Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er dette mistænkeligt?
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 10:34

Søndag den 1. maj 2011 gik jeg ind i Fakta 0472 i Albertslund for at hæve penge. (Der er apparently ingen banker/ hæveautomater i Albertslund?!) Jeg skulle hæve 5.500 i alt, men måtte tage det i små bidder. (Skulle lægge ud for en sadel for en ven og var på Sjælland alligevel, så tænkte, at det var der da ingen ben i).

Første trækning på 1.036,- gik fint igennem, jeg fik kvittering og pengene.

Anden trækning på 1.000,- gik fint igennem og jeg fik kvittering og pengene.

Tredje trækning på 2.000,- gik ikke og kassen gik ned. Jeg fik INGEN kvittering og ingen penge. Drengen ved kassen og en kvinde der kom og assisterede ham, forsikrede mig om, at pengene ikke ville blive trukket fra min konto, da systemet var gået ned og dermed ikke havde godkendt. Jeg fik dog et telefonnummer til butikken i tilfælde af at der skulle opstå problemer. Resten af pengene hævede jeg i en Fakta i den modsatte ende af byen.

Mandag kan jeg se på mit kontoudtog på netbank, at de 2.000 er blevet trukket af Fakta 0472.

Jeg ringer til butikken og snakker med souschefen Michael. Michael bekræfter mig i at der er for mange penge og at jeg selvfølgelig skal have mine penge tilbage, jeg kan komme ned i butikken og hente dem. Da jeg bor i Århus til dagligt kan dette selvsagt ikke lade sig gøre. Det er ikke muligt at fremsende en check på beløbet, ej heller muligt at tilbageføre pengene på mit kort. Michael vil finde ud af hvad han kan gøre og kontakte mig igen. Mandag eftermiddag ringer han og siger at han kan sætte dem ind ved at gå ned i banken og han får mit konto nummer. Tirsdag, onsdag, torsdag og fredag går, men der kommer ikke nogen penge ind på kontoen. Jeg ringer til Michael onsdag og informerer om at pengene ikke er gået ind, han siger at de ER sat ind og at der nok lige går nogle dage. Fredag ringer jeg igen og informerer om at de stadig ikke er gået ind og han lover at undersøge hvad der er sket. Han var ikke sikker på at han kunne nå det fredag, men ville se på det mandag.

Mandag ringer jeg og får fat i Frederik der er bestyrer af butikken. Frederik ved INTET om sagen og Michael har fridag. Frederik lover at ringe tilbage, når han har snakket med michael, som han vil prøve at kontakte på dennes fridag. 2,5 timer senere ringer jeg tilbage til Frederik, der ikke har fået fat i Michael, men han synes at det er underligt, at jeg har fået at vide at Michael ville gå i banken og ordne det, da det ikke er en mulighed de normalt har.

I går, tirsdag den 10. maj 2011, ringer jeg til Frederik igen, men Michael er ikke dukket op på arbejde i dag og der er derfor stadig ikke blevet kastet lys over sagen. Frederik lover at ringe tilbage, når han har talt med Michael.

Her står vi så nu. 11 dage er gået og jeg har ikke set skyggen af mine penge. Begge har bekræftet at der var 2.000,- for meget i den pågældende kasse den 1. maj 2011.

Hvis Michael har været i banken og overføre/ indsætte de 2.000,- på min konto må der jo foreligge en kvittering, den kvittering har Frederik ikke været i stand til at finde frem til og er derfor afhængig af at Michael dukker op. Såfremt kvitteringen er forsvundet, har banken en kopi heraf og denne kan fremskaffes ved at henvende sig til pågældende bank Michael har været i. Denne kvittering vil min bank gerne have en kopi af via undertegnede. Med denne kvittering vil banken kunne spore pengene, så de kan finde tilbage til retmæssige ejer (mig).

Jeg har talt med min bank - Danske Bank, der råder mig til at kontakte indsigelses-/bedrageriafdelingen hos Danske Bank, såfremt jeg ikke har hørt noget senest torsdag i denne uge, hvorefter de vil tage over og få undersøgt sagen til bunds. Jeg har, klart sagt, ikke lyst til at skulle tage dette næste skridt og håber på at vi kan løse problemet sammen i al mindelighed.

Jeg har nu henvendt mig til hovedkontoret for at få sat lidt skub i sagens gang, da jeg gerne ser denne sag afsluttet og ude af verden hurtigst muligt.

Det der undrer mig er at ham Michael siger han har sat pengene ind, men Frederik siger at det ikke kan lade sig gøre! Herefter forsvinder Michael ud af den blå luft (tirsdag, hvor han skulle være på arbejde i følge Frederik). Man skal ikke kaste med beskyldninger, men for pokker hvor det altså er mystisk og lugter lidt speget... :(

Hvad siger I? Er det bare mig der er paranoid eller er det lidt mærkeligt det hele her?

Med venlig hilsen

Vassen

0
0
Svar på denne tråd

Der er jo
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 10:38

Der er jo ingen der gider stikke af til Puerto Rico for kun 2.000 kr. så han er nok ikke rendt med pengene :-D

Men hvis det var mig ville jeg bare lave en indsigelse hos din bank, så kører pengene retur helt automatisk. Det er meget lettere for alle parter, fremfor at du skal ringe frem og tilbage til butikken.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 10:41

@Jan: Nej det synes man jo ikke at nogen gider. Men manden er pist og det er mine penge også...

Banken synes at vi skal vente med indsigelsen til torsdag - i morgen, men nu er hovedkontoret og regionschefen i gang med at undersøge sagen, så vil gerne lige give dem lidt tid...

Med venlig hilsen

Vassen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 10:42

Wauw. Hatten af for dig.

Var det mig der stod i din situation så havde jeg længe fået et hysterisk anfald og sagt grimme ting. Man må sige du formår at holde hovedet koldt, det er flot!

Jeg syntes det lyder meget mistænkeligt og ville ikke stole et sekund på nogen påstande.

Hvis denne Michael har rent mel i posen kan han da bare aflevere kvitteringen. :)

Har du ikke nogen venner eller familie der har mulighed for (med en fuldmagt fra dig) at tage til butikken og bede dem opklare mysteriet? :)

Anne

PG Allways My Choice

RIP Røde. Vil altid huske dig!
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 10:48

@Anne: Tro mig, jeg er lettere hysterisk indeni, men ved af erfaring, at så går folk i baglås og så sker der SLET ikke noget. :) Men jeg har virkelig skulle bide mig selv i tungen mange gange for ikke at komme til at slynge noget uhensigtsmæssigt ud.

Det værste er at ALLE mine fordomme om Vestegnen stikker deres grimme fjæs frem nu...

Med venlig hilsen

Vassen

0
0
Svar på denne tråd

Der er banker i Albertslund
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 10:53

Nede i gågadedelenved stationen, mener jeg.

Men nu er Fakta ikke forpligtiget til at agere bank.

---

Noget andet er, at det er noget juks. Gør indsigelse til banken, pengene er beviseligt hævet fra din konto. Hvorfor vente? Det er korrekt at pengeoverførsler mellem to banker forsvinder i limbo i op til to hverdage, men 11 dage?

Jeg ville rykke banken i ørene!

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Anne og Pinny
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 11:19

@Anne: Glemte lige... Jeg kender desværre ikke nogen der kommer i det område, som vil kunne hente pengene for mig. Jeg har kun været i Albertslund 2 gange: 1 gang til Albertslundridtet og så den 1. maj, hvor jeg skulle hente en sadel for en ven. Med fare for at lyde "forkert", så befinder min omgangskreds sig i KBH eller nord for KBH og ingen af dem kører lige til Albertslund for at rende et ærende for mig. Jeg vil ikke engang spørge om det, da de har rigeligt at se til med at få familie, hest og arbejde til at hænge sammen logistisk. :)

@Pinny: Ahh..! Der ER banker i Albertslund! ;) Sælger af sadlen sagde at der ingen var (i nærheden må hun have ment) og at vi bare kunne hæve i Fakta - det gjorde alle. Vi havde travlt, så ville ikke køre rundt i en by vi ikke kende og lede, hvis vi bare kunne gå i fakta. Set i bagklogskabens ulideligt klare lys, så havde det KLART bedre betalt sig at lede efter en bank og hæve pengene dér.

Med venlig hilsen

Vassen

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 18:48

Så lige beskeden på fjæsbog. Jeg kører altså gerne forbi Albertslund, og henter pengene for dig Malou(jeg tager kun et mindre gebyr LOL )

Giv mig lige et prej, hvis der bliver behov for det.

Knus

0
0
Svar på denne tråd

hæve penge i fakta
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 18:58

surt - men WOW - kan man bare sådan få hævet 5000 kr i fakta????

Eller er det mig der har læst forkert???

Håber da snart at du får dine penge tilbage.

<3 med katten Dixie <3

Lykken er når man er tilfreds med det man er glad for!

Og med part på prinsen - Apopka :-)

Unge med høreproblemer - se her!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 19:03

Hehe.. Så var der lige en Gipson til at hjælpe dig :)

Anne

PG Allways My Choice

RIP Røde. Vil altid huske dig!
0
0
Svar på denne tråd

dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 19:16

Synes det lyder utrolig mærkeligt og meget belastende.

Jeg bor i Glostrup, går i skole i Albertslund. Du siger bare til :)

Hvor ligger denne fakta helt præcist henne i Alb?

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 16:20

Tak Jane... giver lige lyd hvis det bliver nødvendigt. :)

Den forsvundne Michael er sørme syg... han har bare glemt at sygemelde sig, så ingen vidste hvor han var! Men HQ siger at jeg skal have mine penge, men at vi er nødt til at vente på at Michael bliver rask, da de ikke ved om han allerede har trukket pengene ud af kassen. Og det er så mit problem, WHY?? Jeg er da bedøvende ligeglad med om manden allerede har trukket pengen ud af kassen... de står ikke på min konto nu efter 12 dage og det er det eneste jeg behøver at vide, så forstår ikke helt konceptet med at vi skal vente?????

Med venlig hilsen

Vassen

0
0
Svar på denne tråd

Ansat i Danske Bank
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 16:51

... Nu er jeg ansat som rådgiver i Danske Bank. Jeg synes helt sikkert du skal skynde dig at indberette til misbrugsafdelingen, som du blevet rådet til.

Det lugter langt væk - ingen tvivl om det.

Det giver ingen mening for mig, hvorfor Frederik ikke blot sørger for sagen bliver ordnet - altså du får dine penge.

Så kan ahn altid tage sagen med Michael intern bagefter - man skal sku aldrig lade en kunde stå og vente i sådan en situation.

Forestil dig lige hvis vi i banken ikke ville udbetale folks penge fordi kasseren der var der dagen før, hvor pengene blev sat ind - var syg... Ej come on!!!!!

Hvis de ikke forstår alvoren i Fakta, må Danske Bank og evt. polititet (aller sidste udvej)få dem til at forstå det.

I mine unge dag var jeg ansat i Fakta - du skulle blot vide hvad medarbejderne stjal - blot for sjov. Så mon ikke M. har haft en god tur i byen for dine penge...

Hel og lykke med det hele.

Send evt. en pb hvis jeg kan hjælpe med andet...

------------------------------ ooOOoo--------------------------

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider