Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Rodbehandling ??
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 11:24

Hmmmm - der må være nogle tandlæger el. lign til stede herinde

En tand der rodbehandlet er vel død ???

Eller rodbehandler man kun enkelte af en tands rødder ???

Sagen er den at jeg har fået voldsomt ondt i den tand der for enten 2 el. 3 år siden blev rodbehandlet.

og jeg er meget sikker på at det er DEN tand der er øm. For jeg kan specifikt pege på det yderste af tanden med enten tunge eller finger og det gør DRØN ondt !!!

Jeg kan mærke koldt på den (isninger)

Varmt gør ikke noget

Jeg kan ikke tygge med tanden

Har dog ringet så jeg får en tid hos tandlægen, men det kan først blive på mandag :-(

Men tandplejeren sagde også - jamen er den rodbehandlet er den jo død !!!! - Men det er den "skutte"

Andre der har prøvet noget lignende ???

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

www.gravsnuderne.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ikke automatisk "død"
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 11:51

Tandlægeforeningen har en fin beskrivelse af rodbehandlinger:

www.tandlaegeforeningen.dk/ Patienter/Informationer/ Rodbehandling.aspx

Det lyder ikke til, at den rodbehandling du har fået, er lykkedes tilfredsstillende.

Jeg fik en rodbehandling for et par måneder siden, og min tandlæge venter helst et par år med at sætte krone på rodbehandlede tænder, da det kan tage _meget_ lang tid (læs: 1-2-3 år) før det viser sig, om rodbehandlingen er lykkedes.

Salvia

230 stk. hestepostkort sælges. *Ny pris* Se annoncen her

Don't let go
Never give up, it's such a wonderful life

The thing women have yet to learn is nobody gives you power.
You just take it.

0
0
Svar på denne tråd

kort sagt
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 12:03

Det lyder lidt som tandrodsbetændelse.

Det kan skyldes at rodbehandlingen ikke har været god nok.

Døjer jeg selv med.

M.v.h.

Britta Trab

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 13:08

Enig med de andre der også har skrevet - det lyder til at rodbehandlingen ikke er udført godt nok.

Jeg har netop fået en omgang penicillin af samme grund. Får problemer hver gang jeg er forkølet.

Held og lykke med tanden :)

Mvh

Janni

0
0
Svar på denne tråd

Rodbehandling
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 19:37

I sommers havde jeg frygteligt ondt i min rodbehandlede kindtand ( påsat krone ), men det viste sig bare at være fordi kronen trængte til at blive slebet - da kroner åbenbart ikke slides som almindelige tænder.

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 19:49

Jeg har været igennem et par operationer, som følge af en dårlig lavet rodbehandling (som faktisk også måtte laves pga. en tandlægefejl). Der sad stadig en stump (mere eller mindre død) rod tilbage, som der gik betændelse i. Der var sat krone ovenpå tanden, så det havde været svært at opdage inden betændelsen for alvor havde fået fat, da jeg ikke pa samme måde havde mærket ømheder når jeg tyggede osv.

Jeg fik betændelse som bredte sig til kæben og jeg hævede op i hele venstre side af ansigtet. Tanden blev forsøgt rodbehandlet igen (det væltede ud med betændelse - virkelig klamt), men uden succes - betændelsen blev ved med at vende tilbage. Det endte med jeg fik opereret det sidste rod ude nede fra og fik skrabt noget af knoglen i kæben ud. Jeg blev opereret 2 gange inden betændelsen var væk, og da var tanden (eller resten af den) så svækket at den måtte trækkes ud. Begge operationer blev foretaget på tandlægehøjskolen (det eneste sted de kunne foretage dem) og var derfor gratis.

Jeg fik efterfølgende erstatning for den dårlige rodbehandling og for kronen der var blevet sat på, da der var tale om en klar tandlægefejl.

Så med den skrækhistorie: GÅ TIL TANDLÆGE HVIS DET GØR ONDT. DET SKAL DET IKKE. DU RISIKERER AT DET BLIVER MEGET MEGET VÆRRE OG AT DU SKAL OPERERES OSV.

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 20:07

Jeg var så heldig at tandlægen ringede halv to at de havde en tid kl. 14. (afbud) så den snuppede jeg :-)

Tanden blev rodbehandlet i aug. 2009 - så det er ikke 2 år siden.

Jeg har fået taget røntgenbillede og der er heldigvis intet at se (hvilket ellers var det han frygtede)

Mit tandkød reagerede heller ikke - dvs det gjorde ikke ondt/blødte el. noget.

Så alt i alt ingen rodbetændelse - dejligt - men har dog fået en penicillinkur for en sikkerheds skyld

Han testet så noget med højden på den fyldning de har lagt i med noget bestemt papir og det gav et godt billede af at jeg havde slidt min tand meget forkert

Jeg skærer tænder og har en tendens til at sidde og spænde kæber og dermed også tænder hårdt sammen.

Han har nu slebet noget af - og det er som om det lige har taget toppen af smerterne. Nu kan jeg i hvert fald røre tanden med tungen uden at være ved at løbe skrigende stortudende bort

Tanden har selvf. været overbelastet af mit slid, så der vil nok gå lidt førend alle smerter er væk.

Jeg giver det lige et par dage - og jeg måtte endelig komme ind hvis det forsatte.

Selvom jeg hader tandlæger (nok ligeså meget regningen) så er jeg super glad for min tandlæge. Han er god til at forklare, så jeg fik også lige set nogle billeder og en god forklaring på mine ovenstående spørgsmål.

NU håber jeg bare at det hele går i sig selv - og så må frøkenen her huske at sove med hendes bideskinne Det har jeg vist glemt lidt for meget.

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

www.gravsnuderne.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider