Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

næsten student - en afrunding
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 18:25

Jeg er efterhånden meget meget lidt aktiv herinde mere. Jeg tvivler på ret mange husker mine tråde længere, men de få der kan, skylder jeg en afrunding. Dette bliver sidste tråd, der omhandler min kamp fra patiente i psykiatirien til det normale liv.

Jeg begyndte på hf i sommeren 2009, og jeg syntes det var helt vildt fedt endelig at kunne læse og fungere socialt.

Jeg fandt ud af, at jeg ville læse noget naturvidenskabeligt, og så fik jeg problemer med adgangskriterierne. Jeg besluttede at læse matematik B på fjernstudie i foråret 2010, flyttede væk fra VUC og over på den normale hf til 2. år, hvilket var en beslutning, som var ekstrem hård.

Jeg kom aldrig til at trivedes i klassen og kom udelukkende igennem, fordi jeg fungerede bedre på mine valgfagshold. Generelt et meget hårdt år, hvor der var mange fordomme, mange problemer og den manglende motivation i min klasse, gjorde det ekstrem svært for mig at fastholde mig selv og overbevise mig selv om, at ja - jeg skulle i skole!

Men det lykkedes... med en høj fraværdsprocent har jeg sidste skoledag i morgen før eksamenerne begynder.

I fredags blev jeg kørt ned af en mindre lastbil. Dens sidespejl ramte mig direkte i baghovedet, da jeg cyklede hjem fra hest. Det virkede meningsløst - lige vej, gode oversigtsforhold... han var nok bare uopmærksom.

Jeg slap ekstrem heldigt, min hjelms bagende findes ikke mere, og jeg blev syet 10-5 sting i hovedet og fik et brud på mit venstre håndled, men i forhold til hvad lægerne frygtede, da jeg kom med ambulancen, så slap jeg helt ekstrem heldigt. Gudskelov har jeg sluppet for hjernerystelse, så det her kommer ikke til at gå nævneværdigt udover de eksamener. Min frygt havde ellers været at måtte til sygeeksamener og dermed misse min studiestart til august. det havde ikke været til at bære efter en så hård kamp mod alt muligt for at nå det hele på to år(udkantsdanmark og uddannelsesmuligheder...).

Jeg har fået lejlighed i Århus på. 1 juni

Jeg er vendt tilbage til foredragene og er nu ude ind imellem, når lejligheden byder sig. Et vigtigt budskab om at se mennesket bag sygdommen og turde tro på en fremtid http://speakyourmind.dk

Og herved når vi afrundingen... for der er ikke mere at skrive om. Ikke flere stemmer, ikke flere indlæggelser, ikke flere noget som helst - nu har jeg bare det jævnt almindelige liv med de muligheder, jeg selv vælger at skabe. Præcis som jeg i sin tid blev opfordret til at opgive.

Indtil videre tror jeg, den sidste mundtlige eksamen er d. 21/6. Jeg glæder mig helt enormt til endelig at stå med den hue på, som jeg så mine gamle klassekammerater tage på hovedet for flere år siden. Nu er det min tur!

/Anna

0
0
Svar på denne tråd

Anna.....
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 18:31

Anna hold kæft hvor er du sej Stort tillykke og ovenud fantastisk præstation fra dig!

0
0
Svar på denne tråd

Åh hvor er det dog
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 19:32

skønt at læse dit indlæg. Mange glemmer at følge op på tidligere indlæg.

Jeg syntes bare du er SÅ sej. Af hjertet, ønsker jeg dig held og lykke med eksamen og det samme med dit liv efter den.

Frederven

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 20:04

... at høre at du gennemførte første skridt af din uddannelse - på planlagt tid, og trods et par bump i vejen.

Jeg kan godt huske dine tidligere tråde og synes at du er SÅ sej at du har kæmpet og vundet over så alvorlige problemer. Du har vist verden - og endnu vigtigere, dig selv - at der er intet du ikke kan gøre, hvis du sætter dig for det.

Det er en god viden at gå videre i livet med.

Tillykke!

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 20:10

Jeg husker godt dine tråde, og jeg husker især en tråd, hvor du skrev, du havde besluttet dig for, at nu ville du have den uddannelse.

Så hvor er det bare flot, du nu er tæt på enden af din HF, og at du har fortsat kampen, selv om du havde modgang.

God bedring med hoved og håndled og RIGTIG meget held og lykke med eksamenerne :)

Og god sommer :)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 20:31

Sejt gået, hvor ER det flot!!

Nu ved jeg ikke hvilke psykiske problemer du har, men jeg har en kæreste med depression og angst, og jeg oplever tit at han også må kæmpe med at tage i skole, ligesom dig :( jeg er så ked af at nogen skal have det sådan! Hvor GODT der ikke er flere stemmer og indlæggelser, FLOT du kom igennem!

Er dog ked af at høre det med HF, altså at klassen var umotiveret. Det gør det nemlig dobbelt så svært selv at holde motivationen oppe! Vi havde faktisk ret mange der flyttede til vores gymnasium (gik på stx), fra HF, simpelthen fordi folk på uddannelsen ikke gad og der var en rigtig dårlig stemning og sammenhold.. Så hold OP det er flot du alligevel klarede det!

På forhånd tillyke med huen, den har du i aller højeste grad fortjent! :)

Krydser fingre for dit studie til sommer! Jeg er også selv glad for naturvidenskab, det er så spændende, du kan godt glæde dig! :)

Held og lykke fremover!

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2011 14:06

Tusind tak for alle jeres svar, de varmer!

Ja, jeg glæder mig rigtig meget til at begynde at studere det naturvidenskabelige felt lidt nærmere. Jeg har overvejet længe, om jeg skulle satse på psykologien, men nej. For mig er det mest rigtigt at give helt slip på alt det syge og holde det på et hobbyplan ved mine foredrag. Mit håb er, at min historie kan give håb til andre - og især give proffessionelle et indblik i, hvordan alting opfattes anderledes, når man er syg. Og at man stadig er menneske og ikke sygdom. :)

Til alle jer, der husker mine tråde: Tak for opmuntringen gennem al den tid. Det var en stor støtte for mig. :)

/Anna

0
0
Svar på denne tråd

Jeg husker dig..
Forfatter: 
Dato:  13-05-2011 14:17

og din historie, kære Anna.

Tillykke med at ud er nået så langt som du er.

Hvor er du supersej og supergo.' :-)

At du også er et dejligt menneske, det er jeg helt sikker på, at du er. Alt godt til dig.

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

0
0
Svar på denne tråd

Flot..
Forfatter: 
Dato:  13-05-2011 14:22

Godt gået :)

Kan huske du engang overvejede læse i Aalborg, hvad endte du med at vælge?

Held og lykke med eksamen, og god bedring :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-05-2011 14:27

Jeg kan godt huske dig og hvor er det bare fedt at du er kommet dertil hvor du er i dag. Vi snakkede sammen i tlf for et par år siden mener jeg. Jeg havde været ude og holde mit første foredrag på det tidspunkt, har senere lavet endnu et som blev optaget og jeg fik god respons på så nu bøvler jeg med at få en hjemmeside op og køre.

Dejligt at høre fra dig......Kunne være jeg også selv skulle overveje sådan en opdateringstråd hvis nogen herinde fra husker mig.

Alt held og lykke til dig i fremtiden

0
0
Svar på denne tråd

Neej hvor er det flot !
Forfatter: 
Dato:  13-05-2011 14:27

Jeg er meget imponeret, og jeg husker dig godt :)

Jeg synes du er for sej! Stort tillykke med huen og med den store sejr !

Held og lykke med alle eksamenerne, du skal nok klare det !

Hilsen Celia

Sieze the day!

Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.

0
0
Svar på denne tråd

snydt!!
Forfatter: 
Dato:  13-05-2011 14:39

Ikke flere opdateringer??? Og her havde jeg regnet med, at vi skulle følge dig igennem hele resten af livet - jeg føler mig snydt!!! Nej, jeg forstår dig, og jeg synes, at det er fantastisk, at du kan sætte sådan et kæmpestort punktum lige her :-) Stort stort tillykke!!

Hvordan gik det egentlig med Ic, har du ham stadig eller valgte du at sælge? (ja undskyld nysgerrigheden :-))

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2011 15:36

Jeg er voldsomt overrasket over, så manger husker mig. Jeg er jo ikke ligefrem herind på dagsbasis mere

Jeg har fået lejlighed i Århus, det virkede bare mest rigtigt.

Ic trives i bedste velgående, og han bliver ved mig. Jeg skal have ham med til Århus. Jeg valgte at tage bøvlet, for når man har en hest, der synes man er verdens værste hesteejer, fordi jeg ikke tager ham med ud fra folden HVER gang, man er derude, så kan man ikke andet end elske ham.

Nej, ham kan jeg altså ikke skille mig af med! Gudskelov har jeg en sikkerhed i mine forældre, da man som studerende jo er temmelig udsat for store uforudsete udgifter.

Fedt du er ved at sætte en hjemmeside op, Jara. Jeg håber, du får lov at komme mere ud så :)

Mvh. Anna

- Nu med verdens fedeste layout :D
0
0
Svar på denne tråd

Hej Anna
Forfatter: 
Dato:  14-05-2011 11:31

Jeg kan også godt huske dig - og har faktisk tænkt en del over, hvordan det mon gik dig. Det er rigtig dejligt at høre, at det går dig godt :)

Du er en supersej pige, som er gjort af et godt stof. Du skal nok gøre det godt i livet, det er jeg sikker på

Jeg ville gerne ønske dig held og lykke i livet - men det du har opnået, har intet med held at gøre. Det er sejt, sejt slid og hårdt arbejde.

Jeg vil i stedet ønske dig rigtig god arbejdslyst og håbe alt det bedste for dig :)

De bedste hilsener, Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Anna..
Forfatter: 
Dato:  14-05-2011 12:27

Hej Anna.. :)

Ja, jeg husker dig jo selvfølgelig, men det kommer vel heller ikke bag på dig ;)

Du skal vide, at jeg stadig jævnligt fortæller om den pige, der hjalp mig så meget med hestene førhen - hende der startede min evne til at tænke selv, og ikke sluge alt det jeg så og hørte om hestetræning råt. Tak for det!

Og så tænker jeg også stadig på pigen bag dyreelskeren.. Hende der i flere år betød rigtig meget for mig, og hvis smerte også var en smerte for mig.

Jeg er så uendelig glad for, at det er lykkedes dig at kæmpe dig tilbage ind i livet. Den hue har ingen fortjent mere end dig! Kæmpestort tillykke (omend det er lidt på forhånd ;) ).

Denne opdatering fra dig, tror jeg lige har reddet hele min dag.

Jeg husker utallige gange hvor jeg troede, vi ville miste dig.. Og at du i dag kan kalde dig rask, er så stort, at jeg slet ikke kan lade være med at smile nu. Du er en fighter!!

- Julie med Mimira <3

0
0
Svar på denne tråd

anna....
Forfatter: 
Dato:  14-05-2011 14:06

Dig og din historie glemmer man ikke bare lige. Jeg tror på, at du har været til stor inspiration for mange :-)

Dejligt at høre, at du har Ic og at du har fundet glæden og meningen ved at have ham igen :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider