Som sygeplejerske bliver jeg jo næsten nødt til at svare her 
Drop hidsige sæber, og drop skrubberiet - det virker irriterende på vævet, og det vil derfor hele langsommere.
Skyl med vand, når du alligevel er i bad, og hvis det er meget inficeret, så kan du bruge en smule mild uparfumeret sæbe, som du bare dupper på, og skyller af derefter.
Sår skal have et fugtigt miljø for at hele ordentligt, så du skal bibeholde en form for forbinding. Et almindeligt plaster er åbent foroven og forneden, hvilket er en fin vej ind for skidt og snavs. Find et plaster der er lukket på alle sider, eller sæt 2 plastre over kryds, så det bliver lukket.
Undlad at røre ved såret med fingrene og hvis ikke det kan undgås, så vask fingre grundigt inden. Lad være med at røre plasteret på indersiden inden du lægger det på, tør ikke såret i et beskidt håndklæde efter vask, og tænk generelt 'rent'.
- og nu kommer prikken over i'et; salven.
Køb revamil salve, som egentlig er en forfinet honning og læg den i et fint lag over såret inden forbinding.
Vi er begyndt at bruge denne salve til sår i alle afskygninger, som indtil videre ikke har villet hele (nekrotiske sår, både pga. akutte skader og diabetes), og det er virkeligt imponerende som det virker. Der er efterhånden forskningsresultater på banen, der alle bakker hinanden op, og jeg er faktisk pt. igang med sårpleje på min hests bagben pga. en voldsom skade efter en tur i et vandhul, der krævede 15-20 sting.
Dyrlægen er imponeret over helingsprocessen (uden infektion, uden fibrin), og jeg er bare glad for at jeg havde lidt yderligere viden om sårpleje 
Såret kan begynde at væske en smule mere når du starter med salven, men det er helt normalt, og det aftager som helingen tager fart.
Pøj pøj!