selv at ringe men den bliver ikke taget, og de sidder i bilen og bliver mere og mere flabede, fornær pigen der har passet ponyen er dybt ulykkelig og undskylder deres opførelse. de vil så ikke oplyse hvor låner befinder sig og jeg vil ikke køre uden vaccinationskort, så min mand går op til huset ved siden af hvor hun er og han får kortet og så pakker vi bare ponyen og køre. Jeg er stadig rigtig ked af det på pigens vegne, men er nu sikker på det var det rigtige for min pony. og ja hun skal strigles, vaskes og nusses og have smed <3

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-05-2011 17:21

Jeg gætter på det her er din pony der bliver skrevet om

www.hestegalleri.dk/html/ for_messagedetail.asp?msg_id=754735

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider