Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Advokatsekretær pr, brev!
Forfatter: 
Dato:  23-05-2011 09:49

Hei med jer:-)

Håber nogle herinde kan hjælpe! Jeg overvejer at tage et kursus som advokatsekretær pr brev, vel og mærke:-) Man kan tage det på 6 måneder eller på 1 år, det koster ca 15.000 kr, men det gode er, at man kan beholde sit gamle job ved siden af, og derfor ikke skal på su igen osv! Det kan jo godt være lidt svært når man allerede nu har div. faste udgifter:-)

Men er der nogen der har erfaring med denne slags kursus?? Er der gode jobmuligheder efter, el hvordan? Er der evt nogen der har taget dette kursus, eller kender nogen der har taget det?

P.F.T

0
0
Svar på denne tråd

Nu skriver du
Forfatter: 
Dato:  23-05-2011 21:16

Du skriver ikke noget om hvad du laver/ har af uddannelse i forvejen. Hvis du har en kontorudd. så skulle det vel nok kunne lade sig gøre at "læse" et speciale op - men hvis du i forvejen ikke arbejder som sekretær eller lignende så tror jeg altså ikke du skal gøre dig ret store håb om at blive kvalificeret via et brevkursus på 6-12 mdr. Tror du så vil spilde dine penge.

Uanset at du har kontorudd. så tror jeg altså ikke at du via brevkursus kan gå lige ud og få job som advokatsekretær.

Sorry!

Frederven

0
0
Svar på denne tråd

advokatsekretær
Forfatter: 
Dato:  23-05-2011 21:51
Det er så vidt jeg ved advokatsekretærskolen der udbyder kurserne. Advokatsekretærskolen anbefales af Advokatsamfundet, så tror nu nok at du skal få job. :)

Med venlig hilsen

Vassen

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar:-)
Forfatter: 
Dato:  23-05-2011 22:41

Ja det er præcis advokatsekretær uddannelsescenter, der udbyder kurserne! Men jeg opfatter det nu ikke som ´kun´et kursus, da man jo også kan følge undervisning på deres skole i kbh. Grunden til jeg bare ville tage det pr. brev, var så jeg selvfølgelig var fri for transporten frem og tilbage fra kbh, bor på vestsjælland, men også at jeg kunne beholde mit nuværende job/ eller jobs 3 stk og stadig have tid til hesten.

Jeg har en lille hjælp hjemme, da min kæreste er betjent og derfor har læst en del jura selv:-)

Og jeg arbejder som kosmetolog, hvor jeg tidligere, har brugt 100.000 på min uddannelse, men der er ikke rigtig penge i faget pt, desværre, plus mine hænder ikke kan tåle arbejdet længere, grundet eksem.

0
0
Svar på denne tråd

Mød op
Forfatter: 
Dato:  23-05-2011 23:09

Og tag den på stedet.

Vestsjælland er vel ikke så farlig med transport.

(Jeg har brugt ufattelig meget tid på det- senest 4 timer om dagen). Hvis man vil- så KAN man.

Brevskolekurser tror jeg ikke på.

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Advokatsekretær
Forfatter: 
Dato:  24-05-2011 07:01

Hejsa.

Jeg starter på uddannelsen på skolen til september og så er jeg færdig til maj. Jeg vælger at gå på skolen (én aften om ugen) da jeg synes det er vigtigt med lærere og studiekammerater. På brevkurset er du helt alene med mindre du får skolen til at sætte dig sammen med en anden.

Derudover skal man være MEGET selvdiciplineret når man tager den som fjernstudie.

Men det kan jeg jo ikke sige om du er eller ej.

Den uddannelse du refererer til er grunduddannelsen. Jeg tager den højrere uddannelse da jeg kan komme ind, og så lige så godt synes jeg kan tage den uddannelse der er mere intensiv og hvor der er mere "kød" på.

Mht jobmuligheder så har jeg talt med en kone til en advokat og hun sagde at der er mangel på advokatsekretærer + min mor sidder dagligt og kigger på div jobsider og hun siger også at der er masser af jobs at søge.

Hilsen Benedicte

SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET!

Se min præsentation for diverse udstyr til salg!

Medarbejdere til Roskilde Festival 2011 søges. Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

advokatsekretær
Forfatter: 
Dato:  24-05-2011 13:32

Hej, jeg har læst advokatsekretær HU (erhvervs-juridisk-chefsekretær) som omtalte skole også tilbyder, den eneste forksle er vist at jeg kan lovmæssigt udforme dokumenter som skøder og testamenter o.l.

Jeg tog det via fjernundervisning sammen med min søster, og jeg kan være helt ærlig at sige, jeg var ikke kommet igennem det hvis jeg ikke havde haft min søster som sparringspartner ! Mange af kapitlerne er virkelig tunge !

Jeg har dog aldrig brugt min uddannelse så jeg kan ikke svare på om den er brugbar :)

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider