kære du
hvor jeg kan følge dig i al dit indre kaos, og hvor er det bare svært når man står midt i det.
Jeg har selv været lige der hvor du lyder til at være, ja nogle dage føler jeg at jeg stadig står lige der igen.
for mig var det hele min arbejdsmæssige situation der var ude på et sidespor, og ved siden af kom så tabet af nogle af vores kære dyr, som altid har været der hvor jeg søgte hen når jeg følte tingene ikke fungerede, for der kunne jeg få mine tanker sat på plads.
Jeg er ikke, og har aldrig, været en social person, faktisk fungere jeg bedst uden alt for mange mennesker omkring mig hvilket har gjort at jeg ofte skubber folk væk fra mig, både familie, venner og nye bekendte, og hvor har ejg tit stået og følt mig helt alene fordi jeg har følt jeg her skubbet folk væk og ikke har kunne tillade mig at tage kontakten til dem igen, for det var jo mig der valgte dem fra.
Min store nedtur, som jeg kalder den pt, blev afsløret for mine kollegaer i februar, da en spurgte mig om noget simpelt men hvor jeg brød fuldstændig sammen, først der opdagede mine kollegaer, min familie og mine venner at tingene ikke gik godt for mig. Min afd.leder vidste der var ting som skulle ændres men intet var sket, men ingen andre havde opfattet at jeg havde presset mig selv ud hvor jeg ikke kunne bunde længere,og jeg havde ikke turde/kunnet råbe op.
jeg blev sygemeldt d. 22. februar i år pga arbejdsrelateret stress, og jeg er stadig sygemeldt og bliver nok heller ikke raskmeldt foreløbig, kaos eksistere stadig i mit hoved, og skaber en masse turbulens hvor jeg nogle gange er klar til at give fuldstændig op og gemme mig langt væk.
Min sygemelding kom som et chok for min familie og mine venner og især mine brødre har rigtig svært ved at forholde sig til det for jeg ligner jo den samme som jeg altid har været, og nogle gange kan jeg have en fantastisk dag hvor jeg er lutter glæde og smil, hvorimod den næste måske foregår grædende under dynen.
Men mine forældre og mange af de venner som jeg troede jeg havde skubbet fra mig, har alle trådt til, flere smider gladeligt hvad de nu er igang med når jeg ringer og er fuldstændig nede, så mit sammenbrud har vist mig at selvom jeg ofte skubber folk væk, bliver dårlig til at holde kontakten med dem og i det hele taget låser mig inde i mig selv, ja så er jeg alt andet end alene, de venner jeg troede var tabte er her stadig om end kontakten ikke er daglig, ugentlig eller endda månedlig, ja så er de her for mig, og ingen dømmer mig for mit indre kaos, tværtimod prøver de alle at hjælpe og forstå.
denne lange smøre, er egentlig mit forsøg på at fortælle dig at du skal åbne op inden du kommer alt for langt ud, vær ikke bange for at folk ikke er der for dig, for nogle gange sker de mest fantastiske ting når man åbner til omverdenen omkring sit indre kaos.
Min lærdom indtil videre omkring min sygemelding er i hvert fald at jeg for det første skal lære at sige fra, men også, og det er nok det vigtigste, at man aldrig er helt alene selvom det føles sådan.
Mvh
Mie