.. det er nok hvad det er - og det er også ok, men skal selvfølgelig håndteres 
Du siger til hende; 'Gurli-Margrethe, jeg elsker dig, og jeg elsker at have dig som min veninde, men jeg har også nu fået en kæreste! Det betyder ikke, at jeg elsker dig som veninde mindre, eller ikke vil bruge tid sammen med dig, men at der ind imellem er tid, som jeg gerne vil bruge med min kæreste'.
Hvis du tilbyder en masse tid, som hun kan bruge sammen med dig (og evt. kæresten), og hun afslår - så er det hende der tager valget, at det ikke passer.
Prøv at spørge hende, hvornår det passer at ses. Det er umanerligt nemt, at svare at intet passer, hvis man bliver tilbudt tidspunker, men ved at du lægger tiden over på hendes plan, så 'tvinger' du hende til at indse, at det egentlig ikke handler om tid, men om at hun sikkert savner at have dig for sig selv
Hvis hun indser dette, så vil hun acceptere at finde tiden til at se dig.
Dette er også ok, og helt normalt - men hun bliver nødt til at indse, at I ikke bliver ved med at være 14 år længere, og at jeres venskab overhovedet ikke behøver blive dårligere af, at du også har en køreste i dit liv.
Hvis hun bliver ved med at stille sig på tværs, så er hun i bund og grund forkælet og egoistisk - sikkert uden at hun egentlig ved det, og uden at ville være det - men hun manipulerer med dine følelser uanset.
Dette må du gerne pointere!
Det er en del af det, at blive voksen - at kunne se hvad der er godt for de mennesker omkring én, og give dem det rum der kræves. Så finder man også ud af, at der er så rigeligt plads til én selv også