Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lægesekretær...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2011 17:15

Hejsa

Jeg skal igang med at læse HG-V til august, egentlig med henblik på blomsterdekoratør men...

...har så lige fået tjekket mine tommelfinger på venstre hånd da jeg i mange år (siden jeg blev kørt ned som 11 årig) ind imellem har haft gener/smarter i den ved en vis belastning, og jeg har fået min mistanke bekræftet - en løsrevet splint på 3x6 mm skøjter rundt i fingeren. Den kan fjernes ved en op. men jeg kan ingen garanti få for at generne så er væk.

Derfor tør jeg ikke satse på den uddannelse, da jeg jo skal bruge den finger til at "låse" buketten med når jeg binder!

Har hele tiden haft blomsterdekoratør-uddannelsen som 1. prioritet, men lægesekretæruddannelsen har også hele tiden "spøgt" i baggrunden - og er derfor nok den jeg så vil igang med.

Men efter at have set en anden tråd her på hyggesnak som sundhedservicesekretær, og deres problemer med at finde job bagefter, vil jeg gerne vide om der er håb om job efter endt uddannelse som lægesekretær!

ERDH Malou Ask ifoles med BH Zack i 2011, og Sunny Girl-F med T.Temptation!

0
0
Svar på denne tråd

Det meste ser jo sort ud
Forfatter: 
Dato:  16-05-2011 17:31

for tiden men det går jo altid op og ned med den slags..

Jobmulighederne er dog betydelig bedre for lægesekretærer end for sundhedsservicesekretærer - i kraft af langt bedre kvalifikationer..

Dog skal man som lægesekretær huske på at implementeringen af EPJ kan få betydning for behovet for lægesekretærer i fremtiden.

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

lægesekretær
Forfatter: 
Dato:  16-05-2011 17:52

Ja jeg har jo være uddannet lægesekretær i 20 år i år !!, og har ALDRIG oplevet ikke at kunne få job !!

I øjeblikket er der rigtig mange job og søge, efter en periode med ansættelsesstop osv.

Jeg tror så ikke, at EPJ kommer til og betyde mindre arbejde til os lægesekretærer, da jeg mener, at nye systemer altid skaber nye jobs !!

- og jo EPJ bruges jo allerede mange steder, men der er jo stadig rigtig mange opgaver som en "robot" ikke kan tage over på !!

Bl.a. alle de registreringsopgaver som skal gøres, så sygehusene stadig tjener penge, korrekt diagnoseregistrering er rigtig mange penge værd !!!!

Så velkommen til faget !!!

Evt. vil jeg anbefale dig og kigge på vores hjemmeside:

www.dl-hk.dk

Der står rigtig mange oplysninger om uddanndelsen osv.

Mange hilsner fra Tina

Ejer af Cisco Joy og Sofus !!

En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bliver udlært...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 13:57

som lægesekretær den 30. juni - og har allerede fået nyt job.

Jeg har sendt omkring 20 ansøgninger, hvoraf ca. halvdelen er udløbet. Af dem er jeg blevet indkaldt til 4 samtaler (takkede ja til job nr. 2 som jeg fik tilbudt, og har ikke været til de to efterfølgende samtaler) , fået 5 afslag og har ikke hørt fra de sidste endnu.

Så jeg synes ikke at det ser sort ud med at få job, det har været MEGET nemmere end forventet og har taget mig ca. 14 dage fra afsendelse til kontraktunderskrift ;-)

Mht. din tommelfinger, så husk at en stor del af lægesekretærens arbejde foregår foran en pc med tastatur, så fingeren skal kunne holde til dette.

Det er rigtigt at man på mange afdelinger skriver færre notater, men man sidder alligevel ved pc'en i mange timer (i dag har jeg fx. ikke haft opgaver der ikke krævende brug af tastaturet)

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

lægesekretær
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 14:22

Her i region midtjylland er det for tiden ekstremt småt med job, med mindre man vil til Aarhus.

De fleste af vores elever der bliver uddannet til august kommer højst sandsynligt ud i arbejdsløshed, da der jo samtidig bliver fyret folk.

Så p.t. ser det ikke for lyst ud. Da jeg blev uddannet lægesekretær for 3,5 år siden blev man nærmest headhuntet, så det er altså skiftet meget siden!

Men super skøn uddannelse, så kan kun anbefales

Tror du, at du kan holde til det job med den hånd? Det er hårdt for arme og hænder hvis man skriver meget...

Thrine

Spændende heste sælges:

- Rar 3 års hoppe efter Blue Hors Hotline

- God RDH-avlshoppe ifol med Soreldo (termin marts 2011)

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 19:07

...for jeres viden, meninger og erfaringer!

Mht fingeren er jeg ikke bekymret, da det er min venstre tommel (er højre-håndet) og når jeg skriver på tastatur er det den finger jeg stort set ikke bruger! Jeg taster mellemrum m.m med den højre tommel, og faktisk alle de nederste bogstaver såsom z-x-c-v-b bruger jeg alligevel de andre fingre for venstre hånd til!

Det er i hvert fald en uddannselse jeg vil arbejde videre imod - hvornår skal man begynde at søge elevplads med henblik på næste forår/sommer 2012? Vil jo gerne "være ude" ret tidligt, men vil jo heller ikk ende i en bunke et eller andet sted der bliver glemt inden relevans!

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Ansøgninger
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 00:34

til elev som lægesekretærer bliver som regel udbudt i januar måned, ansættelsessamtaler i februar, med start 1. august/1. september - sådan er det i hvert fald på de mange hospitaler jeg kender på Sjælland !!

Så bare hold godt øje - brugt evt denne hjemmeside:

www.laegesekretaerjob.dk

- som er lægesekretærernes egen jobside for hele landet !!!

Der kan du se stort set alle stillinger der bliver slået op !

Søg så mange som du overhovedet kan - måske også lidt længere væk fra dit nærområde - der er rigtig mange om buddet !!!

Mange hilsner og held og lykke med og søge !!

Venlig hilsen

Tina

Ejer af Cisco Joy og Sofus !!

En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd

ok tak
Forfatter: 
Dato:  19-05-2011 08:26

Hej

Okay, hvis det er januar de bliver opslået, så ville det jo være genialt at ligge sin ansøgning ud de forskellige steder inden - chancen for at få et opslået job er jo minimalt ift. at søge uopfordret!

Tina, tak for hjemmesiden, den vil jeg gå ind og kigge på...for at få idéer til steder at søge til den tid!

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider