Næh, jeg har ikke fået det forkerte ben ud af sengen. Jeg forholder mig blot til den viden, der findes på området i dag, og her kan jeg kun erklære mig 100% enig med den kommentar, der er givet i forbindelse med artiklen.
Der er god basis for at sige, at det ikke er hestevelfærdsmæssigt i orden at holde en hest alene. Det er altså ikke noget, jeg hitter på i et anfald af hverken hysteri eller surhed, det er min meget velovervejede holdning ud fra kendskabet til den viden, vi har i dag.
Jeg har også selv holdt hest alene som barn, men det gør det da ikke i orden - det viser bare, at vi mennesker heldigvis formår at blive klogere, hvis vi ellers er åbne for det.
Ja, det er tragisk, at ingen savner den hingst, men det gør det da ikke i orden at holde hoppen alene. Jeg forstår ikke rigtigt jeres argumentation - og det var i øvrigt ikke mig, der bragte emnet alene-hest på bane i tråden her.
Foreløbig har vi tre argumenter til forsvar for at holde hoppen alene: Mange andre gør det, det skal vi ikke blande os i, og det er værre, at hingsten ikke er savnet.
Godt så.
Jeg tror, jeg vil gå videre med andre sysler end at deltage i denne debat. Den fører vist ingen steder hen.