Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Veninde vs. kæreste..
Forfatter: 
Dato:  21-05-2011 19:59

Hej ænder..

Jeg har brug for et par andre øjne på dette..

Jeg har været single i 4 år, men har nu fundet den dejligste kæreste..

Sagen er dog den at min veninde bliver ved med at give mig stikpiller.. Vi har ses rigtig meget det sidste halve år ( ca. 3 gange om ugen ). Nu ses vi ca en gang om ugen, måske lidt mindre..

Vi ringer/skriver sammen hver dag.. Hun skulle have mødt min kæreste, men gik inden han kom for at møde en fyr for ca. 14 dage siden og nu er hun sur over at vi ikke kan lave noget sammen alle 3.

Jeg har foreslået at vi ses fra 17-20 på hverdage, da min kæreste ikke er hjemme før 20, men det er ikke godt nok..

Jeg har forslået at vi mødtes i denne weekend, eller på mandag, men hun havde andre planer..

Jeg er så ked af at hun giver mig dårlig samvittighed og stikpiller hele tiden om at jeg ikke har tid til hende..

Hun er en meget gammel og tæt veninde, så jeg er så ked af at vi er uvenner over dette..

Kloge ord er velkommen, ved ikke helt hvad jeg skal gøre??

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  21-05-2011 20:27

Sige det som det nu engang er.

At DU føler, at HUN er sur over, at DU har fået kæreste, og måske ikke har lige så meget "tid" mere - For tid har du velsagtens til hende, men omvendt vil man jo også gerne bruge tid sammen med kæresten, især når det hele er nyt :-)

Vær ærlig - Det skal der være plads til i et forhold hvadenten det er parforhold el. venskab

0
0
Svar på denne tråd

Ungdommelighed..
Forfatter: 
Dato:  21-05-2011 21:01

.. det er nok hvad det er - og det er også ok, men skal selvfølgelig håndteres

Du siger til hende; 'Gurli-Margrethe, jeg elsker dig, og jeg elsker at have dig som min veninde, men jeg har også nu fået en kæreste! Det betyder ikke, at jeg elsker dig som veninde mindre, eller ikke vil bruge tid sammen med dig, men at der ind imellem er tid, som jeg gerne vil bruge med min kæreste'.

Hvis du tilbyder en masse tid, som hun kan bruge sammen med dig (og evt. kæresten), og hun afslår - så er det hende der tager valget, at det ikke passer.

Prøv at spørge hende, hvornår det passer at ses. Det er umanerligt nemt, at svare at intet passer, hvis man bliver tilbudt tidspunker, men ved at du lægger tiden over på hendes plan, så 'tvinger' du hende til at indse, at det egentlig ikke handler om tid, men om at hun sikkert savner at have dig for sig selv Hvis hun indser dette, så vil hun acceptere at finde tiden til at se dig.

Dette er også ok, og helt normalt - men hun bliver nødt til at indse, at I ikke bliver ved med at være 14 år længere, og at jeres venskab overhovedet ikke behøver blive dårligere af, at du også har en køreste i dit liv.

Hvis hun bliver ved med at stille sig på tværs, så er hun i bund og grund forkælet og egoistisk - sikkert uden at hun egentlig ved det, og uden at ville være det - men hun manipulerer med dine følelser uanset.

Dette må du gerne pointere!

Det er en del af det, at blive voksen - at kunne se hvad der er godt for de mennesker omkring én, og give dem det rum der kræves. Så finder man også ud af, at der er så rigeligt plads til én selv også

At any street corner the feeling of absurdity can strike any man in the face.

0
0
Svar på denne tråd

Mia...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2011 21:11

Tak, du har nogle gode pointer

Dog er vi begge voksene kvinder Men tak, du har alligevel nogle gode pointer..

0
0
Svar på denne tråd

Nå ja...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2011 21:30

visse mennesker, har det ikke så nemt ved at blive voksne, på alle punkter

Men summasummarum - hun er sikkert bare ked af, ikke at have dig for sig selv længere.

Det er helt i orden at have følelsen, men hun skal også bare vide, at den ikke helt holder i længden. Du elsker hende stadig som veninde, og skal give hende følelsen af, at du stadig gerne vil hende - og det gør du lettest ved at sige det direkte; 'Jeg vil dig gerne, rigtigt gerne - men ting har ændret sig, og vi skal nu måske koordinere en smule, fordi der skal være tid til en person der giver mig noget som ingen andre kan, men du giver mig også noget, som igen andre kan'.

Ofte handler det om, at mennesker ikke kan lide lige pludseligt at føle sig undværlige og ligegyldige, men det ér hun jo ikke, så det skal du gøre hende klart - så vil hun, hvis hun ellers er rimeligt velfungerende, kunne se at der ikke går noget fra hende, fordi du får en kæreste

At any street corner the feeling of absurdity can strike any man in the face.

0
0
Svar på denne tråd

111111111111
Forfatter: 
Dato:  21-05-2011 21:48

Det lyder umiddelbart til at hun ikke selv har en kæreste. Kan hun mon være lidt jaloux på dig, fordi du nu er så heldig at du har fået en dejlig kæreste, hvilket hun jo nok også gerne selv vil have? Den følelse er jo altid lidt svær at erkende - og især at give udtryk for overfor dig. Det er jo noget nemmere at brokke sig over at "du ikke har tid til hende mere" end at sige "@!#$ hvor er jeg misundelig på at du har fået en kæreste - bare det var mig".

Det er en kamel HUN må sluge. Det eneste du kan gøre er at væbne dig med en stor portion tålmodighed og vente på hun vænner sig til den nye situation. Tit er det jo sådan at vi forventer at alting varer evigt og I har sikkert haft nogle rigtig gode stunder sammen, som nu på en måde er forbi, fordi du har fået et andet liv. Sørg for at når I er sammen, er det som det plejer at være. Snak ikke alt for meget om din nye kæreste og sørg også for indimellem at priotere din veninde frem for din kæreste - og sig det til hende.

Pas godt på jeres venskab - det tager langt tid at få en gammel ven....

0
0
Svar på denne tråd

hvad er..
Forfatter: 
Dato:  21-05-2011 22:58

Ærlig talt - kan du ikke afse en aften efter kl 20 til hende?

Jeg kan da godt have veninder på besøg her, selv om jeg ikke ser min kæreste så voldsom meget pga af arbejde, han kommer også sent hjem - så er vi her bare alle tre, det er ganske hyggeligt med en aften med to mennesker man holder af, det kan faktisk kombineres ;)

Jeg ser ikke mine veninder lige så ofte som du beskriver at du gør - men når jeg gør, så må vi bare erfare at vi ikke har tiden til at løbe hinanden over døre som vi havde i vores "unge" dage, og så må det kombineres eller gøre på tidspunkter, hvor kæresten måske alligevel også er hjemme - han finder nok på noget at lave, og nyder måske lige frem at have stuen for sig selv engang imellem når man er ude, så han ikke skal tage stilling til noget når han kommer sent hjem fra arbejde :D

NU syntes jeg egentlig bare det er hyggeligt vi ikke ses så ofte, så sætter vi lidt mere pris på kvalitet tiden sammen, istedet for at blive trætte af at vi ikke har mere tid, fordi jeg passer mit forhold, og hun passer hendes liv :)

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-05-2011 21:44

Spørg mig om jeg kender din situation!

Jeg fik min første rigtige kæreste for lidt over to år siden, og jeg var SYG af forelskelse! Jeg tænkte kun på ham, skrev hele tiden med ham, ville se ham hele tiden!

Min tidligere bedste veninde havde INGEN forståelse! Jeg prøvede mit bedste på at afsætte tid til hende, men hun fattede ikke, at forelskelse er en sindssygdom, man er helt uden for virkeligheden, jeg var ihvertfald! Til sidst blev vi rygende uvenner og har ikke snakket siden!

Da forelskelsen lagde sig (og blev til kærlighed :D) så faldt jeg jo lidt ned på jorden igen og fandt en ny bedste veninde :) hun er meget bedre til at forstå at jeg har en kæreste, selvom hun er single! Hun bliver ikke sur fordi jeg skal være sammen med ham, tværtimod tager vi tit alle 3 i byen :) vi har ikke det der sygelige behov for at se hinanden hver uge, der kan faktisk gå måneder! Men når vi så ses snakker vi som om vi ses hver dag!

Det er helt fantastisk problemfrit at have sådan et forhold! Jeg tror det hænger sammen med at vi er mere voksne, med min gamle veninde skrev vi HVER dag og skulle ses hele tiden! Med min nye veninde har vi et meget mere afslappet forhold, men stadig tæt, forskellen er bare at vi respekterer hinandens privatliv :)

Når vi så endelig ses aflyser jeg gerne med kæresten for at have en hel dag eller to med hende :) tror det er fordi vi så ses sjældent, syntes meget tit det føltes som en "pligt" at se den gamle veninde, fordi det var så tit, så gad man næsten ikke, og det var altså før jeg overhovedet havde kæreste.

Så jeg synes det lyder som om hun ikker er hel moden, enten kan du håbe hun ændrer sig eller finde en ny med større respekt, som jeg gjorde :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider