Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvem mangler en pony? Avisartikel
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 11:03

Denne her er i Viborg Stifts Folkeblad i dag.

Mystisk, at ingen savner sådan en sød en??

viborg-folkeblad.dk/viborg/hvem- savner-en-bette-pony

0
0
Svar på denne tråd

Jeg sidder
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 12:04

mest og stener over kommentaren til artiklen - for nu står det jo ingen steder at familien KUN har den ene shetlænderhoppe?! Og det kunne da godt være at man ikke ligefrem havde behov for at have en shetlænderhingst gående sammen med alle sine heste - fx. sin stævnehest der lige er klar til bla bla store stævne?!

Derfor er det selvfølgelig stadig pænt stenet at man efterlader en pony på den måde :/

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års palominoplag udlån eller salg.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 12:25

"for nu står det jo ingen steder at familien KUN har den ene shetlænderhoppe?!"

Jo det gør der jo faktisk :)

"Familien Primdal på Aalborgvej fik lige før påske pludselig fordoblet bestanden af shetlandsponier - og tilløberen er der endnu"

"For at kende forskel på hingsten og hoppen blev der købt nye grimer, en blå til ham og en rød til hende."

/DarkAngel

Make-up (GOSH) sælges:

www.baboom.dk/html/ mar_alle.asp?UserID=28954

0
0
Svar på denne tråd

Slap nu af...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 12:37

der er sgu mange steder hvor folk har deres hest hjemme ALENE så det er der da ikke noget at kaste sig over...

Men underligt er det at der ikke er nogle der savner den....Gad vide om der er nogle der er blevet trætte af at have en HINGST og ikke vil ofre en kastration...så hellere bare lade den gå eller dumpe den et sted...

Mystisk...

Lillefis

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmm...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 12:46

Spændende - så hvis bare der er nok personer, som gør noget, kan det ikke være et problem for hestevelfærden? Godt så.

Forhåbentligt bliver det forbudt at holde heste alene, når loven revideres, som der var lagt op til i den oprindelige indstilling fra arbejdsgruppen.

0
0
Svar på denne tråd

Mystisk. ??
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 12:52

Som alle andre siger, er det mærkeligt der ikke er nogen der savner den lille fyr ??

Men det lyder da ikke til at være et helt skidt sted han er kommet hen, og der er så mange der idag har heste gående alene, så syntes bare vi skal nyde at denne familie sandsynligvis tager hingsten til sig. ;)

Men nu er der vel gået en måned siden hesten blev fundet, og det lyder til familien allerede er ved at blive rigtige glade for ham, så må vi håbe der ikke kommer en ejer og skal have ham igen.

Mvh

Lisa svendsen.

Tjek min hjemmeside, for mere info om mig og ponyen.

http://fiola.weebly.com/

0
0
Svar på denne tråd

Stoholm
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 12:56

Helt ærligt.....Har du fået det forkerte ben ud af sengen.....

Vi holder alle heste forskelligt og dermed ikke sagt at den ene eller anden form er bedre eller dårligere end den anden....

Jeg personligt har aldrig haft heste gående alene, men fordi min nabo gjorde, så berettiger det mig jo ikke til at dømme hende som en dårlig hesteejer.....

Det her går jo heller ikke ud på at der er en familie der har haft en shetter gående alene, men at der er kommet en fremmed til som INGEN savner......Det er da det der er det tragiske i den historie og sgu da ikke at de havde en hoppe gående alene...

håber den får det super i det nye hjem (som den måske selv har valgt hi hi) og at man finder ejerene så de på en eller anden måde måske kan hænges ud for at uansvarlige hesteejere...

Lillefis

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmm...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 14:19

Næh, jeg har ikke fået det forkerte ben ud af sengen. Jeg forholder mig blot til den viden, der findes på området i dag, og her kan jeg kun erklære mig 100% enig med den kommentar, der er givet i forbindelse med artiklen.

Der er god basis for at sige, at det ikke er hestevelfærdsmæssigt i orden at holde en hest alene. Det er altså ikke noget, jeg hitter på i et anfald af hverken hysteri eller surhed, det er min meget velovervejede holdning ud fra kendskabet til den viden, vi har i dag.

Jeg har også selv holdt hest alene som barn, men det gør det da ikke i orden - det viser bare, at vi mennesker heldigvis formår at blive klogere, hvis vi ellers er åbne for det.

Ja, det er tragisk, at ingen savner den hingst, men det gør det da ikke i orden at holde hoppen alene. Jeg forstår ikke rigtigt jeres argumentation - og det var i øvrigt ikke mig, der bragte emnet alene-hest på bane i tråden her.

Foreløbig har vi tre argumenter til forsvar for at holde hoppen alene: Mange andre gør det, det skal vi ikke blande os i, og det er værre, at hingsten ikke er savnet.

Godt så.

Jeg tror, jeg vil gå videre med andre sysler end at deltage i denne debat. Den fører vist ingen steder hen.

0
0
Svar på denne tråd

Pony...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 14:46

Så kom det lige frem, at ponyen ikke står alene. Journalisten har bare været lidt for smart i sin formulering. De har åbenbart andre heste, men kun en shetlandspony. Deraf fordoblingen af bestanden af shetlandsponyer.

0
0
Svar på denne tråd

Det er da vel en sandfærdig
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 15:20

formulering.. Journalisten kunne vel ikke vide at folk ville læse det som at ponyen gik alene.. Det står jo ingen steder skrevet.

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Pony ..
Forfatter: 
Dato:  20-05-2011 07:18
Jeg læste det altså heller ikke som om den stod alene. Mange har jo en enkelt shetlænder sammen med flere større heste. Men det er da underligt, at ingen savner den.

0
0
Svar på denne tråd

Nu fik jeg
Forfatter: 
Dato:  20-05-2011 09:25

godt nok skrevet at: for nu står det jo ingen steder at familien KUN har den ene shetlænderhoppe?!

Og det er selvfølgelig en fejl - for det står der jo - men der står ingen steder at shetlænderhoppen er familiens eneste hest!

Så fik jeg skrevet det jeg burde have skrevet

Hvis nogen dumpede en shetlænder her hos mig ville min bestand af shetlandsponyer i øvrigt også blive fordoblet - men jeg tror altså rigeligt han får sine behov dækket af de 3 "ikke-shetlændere" jeg har gående:

Eller - som jeg har liggende til at flyde her og der hedder det vist så

Jeg synes stadig at det er en sær ide at sætte en ellers velplejet pony af - eller lukke den ud for at finde en ny familie - eller i hvert fald undlade at eftersøge den hvis den er gået på springtur efter egen ide!

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års palominoplag udlån eller salg.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd

hestehandler
Forfatter: 
Dato:  20-05-2011 10:34

I princippet kan han jo være rendt ud for en hestehandler, som måske har flere af de små til at gå. Så er det jo ikke sikkert at han lige ser det, eller en gammel mand som har mange til at gå for hyggens skyld.

Jeg kender en gammel mand som har en helt masse af de små, tror ikke han ville opdage hvis der manglede en.

Mvh Natascha den lykkelige ejer af:

Django og My Last Heartbeat = Kærlighed, elsker de heste.

Nogle tårer tørrer aldrig...

Tjek Tina Nielsens hjemmeside:

tornadoranch.dk og book din uge i westernridelejr nu ...

0
0
Svar på denne tråd

Shetlænder
Forfatter: 
Dato:  21-05-2011 09:06

For nogle år siden kom der en tilsvarende lille hingst løbende hertil. Den var vildt fræk og blev lukket på boks, mens ejer blev efterlyst. Den kom dog hurtigt på fold hvor den fik lært at mennesket er en ven og ikke fjende..

Til sidst meddelte politiet at de ville sende mig et papir, hvor det fremgik at hesten var min.

Da jeg modtog brevet fik jeg også en opringning, at de havde fundet ejeren.

De mødte 5 mand høj for at trække den 3 km hjem det var ret suspekt. De blev meget forbløffet over at den nu kunne trækkes med... Jeg bad dem om, straks at få kræet kastereret da jeg ikke ville have en fremmed hingst rendende her i tide og utide.

Politiet havde sagt at jeg var berettiget til at tage et beløb for opstaldning og pasning, men jeg ville ikke have noget denne gang; Men så jeg nogensinde deres pony igen, SÅ ville det blive dyrt..

De syntes 1000.- var en høj pris for at få den kastereret når den havde kostet 2 fl. sodavand, købt på et værtshus..!!

Jeg så den aldrig igen.

~ Anette

Venter is-føl til sommer, måske.

Dejlig varmblodshest, (er indstillet til samtale hos Winnie inden hun) skal sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Tror ikke man skal lægge så meget
Forfatter: 
Dato:  22-05-2011 15:24

i det at de skriver det er en hingst - de aner nok ikke at hvad en vallak er ... de stakkels reportere kan jo ikke vide alt :-)

Mvh Gitte
Jack D. Joker. Anton
(tre hingste - lyder livet sammen)

• Naturlig bedækning, Sjælland
    Jack D, stg. 159, stærk, særdeles fornuftig smuk broget med mange års erfaring (ej reg.)

0
0
Svar på denne tråd

Hittehingst
Forfatter: 
Dato:  23-05-2011 23:17

Han er da en køn en af slagsen, og han ser da lidt hingstet ud så måske den pony hoppe de har så også snart er ifolet

A bad day of RIDING- beats a good day at work!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider