Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Mén grads erstatning MÅLLØS!!
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 09:58

Jeg er rent ud sagt målløs... efter operation af begge knæ har jeg meldt skaderne til forsikringen.

Får tilsendt funktionsrapport i første omgang på højre knæ, som min læge udfylder i forbindelse med knæet bliver undersøgt og målt og drejet.

3 uger efter i min postkasse ligger brev om udbetalt mén grad på 61.500 kr !!!!!! Ville da selvfølgelig 10 gange hellere have top tunede knæ, men det er da rart med plaster på såret og så SÅ HURIGT. Det har jeg aldrig hørt om.

Nu skal venstre knæ til bedømmelse 24 maj, så må jeg se hvad de siger til det.

Men pengene lunede, da vi lige har fået repareret tag og laver nyt køkken.


Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt nok...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 10:10

Når det går den vej... Jeg har desværre kun erfaringer med det modsatte. Min mor kæmper efter 7 år stadig med forsikring og patientklagenævnet efter en fejl operation der har kostet hende "brugen" af sit ene ben.

Hun har fået tilkendt en mén grad på 15 %


Hun går med krykker, har kraftige smerter, kan ikke bøje benet og må tage sovemedicin for at kunne sove for smerterne.




Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 10:20

Iben: Det lyder fuldstændig som det samme min mor døjer med!!!! Uhyggeligt. Også fejloperation i knæet, og hun døjer nu med samme mén som din mor. + fantomsmerter :-( Vi har kæmpet med systemet i 5 år til sommer. Forfærdeligt at man skal så meget igennem, for en lægefejl, og når tingene virkelig brænder på!!


Når det så er sagt, er det da rigtig dejligt for dig, Lotte, at din sag er blevet behandlet hurtigt og retfærdigt. Sådan foregår det bestemt ikke altid :-(



Majken & Diamanten Mox


L E A R N . T O . T H I N K . L I K E . A . H O R S E


På gensyn Tarok, min soulmate

15-4-2004 - 16-5-2009

Savnet er stort

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 10:31

Du skal huske ikke at lade dig forblænde af selve beløbet som du har fået. Beløbet afhænger af hvor godt forsikret du er, altså hvor højt du er forsikret på din invalidtet. Er du f.eks forsikret for 500.000 ved 100% invalid, og du bliver tilkendt en 10% mengrad, modtager du 50.000 kr. Men har du i tidernes morgen forsikret dig for f.eks 2.500.000 kr ved 100 % invalid, får du pludselig 250.000 kr ved 10% mengrad.

Men du har så også betalt det mere i præmie.

Jeg har været ude for et uheld med en hest, som døde, da jeg sad på den, så jeg røg til jorden med et brag og slog hovedet.

Jeg har kæmpet med koncentrationsbesvær, svimmelhed, jeg er blevet lys og lyd følsom, og mit forsikringsselskab var også meget hurtige til at tilkende mig 10% mengrad, som også ser meget godt ud pengemæssigt, da jeg var rimeligt godt forsikret.

Men 10% mengrad i mit tilfælde svare til lette til middelsvære symptomer, og jeg synes selv jeg er hårdt ramt, jeg har ikke været i arbejde siden uheldet og vil nok ikke komme til at klare mit arbejde fremover. Jeg kan ikke kører langt i bil, slet ikke i mørke osv. Og jeg kom til skade for snart 2 år siden.

Så jeg har bedt om en redegørelse fra forsikringsselskabet, hvor de skal uddybe hvad det ligger til grund for deres afgørelse. Og nu går det pludselig ikke så hurtigt mere.

Det som jeg prøver at sige, og som blev lidt langt, er at du skal være kritisk, prøv at gå ind på hjemmesiden www.ask.dk, der kan du se hvor din knæskade ca ligger i mengrad, og så kan du bedømme om du nu skal være tilfreds med den udbetaling som du har fået.


Hilsen Ane

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mén grad
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 12:12

Min mand blev for 9 år siden rendt ned af en ko og fik ødelagt sin hofte.

Han er idag på flex-job og ligger på sofaen 2-3 timer hver eftermiddag.


Men grad Under 5%....


Han er undersøgt på kryds og tværs, opereret, fået binyrebark hormon, opereret igen og igen alt sammen uden bedring.

Alle læger og de 4 speciallægerapporter der er skrevet siger alle at der er meget begrænset bevægelighed i hoften og en betydelig mén grad, men arbejdsskadestyrelsen siger nej.


Dejlig du har fået tilkendt mén grad, men som Pavia skriver - det kan være for at slippe af med dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mengrad..
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 12:35

Jeg har været ude for en rideulykke som virkelig har begrænset min hverdag. Har ikke meget socialt liv, måtte skifte uddannelse og kan ingen hverdags ting. Konstante smerter, hofteoperation, halten og nedsat bevægelighed.

Forsikringen valgte, at afvise i første omgang på begrundelsen om, at det ingen betydning havde for min hverdag.

Dette har vi anket, og nu venter jeg på svar efter en speciallæge har skrevet en lang erklæring om hvor lidt jeg egentlig kan. Det viser sig de ikke engang havde læst min journal, men blot afviste. Går den, så går den ;)

Men tillykke med det gik så nemt for dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så træls
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 17:23

Chris: Jeg tror at i de sager hvor der kan være store mén grader der forsøger de at holde folk hen så længe at de til sidste opgiver.

Vi har også oplevet at de ikke havde læst sagen men bare afviste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan kun råde
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 19:18

Jer til at kontakte www.fuldvaluta.dk det er et advokatfirma der kun tager sig af forsikringssager, de er super dygtige til at få forsikringsselvskaberne til at punge ud...


Jeg var selv ude for en alvorlig rideulykke for snart 4 år siden. Det ene forsikringsselskab var ret hurtige ude og sige 12 % jeg var glad da jeg havde hørt at mange gange får den kringlet sådan at den bliver under 5 i méngrad så de slipper for at betale.

Et andet sagde 15% og det gik det sidste også med til.


Jeg valgte at lade fuldvaluta få sagen og det første røg jo meget hurtigt fra 12 op til 15 og det andet fra 15 op til 20% uden jeg selv gjorde noget, de klarede det hele... de får så 10 % af alt de får ind, men de penge giver jeg gladeligt for har ikke en dyt forstand på at skrive til de forskellige instandser.


Nu Ligger min sag så i arb. skadestyrelsen da de 2 der har givet mig 15% ikke vil gå med på de 20% og der har min sag ligget i mere end et år... de rider ikke samme dag de sadler.


Men igen jeg skal ikke bekymre mig om noget det klarer fuldvaluta.


Skal lige siges jeg har været til alverdens undersøgelser og specilister.


Det jeg vil sige med det er til trådstarter, når de hurtigt vælger at udbetale et beløb er der sikker mere at komme efter, mange tager sig bare til takke med det de har fået, gjorde jeg også indtil jeg blev rådet fra anden side til at lade fuldvaluta vudere min sag.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Syntes........
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 09:39

ikke det er nok. Jeg ville klage over afgørelsen. Nu ved jeg selvfølig ikke hvor meget din ulykkesforsikring lyder på. Men da jeg fik en skade i skulderen fik jeg en mengrad på 5% og der fik jeg lidt over 100.000kr. udbetalt. Hvade Tryg den gang. Men jeg vil mene at mengraden skal være støre end min i skulderen, idet vi går på vores ben og ikke armene.


Knus fra Lene


Hunde feriepasning tilbydes i uge 29, 30 og 31.


Min lånehoppe Carina H kårede BRDH efter Carano ifoles med Lambrusco Ask i maj. Dette afkom vil være tilsalg hvis hingst.


Fritidsjob søges.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Katrinen
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 09:48

De dummede dem så også lidt ved at sende præcis samme brev som jeg fik ved et skadet knæ. Dengang fik vi dem til at oplyse mengraden, men ville de ikke denne gang. Med knæet lå den meget tæt på erstatning, og den skade jeg har nu er så meget værre, at vi blev direkte målløse. Også afviser de med sådan et standard brev!

Der er nu sat advokat på og derved er jeg nu i det mindste blevet tjekket igennem af en special læge. Har dog en ide om, at det her kommer til at trække ud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 124675
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 23:02
Min søster blev kørt over af en bus, og for vist omkring 15 000, fordi hun ikke har mèn(udover ar) - Og det var hendes skyld. Hun snakker om at give dem til et skoleprojekt i Afrika(;



Ejer af verdens bedste tykke pony blanding + dyr! [:

Man er ikke en god rytter, hvis man kan springe 2 meter, man er en god rytter, hvis ens hest viser respekt og tillid.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ak ja...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 10:17

De kan være noget tunge at danse med, jeg blev kørt ned da jeg var ude med aviser da jeg var 14 år (1994)og fik ødelagt mit knæ og efter 3 operationer vil jeg ikke være med mere og lægerne siger også stop da skaden er for gammel nu (noget med noget ledbånd), jeg må lære at leve med det. Jeg fik kr. 15.000,- den gang for 17 år siden da jeg jo var 14 år da det skete :(


Jeg kæmper stadig her 17 år efter med at få lidt mere i erstatning da jeg synes det er så uretfærdigt, at bare fordi jeg var 14 år da det skete så fik jeg kun kr. 15.000,- :(


Med venlig hilsen

Karina


Nu uden hest :(




0
0
Svar på denne tråd
 
 Erstatning
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 10:55

Jeg brækkede ryggen for to år siden og søgte om erstatning sidste år. Der gik 1-2 måneder og så fik jeg en check på 94.000. Min méngrad blev sat til 5 %.


Men stort set alle spurgte mig om jeg var tilfreds med beløbet for ellers skulle jeg huske og klage? Jeg synes at 94.000 er rigtig mange penge - men ikke nok ifl. andre?


Jeg ville da nok også hellere undvære pengene og så ikke have problemer med ryggen - men ja det hjælper da lidt på det hele når man får så mange penge :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 11:16

Undskyld jeg springer ind i tråden med spørgsmål, men er det via jeres ulykkes forsikring at i får de mengrads erstatninger??


Troede kun man fik erstatning fra sin ulykkes forsikring hvis man havde været ude for en ulykke/uheld.


Nogen der kan forklare mig lidt om det??


mvh


Katja


En hest er altid en hest- Men en rytter uden en hest, er bare et menneske!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 méngrad...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2011 18:35

LotteJ - må jeg spørge hvor stor de mener din méngrad er?


0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det er igennem
Forfatter: 
Dato:  13-05-2011 19:24

Mine fritid's ulykkeforsikringer jeg har fået...


En jeg selv har tegnet, en igennem min fagforening 3F og den sidste fra min forsikring på arb.

Var ikke klar over jeg faktisk havde 3 forsikringer, men lige netop fritid-ulykke forsikringer må du have så mange du lyster.


Katjo:


Hvis du brækker armen ryggen eller ja får kraniebrud, har du jo også været ude for en eller anden form for ulykke, så forstår ikke helt dit spørgsmål...

Du får jo ingen méngrad hvis ikke der er sket noget med dig altså kommet til skade og ikke bliver helt iorden igen...


Jeg syntes jeg har fået tildelt en høj méngrad, men har selvfølgelig også mine ting jeg skal bakse med resten af livet, så som knuste ribben, hukommelses besvær, hyppigere migræne og dobbeltsyn på det ene øje.

Men når det så er sagt har jeg stadig mit job på fuld tid.


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-05-2011 19:35

Jeg havde et brækket lårben i 1 1/2 uden lægerne kunne finde ud af hvad der var galt med mig, de mentaltestede mig endda fordi de troede jeg var skør.

Men min men grad var på 5 % og jeg fik 278.459 kr i erstatning.


Mvh. Helene med den dejlige Mr.Gold, den fjallede Hansemand og den godmodige Britt :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 stort spørsgmål
Forfatter: 
Dato:  13-05-2011 20:25

Jeg er blevet på kørt i min bil da jeg skulle bakke ud af en p bås ved bilka og en mand pludselig begynder at bakke og rammer min bil som var en vectra a på lidt over 1 ton hvor han flyttede den ca 40-50 cm til siden= bil total skadet, jeg havde selvfølgelig ikke fået sele på i nu da jeg skulle kunne se ordentlig da jeg bakkede ud så jeg fik en odentlig tur blev. har så efter været ved en masse læger specieal osv hvor de alle siger noget forskelligt og min sag har så været ind over arbejdskadestyrelsen hvor jeg har fået 5 og 15 % men i dag kan jeg ikke varetage et arbejde har altid ondt i hoved kan ikke dreje hoved så meget, kan ikke bruge begge arme som jeg kunne før og hvis jeg prøver er det lige som de hæver og bliver helt hårde fra håndled til skulder også op i nakken, og så ned i rykken ned i venstre ben, oven i kommer der syns forstyrrelser smertestillende medicin hver dag bare lige til at tage toppen, stress og kan ikke mere klare hvis der sker meget uforudset hvor jeg førhen aldrig lage nogle fasteplaner, der er også meget mere men er svært at få det hele med, jeg har så fået 12000 udbetalt for svige og smerte og 12000 for bilen men da vi havde samme forsikringsselskab var de jo ikke meget for at hjælpe og må nok indrømme at energien ikke er den store til at slås både med forsikringen og arbejdskadestyrelsen.


så her kommer mit spørgsmål er der nogen jeg kan kontakte så de evt kan se på min sag, for fik afvide af arbejdskadestyrelsen at jeg skulle tage den op nu her igen.


skal man gå til advokat i såfald hvem ell???


undskyld det rodet indlæg og på forhånd tak for hjælpen


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja du skal
Forfatter: 
Dato:  13-05-2011 23:23

kontakte www.fuldvaluta.dk

du kan læse om dem på deres hjemmeside... de tager kun din sag hvis de mener der er noget at hente, så du kan roligt tage kontakt til dem, de er super dygtige, jeg bruger dem selv


0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak
Forfatter: 
Dato:  16-05-2011 12:06

det vil jeg straks gøre :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Maren..
Forfatter: 
Dato:  16-05-2011 13:55

Undskyld jeg først svarer nu, havde glemt jeg havde postet en tråd


Jeg spørger fordi jeg i mange år har gået med dårlige hofter som derfor har givet mig så nedsat bevægelighed, selv efter udskiftning af hofterne, så jeg faktisk ikke kan ride andet end tur i springsadel.(45% ud af 100% bevægelighed har jeg)


Men det er jo ikke en disideret ulykke, som hvis jeg var faldet af og havde skadet hoften, derfor siger min forsikring at jeg ikke er dækket.


På trådstarter opfatter jeg at hun heller ikke har været ude for en disideret ulykke (ret mig hvis jeg tager fejl)


Derfor blev jeg lidt nysgerrig


mvh


Katja


En hest er altid en hest- Men en rytter uden en hest, er bare et menneske!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja min ullykkesforskring
Forfatter: 
Dato:  16-05-2011 14:39

var den der blev gjort brug af


Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd
 
 5% i méngrad
Forfatter: 
Dato:  16-05-2011 14:40

....


Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ulykkesforsikring
Forfatter: 
Dato:  16-05-2011 14:46

Men Lotte, er dine knæ pga slid eller arveligt betinget altså noget du er født med?


Ja undskyld alle mine spørgsmål, men min forsikring sagde til mig at kunne jeg bevise at mine hofter var kommet af et fald eller en skade så dækkede de, ellers ikke.


Skulle jeg mon have gået dem mere på klingen??


mvh


Katja


En hest er altid en hest- Men en rytter uden en hest, er bare et menneske!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er slid....
Forfatter: 
Dato:  16-05-2011 15:23

samt skader, så det er begge dele. Ved dog ikke om det er arveligt men min far have vidst ikke de bedste knæ hvis jeg tænker efter.


Jeg har danset og undervist i mange år og begge knæ er slidt ned. Det ene stod også til måls med et gigant styrt engang... på glatis foran hoveddøren. Så som sagt både slid og skader.


Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd
 
 min kusines
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 09:25

datter blev bidt af en d/s gårdhund som 5 årig. Det gav en mèngrad på 5% i ansigtet = 36000 kr udbetalt. Og her snakker vi sådan set "kun" om at der er et par ar på huden, som er ganske pæne efterhånden. Så jeg sys nogle af de nævnte her lyder ret lave må jeg indrømme



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010


Be you - Be proud

1
0
Svar på denne tråd
 
 katjo...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 20:58

Jeg ved ikke når det er pga slid, men kan kun anbefale dig at ringe til fuldvaluta og høre om det, det koster ikke noget...

Min ulykke var der jo ikngen tvivl om, men når det er pga. slid ja så er det desværre nok noget andet. Men det ved de helt sikkert...


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider