Ja, det er mig!
Jeg er klart højrehåndet - se mig skrive eller tegne med venstre, så er du ikke i tvivl, men jeg er absolut venstrebenet, hvilket jeg har vist fra barnsben.
Som barn hinkede jeg på venstre ben (og nu hinker jeg altså ikke specielt meget længere, men hvis jeg bliver bedt om det, så falder det mig stadig naturligt at gøre det på venstre), og kunne slet ikke finde ud af det, hvis nogen bad mig prøve at hinke på højre.
Som 'nærmest-voksen' var jeg i flyvevåbnet, og på forhindringsbanen var der en forhindring med 2 forskudte bomme i stigende højde, hvor man skulle komme løbende og hoppe op med højre ben på den første bom (ca. 40 cm. over jorden), sætte venste ben ned i mellemrummet mellem bommene, op igen, og videre over begge bomme (ved at sætte af m. høre ben på den lille bom, så man kunne komme over dem begge). Det gik bare overhovedet ikke!!!
Jeg kunne slet ikke koordinere mine skridt, når det var højre ben, der skulle være styrende, så da jeg endelig prøvede at vende det til venstre, gik det meget bedre, også selv om mine instruktører insisterede på, at det skulle være højre (de var vel ikke militærmænd for ingenting
).
I min ridning kommer det til udtryk på den måde, at jeg klart rider bedst på venstre volte - så måske jeg ikke bare er venstrebenet, men 'venstre-kroppet'
.
Det blev tydeligt på min gamle hest, hvor vi kom så langt som til at ride på een hånd, på blank kandar. På venstre volte, hvor jeg havde tøjlerne i højre hånd, gik det forrygende, men på højre volte med tøjlerne i venstre hånd, og en krop der havde tendens til at knække sammen, og gerne ville forme sig i den modsatte retning, fik jeg 'udfordringer' (der er jo ikke noget der hedder 'problemer' vel.. aehm).
Er der nogen , der har oplevet det samme, og hvad gjorde I evt? Nu red jeg jo min gl. hoppe i en del år, så der var masser af træning fra hesteryg for at komme det til livs, og selv om det jo selvfølgelig blev bedre, så blev det aldrig helt godt, og jeg følte mig ikke 'hjemme' på den højre volte, hvilket med garanti også kunne ses på hendes gang på denne volte.
Jeg skal snart igang med en ung hest (igen), og det kunne jo være fedt om jeg kunne styre min egen krop, inden jeg bad hesten styre sin 
Er der øvelser jeg selv kan gøre 'på jorden' feks? Jeg har engang pga. diskusprolaps brugt en stor bold til balanceøvelser og styrkelse af de små muskler i ryggen, hvilket hjalp fantastisk på mine rygproblemer, men det var på et tidspunkt, hvor jeg ikke havde hest, så jeg ved ikke om det ville have effekt i ridningen - hvem har forslag og inputs?